Motor hacim-yakıt tüketimi
Reklamlar
-
Bazı motosikletlerin teknik özelliklerini incelerken aynı motor hacminde olmayıp yaklaşık aynı yakıt tüketimi yaptıklarını gördüm.Örnek olarak 2008 Suzuki GSX-R 1000 1 litre yakıt ile 18.1 km, 2008 Suzuki GSX-R 600 1 litre yakıt ile 18.4km yol gidebileceğini yazıyor.Başka motorlardada bu şekilde oranlar var hatta bazı 400-600 cc lik motorlarda daha fazla yakıt tüketimi görünüyor.Motor büyüdükçe yakıt tüketimi artması gerekmezmi?
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
www.motorcyclespecs.co.za bu linkteki siteden başka bir yerde pek yakıt tüketimi yazılmıyor veya ben göremedim.Belki yanlışta olabilir.Bu linkte olmayan motor yok.
-
hayır bence bg gücü,ağırlık,rüzgar direnci,kullanm tarzı vs vs...
-
coq adlı üyeden alıntı
Eger GSXR 600 1 litre yakitla 18 km gitsin, ben motoru yakarim.
Hatta GSXR 1000 gitsin, kendimi de yakarim.
Ulem bu kullanma klavuzlarini Pinokyo yaziyor herhalde.
Pardon soru sorulmus cevap da verelim.
Yakit meselesi sadece hacimle alakali bir mesele degil.
Bir suru faktor var etkileyen.
Biraz sonra forumun teknik cinleri gelir seni hayatta anlayamayacagin bir suru teknik detayi okumak zorunda birakir giderler.
Sorduguna soracagina pisman olursun.
Ama cevabi alirsin.
Tabii daha once baska bir yerlere yazmadiysalar.
cahilliğimi mağzur görün, bir bilgim olmadığı için soruyorum.
bu supersportlardan en iyi siz anlarsınız sanırım bu suzukilerde a,b,c die surus modları var acaba katalog en az enerji ve sakin kullanım modunu kastetmiş olabilirmi. Dusuncem mantiken öle 3 mod koyduklarına göre yakıttada etkilemesi gerekir ancak bu km lerde 1 litre icin cok fazla ve ben bilmediğim icin kesin bi yorum yapamam..
benimki sadece bir fikir, birde siz bir acıklık getirebilirmisiniz yoksa katalog asparasmı
-
Motosiklet Eğitmeni
s3ns4t10n adlı üyeden alıntı
cahilliğimi mağzur görün, bir bilgim olmadığı için soruyorum.
bu supersportlardan en iyi siz anlarsınız sanırım bu suzukilerde a,b,c die surus modları var acaba katalog en az enerji ve sakin kullanım modunu kastetmiş olabilirmi. Dusuncem mantiken öle 3 mod koyduklarına göre yakıttada etkilemesi gerekir ancak bu km lerde 1 litre icin cok fazla ve ben bilmediğim icin kesin bi yorum yapamam..
benimki sadece bir fikir, birde siz bir acıklık getirebilirmisiniz yoksa katalog asparasmı
Estagfurullah cahillikle ne alakasi var?
O modlar yakitta mutlaka tasarruf saglar.
Gazin tepkisini ve gucu degistiriyor çunku.
Fakat bu kadar buyuk fark olmaz.
Hesap yapalim beraber.
18x18,4=331.20kilometre yapiyor.
Yani bir depo benzinle 331 km yaptigini iddia etmis adamlar.
Ben daha bir depo benzinle 150 km den fazla yapamadim.
Hadi ben biraz deli kullaniyorum diyelim.
Bir baskasi yapsin 50km fazla.
Oldu 200km.
Eger 131 kilometre uzunlugunda bir yokus varsa, o zaman yapar 331 km yol.
1000cc 600ccye gore daha az yakiyor.
50 km de 1000cc farki koyalim.
Yapar 250 km.
Geri kalan yolu ayaginla ittirirsen belki.
Yani yazilan seylere kulak asmayin.
Forumda çok soruldugu için degistirdigim ya da bindigim her motorda, yakiti denemisimdir.
Hadi denemeyi de bosver.
Buradan Paris 230 km.
Otobandan gidiyorum.
140 km/h yi geçmiyorum.
Daha bir depo benzinle Paris'e varabilmis adam degilim.
Giden varsa da ellerinden opuyor, saygilar sunuyorum.
Bizim gazci manyaklara da sorun bir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
bencede 18,4 km cok buyuk bir fark, zaten yukardada dediğim gibi diğer markalar olsa hayatta ihtimal vermemde bu suzukinin surus modlarından anlamadıgım icin soriyim dedim.. Aynı özellik otomobillerde baya etkiliyor cunku.. Ama bol keseden vermemize ragmen arada 80 km oynuyo. Neden böyle yazmıslar anlamadım.
-
Soruyu sormuşken farklı bilgilerde aklıma geldi.Düşük cc'lik motorlar yüksek devir çeviriyor büyük olanlarda daha az biri 10 bin devirde 50 beygir üretirken (örnek) diğeri 8 bin devirde 50 beygir üretiyor gibi.Yani ufak hacimlimotorlarda çok basıyorsunuz istemeden yüksek devirlerde fazla yakıt tüketiyor diğerinde o kadar devirlenmeden istediğiniz km veya hıza ulaşabiliyorsunuz gibi denilebilir gibi.Motor devir sayısı dişli oranları vites aralıklarıda fark yapar sanırım.
2008 model 125 cc iki zamanlı motor olan Aprilia RS 125 için 1 litre yakıt ile 18.6 km gidebileceğini belirtmiş.600 ve 1000 cclik motorun yaktığı benzini yakıyor.Bu motorun iki zamanlı olması vede farklı egzost çıkış sisteminin olması diğerlerine oranla yarı yarıya begir gücünün azalıp aynı benzini yakması tamamiyle motor ekipman ve sistemle alakalı gibi görünüyor.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Yakıt tüketimi
Kullanım kitapçıklarında belirtilen yakıt/km oranları test ortamında elde edilen verilerdir.Motorun verimliliğini,performansını yorumlamak için konurlar.Uygulamada kimse bu değerleri elde edemez.
-
Herşeyle alakası var etkileyen faktör çok. Benim pejoya iki kişi binip yokuşa sürünce biraz yakıyor tabi ki. 125 cc lik 4 zamanlı motrlar bu konuda gayet cimri.
-
Aynı tip motorlarda büyük ve küçük cc arasındaki farkı kapatmak için büyük cc li motorun sahip olduğu torku kullanarak daha düşük devirde gitmesi lazım. Aynı devir aralığında kullanarak aynı yakıtı yakmak olası diildir. Ben Dl-650 kullanan arkadaşlarımla aynı yakıtı yakıyorum ama onların 6 bin devirde gittiği yerde ben 4 bin devirde kullanıyorum.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
aynı hacimdeki iki motordan sıkıştırma oranı daha büyük olan daha az yakar. motoru aynı hızda daha yüksek devirde kullanırsanız yakıt tüketimi artar.
-
evet bende çok şaşırmıştım 150 cc karbüratörlü bi motor 250 cc enjeksiyonlu yamahadan daha fazla yakıyo ve daha yavaş gidiyo!daha kısa mesafe gidiyo zarara bak zevk kaybına bak!
-
1000-1100 cc lik motosiklet kullanan arkadaşlar veya bilgisi olan arkadaşlar varsa 1100 cc lik bir motor normal kullanımda ne kadar yakıt harçar veya 600 cc den çok fazlamı yakar veya her ikisi ortalama ne kadar yakar (forumda kendi yazdığım başlıktan başka başlık konu pek bulamadım) bilgisi olan varsa paylaşırsa çok sevinirim...!
-
yukarıda belirtilmiş aslında, bu değerler rüzagara üstündeki kiloya ve devirli kullanıma göre değişirler.
genelde supersport veya benzeri güçlü aletlerde 1000cc olanlar daha az yakarlar 600 ler daha fazla, nedeni çevirdikleri devirle iligli olarak yaratılan enerji (Kw veya beygir olarak belirtilen)
ortalama değerlerle örneklemek gerekirse 600cc lik 4 silindir bir racing alet 125 bg (GSXR mesela) max güç üretirken ve bunu kabaca 13500 devirde üretirken aynı aletin 1000cc liği 185 beygiri 12000 devirde üretiyor.
yani soruyu doğru sormak lazım öncelikle :
sürekli aynı gücü üreten 600cc ve 1000cc lik iki motor aynı şartlar altında aynı benzinimi yakar?
örnekten gitmek gerekirse 600cc lik bir motor 100bg üretirken ve 1000cc lik abisi 100bg üretirken aynı benzinimi yakar?
aynı türdeki ve silindirli motorlardan büyük hacimli olan aynı gücü üretmek için daha az benzin tüketir bu mantıkla..
birde atlamışım : karbüratör ve enjektör işi komple farklı teknoloji onları karşılaştırmamak gerekli teknik olarak zaten...
yanılıyorsam lütfen düzeltin beni..
-
Pratikte farklı cc li aynı formda iki araç uzunyolda aynı hızda gitseler büyük cc li olan küçük cc den daha az yakar.Normal test tüketim toblolarında düz,rüzgarsız yüksek atmosferik basıncın oldugu anlarda deniz seviyesinde ve hafif kğ lı sürücülerle elde edilen verileri gösteriyor.Tabi birazda abartılıyor.
-
tam detayını bilmiyorum ama bildiklerimi söyliyim
- torku fazla olan motor daha az yakar çünkü yeterli gücü üretmesi için yüksek devir yapmasına gerek yoktur
- haliyle yüksek devirli makineler daha çok yakar
- rüzgar direnci + motorun ağırlığı etkilidir
- karbüratörlüler enjeksiyonlulara göre daha çok yakar
- motorun teknolojisi önemlidir, hareketli parçaların uyumu ne kadar iyiyse o kadar az yakar (misal iki bisikletim var, dandik olanla düz yolda 30u geçemiyorum, diğeri ile 50 rahat, dandik olanla çok güç az iş, diğeri ile az güç, çok iş)
- silindir sayısı az olan daha az yakar
genel olarak böyledir yani. başka aklıma birşey gelmedi
-
arkadaşlar ne yazarsak yazalım fazla bir fark yabmnıyor
motorlar ben daha bu pazar ölçtüm net 18 km gitti 1 litre ile hemde uzun yolda ortalama 140 sabit hızla benim makina 750cc karburatörlü honda magna 600 ve 1000 cc ye kadar plan makinalar arasında fazla fark yabmıyor bence ne kadar bastığınla alakalı hemde
05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport
-
Yapılan çalışmalar sonucu yakıt ekonomisine etki eden şu faktörler göz önüne alınmıştır:
Motora ait parametreler; Sıkıştırma oranı, hava-yakıt oranı,özgül yakıt tüketimi, motor taşıt uyumu,yakıt kalitesi,alev hızı,motor sürtünmesi,motorda kullanılan yardımcı sistemler, gaz değişim süreçleri, yanma odası tasarımı, motor bakımı ve ayarları, motordaki sistemlerin yönetim ve denetimleri.
Taşıta ait parametreler; Taşıt tasarımı, taşıt aerodinamiği, güç aktarma sistemleri, tekerlek ve lastikler, taşıt kütlesi.
Taşıta etki eden hareket dirençleri; Transmisyon direnci, ivme direnci, hava ve rüzgar direnci, tekerlek yuvarlanma direnci, yokuş direnci.
Taşıtların çalışma şartlarının etkisi; İlk çalışma ve ısınma durumu, seyir çevrim karakteristikleri, taşıt performansı, çevre koşulları, yolların etkisi, bakım ve onarımların etkisi, taşıt sürücüsünün davranışı.
Motorlu taşıtlarda yakıt ekonomisi ve egzoz gazındaki zararlı emisyonların azaltılması; motor ve taşıt tasarımına, taşıtların uygun hızlarda kullanılmasına ve periyodik bakımlarının zamanında yapılmasına bağlıdır .
Ülkemizin milli gelirinin üçte birinin petrol ithalatına ayrıldığı göz önüne alınırsa yakıt ekonomisindeki gelişmeler ülkemize önemli ölçüde katkı sağlayacaktır. Ülkemizde ve dünyada petrol fiyatlarının hızla artması ve kaynakların giderek azalması dikkate alınırsa hem motor gücünü ve verimini artıran, hem de egzoz emisyonlarındaki zararlı konsantrasyonları azaltıcı çalışmalara önem verilmesi kaçınılmazdır .
Daha fazlası için
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet...z_emisyonu.htm
-
hız = tüketim, sakin kullanım az tüketim burada mesele elimize hakim olmak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler