Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

YBR 125'e disk ARKA fren uygulaması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Merhaba. motosikletimin arka jantını cbr 125 jantı ile değitirip, disk fren uygulamasının ilk adımını atmak ve ardından arka tekerlek çatalının sağına tornada yaptıracağım uygun olan kaliper sabitleme parçasını Argon kaynağı ile sabitlettirip boyamak ve en son olarak fren kitini alıp monte etmek istiyorum.

    sorularım :
    sizce yapılan masrafa değer mi?
    şasi kaynak işlemeleri sonrasında çekme veya esnekliğini kaybetme gibi bir sorun çıkarır mı?

    öneri, yorum ve paylaşımlarınız için teşekkür ederim. laf olsun diye değil, ciddi niyetler sonucunda bilgi toplamak için sizlere başvurmak istedim. Nereden mi esinlendim? costum chooper'lara her istediklerini ekleyip çıkarabiliyorlar biz neden yapamayalım di mi
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    niye cbr arka jantı elinde varsa birşey diyemem fakat satın almayı düşünüyosan bence gereksiz bir uygulama pahalı çünkü cbr ın arka jantı ama illa yapıcam diyorsan o çakma cbr larınkini kullan daha ucuz olur.Bana sorarsan böyle birşey yapma yapamazsın demiyorum bak sadece orjinalini bozduğuna değmez bence kolay gelsin ...

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    niye cbr arka jantı elinde varsa birşey diyemem fakat satın almayı düşünüyosan bence gereksiz bir uygulama pahalı çünkü cbr ın arka jantı ama illa yapıcam diyorsan o çakma cbr larınkini kullan daha ucuz olur.Bana sorarsan böyle birşey yapma yapamazsın demiyorum bak sadece orjinalini bozduğuna değmez bence kolay gelsin ...
    cbr görüünümlü çin malı motorları diyosun. İYİ FİKİR
    orjinalliğini bozmayacağım. söktüğüm her parçayı itina ile depolayacağım. Ayrıca orj. arka çatalını saklayacağım. yeni bir çatal alıp onda yapacağım kaynak işlerini.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4
    wermeer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 500
    yaparsan eğer merakla izliycem seni. birde 2009 model motorun galiba.. başka bir makine alsaydın bari arka disk freni olan ?? hadi bakalım

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşım neden olmasın sen yeterkı yapmayı iste,
    ben racer 200'e yaptım,
    ve orjınal jantını kullandım,
    tabii orjınal çatalınıda,
    gerçekten yapmayı istersen yapamayacağın bişiy yok,

    Kolay Gelsin...


    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    cbr 125 jantı 17 inç ayrıca 800 lira artı fren merkezleride çok para tutacak aklında olsun.

  7. #7
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı wermeer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaparsan eğer merakla izliycem seni. birde 2009 model motorun galiba.. başka bir makine alsaydın bari arka disk freni olan ?? hadi bakalım
    evet 2009. yaparsam ve sağlam olursa nitekim, YAMAHA ya göndericem fotoğrafları ve teknik dökümanı yeter artık onlar geliştirmiyor bari biz geliştirelim şu motoru. bir tek enjeksiyon eklediler ve katalitik koydular o da Tr. de yok zaten. Yamaha Ar-ge sini esefle kınıyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:48 PM ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım neden olmasın sen yeterkı yapmayı iste,
    ben racer 200'e yaptım,
    ve orjınal jantını kullandım,
    tabii orjınal çatalınıda,
    gerçekten yapmayı istersen yapamayacağın bişiy yok,

    Kolay Gelsin...


    ayrıntı verebilir misin nasıl sabitlettin o diski oraya? kaliper'i sabitlemek için parça mı kaynattırdın yoksa geçmeli mi?
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Bir Üstteki resimde maşa'da pim yeri belırgın biçimde görünüyor,
    oradan anlayabılırsın...




    kampana yuvasının içine hava çeliğini tornada işledim ve disc'i oraya sabitlemek için onu kullandım,


    evet merkezi sabıtlemek için orjınalınde olan maşa pimini kaynattın,
    yani zinciri gererken olsun sıkarken olsun sıkıntı yaşanmıyor,

    tek masraf merkez sistemi oldu,
    fren merkezi yani,,,


    önemli olan isteyerek uğraşman,
    ve milletın ne düşündüğünü umursamamak,


    eğer aklında jant almak varsa,
    sana tavsıyem ZEALSUN GS 200 ARKA JANTI,
    hem lastık ebatın kalınlasır hemde herşey üzerınde bulabılırsın...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  9. #9
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir Üstteki resimde maşa'da pim yeri belırgın biçimde görünüyor,
    oradan anlayabılırsın...




    kampana yuvasının içine hava çeliğini tornada işledim ve disc'i oraya sabitlemek için onu kullandım,

    evet merkezi sabıtlemek için orjınalınde olan maşa pimini kaynattın,
    yani zinciri gererken olsun sıkarken olsun sıkıntı yaşanmıyor,

    tek masraf merkez sistemi oldu,
    fren merkezi yani,,,

    önemli olan isteyerek uğraşman,
    ve milletın ne düşündüğünü umursamamak,

    eğer aklında jant almak varsa,
    sana tavsıyem ZEALSUN GS 200 ARKA JANTI,
    hem lastık ebatın kalınlasır hemde herşey üzerınde bulabılırsın...
    teşekkürler. orjinal jantını kullanacağım. anlattığın şekilde önce tornada merkezi ayarlamamız gerekli. sonra da kaliper'i sabitlerim, merkezi takarım ve bu iş biter.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:35 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:12 AM ----------

    serkanADH13, merak ettiğim bir konu var.


    bunu janta neyle ya da nasıl sabitledin?
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    o kırmızı renkte gördüğün yerlerde cıvata delıklerı var,
    klavuz ile diş çekılmış vazıyette,

    kampana yuvasının arka kısmından delıkler açıldı ve kaplın lastıklerının altlarından o parçayı sabıtleyen 4 civataya sahip o parça,
    ve her biri sabitleyıcı ve çelık rondela ile sağlamlaştırılmış vazıyetteler...
    Umarım Yeterınce Açıklayıcı Olmuştur,

    Bu Arada Yapmayı Planladıgın Başka Bişiy Varsa Yardımcı Olmayı İsterim,
    Çünki İşim Makına İmalattı Bir Zamanlar,
    Ve Motorumun Her Tarafının İşçiliği Bana Ait,
    Aklına Gelen Tüm Yapılanlar Yani...

    Ben Yatar,
    dıer sorulara yarın cvp gelecektır..

    Hayırlı Geceler...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  11. #11
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    evet bir kaç plan daha var kafamda. örneğin racing direksiyon. ayrıntıları daha sonra aktaracağım. aklım şu an diskte. evet sevgili üyeler yok mu aranızda makyajlı, custom ya da modifiyeli araç kullanan? yorumlarınızı, önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum. Hepinize teşekkürler.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  12. #12
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bir kaç plan daha var kafamda. örneğin racing direksiyon. ayrıntıları daha sonra aktaracağım. aklım şu an diskte. evet sevgili üyeler yok mu aranızda makyajlı, custom ya da modifiyeli araç kullanan? yorumlarınızı, önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum. Hepinize teşekkürler.
    güncel
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  13. #13
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    keeway speed 150 modeli ybr ye baya benziyo ve sanırım onun arka takımı seni fazla uğraştırmadan istediğin sonuca ulaştıracaktır.

  14. #14
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı vlad1462 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keeway speed 150 modeli ybr ye baya benziyo ve sanırım onun arka takımı seni fazla uğraştırmadan istediğin sonuca ulaştıracaktır.
    bu güzel fikir aklıma gelmemişti



    Jant ebetı tutuyor ama genişlik biraz fazla geliyor...

    ybrninki 2.75 keewayinki 3.25 ama olmaz da değil

  15. #15
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Bence gerek yok. VF 750 bile balatalı. Frenlerden memnun değilsin sanırım.

  16. #16
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bir kaç plan daha var kafamda.örneğin racing direksiyon . ayrıntıları daha sonra aktaracağım. aklım şu an diskte. evet sevgili üyeler yok mu aranızda makyajlı, custom ya da modifiyeli araç kullanan? yorumlarınızı, önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum. Hepinize teşekkürler.
    sanırım direksiyondan bahsettin,
    yapıldıktan sonrası ve öncesi,


    işte gidonlara bak her iki resimdede,
    biri 20 cm yüksekte boyası macunlu olan,
    dierı yenı gidon tasarlanmış olan.
    Eski Hali,,,



    Yeni Hali,
    İlk Boyadan Çıktıktan Sonraki Hali...




    ee başka yapmayı planladığın ve resimlenmiş olarak görmek istediğin bişiy varmıı
    orjınal tarzlı şekılde
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  17. #17
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım direksiyondan bahsettin,
    yapıldıktan sonrası ve öncesi,


    işte gidonlara bak her iki resimdede,
    biri 20 cm yüksekte boyası macunlu olan,
    dierı yenı gidon tasarlanmış olan.
    Eski Hali,,,



    Yeni Hali,
    İlk Boyadan Çıktıktan Sonraki Hali...



    ee başka yapmayı planladığın ve resimlenmiş olarak görmek istediğin bişiy varmıı
    orjınal tarzlı şekılde
    Arka lastiği ters takmışsın dostum.

  18. #18
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım direksiyondan bahsettin,
    yapıldıktan sonrası ve öncesi,

    işte gidonlara bak her iki resimdede,
    biri 20 cm yüksekte boyası macunlu olan,
    dierı yenı gidon tasarlanmış olan.
    Eski Hali,,,

    Yeni Hali,
    İlk Boyadan Çıktıktan Sonraki Hali...


    ee başka yapmayı planladığın ve resimlenmiş olarak görmek istediğin bişiy varmıı
    orjınal tarzlı şekılde
    Evet. Seninki harbiden de RR mış yav bir ara ben de düşündüm Kanuni 200 cc. yi ama hava soğutma beni tatmin etmedi(racing tarzı ya). her neyse direksiyon için, işlemleri aktarabilir misin?


    (planlarıma göre) direksiyonun bağlı olduğu parçadan (şayet set değil de tek satılıyorsa) alacağım ve direksiyon bağlantı yerlerini taşlatıp yok edeceğim daha sonra taşlanan parça mat teflon griye boyanacak. ön amortisörler motora yaklaştırılarak gidon braketlerini takmaya yer açılacak. en son olarak gidonu takacağım... önerisi olan?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:34 PM ----------

    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu güzel fikir aklıma gelmemişti



    Jant ebetı tutuyor ama genişlik biraz fazla geliyor...

    ybrninki 2.75 keewayinki 3.25 ama olmaz da değil
    fena fikir değilmiş ama jant berbat. aklımda kymco straight 150 nin piston ve kaliper'i var. fren merkezini çin kullanacağım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:40 PM ----------

    Alıntı Nipp10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence gerek yok. VF 750 bile balatalı. Frenlerden memnun değilsin sanırım.
    aksine, çok memnunum ama kampana sürekli bakım istiyor ve bana güven vermiyor, ayrıca fonksiyonel ve sportif değil.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  19. #19
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    gıdon işini o kadar masraf yapmadan sadece gıdonu bıraz daha az bukumlu yaptırsanda,
    T gidon tarzı bişiy tasarlasan nasıl olur peki???

    dierınde alt ve üst mesnet'lere ihtiyaç duyabılırsın ve fıyatlarda hıç umursanmayacak mıktarda değiller.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  20. #20
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gıdon işini o kadar masraf yapmadan sadece gıdonu bıraz daha az bukumlu yaptırsanda,
    T gidon tarzı bişiy tasarlasan nasıl olur peki???

    dierınde alt ve üst mesnet'lere ihtiyaç duyabılırsın ve fıyatlarda hıç umursanmayacak mıktarda değiller.
    t gidon istemiyorum. sadece üstteki üçgenin aynısından alabilirsem süper olucak
    ve racer'ın direksiyon braketleri tabiki de büyüdük diye bayram harçlığı da vermiyorlar valla biriktirdiğim para anca diski ve ekipmanlarını alabiliyor
    bakıcaz bakalım olmazsa bir kaç gün tasarruf tedbirleri uygular ve gerekli mali yükümlülüğün altından kalkmış olurum. Herkese teşekkürler. Özellikle de serkanADH13 abime özel teşekkürlerimi ve saygılarımı iletmeyi borç bilirim çok yardımcı oldu sağolsun valla bi gelip takmadığı kaldı ama onu da yaptırtmam adamcağıza Şu aşamada bana düşen, artık proje kısmını aşıp üretime geçmek kalıyor. Fotoğrafları an be an yükleyeceğim. Yorumlarınıza, emeğinize, yüreğinize ve ilginize teşekkürler, yazı yazan elleriniz dert görmesin



    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler