Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

151RS çalışmıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    aLp_X - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2008
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Custom
    arkadaslar motorun birçok parçasını değiştirdim (hava filtersi buji karburator) özellikle karburator değişince çalışı bir süre sonra stop ettikten sonra bir daha çalışmadı biraz bekledim tekrar çalıştı sonra bi stop etti 1hafta oldu çalışmıyor. Üstelik karbüratörüm yeni. Elektrik aksamı yeni elden geçti. basıyorum basıyorum sanki gaz vermiyomuşum gibi hiç marş almıyor. gaz kolumu arızalı diye baktım ama çevirdiğim zaman boruya benzin doluyor. Neden yapabilir bunu sizce?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    istanbul - sarıyer tarabya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    karburatör ayarını yaptırdınmı? benzin fazla geliyor olabilr birde benzin hortumunu depodan cıkısını pense ile tut öyle calıstır..

  3. #3
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    marş basıyor ve ateşleme yapıyormu... ateşlemeden kaynaklanır böyle sorunlar....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #4
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Arkadaşım şimdi önce bir düzgün açıkla.Marş almıyorda ne demek.Marş motoru dönüyor fakat motor ateşlenmiyor mu_Yoksa marş motoru hiçmi dönmüyor.Bujiyi değiştirdiysen bujiden olmaz.Karbüratörden de olacağını sanmıyorum.Eğer marş motoru hiç dönmüyorsa marş motoru gidiktir.Marş motoru çalışıyorsa ateşlemiyorsa bujiler o zaman elektirk kablolarında sorun vardır.

  5. #5

    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı aLp_X adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar motorun birçok parçasını değiştirdim (hava filtersi buji karburator) özellikle karburator değişince çalışı bir süre sonra stop ettikten sonra bir daha çalışmadı biraz bekledim tekrar çalıştı sonra bi stop etti 1hafta oldu çalışmıyor. Üstelik karbüratörüm yeni. Elektrik aksamı yeni elden geçti. basıyorum basıyorum sanki gaz vermiyomuşum gibi hiç marş almıyor. gaz kolumu arızalı diye baktım ama çevirdiğim zaman boruya benzin doluyor. Neden yapabilir bunu sizce?
    ...

    Selamlar.. Öncelikle bujiyi çıkarıp bi bak bakalım marş bastıgın zaman ateşleme gelıyorumu? geliyosa muhtemelen sorunun yakıt ssisteminde.. Sırasıyla yakıt pompası , yakıt filtresi ve hortumları iyice gözten gecir... Krbüratör yeni demişsin keşke ustadan yardım alsaydın belkıde karbüratör sorunu değildir bu! Hava filtrenide güzelcene temizle tıkanmış olabilir.. işin içinden çıkamassan bi usta yolu gorunuyor sana..

  6. #6
    aLp_X - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2008
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Custom
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım şimdi önce bir düzgün açıkla.Marş almıyorda ne demek.Marş motoru dönüyor fakat motor ateşlenmiyor mu_Yoksa marş motoru hiçmi dönmüyor.Bujiyi değiştirdiysen bujiden olmaz.Karbüratörden de olacağını sanmıyorum.Eğer marş motoru hiç dönmüyorsa marş motoru gidiktir.Marş motoru çalışıyorsa ateşlemiyorsa bujiler o zaman elektirk kablolarında sorun vardır.
    marş motorunda değil sorun marş motoru dönüyor yani. Diğer dediklerinizi de deniyeceğim. bu arada usta yolu artık görünemez ya kendim yapıcam yada çöpe atıcam artık çünkü ustaya aynı sorundan defalarca gıttım bır gun içinde en az 5defa gittiğim oldu değişmedik parça bırakmadı ve en sonundada bi daha bozulursa en yakın köprüden at motoru dedi. böyle bi adama daha gidilirmi yani daha sorunun ne olduğunu anlamıyor yada anlamak istemiyor. zaten motoru çalışır hale getirip 350liraya satmayı dusunuyorum.

  7. #7
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    birde benimd ediğimi yap bakalım depodan gelen ve filtreden geçtikten sonra benzin musluğuna giren hortumu çıkart yani ucunu musluktan çıkart daha sonra musluğun diğer ucundan 2 tane ho-rtum var bunlardan grenaj tarafında olanı çıkart daha sonra çıkarttığın 2 hortumu pipetle birleştir veya başka bir hortumla eğer çalışırsa buraya yaz .

    diğeride bujiyi çıkart sonra sadece buji piposuna tak motora takma bujiyi yani ve buji piposuyla şaseye yaklaştırıp marş yap kıvılcım nasıl astıyomu yetersizmi bi incele ...

    bu arada km si ne alemde

  8. #8
    aLp_X - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2008
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Custom
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde benimd ediğimi yap bakalım depodan gelen ve filtreden geçtikten sonra benzin musluğuna giren hortumu çıkart yani ucunu musluktan çıkart daha sonra musluğun diğer ucundan 2 tane ho-rtum var bunlardan grenaj tarafında olanı çıkart daha sonra çıkarttığın 2 hortumu pipetle birleştir veya başka bir hortumla eğer çalışırsa buraya yaz .

    diğeride bujiyi çıkart sonra sadece buji piposuna tak motora takma bujiyi yani ve buji piposuyla şaseye yaklaştırıp marş yap kıvılcım nasıl astıyomu yetersizmi bi incele ...

    bu arada km si ne alemde
    km 11000 civarında ama çok hor kullanmış benden önceki sahibi. amacım sadece çalışır duruma getirip 300TL ye satmak. Dediklerini bir aksilik olmazsa yarın deneyeceğim. Bilgiler için herkeze çok teşekkürler.

  9. #9
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Ben alayım hemen 300 liraya gerçekten.

  10. #10
    aLp_X - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2008
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Custom
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben alayım hemen 300 liraya gerçekten.
    yalnız giresundayım hocam gelip alcaksan buyur gel

  11. #11
    aLp_X - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2008
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Custom
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde benimd ediğimi yap bakalım depodan gelen ve filtreden geçtikten sonra benzin musluğuna giren hortumu çıkart yani ucunu musluktan çıkart daha sonra musluğun diğer ucundan 2 tane ho-rtum var bunlardan grenaj tarafında olanı çıkart daha sonra çıkarttığın 2 hortumu pipetle birleştir veya başka bir hortumla eğer çalışırsa buraya yaz .

    diğeride bujiyi çıkart sonra sadece buji piposuna tak motora takma bujiyi yani ve buji piposuyla şaseye yaklaştırıp marş yap kıvılcım nasıl astıyomu yetersizmi bi incele ...

    bu arada km si ne alemde
    hocam resimleri bi zahmet inceleyip resimler üzerinden anlatabilirmisin neyi nereye takacagımı. bu arada buji ateşliyormu deneyemedim çünkü aküm bitti iftardan sonra arkadaşın aküyü bağlayacam. şimdi neyapayım yazarsan akşam tekrar deneyeceğim. en baştaki resimdeki yazıyı okuyamıyorsanız burdan yazayım: İşaretli yerden üflediğim zaman karşıdaki iki deliktende hava çıkmıyor.
    Not: Hava filtresi nerde bunun demeyin rahat çalışabilmek için kendim söktüm.







  12. #12
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    arkadaşım merhaba sen napmışsın yav ortalık karışmış
    öncelikle ilk resimdeki parça benzin musluğu ,bir tarfından üflediğinde diğer tarafından çıkmamasıda normal çünkü bunlarda benzin musluğu otomatik yani el ile bir ayar söz konusu değil motor marşa basıldığında kendisi içeriden bir vakum oluşturarak oradan püskürtür gibi benzini çekiyor bizzat denedim.
    Gelelim soruna bence marşın basmamasının nedeni karbüratöre benzin çekilememesi buda uzun süre çalıştırmamaktan kaynaklı olabilir veya motorun hava yapmış olmasıdır yani bu durumda motor o benzin musluğundan benzini çekemez
    işte bunun için benim sana yaptırmaya çalıştığım motora benzin musluğunu iptal ederek hortumları düz şekilde bağlayarak fazladan benzin yollamak de senin musluk ta bir fazladan çıkış var ona anlam veremedim neyse benim eklediğim resimlerde KIRMIZI renk ile işaretlediğim depodan gelen benzin musluğuna giren hortum öncelikle bunu çıakrtıyoruz daha sonra SİYAH ile işaretlediğim musluktan çıkıp T şeklinde ayrıma giden hortum yani musluk motorun üzerindeyken bu siyah ile işaretli olan grenaj tarafında kalıyor iç tarafta
    bu hortumuda musluktan ayırıyoruz diğer hortumla işimiz yok(mavi) (ama sende hortumlar karışmış gibi duruyor doğru hortum olduğundan emin ol ) daha sonra ayırdığımız bu 2 hortumu bi pipet yardımıyla birleştiriyoruz anlatmak istediğim buydu.
















    Fakat ;
    (1) senin eklediğin resimde ve kendi eklediğim resimde halka içine aldım motora benzin giden hortum bu nerede sen mi çıkardın eğer sen çıkarmadıysan sorun orada onun hortumunu tak kopmuş sanırım.
    (2) hava filtresini motoru çalıştırmayı denerken ttak onu sökmemen gerekirdi . aksi halde çalışması zorlaşır .

    benden bukadar tüm bu anlattıklarım sorun dediğim şekilse yani kesin budur diyemem başka yerlerdende olur bakmak lazım kolay gelsin ...

  13. #13
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    çinliyi bu nedenle sattım
    her hafta bir yerini sök tak sök tak . zaten herşeyi plastik 2. söktak dan sonra yalama oluyor. kolay gelsin.
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  14. #14
    aLp_X - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2008
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Custom
    Fakat ;
    (1) senin eklediğin resimde ve kendi eklediğim resimde halka içine aldım motora benzin giden hortum bu nerede sen mi çıkardın eğer sen çıkarmadıysan sorun orada onun hortumunu tak kopmuş sanırım.
    (2) hava filtresini motoru çalıştırmayı denerken ttak onu sökmemen gerekirdi . aksi halde çalışması zorlaşır .

    benden bukadar tüm bu anlattıklarım sorun dediğim şekilse yani kesin budur diyemem başka yerlerdende olur bakmak lazım kolay gelsin ... [/QUOTE]

    Motorun üzerindeki hortum bende yok ve ben çıkartmadım iyi ki bol resim çekmişim yoksa sıkıntıyı anlayamayacaktık. Allah senden razı olsun hocam inş. halledicem birazdan iniyorum motorun yanına
    EDİT: Birde depodan musluğa giden hortumun içine baktım büyük büyük pislikler vardı. o yüzden depoyuda temizlemeyi düşünüyorum bugun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler