ön amortisör yağını değiştiren oldu mu?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
çok geçmişte bunu yapan bi arkadaşımız var (=
adı coq olup sitede güzel yazılarıda vardır
kısaca söylemem gerekirse her pistonlarda kaç lt yağ olduğunu iyi öğrenmen gerekiyor gerekirse lt ölçümü olan bir kaba boşalt içindekini oradaki sonuca göre yeni koyacağın yağdan ölçüp koy
az gelirse sert olacak gidona ve motora zarar verecektir çok olursada zıp zıp zıplarsın kaza yaparsın
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
çok geçmişte bunu yapan bi arkadaşımız var (=
adı coq olup sitede güzel yazılarıda vardır
kısaca söylemem gerekirse her pistonlarda kaç lt yağ olduğunu iyi öğrenmen gerekiyor gerekirse lt ölçümü olan bir kaba boşalt içindekini oradaki sonuca göre yeni koyacağın yağdan ölçüp koy
az gelirse sert olacak gidona ve motora zarar verecektir çok olursada zıp zıp zıplarsın kaza yaparsın
şişenin tamamı konulacak diye bişey yok yani...
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
=) sisenin tamamını koysakdık her seferinde fren hidroligi fena olurdu :D
-
storm150_mmk adlı üyeden alıntı
=) sisenin tamamını koysakdık her seferinde fren hidroligi fena olurdu :D
hepsini koymicaz demekki, şişe 500ml olunca hepsi koyulurmuydu diye düşündüm, motor yağının hepsini koyarız ya ondan aklıma takıldı.
hiç değiştiren olmamış herhalde...
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
motorun kaç km de ve kaç modelki değiştirme ihtiyacı duydunuz?
-
GKN adlı üyeden alıntı
motorun kaç km de ve kaç modelki değiştirme ihtiyacı duydunuz?
motor 15000km de 2006 model, ikinciel aldım motoru daha önce işlem gördümü bilemem. ybr ye göre sertti, usta baktı biraz sert dedi. önceki yağ koyu renkliydi, şimdi daha iyi oldu. bozuk yollarda zıplama fazlaydı şimdi en aza indi.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
Moderatör
Ustanın yapığı gayet normal, elinde herhangi bir teknik veri olmadığı için kendi hissiyatına göre ölçerek koymuş yağı. Yağın tamamını doldurmak zorunda değilsin, zira her marka ve modelin yağ oranları farklıdır.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
kartalizma07 adlı üyeden alıntı
motor 15000km de 2006 model, ikinciel aldım motoru daha önce işlem gördümü bilemem. ybr ye göre sertti, usta baktı biraz sert dedi. önceki yağ koyu renkliydi, şimdi daha iyi oldu. bozuk yollarda zıplama fazlaydı şimdi en aza indi.
genelde 100ml konuluyor. ybr topiğinde bir üye miz 105ml koymuştu. su bardağı sanırım 120 ml . senin amortisör biraz fazla alabilir.işte aşağı yukarı o civarlar ve genelde 10 numara yağ konuyor
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Ustanın yapığı gayet normal, elinde herhangi bir teknik veri olmadığı için kendi hissiyatına göre ölçerek koymuş yağı. Yağın tamamını doldurmak zorunda değilsin, zira her marka ve modelin yağ oranları farklıdır.
anlamak istediğim her motorunki farklımıdır.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
Kullandıgınız motorun detaylı servis kullanım kitapcıgında bu miktar belirtilmemisse, yapmanız gereken onceki yag miktarını ölcüp aynı oranda koymak.
Hayır sisenin hepsini bosaltacaksınız diye bir kaide yok.
Amortisorlerde iki tur yag vardır biri iç boruların yaglanmasında kullanılır, digeri de damping sisteminde. Ucuz amortisorlerde damping sistemi yoktur, yay tepmeyi saglar ve o kadar. Sizdeki amortisör nasıldır bilemem. Damping icin kullanılan yag miktarı, iç boru yaglamasında kullanılandan genelde daha fazladır.
Her amortisörün yag ihtiyacı farklı olabilir. MX motorunun 25 cm çalışma mesafeli amortisoru ile bir scooterin 8 cmlik amortisorunun yag ihtiyacı farklıdır.
Koydugunuz yagın vizkositesini degistirirseniz amortisorun calısma sekli de degisir.
Edit: Bir de şu var. Amortisör yag kaçırmışssa -ki olmayacak şey diyemeyiz- önceden çıkan yag miktarı kadar yag konması önerisi çok tutarlı olmayabilir. Ikıncı husus da, umarım iç borularla dış boruların birbirine girdigi yerdeki keçelere de bakım yaptınız. Amortisörün düzgün çalışmasında o keçelerin de payı büyük. Ayrıca arada bir iç boruları da yaglamanız (aldıgınız suspansiyon yagının kapagına bi pecete kapatıp ters cevirin kutuyu, sonra o pecete ile solusyon yapın iç bacaklara (iç bacaklar=amortisöre girip çıkan borular) Daha yumusak çalışacaktır. Her tür kir toz, sürtünme direncini arttırır. Bu da kötü performans demektir.
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
az gelirse sert olacak gidona ve motora zarar verecektir çok olursada zıp zıp zıplarsın kaza yaparsın
Iç boru yaglaması az gelirse yaglama etkili olmaz ve o kadar. Damping sistemi varsa ve az konursa gereginden yumusak calısır ve rebound, kompresyon ayarları tutmaz. Çok gelirse çalışma mesafesinden kaybedersiniz. İç borular boş bir odaya girip basınc olusturup ordaki yagı yukarı itiyor, bu sekilde yaglanma saglanıyor. O odayı komple yag ile doldurursanız yag kacacak delik bulamaz. Yag kacamazsa iç borular da çalışamaz. Sanki orda amortisor yokmus gibi super sert bir on tekeriniz olur.
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
genelde 100ml konuluyor. ybr topiğinde bir üye miz 105ml koymuştu. su bardağı sanırım 120 ml . senin amortisör biraz fazla alabilir.işte aşağı yukarı o civarlar ve genelde 10 numara yağ konuyor
miktar doğrudur diyelim ozaman
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:03 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:00 AM ----------
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Kullandıgınız motorun detaylı servis kullanım kitapcıgında bu miktar belirtilmemisse, yapmanız gereken onceki yag miktarını ölcüp aynı oranda koymak.
Hayır sisenin hepsini bosaltacaksınız diye bir kaide yok.
Amortisorlerde iki tur yag vardır biri iç boruların yaglanmasında kullanılır, digeri de damping sisteminde. Ucuz amortisorlerde damping sistemi yoktur, yay tepmeyi saglar ve o kadar. Sizdeki amortisör nasıldır bilemem. Damping icin kullanılan yag miktarı, iç boru yaglamasında kullanılandan genelde daha fazladır.
Her amortisörün yag ihtiyacı farklı olabilir. MX motorunun 25 cm çalışma mesafeli amortisoru ile bir scooterin 8 cmlik amortisorunun yag ihtiyacı farklıdır.
Koydugunuz yagın vizkositesini degistirirseniz amortisorun calısma sekli de degisir.
Edit: Bir de şu var. Amortisör yag kaçırmışssa -ki olmayacak şey diyemeyiz- önceden çıkan yag miktarı kadar yag konması önerisi çok tutarlı olmayabilir. Ikıncı husus da, umarım iç borularla dış boruların birbirine girdigi yerdeki keçelere de bakım yaptınız. Amortisörün düzgün çalışmasında o keçelerin de payı büyük. Ayrıca arada bir iç boruları da yaglamanız (aldıgınız suspansiyon yagının kapagına bi pecete kapatıp ters cevirin kutuyu, sonra o pecete ile solusyon yapın iç bacaklara (iç bacaklar=amortisöre girip çıkan borular) Daha yumusak çalışacaktır. Her tür kir toz, sürtünme direncini arttırır. Bu da kötü performans demektir.
Iç boru yaglaması az gelirse yaglama etkili olmaz ve o kadar. Damping sistemi varsa ve az konursa gereginden yumusak calısır ve rebound, kompresyon ayarları tutmaz. Çok gelirse çalışma mesafesinden kaybedersiniz. İç borular boş bir odaya girip basınc olusturup ordaki yagı yukarı itiyor, bu sekilde yaglanma saglanıyor. O odayı komple yag ile doldurursanız yag kacacak delik bulamaz. Yag kacamazsa iç borular da çalışamaz. Sanki orda amortisor yokmus gibi super sert bir on tekeriniz olur.
öncekine nazaran yumuşama var. ön kısımda sallama oluyor öncede vardı ama şimdi birazda olsa var, top zıplaması gibi oluyor. nedendir bilmem
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
24 Temmuz 2016, 02:54
#13
Mh drift ön amartisorune yag nasil konuyor hangi yag kullanmaliyiz daha once degistiren varsa yardimci olursa sevinirim arkadaslar birde arka amartisore gazlimi ne bunlarda hava basiliyo diyolar varmi yapan hic
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler