hocam yok tamamdır fakat 2 . linkteki alman dostlarımızın elinin altında negüzel hertürlü aparat mevcut gogole translateyi kullanarak az bişiler öğrenmeye çalıştım türkçeye çevirerek
yarın yapıcam inşallah uygun anahtar bulursam bu arada gurbetçisiniz sanırım hocam ?
teşekkürler
gursus ,
keşke komple varyatör takımı alsaydın, uğraşmaya değmez o yüzden ,
ben alıp takmıştım 35 tl falandı ,komple
dur bakim eskisi bende olmalı onu sökeyim resim çekip buraya koyayım ,
nasıl değiştirilir balata görelim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:00 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:20 AM ----------
EKLEME :
dostum üzgünüm eskisini atmışım ben, bulamadım .
Sen ne yaptin arkadasim.. Yapabildinmi?????
evet arkadaşlar sonunda halledebildim
gelelim işlemlere burda uzun uzadıya anlatıcam benden sonra bu işe kalkışan arkadaşlara faydam olsun
öncelikle kavrama balataları değiştirilirken mutlaka arka varyatörü sabitlemek için mengene bulun yoksa üstteki somunu sökmek imkansız gibi birşey o aşamanın resimleri yok kusura bakmayın .
ön varyatörün içindeki 6 tane olan plastik burçlar değişti açmışken değiştirmekte fayda var
8 bine yakın km boyunca beni taşıyan kayışıda emekliye ayırdım kayış ölçüleri 835-20-30 alırsanız bu ebatta alın .
hava tabancam yok diye üzülmeyin hava tabancasının yerini artık tahta tabancası aldı şaka bir yana ön varyatördeki somunu sıkarken biryere kadar çevirebiliyorsunuz anahtarlada olsa tam anlamıyla sıkılmıyor motoru çalıştırınca otomatik olarak somun kendiliğinden çıkıyor bunun için resimdeki gibi bir tahta parçasıyla destek yapın ön varyatöre sıkarken dönmesini engellemek için
ama sakın ola unutmayın bu işe kalkışacaksanız maxiboost hocamında dediği gibi arka varyatörü komple alın hem uğraşmazsınız hemde daha sağlıklı olur.
gelelim finale bunları değiştirdim ettim bir şekilde hallettim fakat bittikten sonra korktuğum başıma geldi varyatör balataları gerçekten çok farkediyor yenilerini takınca anladım yağ gibi oldu motor hfif gazla çok rahat yol alıyor takınca ilk marşta arka teker rolenti yükselmiş gibi sanki gönmeye başladı siz anlayın eski balatalarla olan güç kaybını fakat balataların sürttüğü yani hareketi verdiği tastaki yamukluk yeni balatalar takılınca dahada belirginleşti ve şuan varyatörün aşırı ısınmasına yol açıyor sorun çıkarıcak büyük ihtimal dönerken ses yapıyor canımı sıktı ve motorda rölantide çalışırken sıkıntı veriyor. hadi bakalım hayırlısı ...
bana gerekli teknik bilgiyi verip yardım eden yamanjet maxiboost remzi66 nikli arkadaşlarımıza teşekkürü bir borç bilirim sağolun
sonuç seni tatmin etmese de yinede % 80 başarmışsın işi.ama takım taklavat çok önemli,usta takımsız olunmaz.bence sahibinden.com ve ya e-bay gibi alışveriş sitelerinden o ay anahtarı(varyatör için olan ) alabilirsin.hadi sana kolay gelsin.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
selam gursus.. herşeye ragmen toplamışsın motoru sende ysta oldun demek tebrik ediyorum cesaretinden ve becerinden ötürü.. cogu insan kendi motorunun cogu arızasını yapabilir normalde ama ugraşmak istemiyorlar veya korkuyorlar dahada bozulur die.. veya paraları cokk.. neyse inş bi sorun cıkarmaz bidaha.. ama cıkarsada sorun yok alıştın artık sök tak sök tak yardımcı olabildim ise ne mutlu bana....
Kutlarim seni.
Bak insan isteyince yapabiliyor.
Öteki sorunada bakariz merak etme sen.
Not: Öndeki civatayi SIKARKEN yapistirici kullansaydin bari.. Sonradan cözülebiliyor. Simdi aklima geldi..
(En son resimdeki civata)
hocam burda yapıştırıcı falan hiç zannetmiyorum bulunacağını ,servislerin bile haberi yoktur
esas sorun ya bu resimdeki 5 nolu parça hani balataların sürttüğü tas onda bir yamukluk söz konusu
yada bu hareket milinde çünkü söktüğümde elimle çevirmiştim hafif bir yamukluk vardı eski balatalar
aşınmış olduğundan bu sorun pek önemli değildi fakat şimdi balatalar yeni olunca tekerin dönüşünü
zorlaştırıyor ve rölantide motoru sıkıyor heran stop ettirebilicek gibi binmiyorum bakalım şimdilik yoksa
balatalar orantısız aşınıp boşa gidicek...
arkadaşlar 2. sorunuda 3 gün önce hallettim tahminlerim doğruymuş yamukluk hem 5 nolu gösterdiğim tasta hemde milde varmış mecburen parçayı almak için servise gittim tekrar havalı tabanca muhabbeti yaşamamak için taktırdım orda birazda balataları eğeledik şimdi sürtmüyor sorun halloldu
bu işlemlerden toplam karım 30 TL ye yakın hemde tecrübe kazandım
fakat msj yazmamın esas amacı vereceğim link tir burada pdf biçimindeki dosyanın açılmasını beklerseniz yabancı bir forum sitesinden bulduğum çok güzel açıklamalı ön arka varyatör sökülmesi var birazda yabancı dil varsa çok işinize yarar
link bu
http://www.scootdawg.com/downloads/DrPulleyVariator.pdf
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)