Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

hava ayarı için yardımcı olursanız sevinirim

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    2009 yamaha x-city250
    arkadaşlar ben motoran torro 100 cub var karbüratördeki rolanti ayar vidasının yanında bulunan vidanın ayarını kaçırdım yardımcı olursanız sevinirim TEŞEKKÜRLER


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    bunu bende merak ediyorum valla anlıyan bırı bı yardımcı olursa super olur...

  3. #3
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Bu forumda hava ayarı ile ilgili verilen bilgiler kimsenin işine yaramamıştır. Vidayı sağa çevirerek sonuna kadar sık sonra şukadar buçuk tur sola çevir türünden mesajlar tamamen iyi niyet ve yardımcı olmak amacıyla yazılmaktadır ama yapan kişi ayarı bir türlü tutturamamaktadır. Bu nedenle maksimum verimi almak için iyi bir ustaya ayar yaptırmanızı tavsiye ederim. Çoğu usta bunun için para almamaktadır zaten. (Eğer düzenli gittiğin bir yerse)

  4. #4
    dumanxtr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    Racer*s
    WallaHa en çok merak ettigim konuşardan bitanesi bende ayarını kaçırmıştım şimidi rolantiyi yüksek tutmak zorunda kaldım eskiden tıntındı devir 1 de çalışıyordu istop etmezken şimidi 2 de gine arasıra istop ediyor hava fazla mı giyordur azmı gidiyordur ne yöne dogru çevirirsek devir 1 de tıntın sayar
    ( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA

  5. #5

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Bujiniz ve tırnak aralıgı normal ise(kapalı ise rolanti tutmaz,braz ısınsada maximum ısınanakadar stop edebilir),karbüratör memeleri ve kanalları ve hava filtreniz temiz ise,yakıtınızda da sorun yoksa hava ayarını tutturamamanız da biraz zor.Birde motor sıcakken ayarlamazsanız oynak olacaktır.Ben hava ayarı için ustaya gitmem hatta ustanın yaptıgını begenmem kendime göre ayarlarım.Ustanında elinde sonuçta yakıt hava ayarını ölçen bir cihaz yok ise benim motorumdaki ayar bana göre olmalı.Motorum benim istedigim gibi saymalı.Tercih tabiki araç sahibinin fakat işe yaramıyor demek sanki birileri kasti yalnış yönlendiriyormuş anlamına gelmiyormu ??????? Denenemeyip beceremeyip itimat da edilmiyecekse sorulmasın o zaman.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:21 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 AM ----------

    ,hatta eliniz yatkın degilse zaten hiç bılaşmayın en fazla vidanın başını yersiniz.

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Hayır dostum, kasti yönlendirme şeklinde anlaşılacak birşey yazmadım ben mesajımda.

    Şöyle demişim: "mesajlar tamamen iyi niyet ve yardımcı olmak amacıyla yazılmaktadır ama yapan kişi ayarı bir türlü tutturamamaktadır."

    Hava ayarını yapmak dediğin gibi bir çok olumlu unsuru da gerektirmekte (aynen sıraladıkların gibi) ancak verilen bilgiler ne kadar doğru da olsa, diğer unsurlar da kontrol edilmeden veya durumlarından haberdar olunmadan yapılmaya çalışılan ayar denemeleri haliyle sonuç vermemekte. Ben bu nedenle ustaya götürülürse daha iyi olur diyorum. Çünkü hava ayarına gelesiye kadar daha başka şeyleri de kontrol etmekten anlamak gerekiyor.

  7. #7
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    en iyisi ustaya yaptırmak. bende çok uğraştım ama ayarı tutturamadım...
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Hava Ayarı

    Arkadaşlar,
    Motorunuz 8-10 bin Km.civarında ve çin malı ise mutlaka Sübap ayarı yaptırın.
    Rölanti bozukluğu karbüratör ayarından kaynaklanmıyor.
    Şöyle başlıyor:
    Önce rölanti değişken oluyor.
    Sonraları mesela ışıkta duruken stop ediyor.
    İlk marşta çalışma süresi uzamaya başlıyor ve çok uzuyor.
    Ayak marşı çok kolay basılıyor çünkü sübab açık kaldığı için kompresyon olmuyor ve sıkıştırma olmadığı içinde çalıştıramıyorsunuz.
    Yukarıdaki durumlar birebir yaşanmış olup egsoz subabının uzayarak açık kaldığı saptamıştır.Sübab aralık ayarı 150 cc.ler için her iki subap için 0,10 mm dir.
    Egsoz subapını biraz fazla yapın diyenlere inanmayın.Birazın ölçüsü olmaz.
    Bu belirtiler varsa hemen sübab ayarı yaptırın.
    Kolaygelsin.

  9. #9

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Bende bu sorunla çok uğraşmıştım her ustanın yaptığı ayarda tutmuyor, ama ustalar ayarlarken dikkatlice seyrettim
    havayı tamamen kapatıyor motor bu sürede rolantide stop etmemesi içinde tek eli gazda kulağıda motorun egzozunda, düzenli ritim duyana kadar hava ayarını açtı ve bu şekilde yaptı motorun rolantideki ritmi düzgün olucak dedi. Eğer beceremezzsen ustaya götür yada bu şekilde yapıp yola çıkıp 3 - 5 km ara ara durarak ta yapabilirsin.
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  10. #10
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    tek karbüratör olsa ben süper ayarlıyodum şimdiki motorum çift deli ediyo beni sökmeden 2 sini aynı ayarlıyamıyorum benim yöntemim en düşük devire alıyorum kısıyorum hava ayarını istop etmeden en düşük rolantide nasıl çalışıyo düzenlimi bakıyorum her ayarda bi yokuş bulup orda test ediyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:25 PM ----------

    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu sorunla çok uğraşmıştım her ustanın yaptığı ayarda tutmuyor, ama ustalar ayarlarken dikkatlice seyrettim
    havayı tamamen kapatıyor motor bu sürede rolantide stop etmemesi içinde tek eli gazda kulağıda motorun egzozunda, düzenli ritim duyana kadar hava ayarını açtı ve bu şekilde yaptı motorun rolantideki ritmi düzgün olucak dedi. Eğer beceremezzsen ustaya götür yada bu şekilde yapıp yola çıkıp 3 - 5 km ara ara durarak ta yapabilirsin.
    benim meşur bi tornavidam vardır ufak aynen dediğin gibi giderken durur ayar yaparım hatun sorar ya noldu niye durdun dur kız ayar cekicem olmadı böle hiç tuturamadım çok pinpiriğim anahtarlık gibi cebimde taşıyodum ya tornavidayı şuan gene ayar istiyo ama üşeniyom satıcam zate çok yakıyo veret
    Motosiklet mucidi

  11. #11

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Tek ruh hastası ben değilmişim )
    Aynen motorun takim takımındaki tornavidam hep cebimde idi, servise gidiyorum havayı çok açıyor motorun performansı düşüyor. ZAten 150cc TVS apache çok yaksın iyi yürüsün taraftarıydım. YOlda durup özellikle ışıklarda hava ayarı yaptığım zamanlar oldu motordan inmeden artık görmeden elim alışmıştır )
    En güzeli binerek yolda test etmek zaten...

    Sana bir şey soracağım, Apache kullanırken km 82kuruş yakıyordu. Motorumuda cc büyütmek için sattım. Şu aralar Suzuki GS500 düşünüyorum, ancak yakıt olarak beni üzermi diye düşünüyorum. İlk motorumda apache aslında çok ama çok memnundum az yakıyor kendi çapında yürüyordu, trafikte ss tanımıyordu ) ama trafikte.. Çevrede 2 kişi 120 - 130 çeviriyordu. rampalarda 2 kişi 100' ün altına düşmüyordu..
    Tekrar gidip 2010 apache mi alsam diye düşünüyorum
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Hava ayarı

    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek ruh hastası ben değilmişim )
    Aynen motorun takim takımındaki tornavidam hep cebimde idi, servise gidiyorum havayı çok açıyor motorun performansı düşüyor. ZAten 150cc TVS apache çok yaksın iyi yürüsün taraftarıydım. YOlda durup özellikle ışıklarda hava ayarı yaptığım zamanlar oldu motordan inmeden artık görmeden elim alışmıştır )
    En güzeli binerek yolda test etmek zaten...

    Sana bir şey soracağım, Apache kullanırken km 82kuruş yakıyordu. Motorumuda cc büyütmek için sattım. Şu aralar Suzuki GS500 düşünüyorum, ancak yakıt olarak beni üzermi diye düşünüyorum. İlk motorumda apache aslında çok ama çok memnundum az yakıyor kendi çapında yürüyordu, trafikte ss tanımıyordu ) ama trafikte.. Çevrede 2 kişi 120 - 130 çeviriyordu. rampalarda 2 kişi 100' ün altına düşmüyordu..
    Tekrar gidip 2010 apache mi alsam diye düşünüyorum
    Değerli kardeşlerim,
    Kurcaladığınız hava ayar vidası sadece rölantide iş gören bir ayardır.Seyir esnasında hava ana boğazdan alınarak kullanılır.Seyir esnasında karışım normal olmuyorsa karbüratörün içindeki meme tabir edilen sabit delikli yollar tıkanmış olabilir.

  13. #13

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli kardeşlerim,
    Kurcaladığınız hava ayar vidası sadece rölantide iş gören bir ayardır.Seyir esnasında hava ana boğazdan alınarak kullanılır.Seyir esnasında karışım normal olmuyorsa karbüratörün içindeki meme tabir edilen sabit delikli yollar tıkanmış olabilir.
    Doğrudur hocam, açıkcası motor hayarım toplam 1 sene 10 bin km, oda apache ile geçli. Hava ayarını çok kurcaladım, yolda giderken bile çok farkediyordu. TVS APache tek silindirli bir motor. Ustayada sorduğumda hava ayarı tek buradan yapılıyor motor bu vidadan geçen ayarla nefes alıyor dedi.
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  14. #14
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek ruh hastası ben değilmişim )
    Aynen motorun takim takımındaki tornavidam hep cebimde idi, servise gidiyorum havayı çok açıyor motorun performansı düşüyor. ZAten 150cc TVS apache çok yaksın iyi yürüsün taraftarıydım. YOlda durup özellikle ışıklarda hava ayarı yaptığım zamanlar oldu motordan inmeden artık görmeden elim alışmıştır )
    En güzeli binerek yolda test etmek zaten...

    Sana bir şey soracağım, Apache kullanırken km 82kuruş yakıyordu. Motorumuda cc büyütmek için sattım. Şu aralar Suzuki GS500 düşünüyorum, ancak yakıt olarak beni üzermi diye düşünüyorum. İlk motorumda apache aslında çok ama çok memnundum az yakıyor kendi çapında yürüyordu, trafikte ss tanımıyordu ) ama trafikte.. Çevrede 2 kişi 120 - 130 çeviriyordu. rampalarda 2 kişi 100' ün altına düşmüyordu..
    Tekrar gidip 2010 apache mi alsam diye düşünüyorum
    ))bende akıllı sayılmam zaten biraz sivri zekayım senin gibi bilmişim ama herşeyden anlarım moruk tamir edemediğim bişi yok :D ama apachemi çok özledim :( hiç anahtar değdiremediğim tek motorum karbürötörünü tek muncuklamadığım motor siftahsız sattım 2200 e verdim :( 650 cc aldım günde 20 lira benzin atıyorum altı üstü 2 kere eminönüe gidiyorum bitiyo apache ile ağvaya gider gelirdim bitmezdi ama kurye motoru diye dalğa geciyolardı o yüzden sattım bide orası var şimdi araba alıyorum motorumu veriyorum gene sıfırdan ufak cc ile başlıcam
    Motosiklet mucidi

  15. #15

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ))bende akıllı sayılmam zaten biraz sivri zekayım senin gibi bilmişim ama herşeyden anlarım moruk tamir edemediğim bişi yok :D ama apachemi çok özledim :( hiç anahtar değdiremediğim tek motorum karbürötörünü tek muncuklamadığım motor siftahsız sattım 2200 e verdim :( 650 cc aldım günde 20 lira benzin atıyorum altı üstü 2 kere eminönüe gidiyorum bitiyo apache ile ağvaya gider gelirdim bitmezdi ama kurye motoru diye dalğa geciyolardı o yüzden sattım bide orası var şimdi araba alıyorum motorumu veriyorum gene sıfırdan ufak cc ile başlıcam
    Hayırlısı olsun sende demek apache ile başladın ) süper motordu bende 1 ay olmadı satalı 2700 e verdim. 2009 modeldi. Bitaz eskittik ) acemilik attık daha ne olsun. Bende yakıttan korkuyorum apache yetiyordu, dalga geçme olayına gelince ben çanta falan koymadım orijinal idi, sadece biraz makyaj )
    Bİde kullandığım aksesuarlar kaliteli, hatta elemanın biri sordu usta sende başka ne makine var ) kask mont yarım apache alır )

    http://www.sahibinden.com/2009_-_bak...XQQdisplayitem

    sattığım motor istersen bakabilirsin...
    Muhtemelen gidip tekrar sıfır apache alacağım, bir yandan da diyorm ki honda olsun cbf 150 oda attan inip eşşeğe binmiş gibi olucak bakalım. 1 - 2 aya kadar temiz gs500 bulamazzsam biraz kılım bu konuda, tekrar sıfır motor alıcam.. Sana tavsiyem sakın ama sakın arabaya binme 1 aydır iflağım kesildi sinir sistemim bozuldu trafik park yeri benzin parası ) 1 aydır arabaya koyduğum benzinle apache ile 1 sene gezerdim..
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  16. #16
    dumanxtr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    Racer*s
    kafama takılıp duruyordu dün gittim hava ayarını yaptırdım beş kuruş parada istemedi makina rahatladı vibrasyon falan oluştuydu bozuldugundan beri onlar geri kayboldu şimdi gayet güzel saglıklı boş boşuna makinayı bagıttıryormuşum vallaha
    ( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler