arkadaşlar ben motoran torro 100 cub var karbüratördeki rolanti ayar vidasının yanında bulunan vidanın ayarını kaçırdım yardımcı olursanız sevinirim TEŞEKKÜRLER
arkadaşlar ben motoran torro 100 cub var karbüratördeki rolanti ayar vidasının yanında bulunan vidanın ayarını kaçırdım yardımcı olursanız sevinirim TEŞEKKÜRLER
bunu bende merak ediyorum valla anlıyan bırı bı yardımcı olursa super olur...
Bu forumda hava ayarı ile ilgili verilen bilgiler kimsenin işine yaramamıştır. Vidayı sağa çevirerek sonuna kadar sık sonra şukadar buçuk tur sola çevir türünden mesajlar tamamen iyi niyet ve yardımcı olmak amacıyla yazılmaktadır ama yapan kişi ayarı bir türlü tutturamamaktadır. Bu nedenle maksimum verimi almak için iyi bir ustaya ayar yaptırmanızı tavsiye ederim. Çoğu usta bunun için para almamaktadır zaten. (Eğer düzenli gittiğin bir yerse)
WallaHa en çok merak ettigim konuşardan bitanesi bende ayarını kaçırmıştım şimidi rolantiyi yüksek tutmak zorunda kaldım eskiden tıntındı devir 1 de çalışıyordu istop etmezken şimidi 2 de gine arasıra istop ediyor hava fazla mı giyordur azmı gidiyordur ne yöne dogru çevirirsek devir 1 de tıntın sayar
( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA
Bujiniz ve tırnak aralıgı normal ise(kapalı ise rolanti tutmaz,braz ısınsada maximum ısınanakadar stop edebilir),karbüratör memeleri ve kanalları ve hava filtreniz temiz ise,yakıtınızda da sorun yoksa hava ayarını tutturamamanız da biraz zor.Birde motor sıcakken ayarlamazsanız oynak olacaktır.Ben hava ayarı için ustaya gitmem hatta ustanın yaptıgını begenmem kendime göre ayarlarım.Ustanında elinde sonuçta yakıt hava ayarını ölçen bir cihaz yok ise benim motorumdaki ayar bana göre olmalı.Motorum benim istedigim gibi saymalı.Tercih tabiki araç sahibinin fakat işe yaramıyor demek sanki birileri kasti yalnış yönlendiriyormuş anlamına gelmiyormu ??????? Denenemeyip beceremeyip itimat da edilmiyecekse sorulmasın o zaman.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:21 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 AM ----------
,hatta eliniz yatkın degilse zaten hiç bılaşmayın en fazla vidanın başını yersiniz.
Hayır dostum, kasti yönlendirme şeklinde anlaşılacak birşey yazmadım ben mesajımda.
Şöyle demişim: "mesajlar tamamen iyi niyet ve yardımcı olmak amacıyla yazılmaktadır ama yapan kişi ayarı bir türlü tutturamamaktadır."
Hava ayarını yapmak dediğin gibi bir çok olumlu unsuru da gerektirmekte (aynen sıraladıkların gibi) ancak verilen bilgiler ne kadar doğru da olsa, diğer unsurlar da kontrol edilmeden veya durumlarından haberdar olunmadan yapılmaya çalışılan ayar denemeleri haliyle sonuç vermemekte. Ben bu nedenle ustaya götürülürse daha iyi olur diyorum. Çünkü hava ayarına gelesiye kadar daha başka şeyleri de kontrol etmekten anlamak gerekiyor.
en iyisi ustaya yaptırmak. bende çok uğraştım ama ayarı tutturamadım...
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Arkadaşlar,
Motorunuz 8-10 bin Km.civarında ve çin malı ise mutlaka Sübap ayarı yaptırın.
Rölanti bozukluğu karbüratör ayarından kaynaklanmıyor.
Şöyle başlıyor:
Önce rölanti değişken oluyor.
Sonraları mesela ışıkta duruken stop ediyor.
İlk marşta çalışma süresi uzamaya başlıyor ve çok uzuyor.
Ayak marşı çok kolay basılıyor çünkü sübab açık kaldığı için kompresyon olmuyor ve sıkıştırma olmadığı içinde çalıştıramıyorsunuz.
Yukarıdaki durumlar birebir yaşanmış olup egsoz subabının uzayarak açık kaldığı saptamıştır.Sübab aralık ayarı 150 cc.ler için her iki subap için 0,10 mm dir.
Egsoz subapını biraz fazla yapın diyenlere inanmayın.Birazın ölçüsü olmaz.
Bu belirtiler varsa hemen sübab ayarı yaptırın.
Kolaygelsin.
Bende bu sorunla çok uğraşmıştım her ustanın yaptığı ayarda tutmuyor, ama ustalar ayarlarken dikkatlice seyrettim
havayı tamamen kapatıyor motor bu sürede rolantide stop etmemesi içinde tek eli gazda kulağıda motorun egzozunda, düzenli ritim duyana kadar hava ayarını açtı ve bu şekilde yaptı motorun rolantideki ritmi düzgün olucak dedi. Eğer beceremezzsen ustaya götür yada bu şekilde yapıp yola çıkıp 3 - 5 km ara ara durarak ta yapabilirsin.
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
tek karbüratör olsa ben süper ayarlıyodum şimdiki motorum çift deli ediyo beni sökmeden 2 sini aynı ayarlıyamıyorum benim yöntemim en düşük devire alıyorum kısıyorum hava ayarını istop etmeden en düşük rolantide nasıl çalışıyo düzenlimi bakıyorum her ayarda bi yokuş bulup orda test ediyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:25 PM ----------
benim meşur bi tornavidam vardır ufak aynen dediğin gibi giderken durur ayar yaparım hatun sorar ya noldu niye durdun dur kız ayar cekicem olmadı böle hiç tuturamadım çok pinpiriğim anahtarlık gibi cebimde taşıyodum ya tornavidayı şuan gene ayar istiyo ama üşeniyom satıcam zate çok yakıyo veret
Motosiklet mucidi
Tek ruh hastası ben değilmişim )
Aynen motorun takim takımındaki tornavidam hep cebimde idi, servise gidiyorum havayı çok açıyor motorun performansı düşüyor. ZAten 150cc TVS apache çok yaksın iyi yürüsün taraftarıydım. YOlda durup özellikle ışıklarda hava ayarı yaptığım zamanlar oldu motordan inmeden artık görmeden elim alışmıştır )
En güzeli binerek yolda test etmek zaten...
Sana bir şey soracağım, Apache kullanırken km 82kuruş yakıyordu. Motorumuda cc büyütmek için sattım. Şu aralar Suzuki GS500 düşünüyorum, ancak yakıt olarak beni üzermi diye düşünüyorum. İlk motorumda apache aslında çok ama çok memnundum az yakıyor kendi çapında yürüyordu, trafikte ss tanımıyordu ) ama trafikte.. Çevrede 2 kişi 120 - 130 çeviriyordu. rampalarda 2 kişi 100' ün altına düşmüyordu..
Tekrar gidip 2010 apache mi alsam diye düşünüyorum
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
Doğrudur hocam, açıkcası motor hayarım toplam 1 sene 10 bin km, oda apache ile geçli. Hava ayarını çok kurcaladım, yolda giderken bile çok farkediyordu. TVS APache tek silindirli bir motor. Ustayada sorduğumda hava ayarı tek buradan yapılıyor motor bu vidadan geçen ayarla nefes alıyor dedi.
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
))bende akıllı sayılmam zaten biraz sivri zekayım senin gibi bilmişim ama herşeyden anlarım moruk tamir edemediğim bişi yok :D ama apachemi çok özledim :( hiç anahtar değdiremediğim tek motorum karbürötörünü tek muncuklamadığım motor siftahsız sattım 2200 e verdim :( 650 cc aldım günde 20 lira benzin atıyorum altı üstü 2 kere eminönüe gidiyorum bitiyo apache ile ağvaya gider gelirdim bitmezdi ama kurye motoru diye dalğa geciyolardı o yüzden sattım bide orası var şimdi araba alıyorum motorumu veriyorum gene sıfırdan ufak cc ile başlıcam
Motosiklet mucidi
Hayırlısı olsun sende demek apache ile başladın ) süper motordu bende 1 ay olmadı satalı 2700 e verdim. 2009 modeldi. Bitaz eskittik ) acemilik attık daha ne olsun. Bende yakıttan korkuyorum apache yetiyordu, dalga geçme olayına gelince ben çanta falan koymadım orijinal idi, sadece biraz makyaj )
Bİde kullandığım aksesuarlar kaliteli, hatta elemanın biri sordu usta sende başka ne makine var ) kask mont yarım apache alır )
http://www.sahibinden.com/2009_-_bak...XQQdisplayitem
sattığım motor istersen bakabilirsin...
Muhtemelen gidip tekrar sıfır apache alacağım, bir yandan da diyorm ki honda olsun cbf 150 oda attan inip eşşeğe binmiş gibi olucak bakalım. 1 - 2 aya kadar temiz gs500 bulamazzsam biraz kılım bu konuda, tekrar sıfır motor alıcam.. Sana tavsiyem sakın ama sakın arabaya binme 1 aydır iflağım kesildi sinir sistemim bozuldu trafik park yeri benzin parası ) 1 aydır arabaya koyduğum benzinle apache ile 1 sene gezerdim..
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
kafama takılıp duruyordu dün gittim hava ayarını yaptırdım beş kuruş parada istemedi makina rahatladı vibrasyon falan oluştuydu bozuldugundan beri onlar geri kayboldu şimdi gayet güzel saglıklı boş boşuna makinayı bagıttıryormuşum vallaha
( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)