MCT-250 nin 5.vites dişlisini Nasıl büyütebilirim
Reklamlar
-
31 Ağustos 2009, 01:04
#1
Arkadaşlar bende Mondial ın chooperı var, benim sorunum motorumun 4. ve 5. dişlisi neredeyse aynı büyüklükte.5. vitese attığımda motor rahatlamıyor.Ve 5. viteste en fazla 120 görüyor.bu hızıda 4 vitesli 100cc lk motorumda zaten yapıyordum
Motorun arka dişlisini 2 diş ufalttım ama yetmedi şimdi aklımda olan şanzımandaki dişliyi büyüterek motor devrinin tekerle birbirini yakalayıp motorun daha az devirde seyretmesini istiyorum.Yakıt tasarrufu için
Sizin bildiğiniz bu işi yapan yer veya bu konuda bilginiz varsa eğer yazarsanız çok sevinirim.
http://img18.imageshack.us/img18/6691/mzaresmim.jpg
Reklamlar
-
31 Ağustos 2009, 01:21
#2
arkadaşım motorun 4.ve 5. dişlilerinden başlayarak anlatmışsın,
ve son sözlerinde ise,
motordan çıkan ön dişli ile bitirmişsin sözlerini,
motorun içindeki dişliler ile oynaman imkansız denecek kadar az,
çünki motor (mekanik)iç aksamı hesaplanılarak monte edılmıstır,
yani oynanamaz.
ama evet ön dişliyi büyütebilirsin,
ve buda çok kolay,
motor parçacılarında vardır,
10,,15 lira bır malıyetı var,
ve motorun devrını yükseltiyor,
ama zaten arka dişliyi küçültmüşsün,
ön dişliyide büyütürsen rampalarsa sıkıntı yaşarsın...
Kolay Gelsın...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
31 Ağustos 2009, 03:24
#3
traktörlere seri dişli takıyolar 55-60 km gibi hızlara çıkıyor(orj.40km) niye macitin dişlisini büyütemesin ama uygn dişli yok ise büyütemez ama benim bildiğim vites kutusu ile oynama yapabiliyorsun
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
31 Ağustos 2009, 11:42
#4
Merhabalar. Vİtes kutusu dişlileri iki gruptan oluşur. Birincisi grup mili, diğeri vites mili. Grup milindeki dişliler sabittir. Vites mili üzerindekiler hareketlidir. Siz 5. vites dişlisini değiştirdiğiniz zaman karşısındaki grup dişlisini de değiştirmeniz gerekir ki....bu neredeyse imkansız. Zira birbirlerinden sabit bir uzaklıkta duran bu dişliler, eğer ufaltılır yada büyütülürse, birbirlerine temas etmeleri yada yuvalarına oturmaları imkansızdır. Bunun yerine vites kutusu çıkış dişlisi (ön dişli) yi büyültmek en ekonomik yoldur. Bu durumda tüm viteslerde oransal olarak büyüme söz konusu olacaktır.
-
31 Ağustos 2009, 11:59
#5
arkadaşım ne şanzıman nede dişli değiştir şunu deneyebilirsin scoterların büyük cdi beyinleri var onlardan takıp denemeni tavsıye ederim mondıal zatlarda var o beyınler yüksek devir yaratabılıyolar ama mct de işe yararmı bilemem ben krosta denedim çok değiştirdi
-
31 Ağustos 2009, 16:00
#6
FREEBLADE_39 adlı üyeden alıntı
arkadaşım ne şanzıman nede dişli değiştir şunu deneyebilirsin scoterların büyük cdi beyinleri var onlardan takıp denemeni tavsıye ederim mondıal zatlarda var o beyınler yüksek devir yaratabılıyolar ama mct de işe yararmı bilemem ben krosta denedim çok değiştirdi
evet arkadaşlar şamzımanla oynanmayacağını iyice öğrendim.Sadece ön dişli ile oynayabilirim ama dişli yuvası büyük dişli takmaya müsade etmiyor.Yani benim iş yattı
scoter beyni takmak bi işe yaramaz, neden dersen sonuçta motorum en son devri rahatıkla çeviryor daha fazlasını çeviremez, benim amacım motorun daha düşük devirlerlerde aynı hızda gitmesini sağlamak.
http://img18.imageshack.us/img18/6691/mzaresmim.jpg
-
31 Ağustos 2009, 16:09
#7
bendede mct var sanırım herkestekı sorun aynı 4 ve 5 vites sorunu ama 250cc hysong harıc cın menseili cruser lerın hepsınde aynı sorun mevcuttur kafaya takmamak en ıyısı bence ... sunuda unutma sanzımanla oynayamassın=))
-
salih06 adlı üyeden alıntı
bendede mct var sanırım herkestekı sorun aynı 4 ve 5 vites sorunu ama 250cc hysong harıc cın menseili cruser lerın hepsınde aynı sorun mevcuttur kafaya takmamak en ıyısı bence ... sunuda unutma sanzımanla oynayamassın=))
4.vites dişisi ile 5.vites dişlisi arasında sadece 1 dişli var... yok böyle bişey ....
yapılacak tek şey arka dişliyi 30 veya 32 ye düşürmek.
mecbur kullanıcaz :D
http://img18.imageshack.us/img18/6691/mzaresmim.jpg
-
gecelerinefendisi100 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bende Mondial ın chooperı var, benim sorunum motorumun 4. ve 5. dişlisi neredeyse aynı büyüklükte.5. vitese attığımda motor rahatlamıyor.Ve 5. viteste en fazla 120 görüyor.bu hızıda 4 vitesli 100cc lk motorumda zaten yapıyordum
Motorun arka dişlisini 2 diş ufalttım ama yetmedi şimdi aklımda olan şanzımandaki dişliyi büyüterek motor devrinin tekerle birbirini yakalayıp motorun daha az devirde seyretmesini istiyorum.Yakıt tasarrufu için
Sizin bildiğiniz bu işi yapan yer veya bu konuda bilginiz varsa eğer yazarsanız çok sevinirim.
ben bu motora ve dişli işine çok uğraştım.mesajlarımı okursan detayları orada bulabilirsin.ama motordan gerçekten ne istediğin çok önemli...bu arada yapmadan sadece varsayımlarla kimse konuşmasın.mct nin orj dişlisi 34 diştir.benim mct nin ki 26 diş idi....vibrasyon azalmadı yok oldu.devirden aşağı yukarı 2200 devir kazandım.vites araları uzadı.yağ değişim aralığı 2 katından fazla km ye çıktı.(3500-4000)bunlar mış muş değil bizzat kendi motoruma uyguladığım ve 14000 km kullandığım çalışmanın bazı sonuçları...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler