Kış yaklaşıyor.. Motorunuzun bakımını yaptınız mı?
Reklamlar
-
04 Aralık 2006, 03:40
#41
safrane adlı üyeden alıntı
peki yazın 3 aylığına yaz uykusuna yatırınca (benim gibi) iki zamanlı bir motora neler yapmak gerekir, yağ değişimi fln olmaz ztn yağ depodan arada bi pompalanıyo, bi de benim motor ben haftasonu için ankaraya geldiğimde bile zor çalışıyodu dönüşte, 3 ayın sonunda beni nası bi sürpriz bekleyebilir fikri veya deneyimi olan varsa yazabilir mi,
lütfen "işin zor haha haha"
"çalıştıramazsın haha haha"
"çekiciyle git haha haha"
gibi cevaplar yazmayın, ciddi ve aydınlatıcı cevaplar yazın bari bi başlık konusunda kalsın
Benzin musluğun varsa kapat yoksa karbüratör girişinden hortumu çıkart sıkıca bağla.....Sonra çalıştır motorunu...Kendi kendine stop edene kadar bekle...Daha sonra Yerin kuru ve temizsse öylece bırak, ama pis ve rutubet varsa bujiyi sök bir kaç damla motor yağı damlat....bujiyi tak marşa dokun bırak...Piston 1 kere yukarı aşağı yapsın...
Bineceğin zaman benzin hortumunu tak...Eğer 1 seferde çalışmassa burda çalıştıramadım ben dersin....Hatta bana ö. m. atarsın....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
-
04 Aralık 2006, 10:00
#42
çok güzel bir yazı. teşekkürler fakat bu yazıyı okuduktan sonra motoru kış uykusuna yatırmakla hata mı ettim acaba diyorum. kısa süreli çalıştırmalar sakıncalı diyor. en iyisi ben haftada bir çıkıp gezeyim daha yeni aldım zaten doyamadım
==============================
==============================
-
05 Aralık 2006, 11:40
#43
Kış Bakımı - 04-06-2004, 01:24 AM
Topigi hortlatmışsınız ama herkese her yıl lazım gerekli olacak bilgiler...
Teşekkürler...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
05 Aralık 2006, 12:03
#44
bu önemli bilgiler için çok saol
bende bu bakımlarda nasıl bir yol izlenir die merak ediyordum ..
Bu gün Dünden daha iyi olucak....
-
25 Aralık 2006, 15:26
#45
motorun kışın çalışmadan yatma süresi
Malum kış geldi ve havalar soğuk olunca motorsiklete binmek zevk değil görev olabiliyor. Ben motorun hangi sıklıkta ve hangi süreyle çalıştırılması gerktiği konusunda forumdan bilgi almak istiyorum.
-
25 Aralık 2006, 15:33
#46
Bu konuda çok net süreler vermek mümkün değil, ancak şunu da bilmek lazım ki, sırf çalıştırmış olmak için çalıştırıp, 15 -20 dakka veya daha fazla açık tutmak hiç bir işe yaramaz. Sadece benzin israfı ve gürültü olur.
En azından yarım saatlik bir tur atmak lazım. Ben scooterımı zaten sürekli kullanıyorum. Diğeri de bugüne kadar haftada en az 1-2 defa çıktı yola ama kışın en yoğun günlerine de girdiğimizde 2 veya 3 haftada bir bu işlemi yapmayı planlıyorum.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
25 Aralık 2006, 15:40
#47
Ben de hafta da 1 defa motor iyice ısındıktan sonra sitenin içinde 15 dakka tur atıyorum.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
-
25 Aralık 2006, 15:53
#48
Ledo Arkadaşımızın dediği gibi ,yaşanmış tecrübe yazın dahi motoru olduğu yerde çalıştırmanın hiç bir faydası yok.
"Hayatta yegâne varlığım ve servetim, Türk olarak doğmamdır."
(Mustafa Kemal Atatürk)
-
25 Aralık 2006, 16:11
#49
Motosikletinizi kışın ; yatırmanız ve arada bir çalıştırmanız gibi yapılan işlemlerden daha da önemli olan nokta motorun hangi ortamlarda yattığıdır.
Motorun yattığı her saniye ömrüne değer biçmektedir.
Akünün durumu,depodaki benzinin durumu,lastiklerin konumu,motorun dış aksamlarının durumu...
*Motoru kullanmazken , eğer bulunduğu yer dış ortamsa , soğuk hava ile temas ediyosa mutlaka aküyü çıkarın.Tabi kapalı ve sıcak garajda buna gerek olmayabilir.
Çıkardığını aküyü ılık ortamda bulundurun.Tabi akü'yü çıkarmadan önce motoru bir süre çalıştırıp , akü'nün tam şarj olmasını sağlayın.
*Motorun lastikleri hangi ortam olursa olsun , betonla temas etmemesi gerekmektedir.Bu , lastiklerin hava basıncından ömrüne kadar birçok unsuru etkilemektedir.Karton,plastik,tahta takoz vb gibi yalıtkan malzemeler ile yerden temasını kesmeniz faydalı olacaktır.
*Motor nerede durursa dursun mutlaka üstünü branda,naylon vb malzeme ile örtün eğer mümkünse motoru tamamen sarın.Bu , rutubet gibi etkenlerden motoru koruyacaktır.
*Birçok yorumcu depodaki benzinin tam dolu olması taraftarı ya da deponun tamamen boşaltılması görüşündeler.O konuda net bilgim yok...
Şimdilik aklımdakiler bunlar...
Eğer bu işlemleri yaparsanız , motorun parça ömrü de uzayacaktır.
Saygılar.viper_1
-
25 Aralık 2006, 16:19
#50
viper_1 adlı üyeden alıntı
Motosikletinizi kışın ; yatırmanız ve arada bir çalıştırmanız gibi yapılan işlemlerden daha da önemli olan nokta motorun hangi ortamlarda yattığıdır.
Motorun yattığı her saniye ömrüne değer biçmektedir.
Akünün durumu,depodaki benzinin durumu,lastiklerin konumu,motorun dış aksamlarının durumu...
*Motoru kullanmazken , eğer bulunduğu yer dış ortamsa , soğuk hava ile temas ediyosa mutlaka aküyü çıkarın.Tabi kapalı ve sıcak garajda buna gerek olmayabilir.
Çıkardığını aküyü ılık ortamda bulundurun.Tabi akü'yü çıkarmadan önce motoru bir süre çalıştırıp , akünün tam şarj olmasını sağlayın.(Akü bakımlarını ya yapmanız gerekmektedir.)
*Motorun lastikleri hangi ortam olursa olsun , betonla temas etmemesi gerekmektedir.Bu , lastiklerin hava basıncından ömrüne kadar birçok unsuru etkilemektedir.Karton,plastik,tahta takoz vb gibi yalıtkan malzemeler ile yerden temasını kesmeniz faydalı olacaktır.
*Motor nerede durursa dursun mutlaka üstünü branda,naylon vb malzeme ile örtün eğer mümkünse motoru tamamen sarın.Bu , rutubet gibi etkenlerden motoru koruyacaktır.
*Birçok yorumcu depodaki benzinin tam dolu olması taraftarı ya da deponun tamamen boşaltılması görüşündeler.O konuda net bilgim yok...
Şimdilik aklımdakiler bunlar...
Eğer bu işlemleri yaparsanız , motorun parça ömrü de uzayacaktır.
Saygılar.viper_1
Yazdıkların çok doğru, benim motor kapalı garajda duruyor, lastiklerin yerden temasını kesmek için sunta kestirdim, tur attıktan sonra getirip suntanın üzerine koyuyorum motoru. Üzerini de brandayla kapıyorum. Eğer bütün kış yatıcaksa motor, deponun tam dolu olması gerekir, yada tamamen boşaltılıp içini koruyucu spreyle kaplamak lazım diye okumuştum. Bu konuda emin değilim, bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bizi aydınlatırsa seviniriz. Teşekkürler.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
-
25 Aralık 2006, 16:24
#51
Ayrıca yazmak istediğim husus da var. Onu az önce unuttum...
Motoru bu şartlarda bile bütün kış yatırmayın. 4 - 5 haftada bir yine çıkıp çalıştırın.Bir süre gezin. Motor iyice ısınsın.
Sonra ; motor soğuyunca tekrar paketleyip. Uykuya devam...
-
25 Aralık 2006, 16:46
#52
valla ben motorun yağ,buji,filtresini değiştirip,koruyucu cilasını çekip,lastik hava basınçlarını kontrol ettirip,subap ayarı yaptırıp,koltuk vb badem yağı sürüp,aküsünü söküp ılık bi odada sakladım ve deposunda aşağı yukarı 1 lt benzinle üstü örtülü brandasıyla garaja bıraktım bi kuşkulandığım bu depo benzinsiz kaldığında neden küflensinki kimisi küflenir diyor ne kadar doğru bilmiyorum??aydınlatırsanız sevinirim........
-
26 Aralık 2006, 15:28
#53
motoru yatırırken bazıları depoyu fulleyin der bazıları boşaltın der bunun nedeni şöyle: eğer deponun iç duvarları plastik özelliği taşıyan maddeden yapılmış ise depoyu fulleyip garaja çekmeyi , metal alaşım yani metalik özellik taşıyan malzemeden yapılmış ise depoyu boşaltıp motoru yatırmayı öneriyorlar...
beni kişisel tasiyem ise fullenmesi yönünde ama halen ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum
ben motoru garaja çektim ama içim rahat değil ortam ılık ama biraz havası nemli ne gibi etkileri olur tamin edemiyorum bu konuda bir ışık gösterirseniz çok sevinirim...
-
26 Aralık 2006, 15:46
#54
Bir de arama yapmadan başlık açmasanız tam süper olacak
MT Site yönetimi uyarı mesajı. |
|
Uyarı Sebebi: Benzer konular birleştirildi |
|
|
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Bütün bunları okuduktan sonra açıkçası gözüm biraz korktu ama sanırım iyi de oldu. Yazıları okuduktan sonra kafamda 2 çözüm önerisi oluştu
1-Git servise ver ustaya yazının çıktısını, sonra otur dayıyı izle, bitince at arabayı römorka garaja koy ve mart bitsin diye bekle.
2- Hiçbirini yapma ama motoru en geç 1.5 hadi bilemedin 2 haftada bir yarım saatten az olmmak kaydıyla sür, garajın içinde 2 adım ileri 2 adım geriden söz etmiyorum. Baya dışarı çıkarıp kilometre yapmaktan bahsediyorum.
Benim gibi daha motor konusunda acemi, cahil cüheyla ama 2 teker sevdalısı bir acemi için 2.seçenek çok daha cazip geliyor. Gerçekten soruyorum, bu kadar uğraşmak yerine haftada bir çıkıp gezmek sorunu çözer mi? Bunu düşünme nedenlerimden biri de motorumun sadece yan ayağının olması, bu yüzden de yağının tuzunun hep bi tarafta birikeceği endişesi.
Soruma en kısa zamanda cevap alabilirsem endişeden tavan yapıp bu Ankara ayazında servise gidip alın bildiğinizi yapın demekten vazgeçebilirim. Şİmdiden teşekkürler.
-
arkadaşlar söylediklerinizin çoğu doğru ancak tecrübelerimle sabittir ki haftada bir de olsa motoru ısıtıp yarım saat 15 dakika dolaşmak bence en iyisi(tabii ki kuru havalarda ). pistonlar ve yürüyen aksamdaki yağların yerinde kalmasını sağlayacak ve akünüzün ömrünü uzatacaktır.
-
kış mevsimi her yaz sonunda geldiğine ve bu topikteki bilgiler herdaim gerekli olduğuna göre tekrardan göz atmakta fayda var kanaatindeyim
aşağıdaki yazı metni invent adlı üyeden alıntıdır
Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır.Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız.Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır.Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır.Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.
1. PARK YERİ ve GEREKLİ MALZEME:
Herşeyden önce motosikletinizi park edeceğiniz yeri belirleyin ve lazım olacak alet, edavat ve malzemeyi temin edin.Aşırı sıcak veya aşırı soğuk olmayan, gelen geçenin çarpmayacağı, zemini düzgün, kimyasal maddelerin duman ve buharlarından ve çalışan elektrik motorlarından uzak bir saklama yeri belirleyin.Kimyasal madde buharları ve elektrik motorlarının ürettiği ozon, motosikletinizin lastik ve kauçuk parçalarına zarar verir.
Alışveriş listesi:
Yeterli miktarda uygun özellikte motor yağı(*)
Yeni bir yağ filtresi
Gerekli temizlik maddeleri ve boyalı yüzeyler için koruyucu cila(vax)
WD40 veya benzeri nem ve pas giderici koruyucu sprey
(*) Dikkat: Park süresi 3 aydan daha uzun sürecekse, gelecek sezon başında bu yağı değiştirmeniz gerekeceğinden,uygun özellikteki en ucuz yağı satın alabilirsiniz..
2. SON BİR SÜRÜŞ:
Uzun bir süre sesini duyamayacağınız motosikletinizle son bir tura ne dersiniz? Aslında bu son tur, yağ değişimi için motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlayacağından (ki bu en az 20 dakikalık bir tur demektir) biraz da şart.Dikkat: Yakıt sistemiyle ilgili 4. maddeyi okuyun. Depoda benzin bırakacaksanız turu bitirmeden önce mutlaka depoyu tam doldurun.
3. YAĞ DEĞİŞİMİ:
Motosikletinizi kış boyunca korumak ve kalıcı hasarlara engel olmak adına yapacağınız en önemli iş motor yağını değiştirmektir. Motor ve dolayısıyla da motor yağı henüz sıcakken (*) motor yağını ve yağ filtresini değiştirin.Karteri kesinlikle normalden fazla doldurmayın.Yağ değişimi bitince motoru en az 20 dakika çalıştırarak yeni yağın motorun her noktasına yayılmasını sağlayın.
Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor blokunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.
4. YAKIT SİSTEMİNİ ve BENZİN DEPOSUNU BOŞALTMA:
Motosikleti kış için bırakacağınız yere getirdikten sonra, motor çalışır vaziyette olmak şartıyla benzin musluğunu "OFF" yani "KAPALI" pozisyona getirip motosiklet kendi kendine stop edinceye kadar bekleyin. Bu şekilde, karbüratörde ve yakıt borularında benzin kalmamış olur.Benzin musluğu kapalıyken depoyu söküp içindeki benzini tamamen boşaltın. Daha sonra içinin tüm yüzeylerine WD40 ya da benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Spreyin uzatma ucu bu işlemi daha kolay ve etkili yapmanızı sağlar. Bu tip bir spreyiniz yoksa veya deponun şekli buna uygun değilse, bir kahve fincanı kadar motor yağını deponun içine boşaltıp, depoyu bu yağla mümkün olabildiğince çok çalkalayın. Amaç deponun iç yüzeylerinin hava ile temasını keserek paslanmayı önlemektir.
Önemli: Depoyu yarım dolu olarak bırakmayın. Benzinde bulunan su zamanla deponun iç yüzeyinde yoğunlaşarak paslanmaya neden olur. Depoda benzin bırakmanın tek koşulu, deponun ağzına kadar dolu olmasıdır.Tabii bunu sağlamak için son turunuzu bitirmeden önce, motosikletinizin deposunu kış boyu park edeceğiniz yere en yakın benzincide tam doldurtmanız gerekmektedir.Gelecek sezon da bu beklemiş benzini tamamen boşaltıp deponuza taze benzin koymanız gerekir.
5. SEHPAYA ALMA:
Varsa motosikletinizi orta sehpası üzerine kaldırınız. Eğer sadece yan ayak mevcutsa bir sonraki adıma geçin. Kış boyunca lastiklere biraz özen göstererek olası sorunları engelleyebilirsiniz.
6. SİLİNDİRLERİ YAĞLAMA:
Bujilere ulaşmanız için gereken parçaları ve buji kablolarını söküp bujilerin etrafını temizledikten sonra bujileri sökün.Silindirlerin içlerine WD40 veya benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Bu tip bir spreyiniz yoksa her bir silindire bir çay kaşığı dolusu kadar -daha fazla değil- motor yağı koyun. Bujileri elinizle vidalayın.Silindir iç yüzeylerinin piston hareketiyle tamamen yağla kaplanabilmesi için motosikleti en yüksek vitese alıp arka tekerleği yaklaşık 10 tur kadar elinizle döndürün. Eğer orta sehpa olmadığı için bu mümkün değilse, kontağı "ON" konumuna getirip vites boştayken marş düğmesine en çok 2 saniye süreyle basıp bırakın. Şimdi bujileri anahtarla sıkıp buji kablolarını takın. Vitesi boşta bırakın.
7. GİRİŞ VE ÇIKIŞLARI KAPAMA:
Egsoz susturucuları yeterince soğuduğunda -ancak motor hala ılıkken- içlerine bir miktar WD40 sıkıp ağızlarını lastik balon ya da benzeri lastik torbalarla sıkıca kapatın. Aynı şekilde hava filtresi girişlerini ve hava filtresi kutusu drenaj hortumu ağzını da sıkıca kapatın. Böylece motor blokunun iç kısımlarının havayla tüm teması kesilmiş olur.
8. YAKIT SİSTEMİ SON KONTROL:
Karbüratörlerin benzin haznelerinde kalmış olabilecek son benzini de karbüratör drenajlarından boşaltın. Benzin deposu vanasının "OFF" yani "KAPALI" konumda durduğundan emin olun.
9. AKÜ:
Aküyü söküp oda sıcaklığında bir ortamda şarjlı durumda muhafaza edin. Şarj cihazınız yoksa akü voltajını ayda bir ölçüp gerekiyorsa bir serviste şarj ettirin.
10. YIKAMA, YAĞLAMA:
Motosikletin üzerindeki her türlü yol kirini ve pisliği temizleyin. Basınçlı su kesinlikle kullanmayın.Yıkama işleminden sonra her tarafını kurulayıp boyalı yüzeylere koruyucu cila (vax) sürün.
11. METAL KISIMLARIN KORUNMASI (*):
(*) Dikkat: Burada anlatılan işlemi yaparken spreyle püskürteceğiniz veya süreceğiniz maddelerin fren disklerine, fren balatalarına ve lastiklere bulaşmasına izin vermeyin. Böyle bir hata yaparsanız fren disk ve balatalarını derhal fren temizleyicisiyle temizleyin.Motosikletin zincirini zincir yağıyla, metal kısımlarını da WD40 veya benzeri bir pas önleyici ve koruyucu spreyle spreyleyin. Boyalı ve narin yüzeylere sprey bulaşması halinde bunları temizleyin.
12. KİLİTLEME:
Motosikleti dışarıda bırakacaksanız sağlam bir kilitle sağlam bir yere bağlayın.
13. ÖRTÜ:
"Uzun Süreli Parktan Sonra Motosikleti Çalıştırma" listesinin bir kopyasını gidonun veya gösterge tablosunun üzerine (ya da göreceğinizden emin olduğunuz bir yere) selobantla yapıştırın. Motosikletin hiçbir yerinde yıkamadan dolayı nem kalmadığından emin olun. Eğer motosiklet kışı dışarıda geçirecekse üzerini "soluyabilen" bir motosiklet örtüsüyle kapatın. Bu özelliği olmayan bir örtü terleme yapacağı -ve bu da paslanmaya sebep olabileceği- için motosiklet 2-3 haftada bir açılıp havalandırılmalıdır.Bir fırtınada uçup gitmemesi için örtünün alt kısmının lastikli veya iple büzdürülen türden olmasına dikkat edin.Bu aynı zamanda kediler için de bir önlem oluşturur; zira kediler üstü örtülü motosiklet selelerinde uyumayı çok severler.
KIŞIN YAPILACAKLAR ve YAPILMAYACAKLAR:
İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır. (2. ve 3. maddelere tekrar göz atın.) Kış, eğer elinizden de geliyorsa, motosikletinizin periyodik bakımlarını ve çeşitli tamir işlerini yapmak için ideal bir fırsattır. Kullanıcı kitapçığını baştan sona okuyup ihmal ettiğiniz bakım ve kontrolleri yapın. Bakım zamanı yaklaşmış olanları gelecek sezonu beklemeden tamamlayın.
Mesela;
Gaz ve debriyaj tellerini yağlayın.
Zincir gerginliğini kontrol edin.
Fren disklerini ve balatalarını kontrol edin.
Fren hidroliğini değiştirin.
Hava filtresini temizleyin veya değiştirin.
Tüm vida ve civataların sıkılıklarını kontrol edin.
Lastikleri gözden geçirip düzensiz aşınmaları ve yarık, kesik gibi tahribatları kontrol edin.
Arka çatal ve gidon yataklarını kontrol edin.
Hareketli noktaları ve amortisörleri yağlayın.
Eğer yeterli bilgi ve deneyiminiz varsa ve bakım zamanları gelmiş veya yaklaşmışsa şu işleri de aradan çıkartabilirsiniz:
Ön amortisör yağını değiştirin.
Motosiklet su soğutmalıysa soğutma suyunu değiştirin.
Sübap ayarlarını yapın. (4 zamanlılar için)
Motosikletinizin orta sehpası olmadığı için lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın.Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir.Motosiklet örtünüz "soluyabilen" bir malzemeden değilse, örtüyü 3 haftada bir açıp motosikleti havalandırın.Paslanmış veya paslanmaya yüz tutmuş noktaları (Dikkat: Fren diskleri hariç!) çok ince metal zımparasıyla, metalin en alt katmanına ulaşıncaya dek zımparalayıp, önce astar, ardından da aynı renk boya ile boyayın. Ancak bu işlemi boyanın kuruyabileceği sıcaklıktaki bir ortamda yapın.
UZUN SÜRELİ PARKTAN SONRA MOTOSİKLETİ ÇALIŞTIRMA
Başlamadan önce bir miktar yeni benzin satın alın.
Motosikletinizi serbest bırakın! Örtüyü açıp varsa kilitleri sökün.
Lastik hava basınçlarını kontrol edin.
Eğer bıraktıysanız deponuzdaki benzini tamamen boşaltın ve az miktar yeni benzinle çalkalayın.
Aküyü, şarjı tam dolu olarak yerine monte edin.
Motosikletinizin üzerindeki metal koruyucu (WD40 gibi) maddeleri temizlemek için yıkayın.
Hava filtresi girişi ve drenajıyla egsoza kapattığınız lastik torbaları çıkartın.
Benzin deposuna yeterince yeni satın aldığınız benzinden koyup depo valfini "ON" yani "AÇIK" konuma çevirin.
Motosikletinizi çalıştırın ve en az 20 dakika (ya da varsa soğutma fanı iki defa devreye girecek kadar uzun) süreyle çalışır vaziyette bırakın.
Kış uykusu 3 aydan daha uzun sürdüyse, motoru stop ettikten sonra, henüz sıcakken bir kez daha yağ değişimi yapmanız gerekiyor. Motosikletinize değer veriyorsanız atlamamanız gereken en önemli noktalardan biri budur. Zaten bunun için ucuz bir motor yağı kullanmamış mıydık?
Yağ değişimini tamamladıktan sonra motoru birkaç dakika rölantide çalıştırıp yeni yağın tüm motor blokunda devridaim yapmasını sağlayın.
En yakın benzinciye gidip deponuzu doldururken bundan sonraki ilk birkaç depo dolumunda, benzine önerilen miktarlarda karbüratör ve yakıt sistemi temizleyicisi ilave edin.
Yetkili bir serviste tüm ayarları kontrol ettirin.
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
-
yani özetle kısa bir tur atıp motoru stop etmek egzoza zararlı..öyle mi?
bunu da bi kenara yaziim..
egzozumu seviyorum çünkü..
-
bütün bilgiler faydalı hepsini sular seller gibi ezberledim uygulayacagım
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler