[quote="Skullhunter"]bence arabalardaki gibidir, bi kac depoda bir kullanmakta fayda vardırNormal koşullara yakıt sistemiz temizleyicisi kullanmak gerekirmi kac kmde bir temizlemek lazım.
[quote="Skullhunter"]bence arabalardaki gibidir, bi kac depoda bir kullanmakta fayda vardırNormal koşullara yakıt sistemiz temizleyicisi kullanmak gerekirmi kac kmde bir temizlemek lazım.
peki yazın 3 aylığına yaz uykusuna yatırınca (benim gibi) iki zamanlı bir motora neler yapmak gerekir, yağ değişimi fln olmaz ztn yağ depodan arada bi pompalanıyo, bi de benim motor ben haftasonu için ankaraya geldiğimde bile zor çalışıyodu dönüşte, 3 ayın sonunda beni nası bi sürpriz bekleyebilir fikri veya deneyimi olan varsa yazabilir mi,
lütfen "işin zor haha haha"
"çalıştıramazsın haha haha"
"çekiciyle git haha haha"
gibi cevaplar yazmayın, ciddi ve aydınlatıcı cevaplar yazın bari bi başlık konusunda kalsın
imza, safrane
Motosikletleri kışa nasıl hazırlamalı? Kış aylarının yaklaşmakta olduğu şu günlerde, motosikletinizin bakımı ile ilgili bazı önemli ve yararlı bilgileri sizlere hatırlatmak istiyoruz.
Ekonomik şartların gittikçe ağırlaştığı bu günlerde yeni bir motosiklet sahibi olmak da zorlaşıyor. Bu sebeple elimizdekini korumak ve bizlere daha uzun kilometreler sürüş zevkini eksiksiz bîr şekilde yaşatmasını sağlamak da, bir o kadar önem taşıyor. Hepinizin kolaylıkla uygulayabileceğinî düşündüğümüz bazı önemli bakım uygulamalarını aşağıdaki satıerlarda okuyacaksınız. Antifriz Eğer motosikletinizi kış ayları boyunca kullanıyorsanız, su soğutmalı makineler için hayati önem taşıyan konuların başında antifriz gelmektedir. Antifriz, makinenizi soğuk havalarda don yapma tehlikesinden koıuyacağı gibi, devri daim bölgelerinde yağlamayı da sağlayacak ve makinenin sağlıklı çalışmasında etkin bir rol oynayacaktır. Lastikler Lastikler her türlü yol şartında mutlaka sağlıklı olmalıdır. İki teker üzerinde seyahat ettiğinizi hiçbir zaman unutmayın. Lastiklerinizin yeni dişlerinin aşınmamış olması, uzun süre beklemekten sertleşmemiş olması hayati önem taşımaktadır. Lastikler sadece motosikletinizi değil sizi de taşımaktadır bu yüzden sizin can güvenliğiniz için en önemii faktördür. Akü Akü motosikletinizin kalbi gibidir. Akünüzün sadece çalışıyor olması yeterli değildir, aynı zamanda randımanlı bir biçimde çalışması gerekmektedir. Kış şartlarını randımanı düşük bir aküyü bozabilir. Bu da şarj ünitesine zarar verebilir.
Yürüyen aksam Motosikletin yürüyen aksamı oldukça önemlidir. Arka bölgede yapılması gereken, motosikletin kat ettiği kilometreye bağlı olarak belli aralıklarla salıncak, mafsallarının yağlanmasıdır çünkü kışın maruz kalınan su ve nem salıncak rulmanlarının paslanmısına jol açabilir. Bu işlem salıncakların sağlıklı çalışmasına yardımcı olur ve motosikletin dengeli bir sürüş göstermesini sağlar. Buna bağlı olarak da viraj kabiliyetinizi kaybetmezsiniz ve daha güvenli bir sürüş sağlarsınız. Jikle sağlıkğlı çalışmalıdır yoksa soğuk havalarda motoru ilk çalıştırma sizi hayatınızdan bezdirebilir. Zincir tahrikli motorlarda kış ayları boyunca sürekli yağmur ve çamura maruz kalan zincirinizin çok iyi bakılması ve korunması gerekmektedir. Yapılacak işlem çok basittir ve hiç ihmale gelmez. Piyasadan kolaylıkla elde edebileceğiniz zincir spreyleri etkin koruma sağlamaktadır. Tavsiyemiz her beş yüz kilometrede zincirinizi yağlamanızdır. Egzoz Bir diğer önemli konu egzoz sağlığıdır. Genellikle egzoz çürümelerine hatalı kullanım neden olmaktadır. Motorunuzu çalıştırdıktan sonra, makine tam ısınmadan durdurur sanız egzoz içerisinde oluşan buhar soğuvarak suya dönüşecek ve egzozun çabucak çürümesine yol aça çaktır. Bunu engellemek için yapmanız gereken çok basit; makineniz ısınmadan motoru durdurmayın.
Elektrik aksamı Motosikletin elektrik aksamının önemini anlatmaya gerek yok. Elektrik kablolarını mümkün olduğunca kirden tozdan korumak ve soketleri de anti-korozyon spreyleri kullanarak koruma altını almak arıza ihtimalim minimum düzeye indirecektir.
Yağ değişimi En önemli maddeyi en sona bıraktık. Hepimizin bildiği ama mutlaka hatırlatmak zorunda olduğumuz konu tabii ki motosikletinizin, kilometresi geçmeden, üretici firmanın ya da ustanızın tavsiye ettiği şekilde yağının değiştirilmesidir.
Kışın kullanmayacaksanız Eğer motosikletinizi kış ayları boyunca kullanmıyorsanız, yaz sonunda kilitleyip gitmek ve onu kaderine terk etmek de bir sonraki yaz sezonunda başınızı ağrıtacak sorunlara zemin hazırlayacaktır. Bu sorunlarla karşılaşmamak için yapılması gereken kolay uygulamalar şunlardır: Akünüzü sökün ve oda sıcaklığında saklayın Benzin deponuzu doldurun ve benzin musluğunu off konumuna getirin. Motosikletinizi yere dik konumda bırakın ve lastiklerini yerden kesin. Böylelikle hem motor yağının sadece bir tarafta birikmesini engellemiş, hem de bütün bir kış boyunca lastiğin aynı noktasına ağırlığın binmesini kesmiş olacaksınız. Bujilerinizi sökün. Birkaç damla yağı silindirden içeri uygulayın ve motoru marşla birkaç kez çevirin Metal akşamları paslanma tehlikesinden korumak İçin, ince bir film şeridi oluşturacak şekilde yağ sûrun Aynı şekilde zinciri de yağlı bırakın. Salıncak mafsallarım da yağlayın. Sele ve çanta gibi deri ve suni deriden yapılmış kısımları da vazelin tarzı yumuşatıcılarla koruma altına alın. Elektrik kablolarını temizleyin sökelleri de anti korozyon spreyleri ile temizleyin. Motosikletinizin üzerini örtün ve mümkünse, örtünüzün altından sıkıca bağlayın. Unutmayın soğuk kış günlerinde kediler yumuşak selenize sizden daha çok İlgi göstereceklerdir. Zaman zaman da sivri tırnaklarını selenizde bilemek İsteyeceklerdir. Hepinize keyifli ve güvenli sürüşler dileğiyle... Ahmet Demirtaş
Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.
oncelık le sagolun sıteye gırısım gerceklestı ben de bır endurocuyum
arkadaslar herkese selam babaya yanı motorsiklet [B]tutkunluguna devam.......[/B]
çok güzel bir konuymuş, en son 2 sene önce cevap yazılmış
bu başlığın linki topiğin birinde verildi. güzel bir yazı olduğu için gün ışığına çıksın ve herkes okusun istedim.
teşekkürler invent
güncel...
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
Arkadaşlar malum önümüz kış ve benim gibi tatlı su motorcuları için uzun bir bekleyiş dönemine girmeye çok az kaldı
Kışa motoru hazırlama konusunu sitede araştırırken iki konuda farklı yorumlar ile karşılaştım, açıkçası kararsız kaldım, tecrübeli arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim
Not : Her iki yazının tamamı sitede bulunmaktadır
Yorum 1 - . Ayrıca yüzde 20 kadar lastik havalarını indirmek de lastiğin hayrına olacaktır. Ayşe Şule Bilgiç
Yorum 2 - Lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın. Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir.
Kemal Berker_ADAC - İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni.
Yorum 3 - Bir diğer yol da arada bir motoru çalıştırmaktır ama ben şahsen kilometre yapılmadığı sürece bunun çok yararlı olduğunu görmedim. Gerçi motosikletinizin motorunun ömrü ve verimliliği açısından arada bir çalıştırmak her halükarda faydalı bir harekettir ya... Ayşe Şule Bilgiç
Yorum 4 - İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır.
(*) Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor blokunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır. Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.
Kemal Berker_ADAC - İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni.
Yaralı bilgiler için sağol...
hımmmmm....otuzaltı görüntüleme sıfır yorum, gayet iyi gidiyor, anlaşılan kimsenin bu konuda net bir fikri yok, sadece iyilik olsun diye her iki kış bakımı bilgilendirme yazısı da sırayla canlandırılıyor sitede, artık hangisini uygularsak
Kış bakımı için alakalı link...Herşey ayrıntılı anlatılmış...
http://www.motosiklet.net/forum/show...%FE+bak%FDm%FD
Ben motosikletini kullanmadan duramayacağını varsayıyor ve...
Konu ile alakası olmasada ben değinmek istedim...
Hyosunglar için Pirellileri önerdiler lastik olarak ıslak ve nemli yerlerde kullanmışsındır mutlaka burada slick değilde daha dişli bir arka lastik buldum fiyatı 350 euro falandı ben eğer motosikleti değiştermezsem almayı düşünüyorum üstelik yağmur kanalları var üzerinde bir kısım dişlerde var yol tutuş biraz düşer ama en azından daha güvenli ve kaymadan ilerleriz...
Alttaki lastik gibi derin her yanı saran yağmur kanalları vardı bunların arazide kullanıma uygun tipleride varmış yanlız asfaltta performans düşüyor ...
lastiğin yere basması bana da mantıklı gelmiyor varsa eğer orta sehpaya almak lazım, motoru çalıştırmaya gelince su buharı meselesine katılıyorumbu kısa süreli çalıştırma olayını motor için değil akünün şarj olması için yapıyoruz,aküyü de kışın çıkaracağımıza göre çalıştırmaak ve hava girişlerini kapatmak en iyi gibi düşünüyorum.
motoru küçük turlara çıkaracan. ne demiş atalarımız "işleyen demir ışıldar" bir bahane yarat kuru hava de, güneş çıktı de çık yola. motor zaten 20 saniye sonra ısınmaya başlar. bir de turladın mı akü de şarş eder mekanik aksam da kendine gelir.
[QUOTE=aytskal;444248]Kış bakımı için alakalı link...Herşey ayrıntılı anlatılmış...
http://www.motosiklet.net/forum/show...%FE+bak%FDm%FD
Ben motosikletini kullanmadan duramayacağını varsayıyor ve...
aytsakal kardeşim bu istegin İzmir de yaşaman ile paralel olmasın sakın keşke oralarda yaşasaydım, işte o zaman asla motoru yatırmayı düşünmezdim kışın, aslında içimden şiddetle kışında kullanmalısın diye bir düşünce geçmiyor değil ama malum İstanbul şartları, çok güvenemiyorum kendime
biker, katılıyorum sana, biraz daha araştırınca adac eğitmenin Kemal Beyin yorumlarının daha mantıklı oldugunu düşünmeye başladım, kış için sanıyorum onun yazdıgı şekilde tedbir alacagım
[QUOTE=johnny_rook;444301]Sanırım bende bariz bir tatlı su motorcusuyum İkimizde bu işte yeniyiz hemen hemen aynı zamanlarda satın aldık...Bu pazar yağmurda turladım biraz sende denemiş olmalısın lastik değiştirmeden olmayacak zor oluyor ani gaz vermelerde arka lastik sağa sola çekiyor...Bu arada İzmire bekleriz ...
[QUOTE=aytskal;444317]aynen, yağmurda mevcut lastikler bana da hiç güven vermedi, bir iki kere arka lastik yolda gezinince ben de korktum, bunun dışında ıslanmak o kadar koymadı da diğer arabaların arkasından çıkan sulu çamur çok rezil, işe gidip gelirken köprü yolunu kullnadıgım içn bundan kaçmak da pek mümkün değil, işe gidene kadar çamur içinde kaldım
bu arada kasımda sanıyorum iş için iki - üç günlüğüne İzmire gelecegim, geldigimde mutlaka görüşelim
[QUOTE=johnny_rook;444338]Bekliyorum geldiğinde mutlak haber ver görüşelim Ertuğrulu Samsunda ziyaret ettim seninlede tanışırız inşallah...
Arabalardan sıçrayan su grenaj olmadığı için gerçekten çok can sıkıcıydı naked ların en kötüyönü önden gelen rüzgara ve nesnelere direk maruz kalmamız...
abi ben hepsini yaptım bı şeyi yapmadım bujiyi söküp yağ damlatmadım fazla bişey olmaz dimi??onuda yapamadığım için bujiyi sıkması felan hassaas olduğu için fazla sıkıp kırarımdiye korkuyorum ondan
wallaha kapalı garaja koydum motorsiklet bölümüne soktum yağmurda olsa çamurda olsa dayanamıorum ve biniorum arabadan bukadar soğunurmu ben soğudum motor varken çok ihtiyacım olmadıktan sonra binmiorum arabama ben kış bakımı yapmıorum koyduğum garaj çok sıcak ev gibi wallaha
Arakadaşlar ben nedense kışın motora binmekten yazda olduğundan daha çok hoşlanıyorum.Bende bir terslik var ama ne olduğunu bende çözemedim
çok güzel bilgiler teşekkür ederiz... ama yerler buz olmadıkça isterse su bassın yine binerim
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)