Cbf 150 motorsikletimim 1 2 dk calisinca cok isiniyor elle ellemek imkansiz nerdeyse 5 10 dk daha calisinca buji kablosuda ates gibi oluyor kisacasi motor komple isiniyor bu normalmi yoksa bir sorun mu vardir
Cbf 150 motorsikletimim 1 2 dk calisinca cok isiniyor elle ellemek imkansiz nerdeyse 5 10 dk daha calisinca buji kablosuda ates gibi oluyor kisacasi motor komple isiniyor bu normalmi yoksa bir sorun mu vardir
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
karbirator
ısınması normal motorun, buji kablosunu bilmem bilenler yazarlar.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Karbüratör ısınması normal değil,karbüratör neden ısınsınki ben bu zamana kadar ısındığına hiç rastlamadım.Buji kablosu ısınıyorsa bujide bir sorun olabilir.
Merhabalar. Karbüratörünüzün tek başına ısınmasını gerektirecek herhangi bir neden yoktur. Isı kaynağı olan motorun aşırı ısınması söz konusudur. Öncelikle yağınız (ki hava soğutmalı motorlarda yağ çok daha önem arzeder) eksik yada eski olmamasına özen gösterin. Ayrıca muhtemelen sübab ayarlarınız çok sıkı olabilir. Sıkı yani boşluğu az sübab ayarı sonucunda motor sıkıntılı çalışır. Ayrıca motorunuz az yaksın diye hava ayarınızı kıstırdıysanız, bu da motorun hararetinin artmasına, dolayısıyla motorun ısınmasına neden olacaktır.
jikleyi açık unutma
Öncelikle hava ayarı vidası ne işe yarar ona bakalım. Karbüratörünüz bildiğiniz üzere bir klapeden (kelebek) ibarettir. Kelebek karbüratör boğazının açıklığını ayarlayarak içeriye giren havanın azalarak / çoğalarak daha az /çok yakıtla birleşmesini sağlamaktadır.
Gaz kelebeği sabit bir konumda (ister yarım açık, isterseniz az açık, isterseniz yarımdan biraz daha fazla açık) iken motorunuza sabit bir hava/yakıt karışımı gönderilir ve siz sabit bir hızla ilerlemeye başlarsınız. Gaz kolunu açtığınız esnada, motorunuza daha fazla yakıt gitmesi, böylece hızlanmanız gerekir.
Ancak durum hiçte öyle gerçekleşmez. Siz gazı verdiğiniz esnada karbüratördeki vakum anlık olarak düşer. Bu da gereğinden daha fazla havanın daha düşük bir debide emilmesini, dolayısıyla daha az yakıtı çekmesine neden olur. Bunu önlemek için karbüratörün içine bakarsanız, boylu boyunca ilerleyen ve tam hava ayar vidasının önünden geçen bir deliğin, klapenin önünden geçtiğini görürsünüz. Aslında bu bir by-pass kanalı gibidir. Bahsettiğim durumda, yani kelebeğin anlık olarak konum değiştirmesi durumunda karbüratör boğazından geçen havanın vakumunun düşmemesi için bu by-pass kanalı ekstra hava emerek emilen yakıt hava karışımının dengesini korur.
Siz bu kanalı kısarsanız, her gaz verdiğinizde düşük vakum neticesinde motorunuz hızlanmayacak, vakum sabitlenene kadar daha az yakıt hava ile buluşacaktır. Siz bu kanaldan daha çok hava geçmesini sağlarsanız, anlık gaz vermelerde vakum düşmesi azalır, çekişiniz artar, ancak tüketiminiz de artacaktır.
anlamak için bi kaç kere okudum çok teknik değiniyosunuz konuya elimden geldiğince anlamaya çalıştım.teşekkür ederim birde benim motorda tek silindir olmasına ragmen 2 karbüratör var ben bunların hava ayarlarını ufak tornavidayla alttan ayarlıyorum ama çok zor oluyo 2 sininde ayarı illaki farklı oluyo bu motorun gidişine yansırmı?illa 2 sininde milimetrik aynımı olması lazım?
Motosiklet mucidi
Kusura bakmayın lütfen....Aslında olabildiğince teknik konuya değinmeden açıklamak istedim ama....
Motorunuzun özelliğini maalesef bilmiyorum. Ancak iki karbüratör varsa, her karbüratör ayrı ayrı çalışıyor olabilir. Yani birinci karbüratörün yarıdan sonra açılmasından sonra ikinci karbüratörün devreye girmesi gerekir. Ancak karbüratörler aynı şekilde senkronize çalışıyorsa, birinci karbüratörü rölanti için ayarlayıp, diğer karbüratörün rölantide kapalı olacak şekilde ayarlayın. Muhtemelen hava ayarını rölanti devrinde yapıyorsunuz. Bunun yerine rölantiyi biraz yükseltip, hava ayarını yaptıktan sonra rölantiyi düşürün. İkinci karbüratörü hava ayarını ise mümkünse yarım gaz vererek (sanırım bunun için iki kişi gerekli) motorun rahat bir sabit devirde dönmesini sağlayacak küçük bir oynama yapabilirsiniz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:41 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 PM ----------
Kısaca anlayatım. Siz evde soba yakıyorsunuz. Sobanınızn borusunda basit bir klape var ve ısı ile yukarı doğru açılıp yanmış gazın yukarı çıkmasını sağlıyor. Sobanıza az kömür atarsanız elde ettiğiniz ısı klapeyi kaldıramaz, mevcut ısı tamamı sobanın gövdesinden odaya verilir. Ancak çok kömür varsa yanan kömürün ürettiği ısı hem klapeyi açmaya hemde odayı ısıtmaya yetecektir.
Motorun ürettiği ısı yeterli gelmse, yani pistonu aşağı itmeye yeterli güç üretilemez ise, mevcut yanma ısısı direkt olarak gövdeye motor bloğuna verilir
ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. bana biraz teorikte veya çok eski motolarda kalmış bir durum gibi geldi.
yani sonuçta buji kıvılcım atmasa bile moto krankın döndürme kuvvetiyle silindirdeki havayı her türlü atar. eğer moto patlatmayla pistonu doğru düzgün ittiremezse 3.vitesten sonra zaten intihar etsin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)