Sorun Aküde mi yoksa Marş Motorunda mı?
Reklamlar
-
18 Ağustos 2009, 20:40
#1
Arkadaşlar 2 gündür bir sorundur devam ediyor bir türlü çözemiyorum.
Motosikletim gayet stabil bir şekilde çalışıyordu. Uğradığım bir yerde 2 saat gibi bir süre kaldım ve yola çıkmak üzere motoruma bindim. Ama marşa bastığımda sanki akü bitikmiş gibi motoru çalıştırabilecek gücü elde edemiyordum. Acaba aküde mi problem oluştu diye farları falan yaktım, her zamanki parlaklığında ışığı aldım. Olay akşam olduğundan farlar açık bir biçimde motor durdu ve aydınlatmada bir problem yoktu. Asıldım ayak marşına ve yoluma devam ettim. O an an enteresan bir şekilde sigortadan olup olamayacağı geldi aklıma, saçmalık tabi ki motor çalışmazken farları yakabildiğime göre sigortada bir problem olması ihtimali çok düşüktü. Ama yine de dikkat ettim fren sıktığımda arka stop parlaklığı arttığından sigortada problem olsa farların aydınlatması düşüyor. Bunda da bir problem yoktu aküden elektrik geldiğine eminim. Ancak yolumu tamamlayıp durduktan yarım saat sonra el marşı ile motoru çalıştırabildim, bu da marş motorunda problem olduğu ihtimalini düşürüyor.
Git gide aküden şüphelenmeye başladım ama aküyü alalı da 2-3 ay oldu yaz başında almıştım ve o günden beri motorum 48 saatten fazla garajda yatmadı. Kontağı kapattığım anda da elektrik tamamen kesiliyor ve bişeylerin açık kalıp aküyü sömürme gibi bir şans da yok.
Ne oldu ne bitti anlayamadım. Yardımlarınızı bekliyorum.
Reklamlar
-
18 Ağustos 2009, 20:57
#2
akünün markası ne? motosiklet hiç elektrik arızası yaptı mı? (ampül değiştirmek bile dahil)
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
18 Ağustos 2009, 21:48
#3
hocam marş motoru aküden yeterli gücü elde edemediği için çalıştıramıyor
sorun aküde bence yeni almışsın ama biraz kalite...
Aynı sorun bizim mondial 151 rs dede vardı
-
18 Ağustos 2009, 22:10
#4
alarm varsa motorda bozuk olduu için aküyü yemiş olabilir
bnde ole oldu
bi akünü tam şarj ettir belki duzelir
-
18 Ağustos 2009, 22:12
#5
şimdi biraz irdeleyelim :
Doobly adlı üyeden alıntı
Motosikletim gayet stabil bir şekilde çalışıyordu. Uğradığım bir yerde 2 saat gibi bir süre kaldım ve yola çıkmak üzere motoruma bindim. Ama marşa bastığımda sanki akü bitikmiş gibi motoru çalıştırabilecek gücü elde edemiyordum. Acaba aküde mi problem oluştu diye farları falan yaktım, her zamanki parlaklığında ışığı aldım. Olay akşam olduğundan farlar açık bir biçimde motor durdu ve aydınlatmada bir problem yoktu. Asıldım ayak marşına ve yoluma devam ettim. O an an enteresan bir şekilde sigortadan olup olamayacağı geldi aklıma, saçmalık tabi ki motor çalışmazken farları yakabildiğime göre sigortada bir problem olması ihtimali çok düşüktü.
sigorta, devreyi tamamlayan bir elemandır. yani kesikse hiç geçirmez, sağlamsa full geçirir. dolayısıyla, marşın tam basmaması durumu az da olsa çevirdiğini gösterir. bu durumda zaten az ya da çok motor dönüyorsa sigortadan olamaz. bunu test etmek için farlara bakmaya gerek yok. haaa, kaldı ki zaten bu hiç ölçü olamaz. çünkü sizinkinde ayrı mıdır bilmem ama bazı motorlarda far sigortası ayrı, marş sigortası ayrı olabilir. dolayısıyla farların yanıyor olması sigortalarla ilgili kesin yargı oluşturmaz. ayrıca farların yanıyor, marşın basmıyor olması da yine akü ile ilgili bilgi vermez. çünkü ölmeye yakın ya da şarjı (genel yanlış yazımlardaki gibi şarzı değil, şarjı) düşük bir akü farları yakacak güce sahip olabilir ama marş motorunu tam güçle döndüremeyebilir. çünkü farlarla motorun ihtiyaç duyduğu enerjiler arasında ciddi farklar var.
Doobly adlı üyeden alıntı
Ama yine de dikkat ettim fren sıktığımda arka stop parlaklığı arttığından sigortada problem olsa farların aydınlatması düşüyor. Bunda da bir problem yoktu aküden elektrik geldiğine eminim.
yine yanlış bir yargı. az önce dediğim gibi, farlarla motor sigortaları aynı olmak zorunda değil.
Doobly adlı üyeden alıntı
Ancak yolumu tamamlayıp durduktan yarım saat sonra el marşı ile motoru çalıştırabildim, bu da marş motorunda problem olduğu ihtimalini düşürüyor.
Git gide aküden şüphelenmeye başladım ama aküyü alalı da 2-3 ay oldu yaz başında almıştım ve o günden beri motorum 48 saatten fazla garajda yatmadı. Kontağı kapattığım anda da elektrik tamamen kesiliyor ve bişeylerin açık kalıp aküyü sömürme gibi bir şans da yok.
Ne oldu ne bitti anlayamadım. Yardımlarınızı bekliyorum.
burda yazdıklarınız, sorunun teşhisi ile ilgili daha net bilgiler içeriyor.
* akü yeni
* bir süre gittikten sonra elektrik marşı çalıştı
* kontak kapanınca aküden elektrik harcayan donanım yok
bu demektir ki, akünüz ilk denediğinizde tam şarjda değildi. kullanırken şarj oldu ve ikinci denemenizde çalıştı. o zaman, bir kaç ihtimal var.
1) akü kutupbaşlarında temas zorluğu var. tam şarj yapmıyor. onları çıkarıp, biraz zımpara ile akü kutuplarını ve kutupbaşlarını temizleyip, biraz gres yağı sürüp, takmak ve güzelce sıkmak lazım.
2) şarj dinamosunda sorun olabilir. bazen şarj üretip, bazen üretemiyor olabilir. dolayısıyla bazen aküden yiyor, bazen de akü şarj oluyor demektir. bir elektrikçiye gösterip, detaylı ölçüp emin olmak lazım.
3) konjektörde sorun olabilir. aynen şarj dinamosunda olduğu gibi, aslında şarj elektriği üretiliyordur ama bunu araçta kullanılacak yerlere ve akünün şarjına uygun olarak dağıtması gereken konjektör bu dağıtımı yapamıyordur. ama bu çok düşük bir ihtimal. çünkü konjektör elektronik bir parçadır ve mekanik parçalar gibi arızalıysa arada bir çalışıp arada bir tutukluk yapmaz.
bana sorarsanız önce kutup başlarından başlayın. sonra dinamoyu ölçtürürsünüz...
-
19 Ağustos 2009, 14:18
#6
ozgurakman adlı üyeden alıntı
akünün markası ne? motosiklet hiç elektrik arızası yaptı mı? (ampül değiştirmek bile dahil)
Akünün markasını bilmiyorum ama Mondial servisinden almıştım. Muhtemelen çinlidir.
sey_47 adlı üyeden alıntı
hocam marş motoru aküden yeterli gücü elde edemediği için çalıştıramıyor
sorun aküde bence yeni almışsın ama biraz kalite...
Aynı sorun bizim mondial 151 rs dede vardı
Haklısın dostum sanırım aynı sorun oluştu. Ama bugün biraz daha toparladı kendini sanki sıcakta daha rahat çalışıyo. Arada marştan çalıştırabiliyorum.
wolky-ksk adlı üyeden alıntı
alarm varsa motorda bozuk olduu için aküyü yemiş olabilir
bnde ole oldu
bi akünü tam şarj ettir belki duzelir
Motorumda alarm yok dostum
aya adlı üyeden alıntı
şimdi biraz irdeleyelim :
sigorta, devreyi tamamlayan bir elemandır. yani kesikse hiç geçirmez, sağlamsa full geçirir. dolayısıyla, marşın tam basmaması durumu az da olsa çevirdiğini gösterir. bu durumda zaten az ya da çok motor dönüyorsa sigortadan olamaz. bunu test etmek için farlara bakmaya gerek yok. haaa, kaldı ki zaten bu hiç ölçü olamaz. çünkü sizinkinde ayrı mıdır bilmem ama bazı motorlarda far sigortası ayrı, marş sigortası ayrı olabilir. dolayısıyla farların yanıyor olması sigortalarla ilgili kesin yargı oluşturmaz. ayrıca farların yanıyor, marşın basmıyor olması da yine akü ile ilgili bilgi vermez. çünkü ölmeye yakın ya da şarjı (genel yanlış yazımlardaki gibi şarzı değil, şarjı) düşük bir akü farları yakacak güce sahip olabilir ama marş motorunu tam güçle döndüremeyebilir. çünkü farlarla motorun ihtiyaç duyduğu enerjiler arasında ciddi farklar var.
yine yanlış bir yargı. az önce dediğim gibi, farlarla motor sigortaları aynı olmak zorunda değil.
burda yazdıklarınız, sorunun teşhisi ile ilgili daha net bilgiler içeriyor.
* akü yeni
* bir süre gittikten sonra elektrik marşı çalıştı
* kontak kapanınca aküden elektrik harcayan donanım yok
bu demektir ki, akünüz ilk denediğinizde tam şarjda değildi. kullanırken şarj oldu ve ikinci denemenizde çalıştı. o zaman, bir kaç ihtimal var.
1) akü kutupbaşlarında temas zorluğu var. tam şarj yapmıyor. onları çıkarıp, biraz zımpara ile akü kutuplarını ve kutupbaşlarını temizleyip, biraz gres yağı sürüp, takmak ve güzelce sıkmak lazım.
2) şarj dinamosunda sorun olabilir. bazen şarj üretip, bazen üretemiyor olabilir. dolayısıyla bazen aküden yiyor, bazen de akü şarj oluyor demektir. bir elektrikçiye gösterip, detaylı ölçüp emin olmak lazım.
3) konjektörde sorun olabilir. aynen şarj dinamosunda olduğu gibi, aslında şarj elektriği üretiliyordur ama bunu araçta kullanılacak yerlere ve akünün şarjına uygun olarak dağıtması gereken konjektör bu dağıtımı yapamıyordur. ama bu çok düşük bir ihtimal. çünkü konjektör elektronik bir parçadır ve mekanik parçalar gibi arızalıysa arada bir çalışıp arada bir tutukluk yapmaz.
bana sorarsanız önce kutup başlarından başlayın. sonra dinamoyu ölçtürürsünüz...
Yazdığın güzel açıklamar için teşekkür ederim. Ancak marş motoru ile farların kullandığı sigorta aynı o konuda şüphem yok artık sigortanın stabil çalıştığından eminim.
Bu akşam üstü akü kutup başlarını zımparalama ile başlayacağım. O da işe yaramazsa dediğin gibi bir bilirkişiye göstermeyi düşünüyorum.
Hepinize tekrardan teşekkür ederim öneriler için. Sonucu paylaşacağım çözüldüğünde.
-
20 Ağustos 2009, 02:35
#7
Moderatör
Akü'nün yeni olması suyunun azalamayacağı anlamına gelmez. Bence akünü sök suyunu kontrol et.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
20 Ağustos 2009, 02:43
#8
-
20 Ağustos 2009, 02:47
#9
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Son gece yazımı yazıyım bari
Marş rolesine bak büyük ihtimalle marş rolen veya marş düğmen bozulmuştur
bencede role kontrolü şart...!
-
20 Ağustos 2009, 02:58
#10
Moderatör
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Son gece yazımı yazıyım bari
Marş rolesine bak büyük ihtimalle marş rolen veya marş düğmen bozulmuştur
Kurtulduk yani, ohhh huzur kapladı 4 1 yanımı
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
20 Ağustos 2009, 03:00
#11
Lucas adlı üyeden alıntı
Kurtulduk yani, ohhh huzur kapladı 4 1 yanımı
Dönüşüm muhteşem olucak
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
20 Ağustos 2009, 03:08
#12
Moderatör
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Dönüşüm muhteşem olucak
O olsa olsa şarkı sözü olur anca
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
20 Ağustos 2009, 04:37
#13
geçmiş olsun.şimdi o gördüğün akünün yanındaki sigorta marş motoru için degil,kontağa gider.aküden direk kalın kablo ile ilk önce marş rolesine gider.onun çıkışı marş motoruna.marş roleside arka sağ granaj içinde ufak bir parça görürsün zaten.kablolarına bir bak gevşeme filan varmı.yoksa yukarıda arkadaş güzel açıklamış maddeler halinde.ama ilk önce akünü bir elktrikçiye ölçtürsen daha net bilgi alır ona görede bakabilirsin.işlem hızlanmış olur.genelde çin akülerinin ömrü kısa oluyor.birde motorun km si fazla ve ya modeli eski ise konjektör arıza yapıp,elektiriği keser ve akünü şarj etmez oda akünün bitmesine neden olur.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
22 Ağustos 2009, 00:05
#14
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler