Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

devirli kullanmak motora zara verir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    5 gün önce mobiletten ybr125 e gectim.ybr 125 konusunda iyi bir kara verdiğime inanıyorum.

    başlıkta olduğu gibi devirli kullanmak motora zara verirmi,devirsiz kullanınca motor yağ yakmaya başlıyormuş diye duydum.

    motorumun bağırmasını istemiyorum bu nedenle 5.000 devirde vites attırıyorum.sizce kaç bin devirde vites attırmam gerek?
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    mesela bendede ybr 125 var genelde 8000 9000 de kullanarak vıtes atsak ne olur motor zorlanmadan o devırlerı cevırıyor ama dıkkat etmek gerekırmı
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  3. #3

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    hiç bişey olmaz yalnızca çok yakarsın. eğer bişey olsaydı motora o kadar devir çevirtmezdi yamaha mühendisleri. 100rpm'nin hesabı yapılarak üretiliyor motorlar, redline'ların sonuna kadar basabilirsiniz. yamaha olduğu için söylüyorum, çinliler dikkate almasın 5000rpm'yi geçmesin.
    tavsiyem redline'a girince arttır vitesi. diğer vitesin max torquna dek gelirsin böylelikle.

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı kutaydemirel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç bişey olmaz yalnızca çok yakarsın. eğer bişey olsaydı motora o kadar devir çevirtmezdi yamaha mühendisleri. 100rpm'nin hesabı yapılarak üretiliyor motorlar, redline'ların sonuna kadar basabilirsiniz. yamaha olduğu için söylüyorum, çinliler dikkate almasın 5000rpm'yi geçmesin.
    tavsiyem redline'a girince arttır vitesi. diğer vitesin max torquna dek gelirsin böylelikle.
    Ah be kardesim!!
    Yakacaksin çocuklarin basini.
    Binbir zahmetle para biriktirip aliniyor o motorlar.


    Redline sonu diye bisey yok arkadaslar.
    Motosiklet fazla devir çevirince fazla beygir ya da tork uretmez.
    Motosikletin max torku urettigin bir devir ve yine max beygir gucune ulastigi bir devir vardir.
    Vites geçis araligi iste bu iki rakamin arasinda olursa, hem guç kaybi yasamaz, hem de motosikletinizi uzmeden uzun yillar kullanabilirsiniz.

    YBR'yi tanimiyorum ama teknik ozelliklerine bakip, hangi devirler de ne guç verdigini birazdan yazarim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    motorunu max tork verdiği devirde vites değişir ve son vites tede max hp verdiği devire kadar çıkıp son sürate ulaşırsan motorun için herhangi bir sorun çıkmaz.bunun üzerinde devirlerde vites değişir ve son süratlere çıkarsanda sorun çıkmaz, sadece motorun genel ömründen biraz çalarsınki ybr gibi fazla maliyetli olmayan motorlarda pekte sorun değil bence (tabiki kişinin bütçesi bu konuda önemli)

  6. #6
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    geçmişte aşağıdaki gibi bir yanıtım olmuştu benzer bir soruya..
    düşük devirlerde kullanımın yağ yakmasına neden olduğu doğrudur.

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .bazı yorumcuların aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir.
    pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
    bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
    piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
    bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
    ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.

    sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
    tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
    üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
    bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
    yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.


    araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
    işte olay budur.

    arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı dahafaydalıdır,ömürüne ömür katarsınız motorun..

  7. #7

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    coq,redline'ın sonunda gezsinler demedim, çıkabilirsiniz bişey olmaz dedim. çinlileri kullanmaktan herkes basayım basmayım mı nası yapıyım diye kara kara düşünür oldu bari japonlar rahat kullansın şu mereti, motosikletler bize sahip olmaya başladı nerdeyse, tamam hunharca kullanmamalıyız belki ama yeri gelince redlinle görmek lazım, az gaz açmak lazım. gerçek motosiklet kullanıcısına bu hazzı verir, arkadaşların yamaha'sı olmasaydı susardım amman basmayın derdim. düşük devir kullanın hatta kullanmayın da arıza çıkartmasın derdim.

    bas bas diyorsun da servis paralarını sen mi vercen çocukların dersen susar kaçarım o ayrı, bu sadece şahsi fikir.

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı kutaydemirel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    coq,redline'ın sonunda gezsinler demedim, çıkabilirsiniz bişey olmaz dedim. çinlileri kullanmaktan herkes basayım basmayım mı nası yapıyım diye kara kara düşünür oldu bari japonlar rahat kullansın şu mereti, motosikletler bize sahip olmaya başladı nerdeyse, tamam hunharca kullanmamalıyız belki ama yeri gelince redlinle görmek lazım, az gaz açmak lazım. gerçek motosiklet kullanıcısına bu hazzı verir, arkadaşların yamaha'sı olmasaydı susardım amman basmayın derdim. düşük devir kullanın hatta kullanmayın da arıza çıkartmasın derdim.

    bas bas diyorsun da servis paralarını sen mi vercen çocukların dersen susar kaçarım o ayrı, bu sadece şahsi fikir.


    Kaçma abicim bir yere.
    Valla yakarlarsa motorlari kaçirmazlar zaten seni.

    ****************

    Arkadas, vites degisim araligini sormus.
    Bunlarin disinda motosiklet yuksek devir çeviriyorsa, zaten ona gore yapilmistir.
    Redline denen dalga bunun için var zaten.
    Yani motosiklete zarar verecek kadar devir araligi, bu redline denilen kirmizi aralikla gosterilmistir.

    Uretici diyor ki;
    Bak ben oraya bir kirmizi çizgi çektim.
    O çizgiye geçersen motosikletine zarar verirsin.


    Bu ne demek?

    Bu su demek.

    O kirmizi ile isaretlenmis alanin altindaki devirlerde, guvendesiniz demek.


    Simdi Yamaha'nin web sitesinde aracin teknik ozelliklerine baktim.

    6000 devirde, 9.6nm tork uretiyor.
    7800 devirde yaklasik 10 beygir guç uretiyor.
    Yani motosikletinizin en neseli devir araligi 6000-7800

    Ben olsam bu aralikta kullanirim.
    Hem kendimin, hem de motosikletimin nesesi için bu iyidir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :

    Uretici diyor ki;
    Bak ben oraya bir kirmizi çizgi çektim.
    O çizgiye geçersen motosikletine zarar verirsin.
    üretici çevirtmese ya o rpm'yi ufak bir mühendislikle çevirtmez isterse, niye zarar verecek rpm'yi koysun motora dimi ama? 15.000 rpm yoksa kadranında bil ki zarar vereceği için yok kadranında.

  10. #10
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    sagolun tesekkurler zaten suphem yok bırsey olacagından ama verdiğiniz bilgiler cok faydalı ayrıca zaten 8000 üstü motorda elcıklerde hafif titresım oluyor zaten ama 9000 10 bin devirlerde o sesi duyup vites atmak cok zevkli 125 ccde olsa motorun sesi degişiyor..
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  11. #11
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    yüksek devir kullanımı ile ilgili konuyu neden redline getirdiniz..
    redline farklı, yüksek devirde kullanmak farklı..o dediğiniz zaten en üst limit ve teknik olarak bir çok sakıncaları vardır. başlığı açan kişi onu zaten biliyor.

  12. #12
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Altındaki SS değilki devirli kullanasın 125 cc şehir içi kullanımlara uygun bir motor ybr. Kulağına hoş gelen şekilde kullan ne çok bayılt motorunu nede çok bağırttır. ufak motor olduğu için yüksek devirlerde çok sıkıştırma yapacağından bloğun contasından sızdırma yapabilir.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    "Motor devrini devir sınırının üst yarısında tutmaktan çekinmeyiniz. Böylece küçük el hareketine motor hızla cevap verebilecektir. Araçları daha kolay geçebilir, yakıt ekonomisi sağlar ve motor ile ilgilenmediğiniz için nereye gittiğinize daha iyi odaklanabilirsiniz. "

    alıntı : Mike Armitage, Bike yol deneyicisi.

  14. #14
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    motor devrini devir üst yarısında tutmaktan çekinmeyiniz - yakıt ekonomisi sağlar
    bu iki cümleyi bir arada düşünemiyorum nedense
    Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    devirsiz kullanmak daha fazla yakıt yaktırır, katalitik yoksa ve karbüratörlüyse çiğ attırır, katalizörlüyse katalitiği daha kısa zamanda tıkar, ömrünü bitirir vs.

  16. #16
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    hepinize çok teşekkür ederim cevaplarınız için.içim rahatlamış oldu
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK

  17. #17
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    güzel bilgiler bunlar
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  18. #18
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Motor devrini devir sınırının üst yarısında tutmaktan çekinmeyiniz. Böylece küçük el hareketine motor hızla cevap verebilecektir. Araçları daha kolay geçebilir, yakıt ekonomisi sağlar ve motor ile ilgilenmediğiniz için nereye gittiğinize daha iyi odaklanabilirsiniz. "

    alıntı : Mike Armitage, Bike yol deneyicisi.
    Burada çok ince bir çizgi var. Bu kadar kısa bir paragraftan çok yanlış bilgiler alınabilir.

    Bu paragrafta anlatılan motorunuzu yüksek devirde tutmanız değil , doğru devirde tutmanız.



    Yukarıda farklı motorların tork - devir grafiğinde görüldüğü gibi , her motor belli bir deviri aştığında gücü azalmaya başlıyor.

    Gereğinden yüksek devirde sürüş yapıyorsanız yukarıdaki yazanların tam zıttı etkenler ile karşılaşırsınız.
    Aynı şekilde gereğinden düşük devirde sürüş yapıyorsanız motorun gaza verdiği tepki azalacaktır.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #19

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    Gene Ducati farkı
    [B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]

  20. #20
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Bu bizim milletin anlayıs sekline hayranım..
    Ulen epi topu 3000 - 5000 km motora binerler..
    Ondan sonra alim olup ahkam keserler..
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup ondan sonrada bu fikri dogrulugu konusunda canla basla mucedele ederler..

    ya kardesim kaldera ve coq adam gibi neyin ne oldugunu anlatmıs oturup dusunup bu bilgileri akıl defterine yazmak yerine daha tork, beygir gucu, rpm gibi terimlerin ne oldugunu ve nasıl ortaya cıktıgını bilmediginiz halde ne diye inat edip ogrenmek isteyen insanlarında kafasını bulandırıyorsunu ???
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler