sıcaklar kötü yaa
açıkçası devirli kullanmak kesici olduğu sürece sorun yaratmaz ama yağın ömrünü kısaltır yakıt tüketimi arttırır o kadar birde motorun ömründen birazcık yersin hepsi o olur...
sıcaklar kötü yaa
açıkçası devirli kullanmak kesici olduğu sürece sorun yaratmaz ama yağın ömrünü kısaltır yakıt tüketimi arttırır o kadar birde motorun ömründen birazcık yersin hepsi o olur...
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
madem bilimsel kısmı önemli değil, o zaman bu kadar bilgi bombardımanını boşverin arkadaşlar. işin özeti, motorunuzun teknik tablosundan maksimum tork devrini bulun ve o devirde vites değiştirin. içerde, dışarda ne olduğunu es geçelim olsun bitsin...
Torku verimli kullanmak için vites degisimini maksimum torkun bin devir kadar ustunde yapamak yararli olabilir.
Gerçi bu sizin kullanim biçiminizle yakin alakali bisey fakat, genellikle kullanici normal vites degisimi sirasinda en az bin devir kaybeder.
Bu nedenle, tam maksimum tork devrinde vites degistirmek, tork kaybina yol açacaktir.
Ha bu çok mu onemlidir?
Yerine ve yoluna gore degisir.
Fakat aliskanlik gelistirmekte fayda var.
Kaybi en aza indirmek için, vites yukseltirken debriyaj kullanmayarak veya ara gazi yaparak devri yuksek tutma yolunu da seçebilirsiniz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
ya bide debriyajsız vites değiştirme vardı ona da girsek mi bu topic te ne dersiniz (:
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
bende ybr kulanıyorum devir saati akadarda önemli deyil benim için motorun sesini dinlerim nezaman rahat bir ses verse ozaman vitesi yükseltirim.yani 1.vitesteyken 5000rpm ama 3.4.vitesteyken 8000 9000rpm olunca rahat bir ses veriyor bana bende ozaman değiş tiriyorum.daha 13000 km deyim yani acemiyim yanlış yapıyor ola bilirim
debriyajsız vites değiştirme büyük ustalık ister, şanzımanla motor dişlisi arasındaki kuvveti 0'lamak gerekir gaz verip gaz keserek, eğer sıfırlayamazsanız şanzımanı uzun vadede elinize alırsınız, acil durumlar hariç tavsiye edilmeyen bir uygulamadır. Debriyaj varken hiç gerek yok, topic dışına taştık, daha önce açılan topic'i vardır heralde orada tartışmak daha doğru.
1 2 3 vites 10 bın rahat goruyor yıkılıyor ortalık
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
4 silindirli 2 silindirli motorla devirli kullanmak zevklidir.Peki tek silindirli motor kullananlar ne yapıcak.Adamlar titreşimden zıplaya zıplaya mı kullancak?
arkadaşlar bende cbr 125 var motorun az yakmasını ve uzun ömürlü sağlıklı kalmasını istiyorum desem kaç binlerde kullanmam lazım gerçekten anlayan biri cevap verirse sevinirim ))
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
bi saniye ya sen nerden biliyosun o resmi facebookta varmısın adın neydi senin ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:38 PM ----------
erman musabeyoğlumuydu tamam hatırladım
25.000 kmdir ybr kullaniyorum motorum 35.000 de ybde en iyi vites araliğinin 7 bin devir olduğu kanatindeyimm...sürekli 6500-7000 arasi vites degişimi yaparim uzun yoldada 7. bin deviri gecmeden cok rahat gidecegim yere giderim...2000 kmde bir yag degişimi yaprim....
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
castrol al 3000 km de değiştir en kralı o
motoru daha yeni aldım,aldığım kişidede 2 litre shell marka yağ varmış.sağolsun onlara bana verdi.
peki bu shell yağları iyi mi dir?
Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK
ya shell de iyidir de standart yağlar 1000 km civarında değişiyo mesela kroon oil ama castrol özel ve daha pahalı bi yağ üretiyo 3000 km dayanıyo ve performansı artırıyo tabii sen hissedermisin artan performansı bizim gibi 125 cc lerde zor bu 3000 km dayanması da benim motorlar için geçerli diğerlerini bilmem
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 PM ----------
evet sana dedim öyle diyosunda kaliteden şaşmamak lazım ucuz diye kroon oil falan alma kroon oil 10 milyon castrol 25 ama fark var arada...
aldığım kişi 2.000 km bir değiştir dedi.1.000 de bir mi değiştirmeliyim yoksa?
Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK
zaten sen acemiyim diyosun o yağı sen değiştiremezsin götürürsün bi ustaya 1000-2000 km sonra o bakar değişmesi gerekip gerekmediğini sana söyler.hem o değiştirir iyice izlersin sana öğretir bi dahaki sefere de kendin değiştirirsin basit bi işlem zaten
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)