Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

sis lambası montajı yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...i-montaji.html de anlatılan gibi yaptım röleyi uzunlara bağladım fakat bir sorunla karşı karşıyayım. uzunları yakınca röle devreye giriyor ve sis lambaları çalışıyor fakat uzunları kapattığım zaman röle devreden çıkıp sis lambalarını kapatmıyor. Acaba rölemi bozuk dedim başka bi röle ile denedim fakat yine aynı sorunla karşılaştım. acaba sebebi nedir?? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    bağlantılarını kontrol et. devre bir defa açıldıktan sonra anahtardan kapatsan da lamba üzerinden devreyi tamamlıyor ondan sönmüyordur. ben de dörtlü flaşör bağladım, hattı flaşör lambalarına çektim, anahtardan açınca dörtlüler yandı ama hem sağ hem de sol flaşörü aynı rölenin çıkışına bağladığım için, bu sefer sağ ve sol sinyalden herhangi birini de bağlayınca aynı çıkışta birbirlerine bağlı oldukları içi dörtlü yanar hale gelmişti. ben de her iki lamba hattına da birer diyot ekleyerek akımın tek yönlü akmasını sağladım olay çözüldü.

    bağlantıyı tam nasıl yaptığını ve nerde hata olduğunu bilsem çözüm yolu önerirdim ama görmeden bi şey söylemek çok zor...

  3. #3

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    röleyi çalıştırmak için uzun lambanın + sı ve şasiden - aldım. sis lambasını için ise akünün + sından hat çekip röleye bağlayarak sis lambalarının enerjisini elde ettim. herhangi bir anahtar yok yani. uzun yandığı zaman yancak kapandığı zaman kapancak. Fakat bende yanıyor ama kapanmıyor. Diyotuda denemekte fayda var yarın hemen denerim. teşekkürler...

  4. #4
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Yanlış yapmışsın.
    Çünkü uzun far düğmesinde bastığın zaman fara - gider
    Ampüllerde daima + vardır - tamamlar düğmeler..
    İki + yı aküden al uzun fardan - al..
    Veya düğenin içini aç oradan al diyorum
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  5. #5
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Sis farı uzunla yanarsa felaket olur kanaatindeyim (gerçekten siste kullanacaksan)

  6. #6

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    Sis farı uzunla yanarsa felaket olur kanaatindeyim (gerçekten siste kullanacaksan)
    felaket oluyor cidden fakat selektör yaparken çok faydalı oluyor.

    Yanlış yapmışsın.
    Çünkü uzun far düğmesinde bastığın zaman fara - gider
    Ampüllerde daima + vardır - tamamlar düğmeler..
    İki + yı aküden al uzun fardan - al..
    Veya düğenin içini aç oradan al diyorum
    Yarın bir deneme yapacağım fakat benim bildiğim anahtarda + kullanılıyor. eğer - kullanılsaydı farda tek - olduğu için kısa yaktığın zaman hem kısa hem uzun yanardı.
    Benim düşüncem kısalar yanarken uzunlara bir miktar enerji geliyor fakat farı yakmaya yetmiyor. uzunları açtığımız zaman akım artarak uzunları yakmaya yetiyor.
    şöyle bişey de var parklar yanarken sarsıntıda devreye girmeyen röle kısa farlar açıldığı zaman eğer titreşim varsa devreye giriyor. en akıllıca yöntem bu iş için röleyyi tetiklemeye araya bir anahtar koymak galiba.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    şöyle bir devre kurmuş olman gerekiyor. bağlantıları bir kontrol et bakalım nerde hata var...


  8. #8

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şöyle bir devre kurmuş olman gerekiyor. bağlantıları bir kontrol et bakalım nerde hata var...

    Diyot hariç devre aynen böyle. yarın diyot alıp denemekte fayda var galiba çünkü başka bir alternatif göremiyorum. ilginiz için teşekkürler..

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Röle

    Alıntı nightwolf_tr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyot hariç devre aynen böyle. yarın diyot alıp denemekte fayda var galiba çünkü başka bir alternatif göremiyorum. ilginiz için teşekkürler..
    Diyot hariç devre böyle ise S anahtarı açıldığında röle bobinine giden 12 V
    kesileceği için kontakları açılır ve enerji geçmez.Bu da gösterirki bir bağlantı hatası var.Kullandığın röle far veya korna rölesi diye satılanlardanmı? Üç ayaklımı,dört ayaklımı? ayakların yanındaki harf veya numaraları yazarmısın?

  10. #10

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    Diyot hariç devre böyle ise S anahtarı açıldığında röle bobinine giden 12 V
    kesileceği için kontakları açılır ve enerji geçmez.Bu da gösterirki bir bağlantı hatası var.Kullandığın röle far veya korna rölesi diye satılanlardanmı? Üç ayaklımı,dört ayaklımı? ayakların yanındaki harf veya numaraları yazarmısın?
    5 ayaklı röle aldım otomobil elektrik malzemesi satan bir yerden 30 85 86 87 87a ayaklardaki numaralar.
    85 ve 86 ya röleyi kapatıp açmak için şasiden aldığım - ve uzun lambasından aldığım + yı bağladım.
    30 a aküden aldığım + yı
    87 yede sis lambasının + sını bağladım.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Röle

    30 nolu uç Ana 12 Volt (kontak açılınca veya direk aküden)
    85 " " röle bobininin şase (-) ucu
    86 " " röle bobininin (+) ucu nereden tetik alınacaksa(uzun farın (+) ucu
    87 " " yanması istenilen aksesuara + 12 volt ucu
    87a " " boş kalacak.

    Ek farların bağlatılarını yaparken soket uçlarını paralel bağlamaya dikkat et yani, her ikisinin aynı ucunu birbirine bağla.Ampul tipini bilmediğim için böyle söylüyorum.Sonra + 12 olması gerekenleri 87 nolu uca ,diğerinide tabiiki şaseye bağla.
    Kolaygelsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler