debriyaj teli koparsa nasıl duracağız?
Reklamlar
-
evet soru basit arkadaşlar :
mesela 5. viteste seyir halindeyiz. vites küçültmek veya boşa almak için debriyaja asıldık ve tel koptu, motor viteste kaldı, hala seyir halindeyiz.
otomobilde olsa basit, gaz vermeden vites kolunu boşa çekin, üzerinde yük olmadığı için boşa geçer. ama motorda ne yapabiliriz? aynı şekilde yavaşlayıp, debriyaj kullanmadan, düşen hıza uygun bir alt vitese pedalı basarak inebilir miyiz? ta ki boş vitesi bulana kadar...
nedir bu durumda motoru durdurmanın tekniği, yolu, yordamı?...
Reklamlar
-
engine stop ( kırmızı düğme) kullanabilirsin
-
Super Moderator
Tabii ki fren yapar, vites küçültürüz...
Normal şartlarda bu şekilde vitesi küçültürken yükselen devirden korkar, yüzümüzü ekşitiriz de, şu durumda debriyajım yok en iyisi 5. vitesten düşmeyeyim yapamayacağamıza göre yavaşlar uygun devirleri tutturarak sağlıklı bir alt vitese geçiş bile yapabiliriz.
-
muyi adlı üyeden alıntı
engine stop ( kırmızı düğme) kullanabilirsin
o iş olmaz gibime geliyor. mesele burda motoru stop etmek değil. çünkü o hızda ateşlemeyi kesince motor standart devir çevirir gibi dönemeyecek ve ateşlemeyen silindirlerin pistonlarının dönme işi, tekerleğin dönmesi ile yapılacak ancak bu durumda motora ani bir yük binecek ve birden arak tekerin kilitlenmesi riski doğacaktır.
-
olcan138 adlı üyeden alıntı
Tabii ki fren yapar, vites küçültürüz...
Normal şartlarda bu şekilde vitesi küçültürken yükselen devirden korkar, yüzümüzü ekşitiriz de, şu durumda debriyajım yok en iyisi 5. vitesten düşmeyeyim yapamayacağamıza göre yavaşlar uygun devirleri tutturarak sağlıklı bir alt vitese geçiş bile yapabiliriz.
o zaman vites düşürmek için debrıyajı sıkmadan vıteslerı dusurmek zorundayız boylemıı yapmak gerekıyor yada debrıyajsız vıtesı dusurebılırmyıız?
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
devrını buldurdunmu vıtesı debrıyaj kullanmadan kucultup,buyultebılırsın.
MOTOR bence bır hastalıktır.
-
bugün başıma geldi konya yolundayken 5 viteste debriyaj teli koptu bende sakin sakin 5 viteste trafiğin akışına göre devam ettim taaa dükkana kadar ( yaklaşık olarak 16 km )sonra hızımı düşürerek 4 e sonra 3 e daha sonrada 2 ye aldım motorun devri düşene kadar dükkanın önündede boşa aldım yarın bir debriyaj birde fren tel alıp değiştireceğim eğerki seyir halindeyken tel koparsa sakin olup hızı düşürmek gerek ve mümkün oldukça vitesi motor devrine göre düşürmek gerekir 5 viteste stop edersen riskli ve zararlı olabilir
[B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]
-
Evet bu durumda yapılabilecek en doğru şey uygun deviri yakalayıp vites küçültmek.
-
scuderia06 adlı üyeden alıntı
o zaman vites düşürmek için debrıyajı sıkmadan vıteslerı dusurmek zorundayız boylemıı yapmak gerekıyor yada debrıyajsız vıtesı dusurebılırmyıız?
evet suku ben bugün debriyajsız vites değiştirerek gittimmotor devrini düşürüp yükselterek yani ama herhalükarda riskli devri tutturamassan vitesi dağıtırsın
[B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]
-
26 Temmuz 2009, 23:13
#10
bak sana anlatayım olayı 5desın ornegın debraj teli koptu giderken anı bi gaz ver ve vitesi kucult sonra aynı işlem aynı işlem iyice yavaşla 1. vitese gelince aynısını tekrarla ve bosa cek bu motora zarar vermez hatta bi ara sitede tartışıldı diye biliyorum
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
26 Temmuz 2009, 23:17
#11
sero35 adlı üyeden alıntı
devrını buldurdunmu vıtesı debrıyaj kullanmadan kucultup,buyultebılırsın.
işte ben de bunu soruyordum, otomobilde oluyor da motorda olur mu acep, asıl soru buydu. ve bu "uygun devir" de sanırım maksimum tork devrinin civarları olmalı diye düşünüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:13 PM ----------
kızılbere adlı üyeden alıntı
bugün başıma geldi konya yolundayken 5 viteste debriyaj teli koptu bende sakin sakin 5 viteste trafiğin akışına göre devam ettim taaa dükkana kadar ( yaklaşık olarak 16 km )sonra hızımı düşürerek 4 e sonra 3 e daha sonrada 2 ye aldım motorun devri düşene kadar dükkanın önündede boşa aldım yarın bir debriyaj birde fren tel alıp değiştireceğim eğerki seyir halindeyken tel koparsa sakin olup hızı düşürmek gerek ve mümkün oldukça vitesi motor devrine göre düşürmek gerekir 5 viteste stop edersen riskli ve zararlı olabilir
kızılbere, konuyu, mt-ankara başlığında senin başına geldiğini okuyunca açtım zaten. orda soracaktım naptın diye ama çok arada derede kalırdı. ayrı bir başlık, bilmeyenlerin bilgilenmesi için daha doğru olur diye düşündüm. teşekkürler, fikir verdiğin için.
-
26 Temmuz 2009, 23:22
#12
Super Moderator
scuderia06 adlı üyeden alıntı
o zaman vites düşürmek için debrıyajı sıkmadan vıteslerı dusurmek zorundayız boylemıı yapmak gerekıyor yada debrıyajsız vıtesı dusurebılırmyıız?
Araya mesajlar girse de cevap vermek istedim; zaten devrini tutturduğunda, uygun devirde yaptığında debriyajsız vites küçültmek veya büyütmek çok kolay ve çok akıcı olacaktır, motoru tanıyarak, bilerek zor durumlarda kalmadan bile uygulanabilir bu.
-
26 Temmuz 2009, 23:27
#13
aya adlı üyeden alıntı
işte ben de bunu soruyordum, otomobilde oluyor da motorda olur mu acep, asıl soru buydu. ve bu "uygun devir" de sanırım maksimum tork devrinin civarları olmalı diye düşünüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:13 PM ----------
kızılbere, konuyu, mt-ankara başlığında senin başına geldiğini okuyunca açtım zaten. orda soracaktım naptın diye ama çok arada derede kalırdı. ayrı bir başlık, bilmeyenlerin bilgilenmesi için daha doğru olur diye düşündüm. teşekkürler, fikir verdiğin için.
anladım devri düşürüp motoruda bildiğin için motor sesine göre vitesi düşürebilirsin eğerki teli tutma şansın varsa ki oda benim başıma geldi teli çekerek sol elimle vitesi düşürüp büyüterek tamirciye kadar gitmiştim ama bu sefer tutacak bi yeri kalmamıştı
[B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]
-
26 Temmuz 2009, 23:53
#14
Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?
Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?
Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
-
26 Temmuz 2009, 23:54
#15
Dikkatlice sağa çekilir, frenlere fazla asılmadan hafif hafif yavaşlanılır, yüksek viteste zaten durmaya az kala motor stop edecektir. Sürücü ve motorun sağlığı açısından pek risk görmüyorum böyle yapıldığında.
Isaac adlı üyeden alıntı
Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?
Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?
Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
Hah ondan işte
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
26 Temmuz 2009, 23:57
#16
Isaac adlı üyeden alıntı
Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?
Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?
Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
olurda vitesi devire göre düşürsen daha iyi olur debriyaja basmadığın için 5nci viteste motor stop ederken motora zarar verebilirsin ama sen olur diyorsan sen yap ama 5 nci viteste yaklaşık olarak 70-80 le gidiyorsan 20 ye düşmeye zamanın olmayabilir yarı fren yarı vites küçülterek daha kısa zamanda toparlarsın durumu
[B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]
-
26 Temmuz 2009, 23:57
#17
Isaac adlı üyeden alıntı
Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?
Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?
Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
olabilir ancak, onda da şöyle bir sıkıntı var ki, mevcut vitesin yani 5. vitesin kaldırabilceği devirlerin altına düştüğünde motor artık teklemeye başlayacaktır, bu teklemeler de bazen denge bozucu olabilir. güvenlik açısından sıkıntı olabilir yani. tıpkı, ikinci mesajda arkadaşımızın dediği acil stop düğmesini kullanma durumundaki gibi... bir de bunu düz ve boş bi yolda uygulayabilirsiniz ama her yol ve trafik şartında doğru olmayabilir. en doğrusu kesinlikle vites küçültmek ve mümkünse boşa alıp öyle durmak...
-
27 Temmuz 2009, 00:01
#18
Uygun devirde debriyajsız vites değiştirebileceğiniz gibi hızınızı iyice düşürdükten sonra arka frene tamamen basarak durabilirsiniz.Denge bozma ihtimali olan olayda tepkiyi arka teker verecektir.Arka fren kullanarak bu tepkileri en aza indirgeyebiliriz.
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
27 Temmuz 2009, 00:04
#19
bu tel kopma meselesi benim başıma birdaha geldi teli çekerek düşürmüştüm vitesi ama bu seferkinde teli tutacak yer yoktu
[B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]
-
27 Temmuz 2009, 00:11
#20
Sorun durmak değil,durduktan sonra kalkmakta.
Seyir halindeyken debriyajı kullanmadan vitesi düşürebilir ve yükseltebilirsiniz boşa da alabilirsiniz.Hatta yeterli tecrübeden sonra bu yöntemle daha seri bir sürüş sağlayabilirsiniz ve farkedeceksiniz ki motorun gücü ıslak balatanın arasındaki yağı sıyırmaya harcanmadığından daha atak olacak.
Motorlarımız halk dilinde kara şanzıman diye bilinen senkromençsiz vites geçişi yapan dişli gruplarına sahiptirler.çook eski kamyon traktör ve iş makinalarında benzer yöntem kullanılır.Senkromenç dişlilerin birbirine kolay geçmesini sağlayan klavuz dişlilerdir sıradan kullanıcıların bile bu teknik düzeneği sorunsuz kullanabilmesi için bulunmuştur.
Peki size bir soru,motorlarımızda neden bu şanzıman türü kullanılıyor olabilir?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler