Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

debriyaj teli koparsa nasıl duracağız?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    evet soru basit arkadaşlar :

    mesela 5. viteste seyir halindeyiz. vites küçültmek veya boşa almak için debriyaja asıldık ve tel koptu, motor viteste kaldı, hala seyir halindeyiz.

    otomobilde olsa basit, gaz vermeden vites kolunu boşa çekin, üzerinde yük olmadığı için boşa geçer. ama motorda ne yapabiliriz? aynı şekilde yavaşlayıp, debriyaj kullanmadan, düşen hıza uygun bir alt vitese pedalı basarak inebilir miyiz? ta ki boş vitesi bulana kadar...

    nedir bu durumda motoru durdurmanın tekniği, yolu, yordamı?...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    engine stop ( kırmızı düğme) kullanabilirsin
    ::tutkuy::

  3. #3
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Tabii ki fren yapar, vites küçültürüz...
    Normal şartlarda bu şekilde vitesi küçültürken yükselen devirden korkar, yüzümüzü ekşitiriz de, şu durumda debriyajım yok en iyisi 5. vitesten düşmeyeyim yapamayacağamıza göre yavaşlar uygun devirleri tutturarak sağlıklı bir alt vitese geçiş bile yapabiliriz.
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı muyi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    engine stop ( kırmızı düğme) kullanabilirsin
    o iş olmaz gibime geliyor. mesele burda motoru stop etmek değil. çünkü o hızda ateşlemeyi kesince motor standart devir çevirir gibi dönemeyecek ve ateşlemeyen silindirlerin pistonlarının dönme işi, tekerleğin dönmesi ile yapılacak ancak bu durumda motora ani bir yük binecek ve birden arak tekerin kilitlenmesi riski doğacaktır.

  5. #5
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    Alıntı olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki fren yapar, vites küçültürüz...
    Normal şartlarda bu şekilde vitesi küçültürken yükselen devirden korkar, yüzümüzü ekşitiriz de, şu durumda debriyajım yok en iyisi 5. vitesten düşmeyeyim yapamayacağamıza göre yavaşlar uygun devirleri tutturarak sağlıklı bir alt vitese geçiş bile yapabiliriz.
    o zaman vites düşürmek için debrıyajı sıkmadan vıteslerı dusurmek zorundayız boylemıı yapmak gerekıyor yada debrıyajsız vıtesı dusurebılırmyıız?
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  6. #6
    sero35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda TRANSALP 07
    devrını buldurdunmu vıtesı debrıyaj kullanmadan kucultup,buyultebılırsın.
    MOTOR bence bır hastalıktır.

  7. #7

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    bugün başıma geldi konya yolundayken 5 viteste debriyaj teli koptu bende sakin sakin 5 viteste trafiğin akışına göre devam ettim taaa dükkana kadar ( yaklaşık olarak 16 km )sonra hızımı düşürerek 4 e sonra 3 e daha sonrada 2 ye aldım motorun devri düşene kadar dükkanın önündede boşa aldım yarın bir debriyaj birde fren tel alıp değiştireceğim eğerki seyir halindeyken tel koparsa sakin olup hızı düşürmek gerek ve mümkün oldukça vitesi motor devrine göre düşürmek gerekir 5 viteste stop edersen riskli ve zararlı olabilir
    Kerem Akın bunu beğendi.
    [B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]

  8. #8
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Evet bu durumda yapılabilecek en doğru şey uygun deviri yakalayıp vites küçültmek.

  9. #9

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Alıntı scuderia06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman vites düşürmek için debrıyajı sıkmadan vıteslerı dusurmek zorundayız boylemıı yapmak gerekıyor yada debrıyajsız vıtesı dusurebılırmyıız?
    evet suku ben bugün debriyajsız vites değiştirerek gittimmotor devrini düşürüp yükselterek yani ama herhalükarda riskli devri tutturamassan vitesi dağıtırsın
    [B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]

  10. #10
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    bak sana anlatayım olayı 5desın ornegın debraj teli koptu giderken anı bi gaz ver ve vitesi kucult sonra aynı işlem aynı işlem iyice yavaşla 1. vitese gelince aynısını tekrarla ve bosa cek bu motora zarar vermez hatta bi ara sitede tartışıldı diye biliyorum
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı sero35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devrını buldurdunmu vıtesı debrıyaj kullanmadan kucultup,buyultebılırsın.
    işte ben de bunu soruyordum, otomobilde oluyor da motorda olur mu acep, asıl soru buydu. ve bu "uygun devir" de sanırım maksimum tork devrinin civarları olmalı diye düşünüyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:13 PM ----------

    Alıntı kızılbere adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün başıma geldi konya yolundayken 5 viteste debriyaj teli koptu bende sakin sakin 5 viteste trafiğin akışına göre devam ettim taaa dükkana kadar ( yaklaşık olarak 16 km )sonra hızımı düşürerek 4 e sonra 3 e daha sonrada 2 ye aldım motorun devri düşene kadar dükkanın önündede boşa aldım yarın bir debriyaj birde fren tel alıp değiştireceğim eğerki seyir halindeyken tel koparsa sakin olup hızı düşürmek gerek ve mümkün oldukça vitesi motor devrine göre düşürmek gerekir 5 viteste stop edersen riskli ve zararlı olabilir
    kızılbere, konuyu, mt-ankara başlığında senin başına geldiğini okuyunca açtım zaten. orda soracaktım naptın diye ama çok arada derede kalırdı. ayrı bir başlık, bilmeyenlerin bilgilenmesi için daha doğru olur diye düşündüm. teşekkürler, fikir verdiğin için.

  12. #12
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Alıntı scuderia06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman vites düşürmek için debrıyajı sıkmadan vıteslerı dusurmek zorundayız boylemıı yapmak gerekıyor yada debrıyajsız vıtesı dusurebılırmyıız?
    Araya mesajlar girse de cevap vermek istedim; zaten devrini tutturduğunda, uygun devirde yaptığında debriyajsız vites küçültmek veya büyütmek çok kolay ve çok akıcı olacaktır, motoru tanıyarak, bilerek zor durumlarda kalmadan bile uygulanabilir bu.
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  13. #13

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte ben de bunu soruyordum, otomobilde oluyor da motorda olur mu acep, asıl soru buydu. ve bu "uygun devir" de sanırım maksimum tork devrinin civarları olmalı diye düşünüyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:13 PM ----------



    kızılbere, konuyu, mt-ankara başlığında senin başına geldiğini okuyunca açtım zaten. orda soracaktım naptın diye ama çok arada derede kalırdı. ayrı bir başlık, bilmeyenlerin bilgilenmesi için daha doğru olur diye düşündüm. teşekkürler, fikir verdiğin için.
    anladım devri düşürüp motoruda bildiğin için motor sesine göre vitesi düşürebilirsin eğerki teli tutma şansın varsa ki oda benim başıma geldi teli çekerek sol elimle vitesi düşürüp büyüterek tamirciye kadar gitmiştim ama bu sefer tutacak bi yeri kalmamıştı
    [B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]

  14. #14
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?

    Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?

    Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??

  15. #15
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Dikkatlice sağa çekilir, frenlere fazla asılmadan hafif hafif yavaşlanılır, yüksek viteste zaten durmaya az kala motor stop edecektir. Sürücü ve motorun sağlığı açısından pek risk görmüyorum böyle yapıldığında.

    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?

    Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?

    Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
    Hah ondan işte
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  16. #16

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?

    Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?

    Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
    olurda vitesi devire göre düşürsen daha iyi olur debriyaja basmadığın için 5nci viteste motor stop ederken motora zarar verebilirsin ama sen olur diyorsan sen yap ama 5 nci viteste yaklaşık olarak 70-80 le gidiyorsan 20 ye düşmeye zamanın olmayabilir yarı fren yarı vites küçülterek daha kısa zamanda toparlarsın durumu
    [B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?

    Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?

    Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
    olabilir ancak, onda da şöyle bir sıkıntı var ki, mevcut vitesin yani 5. vitesin kaldırabilceği devirlerin altına düştüğünde motor artık teklemeye başlayacaktır, bu teklemeler de bazen denge bozucu olabilir. güvenlik açısından sıkıntı olabilir yani. tıpkı, ikinci mesajda arkadaşımızın dediği acil stop düğmesini kullanma durumundaki gibi... bir de bunu düz ve boş bi yolda uygulayabilirsiniz ama her yol ve trafik şartında doğru olmayabilir. en doğrusu kesinlikle vites küçültmek ve mümkünse boşa alıp öyle durmak...

  18. #18
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Uygun devirde debriyajsız vites değiştirebileceğiniz gibi hızınızı iyice düşürdükten sonra arka frene tamamen basarak durabilirsiniz.Denge bozma ihtimali olan olayda tepkiyi arka teker verecektir.Arka fren kullanarak bu tepkileri en aza indirgeyebiliriz.
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  19. #19

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    bu tel kopma meselesi benim başıma birdaha geldi teli çekerek düşürmüştüm vitesi ama bu seferkinde teli tutacak yer yoktu
    [B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]

  20. #20
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sorun durmak değil,durduktan sonra kalkmakta.

    Seyir halindeyken debriyajı kullanmadan vitesi düşürebilir ve yükseltebilirsiniz boşa da alabilirsiniz.Hatta yeterli tecrübeden sonra bu yöntemle daha seri bir sürüş sağlayabilirsiniz ve farkedeceksiniz ki motorun gücü ıslak balatanın arasındaki yağı sıyırmaya harcanmadığından daha atak olacak.
    Motorlarımız halk dilinde kara şanzıman diye bilinen senkromençsiz vites geçişi yapan dişli gruplarına sahiptirler.çook eski kamyon traktör ve iş makinalarında benzer yöntem kullanılır.Senkromenç dişlilerin birbirine kolay geçmesini sağlayan klavuz dişlilerdir sıradan kullanıcıların bile bu teknik düzeneği sorunsuz kullanabilmesi için bulunmuştur.

    Peki size bir soru,motorlarımızda neden bu şanzıman türü kullanılıyor olabilir?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler