debriyaj teli koparsa nasıl duracağız?
Reklamlar
-
27 Temmuz 2009, 00:18
#21
aya adlı üyeden alıntı
o iş olmaz gibime geliyor. mesele burda motoru stop etmek değil. çünkü o hızda ateşlemeyi kesince motor standart devir çevirir gibi dönemeyecek ve ateşlemeyen silindirlerin pistonlarının dönme işi, tekerleğin dönmesi ile yapılacak ancak bu durumda motora ani bir yük binecek ve birden arak tekerin kilitlenmesi riski doğacaktır.
kırmızı düğme hiç bir zaman arka tekerin kitlenmesine neden olmaz vites düşürmedikçe vites teli koptuğunda doğru devirde debriyajsız vitesleri yukseltebilir ve düşürebilirsin ama acil durman gerekiyorsa ilk yapacağın iş ya kontağı kapatacaksın yada kırmızı düğmeye basacaksın sonra yavas yavas frene basacaksın kontağı kapamassan motosiklet 5 viteste iken 20 km hıza düştüğünde kafa sallamaya başlar bu da tehlikeli olabilir ama kontağı kapar yada kırmızı düğmeye basarsan kafa sallama gibi bir hareket olmayacaktır
Reklamlar
-
27 Temmuz 2009, 00:19
#22
Hocam benim başıma geldiği için söylüyorum vitesi boşa alıp çalıştırdıktan sonra 1 nci vitese geçip biraz gaz vererek yürüttüm motoru sonra devirli bir şekilde üst viteslere geçerek 10 km kadar gittim
[B]Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum[/B]
-
27 Temmuz 2009, 00:19
#23
Isaac adlı üyeden alıntı
Tmm da arkadaşlar nie vites küçültmeye çalışıosunuz ki?
Mesela otomobilde 5. viteste 20 km hıza inersen ne olur...? Motor kendiliğinden stop eder değil mi?
Aynı şeyi biz motosiklette yapsak da 5. viteste yolun sağına yanaşıp hızımızı düşürsek ta ki motor stop edene kadar... Olmaz mı...??
motor hoplayacagı ıcın ciddi zararlar verebılırsın en ıyı yöntem engıne stop eger yoksa devrını bulup vıtes dusurmek kolay gelsın
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
27 Temmuz 2009, 00:24
#24
Aynı debriyaj kulanarak değiştirdiğin gibi vitesleri ayarlayarak servise kadar devam.tel değişir sorun biter.
-
27 Temmuz 2009, 00:28
#25
Bahsettiğiniz olay Suzuki GN250 ile motosiklet eğitim okulunda partik yaparken 13 veya 14 yaşlarında başıma gelmişti o dönemlerde teknik bilgim motosikletler üzerine pek yoktu ve ben de 5. vitesteyken vites küçültmek istediğimde tel kopmuştu sonrasında ne yapılması gerektiğini bilmediğim için motora gaz vermeyi bıraktım,eğitim gördüğümüz yer hipodrom oldugu ıcın bombos bır alandı motor gıdebıldıgı kadar gıdıp 20-30 km hızlara gelince sahibini üzerinden atmaya çalışan at gibi hareketler yapmaya başladı korkmuştum sıkıca motora tutunup durmasını bekledim sonra gelip aldılar beni ordan
Şimdi yaş 19 , debriajsız Virago kullanıyorum
Sonraki yıllar bununda debriaj telini koparıp bir kaç gün sonrada motorunu indirmiştim arkadaşlar,
eğitim okulunda beni kim görse kaçıyordu tüm motorlarını ben bitirdim okulun... Küçüğüm diye bir şey de demiyorlardı
Başına böyle bir debriaj sorun gelen arkadaşlara, abilere , ablalara tavsiyem asla panik yapmamaları...
Frene asılıp tekerleri kitlersiniz, motorla uğraşacağım diye trafiği kaçırırsınız, motoru dinleyerek güvenli bir şekilde yavaşlama yoluna gidin uygun anı yakaladığınızda...
Bir daha bir daha anlatmaya gerek yok yukarıda yazılmış, uygun aralıklarda vitesleri oynatırsınız motorunuzu tanıyor olmanız cok onemlı bu yuzden ilk başlangıç motorum 600 lük şunluk bunluk diye konular açıldığında üzülüyorum, yavaş ve kademeli bir şekilde motor büyülten herkes bu tarz sorunların üzerinden diğerlerine göre çok daha rahat gelir... Şu an bacaklarımın arasında 44 beygir var, peki ilk motorumu merak ediyor musunuz?
Buyrun:
-
27 Temmuz 2009, 02:38
#26
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Sorun durmak değil,durduktan sonra kalkmakta.
Seyir halindeyken debriyajı kullanmadan vitesi düşürebilir ve yükseltebilirsiniz boşa da alabilirsiniz.Hatta yeterli tecrübeden sonra bu yöntemle daha seri bir sürüş sağlayabilirsiniz ve farkedeceksiniz ki motorun gücü ıslak balatanın arasındaki yağı sıyırmaya harcanmadığından daha atak olacak.
Motorlarımız halk dilinde kara şanzıman diye bilinen senkromençsiz vites geçişi yapan dişli gruplarına sahiptirler.çook eski kamyon traktör ve iş makinalarında benzer yöntem kullanılır.Senkromenç dişlilerin birbirine kolay geçmesini sağlayan klavuz dişlilerdir sıradan kullanıcıların bile bu teknik düzeneği sorunsuz kullanabilmesi için bulunmuştur.
Peki size bir soru,motorlarımızda neden bu şanzıman türü kullanılıyor olabilir?
Merak eden olmadı galiba ama ben merak ettim.
Neden
-
27 Temmuz 2009, 10:00
#27
olcan138 adlı üyeden alıntı
Araya mesajlar girse de cevap vermek istedim; zaten devrini tutturduğunda, uygun devirde yaptığında debriyajsız vites küçültmek veya büyütmek çok kolay ve çok akıcı olacaktır, motoru tanıyarak, bilerek zor durumlarda kalmadan bile uygulanabilir bu.
Bencede eniyi izlenilecek yol bu ..Ha belki şanzımandan bir parçaya zararı olabilir ama başka çözümde yok gibi kanımca.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
27 Temmuz 2009, 10:34
#28
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Sorun durmak değil,durduktan sonra kalkmakta.
Seyir halindeyken debriyajı kullanmadan vitesi düşürebilir ve yükseltebilirsiniz boşa da alabilirsiniz.Hatta yeterli tecrübeden sonra bu yöntemle daha seri bir sürüş sağlayabilirsiniz ve farkedeceksiniz ki motorun gücü ıslak balatanın arasındaki yağı sıyırmaya harcanmadığından daha atak olacak.
Motorlarımız halk dilinde kara şanzıman diye bilinen senkromençsiz vites geçişi yapan dişli gruplarına sahiptirler.çook eski kamyon traktör ve iş makinalarında benzer yöntem kullanılır.Senkromenç dişlilerin birbirine kolay geçmesini sağlayan klavuz dişlilerdir sıradan kullanıcıların bile bu teknik düzeneği sorunsuz kullanabilmesi için bulunmuştur.
Peki size bir soru,motorlarımızda neden bu şanzıman türü kullanılıyor olabilir?
aklıma gelenler
1. motosiklette sırayla vites attığımız için olabilir 2 den 5 e atmadığımız için
2. 3 tane senkromeç motorda ek yer ihtiyacı isteyebilir.
3. arabadaki gibi vites kolu lazım olabilir.
4. vites hilalleri bize yetiyor.
5. her viteste boşa atmak istemeyiz
6. şanzuman ve grup mili motoda senkronize olmuş olabilir.
7. vites geçişlerinin daha hızlı olmasını için belki olabilir.
8. formula 1 araçlarında da senkromeçsiz şanzuman kullanılıyor
bu seçeneklerden hangileri doğru ve yanlış acaba
-
27 Temmuz 2009, 10:44
#29
-
27 Temmuz 2009, 11:47
#30
aya adlı üyeden alıntı
evet soru basit arkadaşlar :
mesela 5. viteste seyir halindeyiz. vites küçültmek veya boşa almak için debriyaja asıldık ve tel koptu, motor viteste kaldı, hala seyir halindeyiz.
otomobilde olsa basit, gaz vermeden vites kolunu boşa çekin, üzerinde yük olmadığı için boşa geçer. ama motorda ne yapabiliriz? aynı şekilde yavaşlayıp, debriyaj kullanmadan, düşen hıza uygun bir alt vitese pedalı basarak inebilir miyiz? ta ki boş vitesi bulana kadar...
nedir bu durumda motoru durdurmanın tekniği, yolu, yordamı?...
bnim başıma geldi ama bahsettiğin gibi durmadım devam ettim durmak gitmekten daha kolay devriyajı kullanmadan vites attırmayı bilicen yüksek devire aniden çıkıp gazı bırakınca bi boşluk yakalıyosun o anda vitesi attırıyosun ben bu şekilde gittim korna cala cala 5.vitestede kopsa düşürüceksin vitesi devriyajsız
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:47 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:46 AM ----------
egelim 43 adlı üyeden alıntı
Nie duruyozki
durma
Olay 5. vites giderken başıma gelmiş olsa debriyaj kullanmadan bi şekilde devrini bularak 4e ve oradanda 3 e çekerim motoru ve 3.vites en yakın servis neresiyse doğru oraya ancak orada durarım
Bu arada niemi 3? çünkü çoğu motorda vites 3 te iken motor aşağı yukarı bütün devirlerde şanzumanı çevirebiliyor.
aynen
-
27 Temmuz 2009, 12:07
#31
e durmayız normalde tamam da, belki düzeltilecek bir durumu vardır, durmak gerekir. trafik müsait değildir durmak gerekiyordur vs. bu tel hep uzun yolda kopacak diye bi şey yok. sokak arasında, trafik ışığına 300-500 metre kala kopmaz mı?
-
27 Temmuz 2009, 12:33
#32
aya adlı üyeden alıntı
e durmayız normalde tamam da, belki düzeltilecek bir durumu vardır, durmak gerekir. trafik müsait değildir durmak gerekiyordur vs. bu tel hep uzun yolda kopacak diye bi şey yok. sokak arasında, trafik ışığına 300-500 metre kala kopmaz mı?
arkadaşım benim tel sarıyer meydanda koptu ve hiç durmadım kndi rekorumu kırdım bi ara kırmızıda bekliyen araçlara denk geldim onuda benzinliğe dalarak geçtim ama nasıl kornaya basıyom benim kopsada bişi olmaz öle sağa çekip beklemem motor bitene kdr devam
-
27 Temmuz 2009, 16:21
#33
benim başıma geldi bi kaç kere elimle motorun ordan aparatı çekerek bu işi yaptım.elim bi nevi debriyaj teli oldu
[B][COLOR="Green"]SEDAT ŞENTÜRK[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Green"]16 BYL 02[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Green"]A RH +[/COLOR][/B]
-
28 Temmuz 2009, 23:52
#34
Kendi fikrimdir. Gazı keserim 5.ci vitestede olsam 3000 devire düştükten sonra iki frene orantılı şekilde kullanınca motor stop eder
-
29 Temmuz 2009, 00:06
#35
Daha önce başına gelmiş arkadaşların anlattığı üzere vites küçültmeden 5 nci viteste durmaya kalkarsak motor boğa gibi üzerinden atmaya çalışacaktır.Ancak vites küçültebilirsek durma durumuna yaklaştığımızda bu boğanın hareketlerini yavaşlatabilriz.Daha kolay bir duruş olur.Hem de motora zarar vermemiş oluruz.
-
28 Haziran 2011, 01:57
#36
Arkadaşlar yeni konu açmadan burada konuyu hortlatarak sormak istedim.
Bugün debrjiyaj teli koptu ve motorum beni yarıyolda bıraktı.
Debriyaj teli alacağım ama daha önce hiç almadım.Bilmiyorum kablosuyla beraber mi verecekler ? Yoksa sadece içindeki telini mi alacağım. İçindeki teli alacaksam tel sonundaki küçük tutucuları o kablonun içinden nasıl geçireceğim.Geçmesse zaten otomatik olarak kablosuyla beraber tam takım vermeleri gerekmez mi ?
Yardımlarınız için sağolun.
Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...
0 Rh (-)
-
28 Haziran 2011, 02:08
#37
serimotorcu adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yeni konu açmadan burada konuyu hortlatarak sormak istedim.
Bugün debrjiyaj teli koptu ve motorum beni yarıyolda bıraktı.
Debriyaj teli alacağım ama daha önce hiç almadım.Bilmiyorum kablosuyla beraber mi verecekler ? Yoksa sadece içindeki telini mi alacağım. İçindeki teli alacaksam tel sonundaki küçük tutucuları o kablonun içinden nasıl geçireceğim.Geçmesse zaten otomatik olarak kablosuyla beraber tam takım vermeleri gerekmez mi ?
Yardımlarınız için sağolun.
Üzerindeki koruyucuyla (kablo dediğin) beraber satılıyor zaten.
-
28 Haziran 2011, 04:06
#38
Offf ya yine tırsıyorum böle şeyler konuşulunca sanki başıma gelicek gibi empati kuruyorum
-
29 Haziran 2011, 01:21
#39
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Üzerindeki koruyucuyla (kablo dediğin) beraber satılıyor zaten.
Tamam sağolun. Bugün aldım ve gördüm .
Yavaş yavaş tecrübe kazanıyoruz işte. Bugün debriyaj telini değiştiren yarın gaz telini değiştirir yani
Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...
0 Rh (-)
-
29 Haziran 2011, 01:26
#40
Motosiklet Eğitmeni
Ulem ihtiyar saglam soru sormus araya gitmis!!!
Nerdesin ihtiyar?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler