Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Subab ayarı (Resimli) (Ybr 125)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kadar etiketleme yaparsan gogıla s yazsan yine bulunur...ne gaden kelime fantazisi varsa yazmışın...

    ülen bende bişey sandım ...cbf 150 de yapamazsın ama bu sübap ayarını...ybrde kolay dabi aç kapağı senteyle cart curt...cbfde üst kapağı açmak bile eziyet...ybr bisiklet gibi oynayın sağıyla soluyla...
    Senin ybr de ve cbf de tek bildiğin iş kontak ve depoyu açmak-kapamak başka ne biliyorsun. Tembel cahil motorcu.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin ybr de ve cbf de tek bildiğin iş kontak ve depoyu açmak-kapamak başka ne biliyorsun. Tembel cahil motorcu.
    yahu bi sabote edilmiş kapalı benzin musluğunu bile farketmekten acizsin gelip bana name yapıyorsun...beni aradın benzin muzluğu kapalıdır dedim ...sen 1 saat tırmaladın ben zekamla 1 saniyede çözdüm olayı...

    şimdi soruyorum...kim gitsin...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  3. #23
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu bi sabote edilmiş kapalı benzin musluğunu bile farketmekten acizsin gelip bana name yapıyorsun...beni aradın benzin muzluğu kapalıdır dedim ...sen 1 saat tırmaladın ben zekamla 1 saniyede çözdüm olayı...

    şimdi soruyorum...kim gitsin...
    Sen git. Cehennemin dibine.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  4. #24
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    newceri abi bilgiler için teşekkürler senin sayende kendi motorumun subab ayarını yaptım belirttiğin değerlerde ama ses gene var bir problem olur mu sence

  5. #25
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    newceri abi bilgiler için teşekkürler senin sayende kendi motorumun subab ayarını yaptım belirttiğin değerlerde ama ses gene var bir problem olur mu sence
    motor ısınınca o ses kaybolur. Ayarları yapıp saplamayı sıktıktan sonra birdaha sentil le ölçmekte fayda var. civatayı sıkarken ayar kaçabiliyor.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  6. #26
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor ısınınca o ses kaybolur. Ayarları yapıp saplamayı sıktıktan sonra birdaha sentil le ölçmekte fayda var. civatayı sıkarken ayar kaçabiliyor.
    evet abi kaç sefer civatayı söküp sıktım ayar kaçıp duruyordu ama sonunda tutturduk ama ses ısındımı abi gitmiyor sanki biraz daha fazlalaşıyor gibi başka sorun mu olabilir

  7. #27
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet abi kaç sefer civatayı söküp sıktım ayar kaçıp duruyordu ama sonunda tutturduk ama ses ısındımı abi gitmiyor sanki biraz daha fazlalaşıyor gibi başka sorun mu olabilir
    hangi subap ses yapıyorsa en az limitine kadar sıkmayı deneyebilirsin. 0.08 veya 0.10
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  8. #28
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Çok güzel paylaşım emeğinize sağlık
    Hiç bilmeyince çok zor bir şeymiş gibi geliyor, gayet kolaymış.
    Teşekkürler
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  9. #29
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fikrinize katılıyorum ilk zamanlar ben ekzosu alt limit olan 0.10 yapmıştım vuruntu sesi duyduğum için şuan 0.10 filler çakısı ile (0.12 filler yok) el yordamı ile 0.12 olarak ayarladım. yukardaki yazımıda bu şekilde düzenliyorum.
    Doğrusu EGZOZ

  10. #30
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrusu EGZOZ
    doğrusu EXHAUST. yazdığın şey zaten Türkçe bile değil ki doğruluğunu tartışalım...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  11. #31
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Adam sitedeki tek ybr sübab ayarını yapmış üşenmeden resimlerle donatmış,emeğini paylaşmış,egzozun yada egzostun ne haltsa artık yazımıyla uğraşıyorsunuz Kelime Türkçe bile değil kaldı ki bu konudaki otorite olan Tdk dahi her sene güncelliyor kendini.
    Konu eski fakat yeni gördüm yapan arkadaşın eline sağlık,faydalı bir paylaşım.
    anılgan bunu beğendi.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  12. #32
    poyraz010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr ESD 125 - 2016
    Gerçekten yardımcı olacak bir gönderi. Resimlerle falan desteklenmesi güzel. Elim anahtar tutar ama bunu yapamayacağımdan eminim
    Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..

  13. #33
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğrusu EXHAUST. yazdığın şey zaten Türkçe bile değil ki doğruluğunu tartışalım...
    Türk Dil Kurumu türkçesini yazmış. Doğruluğunu değil yanlış yazanı uyaranı uyardım dikkat ederseniz!

    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam sitedeki tek ybr sübab ayarını yapmış üşenmeden resimlerle donatmış,emeğini paylaşmış,egzozun yada egzostun ne haltsa artık yazımıyla uğraşıyorsunuz Kelime Türkçe bile değil kaldı ki bu konudaki otorite olan Tdk dahi her sene güncelliyor kendini.
    Konu eski fakat yeni gördüm yapan arkadaşın eline sağlık,faydalı bir paylaşım.
    Konuyu başından sonuna okusaydınız neden düzelttiğimi anlardınız. O da kapasite işi tabi. Kim kime yazım düzeltmesi yapmış bir bakın önce!

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/15413706.asp

    http://www.tdk.gov.tr/index.php?opti...38340.65609621

  14. #34

    Üyelik
    24 Aralık 2013
    hocam çentikler aynı hizada olsun diyorsunuz ama 2 adet çentikli bölge mevcut. acaba ihtiyacımız olan hangisi? ayar yaptım, çalıştırdım, motor şakı şakır öttü. hemen durdurdum. şimdi benim bir çözüm bulmamı bekliyor :/

  15. #35

    Üyelik
    12 Haziran 2017
    hocam resimler açılmıyo

  16. #36
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Konudaki resimleri aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

    https://drive.google.com/folderview?id=0B4xkN14Vs1CGaU9RLUJjbVJyY1k

  17. #37
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    indirmeye kalkınca ''sonsuz döngüye girdi'' hatasından öteye gitmiyor.

  18. #38
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    indirmeye kalkınca ''sonsuz döngüye girdi'' hatasından öteye gitmiyor.
    Chrome ve Firefox ile sorunsuz iniyor. Kullanmadığım eski versiyon ie ile denediğimde sayfa açılmadı. Güncellemelerinizi denetleyebilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

    (Konu resimleri açılmamasından ve ilk mesaj düzenlenemediğinden burada yeniden düzenlenmiştir)

    Supap ayarı eli anahtar tutmuş, gerekli aletleri olan herkesin yapabileceği basit bir iş. Ybr kitapçığındaki 6.000 km'de bir supap ayarını kontrol edin deniyor. Bu ayarlar motosiklet aşırı zorlanmadıkça aşınma olmadıkça bozulacak bir ayar değil. Motorun Supap seslerini dinleyerek ayarın bozuk olup olmadığını anlayabiriz. Aşırı bir şıkırtı varsa supaplar fazla açık demektir. Motor vuruntulu çalışıyorsa aşırı sıkı anlamına gelir. Fazla sıkı veya açık olduğunda motor ilk çalıştırmalarda stopa kaçıyor ektra bilgi olsun. Veya motorun ısınmasından sonra genişleyerek sıkışan supapda stopa neden oluyor.(Gerekli boşluk olmadığı için)

    Bu ayarlar motosiklet aşırı zorlanmadıkça aşınma olmadıkça bozulacak bir ayar değil. Gerekmedikçe kurcalanmamalı

    Buradan Supapların Çalışma Şeklini incelemenizi öneririm ===> Subab- Motor çalışma prensibi üste mavi renkli inip çıkan zımbırtılar supap. Sağdaki emme supabı soldaki ekzoz supabı.

    Buradaki Yamaha Ybr 125 ED (2005-) Servis Tamir El kitabı Sayfa 60-61 den konunun teknik anlatımını inceleyebilirsiniz ==>Yamaha Ybr 125 Servis El Kitabı (ingilizce)


    Ybr 125 emme supabı Yamahanın Servis Kitapçığındaki 0.08-0.12 egzoz supabı 0.10-0.14 verilmiş.
    Önemli bir nokta Supap ayarı motor tamamen soğukken yapılır. Supap kapaklarıda Alüminyum olduğundan motor sıcakken sıkışıyor açmak zor oluyor. Bu yüzden motor tamamen soğukken bu işlemleri bir seferde yapıyoruz.

    Geçelim Anlatıma;

    Gerekli Aletler : 23 Anahtar (kurbağacık), Kargaburun (yankeski), Büyük ağızlı düz tornavida, Sentil Çakısı, 8-10 Anahtar.



    Ben supap kapaklarını 23 ten 22 ye eğe ile düşürdüm o yüzden 22 yıldız anahtar kullanıyorum. Orijinal 23 tür.







    İlk Olarak Alttaki resimde daire içine alınmış Plastik vidayı kalın uçlu tornavida ile Sola çevirerek çıkartıyoruz. Vida plastik olduğu için vida kanalına oturacak kadar büyüklükte bir tornavida kullanmanız gerekir. Yoksa bendeki gibi kanalda bozulmalar olur.



    Vitesi 5 e takıyoruz elle arka tekeri çevirerek delikteki çentikleri aynı hizaya getiriyoruz. Bu noktada piston üst ölü noktada oluyor. Supapların ikisinde kapalı olduğu ve supap boşluğunun maksimumda olduğu durum.



    Daha Sonra 23 Anahtar veya kurbağacık ile ekzoz supabı kapağını sola çevirerek söküyoruz. Supap kapakları Alüminyumdan. Bu yüzden Sökerken çok dikkatli olun. Aşırı zorlarsanız, anahtarla dişini sıyırtırsanız kapak deforme olur. Benim gibi eğeleyerek 22 ye düşürmek zorunda kalırsınız. Diğer bir önemli noktada Supap kapağını sökerken motor tamamen soğuk olması gerekiyor. Bu kapaklar Alüminyum olduğu için ısınınca genişliyor ve sıkışıyor, sökmesi imkansız bir hal alıyor.






    Aynı Şekilde Emme Supabı Kapağınıda Söküyoruz.




    Supap Ayarı yapmak için gerekli işlemleri yaptık. Geçelim Supapların Ayarlanmasına;

    Öncelikle Alttan çentiklerin aynı hizada olduğunu yani pistonun üst ölü noktada olduğunu kontrol ediyoruz.
    Önce emme Supap ını yapıyoruz. Supaba ayar vidası sabitleme somununu 8 anahtar ile gevşetiyoruz. Ayar vidası Ve supap arasına 0.10 sentil çakısını yerleştiriyoruz ayar vidasını üstten Kargaburun veya uygun bir aletle tutarak tatlı sıkı hale getiriyoruz. Ayar vidasını sıkarken sentil çakısını ileri geri hareket ettirerek ne kadar daha sıkmamız gerektiğini anlayabiliriz. Tatlı sıkı kıvamını bulunca ayar vidası sabitleme somunu sıkıyoruz.
    Aynı işlemleri eksoz supabında da yapıyoruz. 0,12 sentil çakısı olmadığı için 0,10 sentil çakısı ile el yordamı ile 0,12 olarak ayarladım.
    (Emme 0.08-0.12 ve Ekzoz 0.10-.0.14 arası olucak) Ben emme supabını 0.10 ekzoz supabını 0,12 olarak ayarladım. Ekzoz supabını 0,11 altına düşürmemenizi öneririm. Çünkü aşırı ısınma sonucu supap'ları kırma riski var. (Ekzoz supabı emme Supabından fazla ısınır.)










    Her iki supap kapağınıda nerdeyse elle sıkmış kadar bir sıkılıkta sıkıştırın. Çünkü Alüminyum kapaklar fazla sıkıldığında ilerde sökmek istediğinizde çok zor açılıyor. Aynı şekilde altaki plastik kapağıda fazla sıkmayın. Eğer yağ kaçağı olursa biraz daha sıkarsınız.

    Supap ayarını tekrar yapmanız gerekirse motorun tamamen soğumasını kesinlikle beklemeniz gerekiyor


    Etiket : Subap Sibop subab sibap sibab sipap sibob Ayarı
    Osm@n ve miginfly bunu beğendiler.

  19. #39

    Üyelik
    12 Haziran 2017
    hocam emeğine sağlık. sayende deneyim kazandık.

    uğraşa uğraşa o kadar uzmanlaştım ki 20 dk. da söküp takıp ayarı yapıyorm. ama şakur şaukur calışmaya devam ediyor.
    ısınınca daha cok şakırdıyo. en son baktım olmuyo ben yapamıyorumdur diye servisine götürdüm. adam benden kötü yapmış daha cok ses cıkıyo şimdi. bi de ayar kapaklarını sıyırmış hep açarken. şimdi sese aldırmadan kullanıyorm. tahmin ilgili parçalar deforme olmuş içerde, zorlamaktan kötü yağdan.

  20. #40
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Eline sağlık paylaşım için teşekkürler
    miginfly bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler