Arkadaşlar hepinize teşekkürler ilgi alakanızdan dolayı bu iş kafama o kadar takıldıki bugün arkadaşım yanımdan geçmiş bugün görmemişim neyse şimdi biraz içim ferahladı km si gelince yağ değişicek zincir ise hemen tekrar teşekkürler....
Arkadaşlar hepinize teşekkürler ilgi alakanızdan dolayı bu iş kafama o kadar takıldıki bugün arkadaşım yanımdan geçmiş bugün görmemişim neyse şimdi biraz içim ferahladı km si gelince yağ değişicek zincir ise hemen tekrar teşekkürler....
O yağı hemen değiştirmelisin. Yzdıklarından anladığım kadarı ile 2 zamanlı motor yağı koymuşsun.
2 zamanlı motor yağı benzine karışarak yağlama yapar diğerinden cok farklıdır.
Hem ne olursa olsun kafanın rahat olmasını istiyorsan o emin olduğun yağı temin et ve değiştir bu kadar basit.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
kardeşim adamlar boşuna motosiklet yağı üretmiyolar.öyle olsaydı bir tane yağ çıkardı piyasaya herkes onu kullanırdı.Niye bu mühendisler bu kadar geliştirme çabasında bu yağları..Her makinenin kendine özgü kendine has yağı vardır.Arabaya araba yağı motora motor yağı konur.Yani o yağı bir an önce değiştir yazık olmasın shadowa.Zararı yok diyor arkadaşlar ama bunun zararı zamanla ortaya çıkacaktır.Ben bu yağ işlerini çok araştırdım.Bu yüzden değiştirmeni tavsiye ederim
[B]Kara Yılan[/B]
[B]67 LP 278[/B]
peki onu bunu boşverınde 1lt yag alan motora 1 subardagından az yag koyarsan nolur :D ben 300 400 km ole binmişim catur cutur sesler gelıo
Otomobil yağlarının, motosikletin motoruna zararı olmaz.
Fakat motosikletlerde motor ve şanzıman bir arada bulunup aynı yağdan beslenir, debriyajda ıslak tipdir. Yani debriyaj yağ içinde çalışır. (Scooterlar 2 zamanllılar ve bazı istisnalar hariç.)
Bütün mesele debriyajın yağ içinde çalışmasıdır, o yüzdendir ki yağ üreticileri motosiklete özel kayganlığı debriyaja zarar vermeyecek şekilde yağlar üretirler.
Otomobil yağı kullanılmasının zararı uzun vadede kavrama problemleri olur.
Eskiden motosiklet yağı mı vardı mantığı yanlıştır, eskiden motosikletler bu kadar teknolojik değildi.
Eskiden otomobil motorlarıda bu kadar teknolojik değildi ve her mineral yağ sorunsuz kullanılırdı. Fakat artık teknoloji çok değişti, sübabların yağlanması filan daha önemli. Değil mineral yarı sentetik kalitesiz marka yağ bile koysanız motoru ele alma ihtimali var.
Yağ taşıt da en ucuz sarf malzemelerinden biridir, önemine göre bedavadır aslında fiyatı.
50 TL lik yağ koysan motora ve 2000 km bir değişsen (bir çok yeni nesil motorda 5 hatta 10 bin km dir bu)
KM de 0,025 TL ye denk geliyor.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Yazdıgını okrsan ,yazdıgımla alakasız oldugunu göreceksin .Ben debriyaj problemi yaşamıyorum.110.000 km de debriyaj degiştirdim.ve varyatör sistemli scooter larda debriyaj yaglama sistemi diye bişey yok.ve sco lar hiç te düşük devirli degil.Birde MAGNATEC METAL e yapışıyor BALATA ya degil .Acaba kim kimi kandırıyor.draggy
DEMİŞ:
Otoların çıkacağı maximum deviri 5-6 bindir sen bunu 50 km ye hızlanmada çıkarsın, normal devrinde 7-8 bin olur, max devirden bahsetmiyorum bile... Bu devirde arabanın 4 katı efor sarfeder motor, dolayısı ile arabalar 10-20 binde yağ değişimi ihtiyacı duyarken motorlar 2-3 binde ihtiyaç duyarlar. Bu yağın çabuk yıpranmasındandır. Ayrıca motorun parçaları arabdan daha hassastır, daha güçlü ve fazla çalıştıkları için o yüzden normal araba yağları yarar değil zarar verir...
Alıntı:
piranha dört Nickli Üyeden Alıntı
Birde madenm bu 4T yagları bu kadar mükemmel-ısıya-yüksek devre dirençli o zaman arabaya koy yağ degişimi aralıgın iki katına çıksın
Kardeşim milleti yanıltma, scooterlarda debriyajın ayrı yağlaması var ana blokta kullanabilirsin fazla devir çevirmiyorsan farketmez, zannedersem seninki de scooter... Debriyajın kaydırdığı ve vites değiştirdikten sonra bir türlü hızlanamama problemi araba yağı koymandandır. Yağ yağsa zeytin yağı koy o zaman...
ya ne akıllı yağmış öyle metali falan ayrıt ediyor bravo doğrusu.ben geçen kış şöyle bişey yaptım hep kısa mesafa gitiğim için kışın motor sınınca ben gidecegim yere varmış oluyorum yani soğuk kalıyor motor gidip 5-30 yağalıp koydum motora sonra birbaktımki ford ticari araçlar içinmiş budurumu araştırdım ve cevap şu oldu MOTORDA YETERİNCE YAĞ OLSUN GERİSİNİ BOŞ VER 3000 km kulandım hiçbir sorun yaşamadım üstünden 6000km geçti birşey olsaydı olurdu şimdiye kadar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)