Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Gazı bırakınca egzos patlaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    Arkadaşlar Pegaso 650 kullanıyorum giderken gazı bırakınca yani motor yığılmaya geçtiğinde egzoslardan patur putur patlatıp duruyor bobinden olabilir mi?
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    olabilir bendede oluyordu bir ara.

  3. #3
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    keşke bendede patlasa o sesi cok seviyorum :D
    doghouse bunu beğendi.
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  4. #4
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı scuderia06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keşke bendede patlasa o sesi cok seviyorum :D
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  5. #5
    cem_ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    S&T GT250 R
    egzost patlamış olabilirmi ? millet şahinden çıksın o ses die bilerek patlatıyor
    Drift religion

  6. #6
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    benim motorda karbüratördeki bir problemden dolayı patlama oluyordu. gaz yememe, geç tepki verme gibi problemimde vardı.

    havayı ayarlayan iğne kırılmış yanlış bir yerlere kaynamış gibisinden birşey diyip tamir etmişlerdi. şu an öyle bir sorun yok. belki bununla alakalı olabilir. yinede daha bilgili arkadaşlar daha kesin birşey söyleyebilir umarım

  7. #7

    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Güçlü motorlarda o olur..

    Benim araba Subaru Impreza 265 HP
    gaza yüklendiğinde hava egzos içerisinde dolaşmaya başlıyor..
    ayağını gazdan çektiğinde içeride dolaşan o bir miktar hava dışarı çıkarken patur kütür ses yapıyor..

    benim arabada bu olmasın diye blow-off var.. ayağımı gazdan çekince çuuuuf diye ses yaparak o havayı dışarı atıyor..

    ;)

    büyük bir motorsiklet kullanmadığım için onlarda aynı durum var mı yok mu bilmiyorum ama benim araba ile bağdaştırabiliriz sanırım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:13 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:12 PM ----------

    şahinciler de o ses olsun diye egzosa müdahale ediyorlar işte..
    doghouse bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    Arada benımkındende gelıo:D Süper bi olay

  9. #9
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    benim gümüş de aynı gazı bırakınca çok hariha homurdanıyor çokta hoşuma gidiyor

  10. #10
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Alıntı muhendis01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güçlü motorlarda o olur..

    Benim araba Subaru Impreza 265 HP
    gaza yüklendiğinde hava egzos içerisinde dolaşmaya başlıyor..
    ayağını gazdan çektiğinde içeride dolaşan o bir miktar hava dışarı çıkarken patur kütür ses yapıyor..

    benim arabada bu olmasın diye blow-off var.. ayağımı gazdan çekince çuuuuf diye ses yaparak o havayı dışarı atıyor..

    ;)

    büyük bir motorsiklet kullanmadığım için onlarda aynı durum var mı yok mu bilmiyorum ama benim araba ile bağdaştırabiliriz sanırım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:13 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:12 PM ----------

    şahinciler de o ses olsun diye egzosa müdahale ediyorlar işte..
    blow-off'un takilma nedeni gaz kelebegi kapaninca, geri donen havanin turbo pallerine basinc yaparak durdurmasini veya zarar vermesini engellemektir. Egzoz patlamasini engellemek degil Egzoz patlamasini engelleyici arti bir faydasi da varsa ben bilmiyordum. Pek faydali bir icatmis o zaman :p

    egzoz patlamasinin nedeni, egzozdan cikan tam ateslenmemis hava-yakit karisiminin manifold'dan cikarken yanmasidir. Arabalara yaptiklari (ve nedenini bir turlu anlayamadigim) modifiye de aynen bu sekilde calisir. Yuksek devirde ateslemeyi kesiyorlar ve ateslenmemis hava-yakit karisimini egzozda patlatiyorlar. Hatta bunun icin egzoza elektrikli atesleme duzenegi koyuyorlar

    Yuksek devirde gazi kapatinca benim egzozumdan (cobra speedster slashdown) tufek namlusunun ucundaki parlama kadar alev cikiyor (patlama sesini siz dusunun artik) ve ben bundan nefret ediyorum O kadar ki artik motor freni yapamaz oldum. Yurt disindaki forumlarda bu sorunun buyuk oranda egzoz contalarindaki kacaktan kaynaklanabilecegi yaziyor. Yeni conta aldim fakat daha degistirmedim. Degistirince sonucu buraya yazarim
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  11. #11
    stunt_rider_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    BMW K 1200 R
    kardeşim motosikletin tek silindir oldugu için o ses normal genelde tek silindir ve torklu makinelerde olur. izmir mt de erdem abinin mt03 ü vardı sıfır aldı o motorda bile vardı gaz verip kesince yapıyordu . onun dışında bi kaç motorda denk geldim. sen yinede bir bujilerine baktır sorunun çözülünce bizi bilgilendirirsin burda

    ses çokmu fazla?

  12. #12
    KANUNSUZ 61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Dortmund/Germanya
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 750 R /SUZUKI DR BIG 800
    bendede oluyor..performans eksoz takınca daha fazla çoğaldı patlama..bence normaldir..
    motorcu olunmaz,motorcu dogulur.

  13. #13

    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Transalp XL700VA
    MT03 çok sık yapıyor, sordum normal olduğu söylendi; nedenini sormadım. Ayrıca tek silindirli eski GS650'ler de aynı patlamaları yapıyor. Eski 2.5'luk Jawa'ları da unutmayalım.
    MT-03'le vedalaşıyorum, almak isteyen lütfen arasın.:salut:

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Egsoz patlaması

    Egsozda patlama olması silindirden yanmayan karışımın burada birikerek yanması sonucu oluşur.Egsozun içinde hava dolaşmaz.Sadece yanmış karışım dışarı atılır.Bazı turbo modellerde dışarı atılan gaz bir turbin pervanesini çevirir.
    Bu pervane şaftı emme manifoldu tarafında bir pervaneyi çevirerek silindire basınçla fazla hava vermeyi ve iyi yanmayı sağlar.
    Egsozunda patlama olan motorlarda egsoz subabı tam kapanmıyordur.Düşük bir olasılıkta krank-egzantirik sente ayarının biraz bozulmasıdır.Öncelikle subab
    ayarı kontrol edilmelidir.
    Not:2,5 Jawa 2 zamanlıdır.Egsoz sesi bu nedenle farklıdır.

  15. #15
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egsozda patlama olması silindirden yanmayan karışımın burada birikerek yanması sonucu oluşur.Egsozun içinde hava dolaşmaz.Sadece yanmış karışım dışarı atılır.Bazı turbo modellerde dışarı atılan gaz bir turbin pervanesini çevirir.
    Bu pervane şaftı emme manifoldu tarafında bir pervaneyi çevirerek silindire basınçla fazla hava vermeyi ve iyi yanmayı sağlar.
    Egsozunda patlama olan motorlarda egsoz subabı tam kapanmıyordur.Düşük bir olasılıkta krank-egzantirik sente ayarının biraz bozulmasıdır.Öncelikle subab
    ayarı kontrol edilmelidir.
    Not:2,5 Jawa 2 zamanlıdır.Egsoz sesi bu nedenle farklıdır.
    işte bu

  16. #16
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    20 yıl öncesinden hatırladığım;

    Platin yani bujiye elektrik yollayan anahtarın altında bir tabla vardı. Bu tablayı döndürerek ateşleme avansını ayarlayan diyafram emme manifolduna bir hortumla bağlıydı.

    Gazı açınca vakum ortadan kalkarak ateşleme avansı vermeye başlıyor (devir arttığı için daha erken ateşleme gerekiyor). Tam bu sırada gazı bırakırsan diyafram vakum altında ateşleme avansını rolanti ayarına kadar düşürüyor. Devir daha düşemeden ateşleme bu kadar geç olunca ekzost subapı açıldığında bile yanma tam olarak bitmemiş oluyor. Özetle içinde patlama olan bir odanın kapısını açmak gibi.

    Yeni motorlarda platin yok, avans ayarı elektronik, vakumda enjektör benzin püskütmeyi durduruyor. İşin içinde mekanik parça olmayınca böyle sorunlarda olmuyor dolayısıyla.

  17. #17

    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Vespa LX 125
    Alıntı muhendis01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güçlü motorlarda o olur..

    Benim araba Subaru Impreza 265 HP
    gaza yüklendiğinde hava egzos içerisinde dolaşmaya başlıyor..
    ayağını gazdan çektiğinde içeride dolaşan o bir miktar hava dışarı çıkarken patur kütür ses yapıyor..

    benim arabada bu olmasın diye blow-off var.. ayağımı gazdan çekince çuuuuf diye ses yaparak o havayı dışarı atıyor..

    ;)

    büyük bir motorsiklet kullanmadığım için onlarda aynı durum var mı yok mu bilmiyorum ama benim araba ile bağdaştırabiliriz sanırım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:13 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:12 PM ----------

    şahinciler de o ses olsun diye egzosa müdahale ediyorlar işte..
    Blow-Off valve kısaca; ayağınızı gazdan çektiğinizde, turboda dönen basınçlı havayı dışarı atarak turbo pervanelerini durdurur. Dolayısıyla gaza tekrar bastığınızda turbo hemen devreye girer.

    Egzoz patlama sebebi bnm aracımda da oluyor. Yakıt - Hava karışımıyla alakalı birşey olduğunu biliyorum. Ama tam teknik bir bilgim yok

  18. #18
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    bujilerini değiştir birde öle dene benim ustam öle sölemişti

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:40 PM ----------

    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 yıl öncesinden hatırladığım;

    Platin yani bujiye elektrik yollayan anahtarın altında bir tabla vardı. Bu tablayı döndürerek ateşleme avansını ayarlayan diyafram emme manifolduna bir hortumla bağlıydı.

    Gazı açınca vakum ortadan kalkarak ateşleme avansı vermeye başlıyor (devir arttığı için daha erken ateşleme gerekiyor). Tam bu sırada gazı bırakırsan diyafram vakum altında ateşleme avansını rolanti ayarına kadar düşürüyor. Devir daha düşemeden ateşleme bu kadar geç olunca ekzost subapı açıldığında bile yanma tam olarak bitmemiş oluyor. Özetle içinde patlama olan bir odanın kapısını açmak gibi.

    Yeni motorlarda platin yok, avans ayarı elektronik, vakumda enjektör benzin püskütmeyi durduruyor. İşin içinde mekanik parça olmayınca böyle sorunlarda olmuyor dolayısıyla.
    çok mantıklı yazmışsın avans ayarı ile düzelebilir, yani ateşleme sistemini konple kontrol etmek lazım.bujiyi çıkarıp yerine bi alet takıyolar o piston en yukarıya gelmeden ateşleme yapıp yapmadıgını görmemizi saglıyo bujinin en yukarı gelince cıplak gözle bujinin ateşleme yapmasını izlicek
    Motosiklet mucidi

  19. #19
    paris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Yamaha XT660X 2009
    Tek silindirli ve yüksek torklu bir makine kullanıyorsun. Yaptığı ses gayet normal. Çevrende kullanan varsa, senin motorunla yakın özelliklerdeki yamaha mt-03 ve xt660x/r 'ın da aynı sesi yaptığını görebilirsin.

  20. #20
    ugurcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    bahçeşehir
    Motosikleti
    BMW F650 '99
    Alıntı killing_machine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Pegaso 650 kullanıyorum giderken gazı bırakınca yani motor yığılmaya geçtiğinde egzoslardan patur putur patlatıp duruyor bobinden olabilir mi?
    karbüratörün alt kısmında pistonlara benzin veren bi iğne var etrafı o ringli o iğnede sorun olduğuında yada oringinde sorun oldugunda pistona srekli benzin akşı oluyor ve fazla gelen benzin abuk subuk patlamalara neden oluyor. ustana yada servisine götürdüğünde bi baktırmanda fayda var bu arada enjeksiyonlu değildir umarım pegason eğer öyleyse yazdıklarımı okuma bile :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler