Arkadaşlar Pegaso 650 kullanıyorum giderken gazı bırakınca yani motor yığılmaya geçtiğinde egzoslardan patur putur patlatıp duruyor bobinden olabilir mi?
Arkadaşlar Pegaso 650 kullanıyorum giderken gazı bırakınca yani motor yığılmaya geçtiğinde egzoslardan patur putur patlatıp duruyor bobinden olabilir mi?
MoToCroSS RuLeZZ
olabilir bendede oluyordu bir ara.
keşke bendede patlasa o sesi cok seviyorum :D
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
egzost patlamış olabilirmi ? millet şahinden çıksın o ses die bilerek patlatıyor
Drift religion
benim motorda karbüratördeki bir problemden dolayı patlama oluyordu. gaz yememe, geç tepki verme gibi problemimde vardı.
havayı ayarlayan iğne kırılmış yanlış bir yerlere kaynamış gibisinden birşey diyip tamir etmişlerdi. şu an öyle bir sorun yok. belki bununla alakalı olabilir. yinede daha bilgili arkadaşlar daha kesin birşey söyleyebilir umarım
Güçlü motorlarda o olur..
Benim araba Subaru Impreza 265 HP
gaza yüklendiğinde hava egzos içerisinde dolaşmaya başlıyor..
ayağını gazdan çektiğinde içeride dolaşan o bir miktar hava dışarı çıkarken patur kütür ses yapıyor..
benim arabada bu olmasın diye blow-off var.. ayağımı gazdan çekince çuuuuf diye ses yaparak o havayı dışarı atıyor..
;)
büyük bir motorsiklet kullanmadığım için onlarda aynı durum var mı yok mu bilmiyorum ama benim araba ile bağdaştırabiliriz sanırım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:13 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:12 PM ----------
şahinciler de o ses olsun diye egzosa müdahale ediyorlar işte..
Arada benımkındende gelıo:D Süper bi olay
benim gümüş de aynı gazı bırakınca çok hariha homurdanıyor çokta hoşuma gidiyor
blow-off'un takilma nedeni gaz kelebegi kapaninca, geri donen havanin turbo pallerine basinc yaparak durdurmasini veya zarar vermesini engellemektir. Egzoz patlamasini engellemek degil Egzoz patlamasini engelleyici arti bir faydasi da varsa ben bilmiyordum. Pek faydali bir icatmis o zaman :p
egzoz patlamasinin nedeni, egzozdan cikan tam ateslenmemis hava-yakit karisiminin manifold'dan cikarken yanmasidir. Arabalara yaptiklari (ve nedenini bir turlu anlayamadigim) modifiye de aynen bu sekilde calisir. Yuksek devirde ateslemeyi kesiyorlar ve ateslenmemis hava-yakit karisimini egzozda patlatiyorlar. Hatta bunun icin egzoza elektrikli atesleme duzenegi koyuyorlar
Yuksek devirde gazi kapatinca benim egzozumdan (cobra speedster slashdown) tufek namlusunun ucundaki parlama kadar alev cikiyor (patlama sesini siz dusunun artik) ve ben bundan nefret ediyorum O kadar ki artik motor freni yapamaz oldum. Yurt disindaki forumlarda bu sorunun buyuk oranda egzoz contalarindaki kacaktan kaynaklanabilecegi yaziyor. Yeni conta aldim fakat daha degistirmedim. Degistirince sonucu buraya yazarim
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
kardeşim motosikletin tek silindir oldugu için o ses normal genelde tek silindir ve torklu makinelerde olur. izmir mt de erdem abinin mt03 ü vardı sıfır aldı o motorda bile vardı gaz verip kesince yapıyordu . onun dışında bi kaç motorda denk geldim. sen yinede bir bujilerine baktır sorunun çözülünce bizi bilgilendirirsin burda
ses çokmu fazla?
bendede oluyor..performans eksoz takınca daha fazla çoğaldı patlama..bence normaldir..
motorcu olunmaz,motorcu dogulur.
MT03 çok sık yapıyor, sordum normal olduğu söylendi; nedenini sormadım. Ayrıca tek silindirli eski GS650'ler de aynı patlamaları yapıyor. Eski 2.5'luk Jawa'ları da unutmayalım.
MT-03'le vedalaşıyorum, almak isteyen lütfen arasın.:salut:
Egsozda patlama olması silindirden yanmayan karışımın burada birikerek yanması sonucu oluşur.Egsozun içinde hava dolaşmaz.Sadece yanmış karışım dışarı atılır.Bazı turbo modellerde dışarı atılan gaz bir turbin pervanesini çevirir.
Bu pervane şaftı emme manifoldu tarafında bir pervaneyi çevirerek silindire basınçla fazla hava vermeyi ve iyi yanmayı sağlar.
Egsozunda patlama olan motorlarda egsoz subabı tam kapanmıyordur.Düşük bir olasılıkta krank-egzantirik sente ayarının biraz bozulmasıdır.Öncelikle subab
ayarı kontrol edilmelidir.
Not:2,5 Jawa 2 zamanlıdır.Egsoz sesi bu nedenle farklıdır.
20 yıl öncesinden hatırladığım;
Platin yani bujiye elektrik yollayan anahtarın altında bir tabla vardı. Bu tablayı döndürerek ateşleme avansını ayarlayan diyafram emme manifolduna bir hortumla bağlıydı.
Gazı açınca vakum ortadan kalkarak ateşleme avansı vermeye başlıyor (devir arttığı için daha erken ateşleme gerekiyor). Tam bu sırada gazı bırakırsan diyafram vakum altında ateşleme avansını rolanti ayarına kadar düşürüyor. Devir daha düşemeden ateşleme bu kadar geç olunca ekzost subapı açıldığında bile yanma tam olarak bitmemiş oluyor. Özetle içinde patlama olan bir odanın kapısını açmak gibi.
Yeni motorlarda platin yok, avans ayarı elektronik, vakumda enjektör benzin püskütmeyi durduruyor. İşin içinde mekanik parça olmayınca böyle sorunlarda olmuyor dolayısıyla.
Blow-Off valve kısaca; ayağınızı gazdan çektiğinizde, turboda dönen basınçlı havayı dışarı atarak turbo pervanelerini durdurur. Dolayısıyla gaza tekrar bastığınızda turbo hemen devreye girer.
Egzoz patlama sebebi bnm aracımda da oluyor. Yakıt - Hava karışımıyla alakalı birşey olduğunu biliyorum. Ama tam teknik bir bilgim yok
bujilerini değiştir birde öle dene benim ustam öle sölemişti
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:40 PM ----------
çok mantıklı yazmışsın avans ayarı ile düzelebilir, yani ateşleme sistemini konple kontrol etmek lazım.bujiyi çıkarıp yerine bi alet takıyolar o piston en yukarıya gelmeden ateşleme yapıp yapmadıgını görmemizi saglıyo bujinin en yukarı gelince cıplak gözle bujinin ateşleme yapmasını izlicek
Motosiklet mucidi
Tek silindirli ve yüksek torklu bir makine kullanıyorsun. Yaptığı ses gayet normal. Çevrende kullanan varsa, senin motorunla yakın özelliklerdeki yamaha mt-03 ve xt660x/r 'ın da aynı sesi yaptığını görebilirsin.
karbüratörün alt kısmında pistonlara benzin veren bi iğne var etrafı o ringli o iğnede sorun olduğuında yada oringinde sorun oldugunda pistona srekli benzin akşı oluyor ve fazla gelen benzin abuk subuk patlamalara neden oluyor. ustana yada servisine götürdüğünde bi baktırmanda fayda var bu arada enjeksiyonlu değildir umarım pegason eğer öyleyse yazdıklarımı okuma bile :D
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)