Gazı bırakınca egzos patlaması
-
06 Temmuz 2009, 04:30
#21
benim daha önceki motordada vardı aynı olay,gaz kesince patlıyordu baya bir rahatsız oluyordum.servise gittim mecburen usta ateşleme bobinini,pipoyu(buji şapkası)buji kablosunu,stator filan degiştirdi yine aynı ses devam.sonra karbüratörün içinde KARBURATOR GAZ PISTON VALFİ ni degiştirdi olay düzeldi.meger arıza 10 tl lik parçada imiş.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
Reklamlar
-
06 Temmuz 2009, 04:46
#22
Aynı olay bende de var egzostu açtırınca patlama olmaya başladı(susturucuları çıkartınca). Ama çok hoş bi ses veriyor tok bi ses beni rahatsız etmiyor.
-
06 Temmuz 2009, 10:28
#23
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
06 Temmuz 2009, 11:14
#24
Benim hyo'da da oluyordu.Senkron ayarı ile sorunum çözüldü.
-
06 Temmuz 2009, 11:32
#25
cbf150mde buji bittiğinde pazar günü olması dolayısıyla uygun buji bulamayıp idareten başka bir buji takmıştım. Yokuş aşşağı viteste gaz kapalı giderken aynı patlamadan yapıyordu. Bujiyi uygun olanıyla değiştirince geçti...
"in the land of the blind, one eyed is the king..."
-
06 Temmuz 2009, 11:41
#26
cem_ali adlı üyeden alıntı
egzost patlamış olabilirmi ? millet şahinden çıksın o ses die bilerek patlatıyor
Egzost da patlak vardı kapattım hala aynı sadece patlak olan yerden kaçırmadığı için biraz azaldı.
jose55 adlı üyeden alıntı
Arada benımkındende gelıo:D Süper bi olay
Arada bir gelince güzel olur ama sürekli olunca
stunt_rider_35 adlı üyeden alıntı
kardeşim motosikletin tek silindir oldugu için o ses normal genelde tek silindir ve torklu makinelerde olur. izmir mt de erdem abinin mt03 ü vardı sıfır aldı o motorda bile vardı gaz verip kesince yapıyordu .
onun dışında bi kaç motorda denk geldim. sen yinede bir bujilerine baktır
sorunun çözülünce bizi bilgilendirirsin burda
ses çokmu fazla?
sorunu giderince paylaşırım
ses egzostun kaçıran yerini kapatınca azaldı tabi aynı patlatma hala var.
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Egsozda patlama olması silindirden yanmayan karışımın burada birikerek yanması sonucu oluşur.Egsozun içinde hava dolaşmaz.Sadece yanmış karışım dışarı atılır.Bazı turbo modellerde dışarı atılan gaz bir turbin pervanesini çevirir.
Bu pervane şaftı emme manifoldu tarafında bir pervaneyi çevirerek silindire basınçla fazla hava vermeyi ve iyi yanmayı sağlar.
Egsozunda patlama olan motorlarda egsoz subabı tam kapanmıyordur.Düşük bir olasılıkta krank-egzantirik sente ayarının biraz bozulmasıdır.Öncelikle subab
ayarı kontrol edilmelidir.
Not:2,5 Jawa 2 zamanlıdır.Egsoz sesi bu nedenle farklıdır.
Subabları bir kontrol ettiriyim.
ugurcuk adlı üyeden alıntı
karbüratörün alt kısmında pistonlara benzin veren bi iğne var etrafı o ringli o iğnede sorun olduğuında yada oringinde sorun oldugunda pistona srekli benzin akşı oluyor ve fazla gelen benzin abuk subuk patlamalara neden oluyor. ustana yada servisine götürdüğünde bi baktırmanda fayda var bu arada enjeksiyonlu değildir umarım pegason eğer öyleyse yazdıklarımı okuma bile :D
dogu adlı üyeden alıntı
subab ayarı bozuk olursa egzos patlayabilir.subab ayarı ile alakalı bi durum
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
benim daha önceki motordada vardı aynı olay,gaz kesince patlıyordu baya bir rahatsız oluyordum.servise gittim mecburen usta ateşleme bobinini,pipoyu(buji şapkası)buji kablosunu,stator filan degiştirdi yine aynı ses devam.sonra karbüratörün içinde KARBURATOR GAZ PISTON VALFİ ni degiştirdi olay düzeldi.meger arıza 10 tl lik parçada imiş.
ewet karbürator ve subablara baktırmam lazım aslında motor fazlada yakıyor karbüraörden olabilir.
HTBAYDAR adlı üyeden alıntı
cbf150mde buji bittiğinde pazar günü olması dolayısıyla uygun buji bulamayıp idareten başka bir buji takmıştım. Yokuş aşşağı viteste gaz kapalı giderken aynı patlamadan yapıyordu. Bujiyi uygun olanıyla değiştirince geçti...
Buji biraz derin yerlerde henüz bir anahtar bulupda bakma imkanım olmadı
-
06 Temmuz 2009, 17:00
#27
Bilidiğim kadarıyla bu patlamayı yeterince zengin olmayan karışımdan yapıyor..
Ayarlarınıza baktırın. Benim "stock" VFR bunu hiç yapmadı, ama daha önceki motorum yapardı.
-turgut
-
06 Temmuz 2009, 18:12
#28
Kasinlikle ateşleme zaman ayarı ile ilgili bir problem.Bende yaşadım.Motorunuz Elektronik Ateşleme sistemi ise(beyin varsa) arıza buralarda aranmalı.
-
06 Temmuz 2009, 18:19
#29
yanmayan yakıtın eksoz da patlası durumu kısaca. her yerden olabilir yeterki eksoza yanmayan yakıt gelsin biraz. ateşleme sisteminden olur subap tan olur vb
-
06 Temmuz 2009, 18:32
#30
Bu bir arıza değildir, normal çalışmasıdır motorun.
Gazı kapatınca silindirde oluşan vakum, kompresyonu düşürüyor, sıkışma azalınca silindir soğuyor ve yanışı yavaşlatıp geciktiriyor.
Yanma gecikince, daha yanma bitmeden karışım egzosa atılıyor.
Bunun için kimi motorlarda (Honda PAIR valfı) egsozu temiz tutmak için bir düzenek oluyor, çıkmadan önce bu karışımı yakması için. Kimi motorlarda da sesi gizlemek için dev egsozlar var..
Motoru ayarlayarak buna mani olmanız mumkun, ancak performanstan ödün verirsiniz..
Bu forum sayesinde araştırdım bunları öğrendim
-turgut
-
06 Temmuz 2009, 19:12
#31
muhendis01 adlı üyeden alıntı
Güçlü motorlarda o olur..
Benim araba Subaru Impreza 265 HP
gaza yüklendiğinde hava egzos içerisinde dolaşmaya başlıyor..
ayağını gazdan çektiğinde içeride dolaşan o bir miktar hava dışarı çıkarken patur kütür ses yapıyor..
benim arabada bu olmasın diye blow-off var.. ayağımı gazdan çekince çuuuuf diye ses yaparak o havayı dışarı atıyor..
;)
büyük bir motorsiklet kullanmadığım için onlarda aynı durum var mı yok mu bilmiyorum ama benim araba ile bağdaştırabiliriz sanırım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:13 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:12 PM ----------
şahinciler de o ses olsun diye egzosa müdahale ediyorlar işte..
ee benım motorda 12 hp ama gazı bıraktıgımda savaş ortamı yaratıyo acaba 120 hp de ruhsatamı yanlıs yazdılar :D ...egzoz acık oldugu zaman oluyor arkadaslar bugun daha oncekı kullanıcının egzoza acdıgı delıklerı kapattırdım ses mes kalmadı cat put cart curt hicbişi yok tertemız
-
11 Temmuz 2009, 15:14
#32
arkadaslar bendede bu sorun vardı hemde cok fazla dun sinirden motoru dagıttım kucaladım sagını solunu jiklesi arızalıymıs onu değştirdim bi tanede hortumda kırılma olmus manifolta falan giden hava hortumunun onuda uygun sekilde kestim taktım yerine ne sorun kaldı ne bişey acaip mutlu oldum wala :D
-
11 Temmuz 2009, 15:20
#33
subab ayarı lazım sanırım,ama hoşuna gidiyorsa arada bir yapsın,giderek çoğalan birşey olmayacaktır...PAT!!!!! PAT!!! nadir de olsa burdayım dedirtir;)
brunch gibi değil dimi hop... bu sokak tipi,biz yapınca girer böyle bi tarafınıza kramp gibi...
-
11 Temmuz 2009, 20:56
#34
Genellikle bu tarz egsozda patlamalar bujiden olur aynısını bende yaşamıştım gazı bıraktığımda patır kütür gidiyodu motor, sonra bujiyi değiştirdim düzeldi. Buji değiştiği halde devam ediyosa diğer arkadaşların dediği problemler olabilir.
-
11 Temmuz 2009, 21:08
#35
ben birde egzos manifolduna bak derim.
-
15 Temmuz 2009, 22:13
#36
arkadaşlar benimde yarı otomatik mondial marka motorum bazı zamanlarda yapardı karbüretörüb hava ayar vidasıyla oynadığmda sesden kurtulmuştum
-
kardesim parlama karbürötördeki avans ayarındandır ama sn ayarları kurcalama patlamanın zararı olmaz die düsünüyorum
-
Mt-03 icin karakteristigi sayilir o ses
Mt-03 kullaniyorum o patlamayi trafikte genellikle korna yerine kullaniyorum ben. Kesinlikle yakit tuketiminin artmasi demek oluyor ama insanin cok hosuna gidiyor pat patlar.
-
hortlamış mı?
-
bu motor abimde var. o ses çok komik oluyo. gazı bırakiyor pata pata ses gazı kokluyo pata pata ses pancar motorlu balıkçı tekneleri gibi
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler