Vites Dişlisi nasıl değişir ?
Reklamlar
-
27 Haziran 2009, 20:09
#1
Reklamlar
-
27 Haziran 2009, 20:11
#2
abi ben bilerek silindiri sökmen lazım. ondan sonra şanzuman kısmını açacaksın. karteri açacaksın yani
-
27 Haziran 2009, 20:28
#3
kısacası motoru kompile dağıtacan gibi
-
27 Haziran 2009, 20:32
#4
-
-
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun aydoğan..
eğer yeni dişlileri almadıysan sana başka bir öneri sunayım..
Şanzuman dişlilerini çıkar oldugu yerden al eline ve bir tamirciye git
5-50 liraya 2. vites dişlisinin ayaklarını taşlasın sorunsuz binersin..
Yeni aldığın dişli zaten aynı işi görecek boşu boşuna bisürü para harcama
Sadece dişlinin 4 ayağını taşlatıp düzelttireceksin
Öneri için teşekkürler ExTReMa;
Ya milimetrik aşınmalar var dişlide, bu yüzden zangır zangır titrermi motor?
Benim aklıma pek yatmadı sanki başka bişey var gibi.
Ama dediğin taktiği deneyeceğim.
-
AydoganX adlı üyeden alıntı
Öneri için teşekkürler ExTReMa;
Ya milimetrik aşınmalar var dişlide, bu yüzden zangır zangır titrermi motor?
Benim aklıma pek yatmadı sanki başka bişey var gibi.
Ama dediğin taktiği deneyeceğim.
Sen sadece dişlini dışına bakıyorsun..
Vites dişlilerini tek tek sök millerin üzerinden
Dişlilerin birbirine geçtiği tırnaklar ve delikler var..
İşte o tırnaklar ve deliklerde aşınmayı daha rahat görebilirsin.
Senin dediklerin aşınma bile değil zaten
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Sen sadece dişlini dışına bakıyorsun..
Vites dişlilerini tek tek sök millerin üzerinden
Dişlilerin birbirine geçtiği tırnaklar ve delikler var..
İşte o tırnaklar ve deliklerde aşınmayı daha rahat görebilirsin.
Senin dediklerin aşınma bile değil zaten
Anladım. Yarın gündüz gözüyle tekrar dikkatlice bakıyım.
Eğer iç taraf aşınmışsa, taşlama sorunu çözmez heralde.
Peki o silindirin üstündekli çizik normalmi acaba?
-
01 Temmuz 2009, 23:51
#10
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
02 Temmuz 2009, 17:11
#11
-
02 Temmuz 2009, 17:18
#12
videosunu çektiğin dişli hafif sağ sol yapar zaten
Ama videosunu çektiğin dişlinin tırnakları diğerlerine göre biraz aşınmış fark ettin mi onu?
Onları tornada düzelttir ve o dişlinin tırnaklarının girdiği yuvalarada bak onlardada aşınma var mı diye
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
02 Temmuz 2009, 17:28
#13
ExTReMa adlı üyeden alıntı
videosunu çektiğin dişli hafif sağ sol yapar zaten
Ama videosunu çektiğin dişlinin tırnakları diğerlerine göre biraz aşınmış fark ettin mi onu?
Onları tornada düzelttir ve o dişlinin tırnaklarının girdiği yuvalarada bak onlardada aşınma var mı diye
Bu kırmızı ile işaretlediğim yerlerdenmi bahsediyorsun ?
-
02 Temmuz 2009, 17:34
#14
geçmiş olsun ilk önce iyi bir ugraş sergilemektesin ama şuda var madem o kadar dağıttın motoru ve sonuçta kullanacaksın bence fazla bir fiyat değilse yenisini al derim çünkü dişlilerin çok yıpranmış.bizim serviste usta bunun daha iyi durumdakileri bile hurdaya atıyor.birde rulmanlara da bak boşluk varmı mil de boşluk varmı.onlarda sonuçta micron boşlukla çalışan parçalar.hepsi bir birini tamamlıyor.emeğinize degsin bari.kolay gelsin.bekliyoruz son durumu.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
02 Temmuz 2009, 17:35
#15
Vallahi ben online tamir diye buna derim.
-
02 Temmuz 2009, 17:35
#16
AydoganX adlı üyeden alıntı
Bu kırmızı ile işaretlediğim yerlerdenmi bahsediyorsun ?
dişlilerin üst kısımlarına bakarsanız baya bir deforme olmuş.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
02 Temmuz 2009, 17:45
#17
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
02 Temmuz 2009, 17:53
#18
-
02 Temmuz 2009, 18:03
#19
AydoganX adlı üyeden alıntı
Edit : Extrema ustam, motor 2.vitesten atmıyor yani ben 2 ye alınca sürekli 2.viteste kalıyor ama gaz verince kütür kütür ses çıkartıyor motor titriyor, ama hala 2.viteste kalıyordu. 3e atınca sorunsuz devam edebiliyordum
Bu motor 2004 model ve 30.000km de.
Alındığı zamandan beri yaz kış demeden kullandık.
İlk başlarda bilgim olmadığı için uzun bir süre (sanırım 20-25bin km civarı) kadar yağ değişiminde ucuz açık araba yağlarından (20/50) kullanıyordum.
Son zamanlarda neyin ne olduğunu anlayıp motosiklet yağlarına geçtik ama iş işten geçmiş
Tamam işte dediğim o zaten
O tak tak sesi vites dişlisinin kaçırma sesidir..
ilk başta düşük devirlerde tak tak ses gelmez..
Ama birden gaz verine tak tak diye kaçırmaya başlar
Dediğim gibi o vites dişlilerini diğerleri gibi düzelttir kaçırma ortadan kalkacak.
ama iyi bir tornacı bulmalısın yada bir tamirciye git.
Çünkü 4 bacakta aynı anda diğer dişliye basmalı..
1 tanesi basar diğerleri basmazsa yine sorun olur
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
02 Temmuz 2009, 19:02
#20
Öncelikle motoru kendin dağıttığın için tebrik ediyorum fotoğraflar da kaliteli
extrama'ya katılıyorum 2. vitese attığın zaman kaçırıyordur tırnaklar deliklere girip girip çıktığı için yani tutamadığı için hem ses hemde titreşim yapıyor.
Benim başıma Mz 251 de geldi dişlileri değiştirdiydim
Extrema nasıl oluyor taşlama yada tornada yapılınca kısalır ama tırnaklar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler