Bence hiç tornayla uğraşma komple mil alsan dahi fazla bir masraf çıkmaz,parçaları ucuz oluyor,ee işçilik parası da yok kendin yapıyorsun
Bu arada fotolar için ayrı teşekkürler yakın çekim mekanik parçalara bakmaktan çok hoşlanırım
Bence hiç tornayla uğraşma komple mil alsan dahi fazla bir masraf çıkmaz,parçaları ucuz oluyor,ee işçilik parası da yok kendin yapıyorsun
Bu arada fotolar için ayrı teşekkürler yakın çekim mekanik parçalara bakmaktan çok hoşlanırım
Teşekkürler.
Evet dişli parçaları çok pahalı değil, çinlilerin tek avantajı bu zaten, o kadar çok arıza yapıyorlarki adamlar yedek parçanın sürümünden kazanıyorlar
Şanzıman mili dişli seti 20 lira, hareket mili dişli seti ise 18 lira
ikisi toplam 38 lira, yeni dişli seti alacağım sanırım.
Fotoğraflar için ise ;
makro modunun ne işe yaramış olduğunu detaylıca öğrendim benim fotoğraf makinesinde
Bir sürü daha mod var kullanım klavuzuna bakmanı öneririm eğer w150 karşıma çıkmasaydı canonun a5oo serisinden birini alacaktım.
Kolay gele
öncelikle cesaretine ve emeğine sağlık toplarsın veya toplayamazsın cesaret etmen yeter
önemli olan neyi nereden söktüğün ki sanırım bunu biliyosun çünki dikkatli iş çıkartıyosun fotolardan belli umarım başarırsın.
toplanmış halinin fotolarını da detaylı bir şekilde bekliyoruz kolaygelsin
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
Tekrar merhaba arkadaşlar,
Aradan geçen sürede, hareket mili ve şanzuman mili dişli setlerini komple yeniledim.
20+20 toplam 40 lira maliyeti oldu.
Bugün ise bismillah deyip geçtim motorun başına, herşeyi topladım ama birde ne göreyim korkulan şey oldu parça artırdım
Heryeri denedim ama nereden çıkardığımı bulamadım, sadece bir tane var, rulman değil ama onun gibi bişey, artan parça işte bu, :
Resmi çekerken yanına kalem koydumki parçanın boyutları hakkında fikir oluşsun.
Buyrun bu da parçanın videosu
Bu parça nedir ne değildir? Ne işe yarar ve tabi en önemlisi nereden çıktı acaba
konu ile ilgili bi bilgim yok ama merak ediyorum acaba motosikleti bu parça olmadan da kullanabiliyor musun? yani viteslerde ya da motorda çalışırken bi problem var mı?
oparçaa bence dişlinin mil yatagına benziyor gibi.burdan görünen üzerinde delik var gibi delik varsa büyük ölçüde üzerine geçen parçayı yaglamaya yarıyor.mecburen yeniden motoru dagıtacaksınız öyle görünüyor.sonuçta motorun içinden çıkan bir parça,sonra öyle çalıştırısınız motoru o kadar emek boşa gitmesin.kolay gelsin tekrar.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Hocam dikkatimi çeken silindir gömleğindeki pas. subaplardada görüldüğü gibi temizlikte su kullanıyorsun sanırım. şanzımana su değmemesi gerekir. bu hatandan biran önce dönüp motoru gazyağı ile temizlemelisin. motordaki parçalar yağlanarak temizlenmiş olur. Bu haliyle bekledikce dahada paslanacak. Eğer motor bu şekilde bekleyecekse herhangi bir şanzıman yağı ile parçaları yağlasan iyi olur. Sanayiiden veya nadiren benzin istasyonlarından bulabilirsin gazyağını.
Neticeleri buradan iletirsen sevinirim.
Kolay gelsin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:18 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:07 AM ----------
Alltaki resimde acıkca görünüyor sorunun. Orda iki dişte aşırı aşınma var seside o iki dişe yüksek devirde yüklendiğinde yapıyor sanırım. Bence aşınan tüm parçaları tamamen değiştir. İlerde Birdaha açmak durumunda kalmazsın. Sağlam parçalarda aşınmış parça ile aşınmaya devam etmez.
Öncelikle cevabınız ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Evet temizlikte su kullandım ama şöyle,
Bizim bahçeyi sulamak için kullandığımız tazikli su veren hortumla su tuttum. Motor bloğunun dışı ve kenarları çok kirliydi. Her taraf kapkara yağ içindeydi ve o yağa bulanmış toz toprak parçaları vardı.
Tazyikli su ile temizleyebildiğim kadar pisliklerden arındırdım. Sonra ise gazyağı ve fırça yardımıyla yağlı olan kısımları komple tekrar temizledim. En son yine su tuttum üzerinden. Sonra üzerinden 1 güngeçtikten sonra toplama işlemine geçtim. Taktığım her parçayı kuru bezle iyice temizleyerek taktım yerine.
Silindir gömleğindeki pasıda temizledim.
Zaten yukarıdaki mesajımdada yazdım, iki dişli setinide yeniledim. Aşınmış dişlileri çıkarttım Ama her iyi ustanın yaptığı gibi parça arttı
Evet parçanın ortasında delik var.
Dünde zaten bi kaç kere söküp tekrar topladım motoru insan alışınca kolay oluyor. Söylediğin gibi sanırım yine sökeceğim.
Emeğine sağlık artan parçanın yerini bulabildin mi ?
..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..
Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
Bugün sakin kafayla biraz daha uğraştım, ve çıkardığım yeri hatırladım.
İşte bu debriyaj balatalarının geçtiği mile takılıyormuş
Parçanında yerini bulduktan sonra, motoru sakin sakin topladım.
Hatta biraz önce eve girdim, hala ellerim biraz yağ
Yalnız motoru çalıştıramadım. Vın vın vın ediyor, ama bir türlü çalışmıyor.
Bujiyi söktüm kıvılcım çakıyor.
Acaba subab ayarlarını yanlış yaptığımdan dolayı çalışmıyor olabilirmi ?
Ben subab ayarlarını 0,45mm olarak ayarlamıştım.
Sentil çakım mevcut. Subab aralığı kaç mm olması gerekir?
Bu meretin user manualinide bulamadım.
subap ayarını bilmiyorum ama 0.45 çok çok fazla ybr 125 ki 0.08 le 0.14 arasında
0.25 den aşağışalarda olacağını tahmin ediyorum. subap seslerini dinleyerek yapabilirsin bence
parçanın yerini bulduguna sevindim.genelde oluyor böyle şeyler.subap ayarın açık oldugu zaman genelde vın vın kompresyon yok tabi.newceri nin dediği gibi biraz sıkıp öyle dene derim.kolay gelsin bakalım sonuç nasıl olucak.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Helal olsun. birde bunlari toplayabilirsen yani. Pes derim..
Kullanilmis birtane bulsaydin daha kolay olmazmiydi?
[B]Unutmayinki, trafikte motorunuz bir araba kadar genistir !!!![/B]
Heyecanla neticeyi beklıyorum. Ellerine sağlık. Paylaşım için tesekkurler.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Ben bu başlığı açalı tam 3 ay geçmiş.
Dişlileri değiştirdikten sonra sente ayarını tutturamadığım için motorum çalışmamıştı. Benimde o zaman iş, güç girince araya motoru bu şekilde bahçenin bir kenarında unutmuştum
Sonuç :
En sonunda Pazar günü yani dün sente ayarını tutturmaya çalıştım. 3-4 farklı denemeden sonra çok şükür motor çalıştı. Bahçedeki küçük alanda 50-100 metre civarında sorunsuz gittim geldim.
Nasıl sevindim anlatamam. Bir ara içimden "bu motor bir daha çalışmayacak heralde" diye geçiriyordum.
Aradan geçen zaman içinde akü tamamen boşalmış. İçinde hiç su kalmamış.
Dün saf su ile kanalları doldurduktan sonra şarja bıraktım. Şu anda aküm şarj halinde. O bittikten sonra dış grenajlar , pegler vs. gibi detayları da halledip test sürüşüne çıkacağım.
Bu başlıkta bana yardımcı olan tüm arkadaşlara , özellikle şu anda askerde olan ExtreMa kardeşime çok teşekkürler.
helal olsun valla
İyicene dağıtmışşın he aynı ben gibi. Allah kolaylık versin kardeşim. Söktüğün şeyin yerini iyi ezberlemeni öneririm. Dişlin sanırım kavramanın yeterince ayırmaması yüzünden yandaki çıkıntılar(adını bilmiyorum garip!) birbirini parçalıyor. Çalıştırdın mı bari
Teşekkürler
Evet motoru çalıştırdım. Çalıştığındaki sevincimi tarif etmem zor.
Hani belki motorun kendi maddi değeri çok fazla yok ama bizzat el emeği harcanınca değişik bir duygu oluyor.
Tavsiye ederim
Sente ayarının nasıl yapılacağını deneyerek öğrenmiş oldum
Volandaki T harfi ile egzantirik dişlisindeki üçgen işaretin birbirine bakması gerekiyormuş.
Buyrun yeni resimler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)