Cbf 150 Fotoğraflarla açıklamalı yağ değişimi..
Reklamlar
-
27 Haziran 2009, 11:26
#1
Merhaba Ark..lar. Yağ değişiminin önemini hepimiz biliyoruz. Cbf 150 için konuşursak 4000 de bir bakım için servise gidildiğinde servis yağını zaten değiştiriyor. Kimi servisler 4000 km aynı yağ ile kullanılabileceğini savunurken bazı servisler 2000 de bir yağ değişimi yapılması gerektiğini söylüyor ve her 2000 de bir servise mahkum olmanız demek oluyor. Ben de 2000 de bir yağ değişimi yapıyorum ve aradaki bu yağ değişimi için servise gerek duymuyorum. Lakin servis noktaları bana hayli uzakta. Sizlerde servise ihtiyaç duymadan servis bakımı haricindeki yağ değişiminizi kendiniz rahatlıkla yapabilirsiniz. İlk önce gerekli malzemeler..
Karter tapasını açmak için 12 numara yıldız ingiliz anahtarı, ağzı açık ingiliz anahtarı denemeyin olmuyor, olsa dahi bi kaç kere dişli sıyırma eğilimi oldu, yıldız kullanmaya başladım.
[img=http://img194.imageshack.us/img194/6160/80411033.th.jpg]
Tabiki yağımız, yağ olarak bu mevsimde 15w/50 tam sentetik kalitesini kanıtlamış her hangi bi marka tercih edilebilir. Motorun yağ kapasitesi 1 lt, fakat motorumuzun kullanıma ve kullnılan yağa bağlı olarak artan ve azalan yağ yakma probleminden dolayı servisim bana 1200 gr. yağ koyabileceğimi, dolayısıyla diğer değişime kadar 200-300 gr yağ eksiltse bile kritiğe girmeyeceğini söyledi ve her bakımda 1200 gr yağ koydu. Bende 2 tane 1 lt ambalaj aldım. şimdi yağın 800 gr ı duruyor. Bir dahaki değişim için bir tane almajm yeticek veya yağ eksilme görürsem takviye yağım elimde hazır. Yağ çubugunun maks.. seviyesini 2-3 mm kadar geçebilirsiniz. Böylece yağ seviye kontrolünüzü de bir nebze olsun uzatabilirsiniz. Ben 1000 km de bir seviyeyi kontrol ederim ve gerekirse takviye yaparım. Servisimin söylediği aynen şu idi. (Seviyeyi maks. seviyesinden dahi aşağı düşürme).
[img=http://img200.imageshack.us/img200/6449/59960369.th.jpg]
Yağın tam sentetik olması her zaman iyidir. Çok daha iyi sonuç veriyor. Mineral yağlara nazaran buharlaşma katsayısı daha düşük. Mineral yağlara göre biraz pahalı ama cbf kullanıcılarına tam sentetik yağ tercih etmelerini öneririm.
[img=http://img134.imageshack.us/img134/8333/85158288.th.jpg]
Yağı karterden alabileceğimiz 1,5-2 lt kapasitesi olan bir kap. Motorumuzda bu kadar yağ yok ama kabı alırken taşırken vs yağ dökülmemesi için avantaj sağlaması açısından. Yağ çubugunu ve elimizi vs yağ bulaşma ihtimaline karşı silebileceğimiz tüğ bırakmıyacak şekilde bir bez veya kağıt havlu vs.
[img=http://img134.imageshack.us/img134/6121/29141806.th.jpg]
İlk önce motorumuz eğer soğuksa kerterden yağı alırken yağın tamamını kolayca alabilmek için, karter iç yüzeyine yapışmış ve alamadığımız yağ miktarını minimuma düşürmek için motorumuzu 3-5 dk çalıştırarak motorun ısınmasını ve yağın incelmesini, akışkanlık kazanmasını sağlıyoruz. Motorumuzu düz bir zeminde orta sehpa üzerine kaldırıyoruz.
[img=http://img19.imageshack.us/img19/4480/37560246.th.jpg]
Yağ çubugunu saat yönünün tersine çevirerek çıkartıyoruz ve temiz bir bez veya kağıt havlu vs temizleyerek müsait bir yere bırakıyoruz. Kağıt havlu veya bez, yağ çubugu üzerinde kıl tüğ vs bırakmıyacak mahiyatte olmalıdır. Ayrıca ilk önce yağ çubugunu çıkartmamızın nedeni fizik kanunları gereği yağın karter tapasını söktüğümüzde daha kolay boşalmasını sağlamaktır. Yağ çubugunu çıkardığımızda, çubuğu çıkarttığımız, çubuk consatının temas ettiği kısım genelde toz-yağ ikilisi ile birlereşmiş ve kirlenmiş vaziyettedir. Ağız kısmınıda, karter içine partikül düşmemesine dikkat ederek, tüğ bırakmıyan bir bez veya kağıt havlu ile temizliyoruz.
[img=http://img5.imageshack.us/img5/4692/93521960.th.jpg]
[img=http://img200.imageshack.us/img200/6831/95730462.th.jpg]
Okla gösterdiğim somun karter tapasıdır. Bu tapanın altına kabımızı koyuyoruz. Motorun sol alt tarafından müdahale edebilirsiniz. Bu tapayı 12 anahtarımızla saat yönünün tersine doğru gevşeterek tapayı çıkartıyoruz. Tapayı aldığımızda hızla kirli yağ kaba boşalmaya başlayacaktır. Akma bittiğinde damlama şeklinde yağ damlamaya devam ediyor. Bu esnada motoru orta sehpa üzerinde sol yana hafif eğerek kardeki yağı almaya devam edebliyorsunuz. Tapa, karterin solunda olduğundan motoru hafif yatırmanız gerekiyor yağın tamamını alabilmeniz için. 3. Fotoğrafta karter tapası ve jontası, jonta sanırım aliminyum. Bu jonta eskidiğinde değiştirilmelidir diye doğru bi bilgi var. Ben 10000 deyim. Daha hiç eskime belirtisi yok.
[img=http://img43.imageshack.us/img43/4729/20799814.th.jpg]
[img=http://img43.imageshack.us/img43/7702/88624741.th.jpg]
[img=http://img134.imageshack.us/img134/407/15766080.th.jpg]
[img=http://img81.imageshack.us/img81/1908/67638515.th.jpg]
Yağ süzülme ve damlama, tamamen tamamlandıktan sonra karter ağızını, somunu çıkardığımız bölgeyi temiz ve tüğ bırakmayacak bir bezle temizlemenizde fayda var. Daha sonra tapayı, jontasını takmayı unutmadan saat yönüde çevirerek tapayı takıyoruz. Sıkarken çok fazla yüklenmenize gerek yok. Lakin yeteri kadar sıkılıp sıkılmadığını zaten anlıyorsunuz.
Eski motorumda yağ değişimi yaparken ağıza uygun bi huniye ihtiyaç duyuyordum ama cbf in yağını değiştirirken veya takviye yaparken huniye gereksinim duymuyorsunuz. İlk etapta 1 lt lik ambalajı komple boşaltıyoruz. 2. ambalajdan ise 200 gr kadar doldurup bi kaç dk bekliyoruz. Bundan sonra yağ çubuğunu artık takıp işlemi tamalayabilirsiniz. Ama isteyenler ne kadar doldurduklarını görebilmek amacıyla yağ seviyesinede bakabilirler. Eğer motorunuz düz bir zemindeyse 1 kaç dk bekledikten sonra (yağın karter içine iyice oturması açısından ve doğru seviye görebilmek amacıyla) yağ çubuğu ile kontrol edilebilir. Çubuğu karterin ağzına sokucaksınız ve çevirmeden çıkartarak seviyenin maksimum seviyesini 2-3 mm kadar geçtiğini görürsünüz. (yağ çubugunu çevirin ama ters yöne çevirin, amaç çubugun kople etrafını yağ olması ve seviyenin daha belirgin görülebilmesi) En kestirmesi 1200 gr yağı koyun (ambalaj üzerindeki seviye çizgilerinden ne kadar yağ koyduğunuzu anlayabilirsiniz.200 gr için yani) ve yağ çubuğunuzu takın. Kontrol etmenize gerek yok. bi kaç dk kadar yağın kartere iyicice oturmasını bekleyin ve marşa basın 1000 km de birde seviye kontrolü yapsanız yeterli. Ben böyle yapıyorum. Servisimin tavsiyesiyle. bi 2000 km daha durmak yok. Yola devam
[img=http://img10.imageshack.us/img10/4678/41409691.th.jpg]
[img=http://img198.imageshack.us/img198/851/85774883.th.jpg]
Reklamlar
-
27 Haziran 2009, 11:48
#2
çok detaylı ve yararlı bir anlatım olmuş elinize sağlık
Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)
-
27 Haziran 2009, 11:53
#3
CengizhanD adlı üyeden alıntı
çok detaylı ve yararlı bir anlatım olmuş elinize sağlık
Saol, bişeyi doğru bildiğime eminsem moto sever dostlarımla üşenmeden paylaşmak konusunda asla çekinmedim. Bu hassasiyetim her zaman zevkle bu şekilde devam edecek.
-
27 Haziran 2009, 11:56
#4
Tebrik ederim ethemmm .Bir motora bu kadar özenilir motor kısmının altı bile tertemiz
-
27 Haziran 2009, 12:03
#5
PIERzig adlı üyeden alıntı
Tebrik ederim ethemmm .Bir motora bu kadar özenilir motor kısmının altı bile tertemiz
Saol, tek amacım bana uzun süreler problemsiz hizmet etmesi, tüm çabam bundan ötürü, mümkün olduğunda temiz bakmaya çalışıyorum. Bakalım kaç sene beni üzmeden gezdirmeye devam edecek
-
27 Haziran 2009, 12:34
#6
paylaşım için saol motorun alt kısmı bie temiz
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
-
27 Haziran 2009, 13:24
#7
cbf de 1200 gr yağ motorun sıkışık çalışmasına neden olur bence 1000 koy emeğine sağlık...
-
27 Haziran 2009, 13:48
#8
-
27 Haziran 2009, 15:08
#9
aykan adlı üyeden alıntı
cbf de 1200 gr yağ motorun sıkışık çalışmasına neden olur bence 1000 koy emeğine sağlık...
Evet dediğin mantıklı, ama bu, yani 1200 gr yağ konulabileceği fason servis değil, yetkli servis uygulaması ve önerisi. Bir dahaki değişimde 1000 gr koyarak bi deniyicem, çalışmada performansta vs bi değişiklik olup olmadığını. 10000 deyim hep 1200 gr koydum şimdiye kadar, herhangibi olumsuzluk yaşamadım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:08 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:04 PM ----------
G.BEREKET adlı üyeden alıntı
Yok yok, hunisiz gerçekten de konulabiliyor, o fotoğrafta görülen, damlayan belki 1 belki sadece 2 damladan biri idi Sadece biraz dikkat istiyor.
100 değil. 50000 bile bana gitse hakkını vermiş sayarım ben cbf i ve isyan etmeden sıfır motor yaptırıp kullanmaya devam ederim. Ama temenim elbete bi 100000 gitmesi İnşallah, bende çok merak ediyorum ne kadar km kullanabileceğimi.
-
27 Haziran 2009, 15:57
#10
Ben de gidince değişeceğim ; güzel anlatım oldu... Teşekkürler...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
27 Haziran 2009, 20:50
#11
cakalaz adlı üyeden alıntı
Ben de gidince değişeceğim ; güzel anlatım oldu... Teşekkürler...
Rica ederim, güzel zaman geçiyo bu sitede
-
27 Haziran 2009, 21:04
#12
tebrik ederim doğru yağı doğru şekilde koymuşsun +200gr opsiyon olabilir illaki her motorda eksilme olur 15-50 tam sentetik o motorun yağıdır sakalım yokkki sözümü dinlesinler
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
27 Haziran 2009, 22:29
#13
bana lazımdı bu bilgi teşekkürler. ben yağ seviyesinin çubuktan fazla olmasının zararlı olacağını düşünüyorum. alüminyumdan conta tuhafmış ya nasıl işse?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
27 Haziran 2009, 22:49
#14
-
27 Haziran 2009, 23:56
#15
satoyama adlı üyeden alıntı
tebrik ederim doğru yağı doğru şekilde koymuşsun +200gr opsiyon olabilir illaki her motorda eksilme olur 15-50 tam sentetik o motorun yağıdır
sakalım yokkki sözümü dinlesinler
Evet 200 gr çok rahatsız edici bir + değil, zaten dediğim gibi yetkili servis önerisi ve uygulaması bu, bu yüzden herhangi sorunla karşılaşmadım. 2000 km içersinde yağ eksilme yapsa dahi, mesela hiç bu kadar eksiltmedi ama 200-300 gr bile eksilse kritik seviyeye düşmemiş oluyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:54 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:51 PM ----------
jr. adlı üyeden alıntı
bana lazımdı bu bilgi teşekkürler. ben yağ seviyesinin çubuktan fazla olmasının zararlı olacağını düşünüyorum. alüminyumdan conta tuhafmış ya nasıl işse?
Ben eski motorumda lastik jonta kullanıyordum, orjinal alimünyumu çıkarttım. Bi parçacıya gittim. Bana aliminyum karter jontası yerine siyah lastik jonta vermişti. Bu jonta sıcaktan erir, işlevini yitirir düşüncesi ile takmış olsam da, hiç bi sıkıntı ile karşılaşmamıştım İlginç değil mi ? Ama elbette jontanın sıcaktan erime ihtimaline karşı alimünyum olması daha iyi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:56 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:54 PM ----------
OzCaN35 adlı üyeden alıntı
Tebrikler bravo vallaha
Ben kendimi fazla titiz sanardım ama benim motor bloğunun altı pis biraz
Açıkça söylüyorum, o foto, motor bloğunun 2 haftadır temizlenmemiş hali Sonuçta motorun hertarafı bizim, altı başka birine ait değil, yine kendi malımız, elbette bakıcaz, temiz tutucaz.
-
28 Haziran 2009, 00:41
#16
güzel anlatım teşekkürler...!
-
28 Haziran 2009, 00:52
#17
huni bulamayan eli ayarsız arkadaşlar ufak bir a4 kagıdı çekirdek külahı gibi büküp huni yerine kullanabilirler. bizim ybr'lerin yağ deliği miniktir, hunisiz olmuyor mesela.
-
28 Haziran 2009, 01:01
#18
güzel anlatım teşekkürler.
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
28 Haziran 2009, 01:21
#19
Sanki biraz damlatılmış gibi Güzel paylaşım oldu teşekkürler
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
28 Haziran 2009, 18:10
#20
Kınalı kuzuma feda olsun litre litre yağlar Dışa düşen bi kaç damla yağ olsun Ambalaj ful doluyken biraz daha dikkatli olunabilirse aslında hiç damlamaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler