Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

fren yapmaktan korkar oldum, çünkü kayıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    arka lastiği 5-6 ay önce değiştirdim
    önceki çin malıydı dedim ondan kayıyordur herhalde
    60 tl verdim pirelli aldım büyük bir umutla ama buda kayıyor.
    kaymaması için ne yapmak lazım
    en büyük etken lastiktir herhalde.
    birden durmam gerekirse çarparak durabilirim herhalde
    bazı arkadaşlar kaymıyo dediler. birinde metzeler vardı, diğerinde ise daha düşük marka lastik.
    önüde yeni değiştirdim, yakında fren testi yapacağım, 2-3 kere düştüğüm için korkuyorum kayıp düşersem diye.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Mayıs 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    '09 CBF 150 Siyah '06 TransAlp Siyah
    Garip.. sadece arka frene mi basıyorsunuz yavaşlarken :S
    Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)

  3. #3
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı semih varol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garip.. sadece arka frene mi basıyorsunuz yavaşlarken :S
    normal durumlarda ve acil fren yapmayacağım durumlarda ön fren ile yavaşlıyorum. acil durum olsa arkayı kullanıyorum ve başlıyor kaymaya ve arkayı sallıyor.
    banda garip geliyor sanki bu problem sadece bende var
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  4. #4

    Üyelik
    24 Mayıs 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    '09 CBF 150 Siyah '06 TransAlp Siyah
    Aslında normalde iki frende kullanılır Motoru durduran ön frendir %51 ön %49 arka fren kıs dene bakalım kaycakmı? Bende anlamıyorum motordan ama bi sölim dedm
    Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)

  5. #5
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    ani durumda ön korkutuyor beni. arada deneme yapmak lazım aslında. ön amortisörü biraz yumuşatacağız belki daha verimli olur ön fren
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  6. #6
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Kaymayan arka lastik varsa bulursan bana da haber ver hemen alayım Arka fren yavaşlamak için, ön fren durmak için kullanılır. Ani fren yapman gerektiğinde arka frene fazla asılma, ön freni daha fazla kullan. En mantıklısı frenlere fazla güvenmeyip gerekli fren mesafesi bırakmak ve ani oluşabilecek durumlara karşı yola göre hızı belirlemek.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  7. #7
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaymayan arka lastik varsa bulursan bana da haber ver hemen alayım Arka fren yavaşlamak için, ön fren durmak için kullanılır. Ani fren yapman gerektiğinde arka frene fazla asılma, ön freni daha fazla kullan. En mantıklısı frenlere fazla güvenmeyip gerekli fren mesafesi bırakmak ve ani oluşabilecek durumlara karşı yola göre hızı belirlemek.
    kaymayan belki yoktur veya az kayan vardır, metzeler kaymıyo dediler.
    ön fren yaptığımda kayarsam diye korkuyorum. birkere denedim yan yan gitti ve cesaret kalmadı.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  8. #8
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ön frende kayabilir, fakat freni bıraktığında kızaklama durur motor yoluna devam eder, fakat arka fren kaymaya başlayınca motorun arkası sağa sola savrulmaya başlar ve freni bıraksan dahi motoru toparlaman çok güçleşir. Lastiğin az kayması için yola iyi tutunması lazım. İyi tutunmasının en iyi yolu da lastiği ısıtmaktır. Yani yol yapmaktır. Şehir içinde kısa mesafelerde lastik yeterince ısınmaz ve daha fazla kayar. O yüzden şehir içinde zaten trafik daha karmaşık olduğundan ani fren yapmayı gerektirecek durumlardan uzak davranışlarda bulunmak en iyisi...
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  9. #9
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bence boş bir alana gidip bol bol fren çalışman lazım. Motosikletteki fren dengesi öne doğru kayıktır. Yani durman için gereken yavaşlamanın yarısından fazlasını ön frenle sağlarsın.

    Yapman gereken boş bir alana gidip, özellikle ön fren çalışman. Freni kilitleyip, ön teker kilitlendiği ve kaymaya başladığı anda freni bırakmayı öğrenmelisin.

    Şimdi bazı arkadaşlar diyecekler ki "sen ne biçim adamsın, ne biçim tavsiye veriyorsun, ya düşüp yaralanırsa nasıl hesap vereceksin" vs. vs. şeyler yazacaklardır. Boşuna yazmayın Motosiklete binmeye cesaret eden adam, bu işin gereklerini öğrenmeye de cesaret etmek zorunda. Benim tavsiyem tam doğru olmayabilir, sonuçta eğitmen falan değilim. Ancak fren modülasyonu ve fren hissiyatını öğrenmek zorundasın. Ön lastik kilitlenmeye başladığı anda freni bırakmak refleks haline gelmeli. Yoksa önüne fırlayan her yaya, hayvan, araç vs. de ön frene abanıp düşebilirsin. Veya daha kötüsü freni sıkmaya korkup yavaşlayamayabilirsin. Ön freni çözdükten sonra ise kombine (hem arka hem ön aynı anda) fren çalışman lazım. En kısa duruş mesafesini iki freni birden sıkarak elde edebilirsin. Bunu çalışırken de hedefin, iki tekerleği de hiç kilitlemeden en kısa mesafede durmak olmalı.

    Tek başına arka frene gelirsek. Asla yapılmaz, çünkü dediğin gibi kayar. Arkayı tek başına kullanırsan ne arka tekerleği kilitlemeden adam gibi frenleyebilir, ne de yavaşlayabilirsin.

    Son olarak frenlere iyice hakim olduktan sonra Lucas'ın öğütü de kulaklarında olsun hep. Her zaman görebildiğin kadar git. İyi fren yapma becerisi kazandıktan sonra "nasıl olsa yavaşlarım, dururum" diye geçirme aklından.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  10. #10
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    doğru diyosun, fren çalışması yapayım ve ön amortisörü biraz yumuşatırsam olumlu sonuç alabilirim.
    ön lastik geniş olsa fren açısından daha iyi olmazmı. benim lastik 2.75 18, 3.00 takmak istedim motoru yorar dedi usta.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  11. #11
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Lastiğin orjinal ebatlarından şaşma ve bol bol frenaj çalış.
    Senin tek eksiğin elinin ayarının oturmamış olması, çalışıp tecrübe kazanman lazım.

  12. #12

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    çok fazla etken var 1. kampana arka fren 2. motorunun fazla ağır olmayışı 3. tekerleğinin fazla kalın olmayışı vs. vs. önemli olan bu şartlardaki bir motordan mükemmel arka fren performansı beklemek yerine kendini motorun sana verebileceği performansa odaklayıp hareket etmen zaten tüm iki tekerleklilerde durum böyle herşey ön frende biter (durmak istiyorsan) otomobillerde dahi sağlıklı bir duruş gerçekleştirmek için aracın tarzına göre %60 ila %75 arası frenleme gücü ön tekerlektedir. alıştırma yapman en sağlıklısı olacaktır
    Master of Davar

  13. #13
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiğin orjinal ebatlarından şaşma ve bol bol frenaj çalış.
    Senin tek eksiğin elinin ayarının oturmamış olması, çalışıp tecrübe kazanman lazım.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler