fren yapmaktan korkar oldum, çünkü kayıyor
Reklamlar
-
23 Haziran 2009, 03:43
#1
Reklamlar
-
23 Haziran 2009, 03:59
#2
Garip.. sadece arka frene mi basıyorsunuz yavaşlarken :S
Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)
-
23 Haziran 2009, 04:09
#3
semih varol adlı üyeden alıntı
Garip.. sadece arka frene mi basıyorsunuz yavaşlarken :S
normal durumlarda ve acil fren yapmayacağım durumlarda ön fren ile yavaşlıyorum. acil durum olsa arkayı kullanıyorum ve başlıyor kaymaya ve arkayı sallıyor.
banda garip geliyor sanki bu problem sadece bende var
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
23 Haziran 2009, 04:12
#4
Aslında normalde iki frende kullanılır Motoru durduran ön frendir %51 ön %49 arka fren kıs dene bakalım kaycakmı? Bende anlamıyorum motordan ama bi sölim dedm
Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)
-
23 Haziran 2009, 04:28
#5
-
23 Haziran 2009, 04:29
#6
Moderatör
Kaymayan arka lastik varsa bulursan bana da haber ver hemen alayım Arka fren yavaşlamak için, ön fren durmak için kullanılır. Ani fren yapman gerektiğinde arka frene fazla asılma, ön freni daha fazla kullan. En mantıklısı frenlere fazla güvenmeyip gerekli fren mesafesi bırakmak ve ani oluşabilecek durumlara karşı yola göre hızı belirlemek.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
23 Haziran 2009, 04:38
#7
Lucas adlı üyeden alıntı
Kaymayan arka lastik varsa bulursan bana da haber ver hemen alayım
Arka fren yavaşlamak için, ön fren durmak için kullanılır. Ani fren yapman gerektiğinde arka frene fazla asılma, ön freni daha fazla kullan. En mantıklısı frenlere fazla güvenmeyip gerekli fren mesafesi bırakmak ve ani oluşabilecek durumlara karşı yola göre hızı belirlemek.
kaymayan belki yoktur veya az kayan vardır, metzeler kaymıyo dediler.
ön fren yaptığımda kayarsam diye korkuyorum. birkere denedim yan yan gitti ve cesaret kalmadı.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
23 Haziran 2009, 04:44
#8
Moderatör
Ön frende kayabilir, fakat freni bıraktığında kızaklama durur motor yoluna devam eder, fakat arka fren kaymaya başlayınca motorun arkası sağa sola savrulmaya başlar ve freni bıraksan dahi motoru toparlaman çok güçleşir. Lastiğin az kayması için yola iyi tutunması lazım. İyi tutunmasının en iyi yolu da lastiği ısıtmaktır. Yani yol yapmaktır. Şehir içinde kısa mesafelerde lastik yeterince ısınmaz ve daha fazla kayar. O yüzden şehir içinde zaten trafik daha karmaşık olduğundan ani fren yapmayı gerektirecek durumlardan uzak davranışlarda bulunmak en iyisi...
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
23 Haziran 2009, 05:27
#9
Bence boş bir alana gidip bol bol fren çalışman lazım. Motosikletteki fren dengesi öne doğru kayıktır. Yani durman için gereken yavaşlamanın yarısından fazlasını ön frenle sağlarsın.
Yapman gereken boş bir alana gidip, özellikle ön fren çalışman. Freni kilitleyip, ön teker kilitlendiği ve kaymaya başladığı anda freni bırakmayı öğrenmelisin.
Şimdi bazı arkadaşlar diyecekler ki "sen ne biçim adamsın, ne biçim tavsiye veriyorsun, ya düşüp yaralanırsa nasıl hesap vereceksin" vs. vs. şeyler yazacaklardır. Boşuna yazmayın Motosiklete binmeye cesaret eden adam, bu işin gereklerini öğrenmeye de cesaret etmek zorunda. Benim tavsiyem tam doğru olmayabilir, sonuçta eğitmen falan değilim. Ancak fren modülasyonu ve fren hissiyatını öğrenmek zorundasın. Ön lastik kilitlenmeye başladığı anda freni bırakmak refleks haline gelmeli. Yoksa önüne fırlayan her yaya, hayvan, araç vs. de ön frene abanıp düşebilirsin. Veya daha kötüsü freni sıkmaya korkup yavaşlayamayabilirsin. Ön freni çözdükten sonra ise kombine (hem arka hem ön aynı anda) fren çalışman lazım. En kısa duruş mesafesini iki freni birden sıkarak elde edebilirsin. Bunu çalışırken de hedefin, iki tekerleği de hiç kilitlemeden en kısa mesafede durmak olmalı.
Tek başına arka frene gelirsek. Asla yapılmaz, çünkü dediğin gibi kayar. Arkayı tek başına kullanırsan ne arka tekerleği kilitlemeden adam gibi frenleyebilir, ne de yavaşlayabilirsin.
Son olarak frenlere iyice hakim olduktan sonra Lucas'ın öğütü de kulaklarında olsun hep. Her zaman görebildiğin kadar git. İyi fren yapma becerisi kazandıktan sonra "nasıl olsa yavaşlarım, dururum" diye geçirme aklından.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
23 Haziran 2009, 05:35
#10
-
23 Haziran 2009, 05:53
#11
Lastiğin orjinal ebatlarından şaşma ve bol bol frenaj çalış.
Senin tek eksiğin elinin ayarının oturmamış olması, çalışıp tecrübe kazanman lazım.
-
23 Haziran 2009, 06:28
#12
çok fazla etken var 1. kampana arka fren 2. motorunun fazla ağır olmayışı 3. tekerleğinin fazla kalın olmayışı vs. vs. önemli olan bu şartlardaki bir motordan mükemmel arka fren performansı beklemek yerine kendini motorun sana verebileceği performansa odaklayıp hareket etmen zaten tüm iki tekerleklilerde durum böyle herşey ön frende biter (durmak istiyorsan) otomobillerde dahi sağlıklı bir duruş gerçekleştirmek için aracın tarzına göre %60 ila %75 arası frenleme gücü ön tekerlektedir. alıştırma yapman en sağlıklısı olacaktır
-
23 Haziran 2009, 07:38
#13
dreamdark adlı üyeden alıntı
Lastiğin orjinal ebatlarından şaşma ve bol bol frenaj çalış.
Senin tek eksiğin elinin ayarının oturmamış olması, çalışıp tecrübe kazanman lazım.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler