Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön ve Arka Dişli

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Arkadaşlar öncelikle ilk sorum şu:Zincirin hareket etmesini sağlayan ön ve arka dişliler değiştirilebilirmi yani daha büyük yada daha küçük dişli takılabilirmi?İkinci sorum değiştirilirse performans olayı nasıl olur?Yani mesela büyütünce artar gibi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle ilk sorum şu:Zincirin hareket etmesini sağlayan ön ve arka dişliler değiştirilebilirmi yani daha büyük yada daha küçük dişli takılabilirmi?İkinci sorum değiştirilirse performans olayı nasıl olur?Yani mesela büyütünce artar gibi?
    evet değiştirebilirsin

    öndişliyi büyütürsen yavaş hızlanırsın
    arka dişliyi büyütürsen çabuk hızlanırsın

  3. #3
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Bu arka dişliyi büyütmeye kalksak ne kadar masrafı olur acaba?Zincirin falanda değişmesi gerekiyor mu?

  4. #4
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Ben bu dişli işleri ile çok uğraştım. Şimdi sana bi destan yazabilirim ama. Kısa ve öz geçiyim. Ben cbf 150 nin arka dişlisini 1 diş küçüğünü temin ettim ve orj 42 dişliyi 41 le değiştirdim. Çok çok memnunum. Ama 40 dişli taktığımda memnun olmamıştım. Şöyle diyiyim. Motorda yapılacak en ufak oranlı dişli değişimi arkayı 1 diş küçültmektir. Eğer önü 1 diş büyütürsen arkada 3 diş küçültmeye eş oluyor ve motor kaldırmıyor. Benim cbf kaldırmadı. Ama arka dişlini orjinal diş sayısından bir diş küçük bulursan çekinmeden değiştirebilirsin. Bu arada her markanın farklı arka diş seçenekleri piyasada yok. Bu yüzden genelde ön dişliyi bir diş büyültmek şeklinde bu işi yapıyorlar. Ama bu değişimden memnun olmayabilirsin. Eğer arkada 1 diş küçük dişli bulursan çekinmeden yap. motor baya rahatlıyor. Daha bi uzun yola yatkın hale geliyor. 5 km/h farkediyor. Yani diyelim ki orj. dişli ile 5 viteste motorun misal 7000 devirde 95 km/h yapıyorsa, bir diş küçük dişli ile aynı devirde 100 km/h yapabiliyorsun, cbf 150 için konuşursak bizim motorlar 80 den sonra yüksek devir kullanmaya başlıuyor ama artık bu 5 km/h avantaj ile 90-100 dahi motor fazla bağırmıyor. yani +5 olarak düşün. 100 km/h la rahatlıkla sabitliyebiliyorum. Önceden de bunu yapabiliyordum ama motor çok bağırıyordu. Şimdi daha rahat. Bu dişli değişim oranını yüksek tutarsan iki kişi, özellikle yokuşlarda vs sıkıntı çekersin. Arka dişninin 1 diş küçüğünü bul ve değiştir. Motor rahatlar + deb. balatana, motora vs de bi olumsuzluğu olmaz. Çünki oran olarak küçük bi değişim.
    ugrgnr ve suskun2oo4 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arka dişliyi büyütmeye kalksak ne kadar masrafı olur acaba?Zincirin falanda değişmesi gerekiyor mu?
    zincirinde bir miktar pay vardır.arka dişli de internette 10 lira tamirciden alırsan takmayla birlikte 30 lira diyebilir

  6. #6
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arka dişliyi büyütmeye kalksak ne kadar masrafı olur acaba?Zincirin falanda değişmesi gerekiyor mu?
    Arka dişliyi büyültürsen hızın düşer çekişin artar. Yakıtın artar. Hızının düşmesi ve aynı hızlarda motorun artık daha yüksek devirlerde çalışması ve yakıtınında artması canını sıkmasın sonra Ben arka dişli değiştirdim bahsettiğim gibi. Dişliyi www.rialli.com dan 14 tl ye aldım. 2 günde elime ulaştı. 3,5 tl kargo masrafı. 17,5 tl ye mal oldu. Evin önünde kardeşimle değiştiriverdik hemen

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kırmızı aşkım ybr, sonrakı YAMAHA R_1 veya R_6

    slm

    Slm dıslıyı 1 ve 2 diş küçültürsen hızı artar, buyultursen,hız azalır ama gucu artar, rampada daha ıyı çeker.
    Dişliyi kuçultuğunde, sen farkına varmadan, devir saati red line geldığınde, red line belli bir sure devam edildiğinde, Sibop keser buda hiç iyi olmaz
    Sana tavsıyem aynı dişliyle devam et, orjınalınden şaşma, fabrıkada muhendısler herşeyını ayarlamıslar.
    Seçim sizin hakkınız, iyi geceler

  8. #8
    lijoluna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    B.paşa-İST
    Motosikleti
    CBR-600F vardı çalınanakadar :(
    bu çabaların hepsi faydasız bende YBR kullandım zamanında 0 KM aldım motoru hiç bişeyini değişmeden sattım 4 silindir aldım 260 gördüm sende öle yap az bişi tecrübe ve deneyim kazan para biriktir al 4 silindir dişli zincirle uğraşmazsın 200 km de 50 lira benzin yakar hızın gücün neolduğunu anlar ölmez sağ kalırsan arkadaşlarına anlatacak hikayen olur...
    bence makinaların en önemli parçaları olan hareket iletimiyle oynanmamalı
    ark sölemiş müh düşünmüş taşınmış en iyisinde karar kılmışlarki sende onu kullan
    150 cc makina alıpda 600RR ile zidik yarıştırmak istemiyosanız tabiki...
    lafım sana değil herşey tercih meselesi tabiki..lafım anlıyana

  9. #9
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Anladımki bu dişlilerle oynamayacaksın?

  10. #10
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Aynen öyle.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    tarzına göre bir durum az yaksın uzun yolda devirsiz gideyim sessiz sessiz dersen arka dişliyi küçült ya da ön dişliyi büyüt.

    yok ben kalkışlarda iyi olayım biraz dersen o zaman tersini yap

    fabrika dişlileri genelde moto son viteste maksimum gücünü verdiği devirde son hızını yapacak şekilde dişli seçiliyor(hemen hemen) bakın son hız videolarına hepsi bu tarz da


    ama formula 1 de de adamlar sabahtan akşama kadar dişliyle oynuyor ideal şartları sağlamak için

    ben arkayı 1 kaç diş küçültmekten yanayım rahatlık açısından
    moneyfold bunu beğendi.

  12. #12
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    arka dişliyi değiştirmekmi daha verimli yoksa ön dişliyimi???
    ben ön dişliyi 15 ten 17 ye yükselttim idare ediyo. ön 15 kalsada arkayımı küçültsem diyorum sonuç farklı olacaksa tabi.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  13. #13
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    ön dişliyi 1 diş büyüt motor uzun yolda rahatlıyo.
    geçenlerde zincir dişliyi değiştirdim ön dişliyi 2 diş büyük taktım (hat yapmışım) 4. vites öldü fakat şehir sakin kullanım içinde süper oldu 4. viteste düşük devirde tın tın gezmesi iyi oluyor.
    ufak bi tavsiye: zincir ve dişliyi takım halde değiştirin.

  14. #14
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Kafam iyice karıştı arkadaşlar.

  15. #15
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    kafan fazla karışmasın, arka dişlini 1 diş küçüğü ile değiştir başın ağrımasın, diğer deşiklik şekilleri mesela, ön diş 1 dişi büyütmek veya arka dişten bir dişten fazla küçültmek motoru yorar. 5. vitesin hayrını göremez olursun, bayırlarda canın sıkılır.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafam iyice karıştı arkadaşlar.
    öne ya da arkaya takman senin motorda farketmez ön ya da arka dişliyi bir iki diş farklısısını alarak değiştir

    beğenmezsen çıkarırsın

    önü 1 yada 2 diş büyüt bakalım beğenecekmisin orjinali 15 olabilir 16 al ya da 17

  17. #17
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    arka dişliyi 1 diş küçük taksan hiçbirşey anlamassın öne 1 veya 2 diş büyük taktığında farkı anlarsın bence 1diş büyük tak

  18. #18
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    şu dişli olayını bende pek çözemedim. bende uyguladım ön dişliyi 2 diş büyüterek. aklıma takılan ön veya arka dişliyle oynamak aynı sonuçmu verir.
    önü 2 diş büyütmek veya arkayı 1 diş küçültmek aynı kapıyamı çıkar.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  19. #19
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    arka dişliyi 3 diş küçültme ön dişliyi 1 diş büyütmeye eşit [ortalama olarak]

  20. #20
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı fehmiilker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka dişliyi 3 diş küçültme ön dişliyi 1 diş büyütmeye eşit [ortalama olarak]
    hadiya o kadar fark var yani. ben 2 ye 1 sanıyordum. hangisiyle oynamak daha etkili olur. ben mesela ön dişliyi 15 ten 17 yaptım. ön 15 yapsamda arkayımı değişsem karar veremedim. arka 42 benim.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler