Arkadaşlar öncelikle ilk sorum şu:Zincirin hareket etmesini sağlayan ön ve arka dişliler değiştirilebilirmi yani daha büyük yada daha küçük dişli takılabilirmi?İkinci sorum değiştirilirse performans olayı nasıl olur?Yani mesela büyütünce artar gibi?
Arkadaşlar öncelikle ilk sorum şu:Zincirin hareket etmesini sağlayan ön ve arka dişliler değiştirilebilirmi yani daha büyük yada daha küçük dişli takılabilirmi?İkinci sorum değiştirilirse performans olayı nasıl olur?Yani mesela büyütünce artar gibi?
Bu arka dişliyi büyütmeye kalksak ne kadar masrafı olur acaba?Zincirin falanda değişmesi gerekiyor mu?
Ben bu dişli işleri ile çok uğraştım. Şimdi sana bi destan yazabilirim ama. Kısa ve öz geçiyim. Ben cbf 150 nin arka dişlisini 1 diş küçüğünü temin ettim ve orj 42 dişliyi 41 le değiştirdim. Çok çok memnunum. Ama 40 dişli taktığımda memnun olmamıştım. Şöyle diyiyim. Motorda yapılacak en ufak oranlı dişli değişimi arkayı 1 diş küçültmektir. Eğer önü 1 diş büyütürsen arkada 3 diş küçültmeye eş oluyor ve motor kaldırmıyor. Benim cbf kaldırmadı. Ama arka dişlini orjinal diş sayısından bir diş küçük bulursan çekinmeden değiştirebilirsin. Bu arada her markanın farklı arka diş seçenekleri piyasada yok. Bu yüzden genelde ön dişliyi bir diş büyültmek şeklinde bu işi yapıyorlar. Ama bu değişimden memnun olmayabilirsin. Eğer arkada 1 diş küçük dişli bulursan çekinmeden yap. motor baya rahatlıyor. Daha bi uzun yola yatkın hale geliyor. 5 km/h farkediyor. Yani diyelim ki orj. dişli ile 5 viteste motorun misal 7000 devirde 95 km/h yapıyorsa, bir diş küçük dişli ile aynı devirde 100 km/h yapabiliyorsun, cbf 150 için konuşursak bizim motorlar 80 den sonra yüksek devir kullanmaya başlıuyor ama artık bu 5 km/h avantaj ile 90-100 dahi motor fazla bağırmıyor. yani +5 olarak düşün. 100 km/h la rahatlıkla sabitliyebiliyorum. Önceden de bunu yapabiliyordum ama motor çok bağırıyordu. Şimdi daha rahat. Bu dişli değişim oranını yüksek tutarsan iki kişi, özellikle yokuşlarda vs sıkıntı çekersin. Arka dişninin 1 diş küçüğünü bul ve değiştir. Motor rahatlar + deb. balatana, motora vs de bi olumsuzluğu olmaz. Çünki oran olarak küçük bi değişim.
Arka dişliyi büyültürsen hızın düşer çekişin artar. Yakıtın artar. Hızının düşmesi ve aynı hızlarda motorun artık daha yüksek devirlerde çalışması ve yakıtınında artması canını sıkmasın sonra Ben arka dişli değiştirdim bahsettiğim gibi. Dişliyi www.rialli.com dan 14 tl ye aldım. 2 günde elime ulaştı. 3,5 tl kargo masrafı. 17,5 tl ye mal oldu. Evin önünde kardeşimle değiştiriverdik hemen
Slm dıslıyı 1 ve 2 diş küçültürsen hızı artar, buyultursen,hız azalır ama gucu artar, rampada daha ıyı çeker.
Dişliyi kuçultuğunde, sen farkına varmadan, devir saati red line geldığınde, red line belli bir sure devam edildiğinde, Sibop keser buda hiç iyi olmaz
Sana tavsıyem aynı dişliyle devam et, orjınalınden şaşma, fabrıkada muhendısler herşeyını ayarlamıslar.
Seçim sizin hakkınız, iyi geceler
bu çabaların hepsi faydasız bende YBR kullandım zamanında 0 KM aldım motoru hiç bişeyini değişmeden sattım 4 silindir aldım 260 gördüm sende öle yap az bişi tecrübe ve deneyim kazan para biriktir al 4 silindir dişli zincirle uğraşmazsın 200 km de 50 lira benzin yakar hızın gücün neolduğunu anlar ölmez sağ kalırsan arkadaşlarına anlatacak hikayen olur...
bence makinaların en önemli parçaları olan hareket iletimiyle oynanmamalı
ark sölemiş müh düşünmüş taşınmış en iyisinde karar kılmışlarki sende onu kullan
150 cc makina alıpda 600RR ile zidik yarıştırmak istemiyosanız tabiki...
lafım sana değil herşey tercih meselesi tabiki..lafım anlıyana
Anladımki bu dişlilerle oynamayacaksın?
tarzına göre bir durum az yaksın uzun yolda devirsiz gideyim sessiz sessiz dersen arka dişliyi küçült ya da ön dişliyi büyüt.
yok ben kalkışlarda iyi olayım biraz dersen o zaman tersini yap
fabrika dişlileri genelde moto son viteste maksimum gücünü verdiği devirde son hızını yapacak şekilde dişli seçiliyor(hemen hemen) bakın son hız videolarına hepsi bu tarz da
ama formula 1 de de adamlar sabahtan akşama kadar dişliyle oynuyor ideal şartları sağlamak için
ben arkayı 1 kaç diş küçültmekten yanayım rahatlık açısından
arka dişliyi değiştirmekmi daha verimli yoksa ön dişliyimi???
ben ön dişliyi 15 ten 17 ye yükselttim idare ediyo. ön 15 kalsada arkayımı küçültsem diyorum sonuç farklı olacaksa tabi.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
ön dişliyi 1 diş büyüt motor uzun yolda rahatlıyo.
geçenlerde zincir dişliyi değiştirdim ön dişliyi 2 diş büyük taktım (hat yapmışım) 4. vites öldü fakat şehir sakin kullanım içinde süper oldu 4. viteste düşük devirde tın tın gezmesi iyi oluyor.
ufak bi tavsiye: zincir ve dişliyi takım halde değiştirin.
kafan fazla karışmasın, arka dişlini 1 diş küçüğü ile değiştir başın ağrımasın, diğer deşiklik şekilleri mesela, ön diş 1 dişi büyütmek veya arka dişten bir dişten fazla küçültmek motoru yorar. 5. vitesin hayrını göremez olursun, bayırlarda canın sıkılır.
arka dişliyi 1 diş küçük taksan hiçbirşey anlamassın öne 1 veya 2 diş büyük taktığında farkı anlarsın bence 1diş büyük tak
şu dişli olayını bende pek çözemedim. bende uyguladım ön dişliyi 2 diş büyüterek. aklıma takılan ön veya arka dişliyle oynamak aynı sonuçmu verir.
önü 2 diş büyütmek veya arkayı 1 diş küçültmek aynı kapıyamı çıkar.
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
arka dişliyi 3 diş küçültme ön dişliyi 1 diş büyütmeye eşit [ortalama olarak]
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)