Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ön ve Arka Dişli

    REKLAM ALANI
  1. #21
    babaeskili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    Kırklareli/Babaeski
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2008 Gri
    Mesela benim motorumun arka dişlisi 36 ön dişlisi 14. Arka/ön oranı 36:14=2.57 yani ön ve arka dişli arasındaki tek dişli farkı 1'e 3 gibi oluyor kendi motoruma göre.Bu yüzden ön dişliyi tek diş büyütmek bile güçten büyük bir kayba neden olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu dişli işleri ile çok uğraştım. Şimdi sana bi destan yazabilirim ama. Kısa ve öz geçiyim. Ben cbf 150 nin arka dişlisini 1 diş küçüğünü temin ettim ve orj 42 dişliyi 41 le değiştirdim. Çok çok memnunum. Ama 40 dişli taktığımda memnun olmamıştım. Şöyle diyiyim. Motorda yapılacak en ufak oranlı dişli değişimi arkayı 1 diş küçültmektir. Eğer önü 1 diş büyütürsen arkada 3 diş küçültmeye eş oluyor ve motor kaldırmıyor. Benim cbf kaldırmadı. Ama arka dişlini orjinal diş sayısından bir diş küçük bulursan çekinmeden değiştirebilirsin. Bu arada her markanın farklı arka diş seçenekleri piyasada yok. Bu yüzden genelde ön dişliyi bir diş büyültmek şeklinde bu işi yapıyorlar. Ama bu değişimden memnun olmayabilirsin. Eğer arkada 1 diş küçük dişli bulursan çekinmeden yap. motor baya rahatlıyor. Daha bi uzun yola yatkın hale geliyor. 5 km/h farkediyor. Yani diyelim ki orj. dişli ile 5 viteste motorun misal 7000 devirde 95 km/h yapıyorsa, bir diş küçük dişli ile aynı devirde 100 km/h yapabiliyorsun, cbf 150 için konuşursak bizim motorlar 80 den sonra yüksek devir kullanmaya başlıuyor ama artık bu 5 km/h avantaj ile 90-100 dahi motor fazla bağırmıyor. yani +5 olarak düşün. 100 km/h la rahatlıkla sabitliyebiliyorum. Önceden de bunu yapabiliyordum ama motor çok bağırıyordu. Şimdi daha rahat. Bu dişli değişim oranını yüksek tutarsan iki kişi, özellikle yokuşlarda vs sıkıntı çekersin. Arka dişninin 1 diş küçüğünü bul ve değiştir. Motor rahatlar + deb. balatana, motora vs de bi olumsuzluğu olmaz. Çünki oran olarak küçük bi değişim.
    benim bir sorum olacak size ve forumun dişli zincir orantı hesabını bilenlerine... Zincirin kısa olması veya uzun olması performansı nasıl etkiler. Mesela benim cg motorumda arka 38 T, ön 14 idi. Motor 100 cc idi. Motoru 125 cc lik yaptıktan sonra arka hafiften dışarı doğu meyilli olduğundan aynısından bulamadım ve önü 18T yaptım. E tabi zincirin uzunluğu arttı. Toplam 52 diş deliği veya bakla oldu.Yanılmıyorsam 3 bakla arttırıldı. Bu arada faydalı olacağına inandığım bir siteyi paylaşmak istiyorum. google da spocketcalculator diye aratırsanız çıkar. Bu siteden dişli orantı vs öğrenebiliyoruz. bu siteden bir hesap yaptığında 18-38 (şu anki) dişli oranlarına 16-34 dişli oranları hız ve tork konusunda nerdeyse başa baş olmuş oluyor. dişlileri küçülltüğümüzden zinciri de kısaltmak gerekecektir. Şimdi asıl mevzuya gelirsek. Motordaki performans zincir küçülmesiyle aynı mı kalır yoksa artar mı yoksa azalır mı? Herkes yorumlasın lakin özellikle deneyenler yazarsa beni mutlu etmiş olurlar.

  3. #23
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    http://www.bizimmotor.com/honda-yedek-parcalari/cbf-150-yedek-parcalari?sort=p.price&order=ASC&page=2

    burada tüm cbf ürünlerine ulaşabılırsınız,

    Serkan Usta Tavsiye Etti Derseniz,
    Yeterince ındırımde uygulayabılırler...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #24
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    herkes ayrı kafada biri diyor 1 diş kucult dıgerı dıyo 2 dıs kucult onu buyult bırı dıyo arkayı elle one dokunma.

    burdan ne anlıyoruz ? var ki mühendislerin bi bildikleri yapıyorlar. arkayı buyultursen cekısın artar hızın duser ve benzının de yukselır. bu hesaplamaları yaparak bıseyler ayarlayabılırsen ne mutlu sana ki mühendislik hesaplarıyla oluyor bunlar. adam ugrasmıs nasıl az yakar nasıl hızlı gıder. sen hıc oynama dıslılerınle +5km için.
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  5. #25

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    Alıntı ugrgnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes ayrı kafada biri diyor 1 diş kucult dıgerı dıyo 2 dıs kucult onu buyult bırı dıyo arkayı elle one dokunma.

    burdan ne anlıyoruz ? var ki mühendislerin bi bildikleri yapıyorlar. arkayı buyultursen cekısın artar hızın duser ve benzının de yukselır. bu hesaplamaları yaparak bıseyler ayarlayabılırsen ne mutlu sana ki mühendislik hesaplarıyla oluyor bunlar. adam ugrasmıs nasıl az yakar nasıl hızlı gıder. sen hıc oynama dıslılerınle +5km için.
    mühendis uğraşmış mı? İnan bana kimsenin uğraştığı yok. Geçenlerde haberlere çıkmış bi motosiklet markası fabrikası (Türkiye'de). çin motorlarından. mesele şu adam açıkça söylüyor: motor komple geliyor biz sadece şaseyi kaynatıyoruz birbirine. Bu mudur uğraşmak. birleştirmesi mühendisler eşliğinde yapılmıyor. Belki başkasından kiralanıp duvara asılan bir mühendis diploması var ama hani mühendis ortalıkta yok. Ortalıkta olan kalfalıktan yetişenler. Tabi motoru orjinal halde alırken önde 15 dişli olsa ses çıkarmazsınız değil mi?

  6. #26

    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    rize çayeli
    Motosikleti
    2012 tvs apache rtr 150
    slm arkadaşlar bende bu dişli konusunda baya duşunuyorum apache 150 var on13/ arka 44 arkayi 43 mu yapsam yoksa 42 mı duşunuyorum evet motor 7000 devirden sonra çok bağiriyor arkayi 42 yaparim ama duşunuyorum motorum rampalarda çekermi bilsemkı rampalarda sorun yaşamm 42 diş yaparim saygilar

  7. #27
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Kardeşim mühendisler tasarlamış etmiş en idealini bulmuş ne zorunuz var kurcukluyorsunuz....

  8. #28

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Kolay olsun diye soyle yapalim: diyelimki arkada 40 onde 20 dis var. Bu durumda 40/20: 2 olur. Bu senin motor ve vites kutusundan gelen kolaylik icin 1000 olsun devir sayisini yariya dusurur. Yani arka teker sanzimandan cikan devirden 1000/2=500 devre duser.
    Diyelimki 40 disten 2 dis azalttin 38/20= 1.9 bu durumda arkA teker 1000/1.9=526 tur atar. Dolayisi ile 100km hiz ile gitmek icin onceden 10000 devir cevirken simdi 10000x500/526= 9500 devir cevirisin. (%5 daha az) zaten 2/1.9=1.0526(yada tam tersi 1.9/2= 0,95)

    Isin cekis kismina gelirsek vites oranlarindaki degisiklik dogrudan cekisi etkiler ama kesin sonucu bulmak icin ciddi hesaplar yapilmalidir. Bu hesaplari internette yada universitelerin yol muhendisligi kitaplarindan ulabilirsin. Su kadarini soyleyeyim vites degisim suresindeki hiz kaybi bile hesaplana bilir.

    Cepten yazdigim icin kusurlar affola.
    Selamlar
    MANKU bunu beğendi.

  9. #29
    haso4231 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2014
    kardes arka dısliyı buyutursen motor hızlı kalkar ama hız yapmaz tork yanı guc yukselır motorun gucunu dıslı buyuk oldugu ıcın tekerleklere veremez motorun 70-80 lerde bagırmaya baslar arka dıslıyı kucultursen hız artar kalkıs gucu azalır on dıslıyı degıstırmene gerek yok eger hız ıstıosan bulunan dıslı boyutunu bı kucugu ıle degıstır (arka dişli)ön dişliyı degiştirmenı tavsıye etmem bıde motorun kac cc oda onmli

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

    katılmıyorum fabrıka ckıslı motorların dıslılerı rıske edılıp garantılık bı durum olmasın dıye bı buyuk takılıobnm motorum resmen bagırıyodu bırakın gıdecem dıye ıkı dıs kucugunu taktım hem yakıtı dustu hem tork dengede olunca sarsıntı kesıldı hemde hızlandı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

    150 cc motorumda 40 yerıne 36 dişli var yakıtı 130 ken 110 a dustu sarsıntı yok hız var makına rahat


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler