Mesela benim motorumun arka dişlisi 36 ön dişlisi 14. Arka/ön oranı 36:14=2.57 yani ön ve arka dişli arasındaki tek dişli farkı 1'e 3 gibi oluyor kendi motoruma göre.Bu yüzden ön dişliyi tek diş büyütmek bile güçten büyük bir kayba neden olabilir.
Mesela benim motorumun arka dişlisi 36 ön dişlisi 14. Arka/ön oranı 36:14=2.57 yani ön ve arka dişli arasındaki tek dişli farkı 1'e 3 gibi oluyor kendi motoruma göre.Bu yüzden ön dişliyi tek diş büyütmek bile güçten büyük bir kayba neden olabilir.
benim bir sorum olacak size ve forumun dişli zincir orantı hesabını bilenlerine... Zincirin kısa olması veya uzun olması performansı nasıl etkiler. Mesela benim cg motorumda arka 38 T, ön 14 idi. Motor 100 cc idi. Motoru 125 cc lik yaptıktan sonra arka hafiften dışarı doğu meyilli olduğundan aynısından bulamadım ve önü 18T yaptım. E tabi zincirin uzunluğu arttı. Toplam 52 diş deliği veya bakla oldu.Yanılmıyorsam 3 bakla arttırıldı. Bu arada faydalı olacağına inandığım bir siteyi paylaşmak istiyorum. google da spocketcalculator diye aratırsanız çıkar. Bu siteden dişli orantı vs öğrenebiliyoruz. bu siteden bir hesap yaptığında 18-38 (şu anki) dişli oranlarına 16-34 dişli oranları hız ve tork konusunda nerdeyse başa baş olmuş oluyor. dişlileri küçülltüğümüzden zinciri de kısaltmak gerekecektir. Şimdi asıl mevzuya gelirsek. Motordaki performans zincir küçülmesiyle aynı mı kalır yoksa artar mı yoksa azalır mı? Herkes yorumlasın lakin özellikle deneyenler yazarsa beni mutlu etmiş olurlar.
http://www.bizimmotor.com/honda-yedek-parcalari/cbf-150-yedek-parcalari?sort=p.price&order=ASC&page=2
burada tüm cbf ürünlerine ulaşabılırsınız,
Serkan Usta Tavsiye Etti Derseniz,
Yeterince ındırımde uygulayabılırler...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
herkes ayrı kafada biri diyor 1 diş kucult dıgerı dıyo 2 dıs kucult onu buyult bırı dıyo arkayı elle one dokunma.
burdan ne anlıyoruz ? var ki mühendislerin bi bildikleri yapıyorlar. arkayı buyultursen cekısın artar hızın duser ve benzının de yukselır. bu hesaplamaları yaparak bıseyler ayarlayabılırsen ne mutlu sana ki mühendislik hesaplarıyla oluyor bunlar. adam ugrasmıs nasıl az yakar nasıl hızlı gıder. sen hıc oynama dıslılerınle +5km için.
Think Nothing! Just Twist The Wrist
mühendis uğraşmış mı? İnan bana kimsenin uğraştığı yok. Geçenlerde haberlere çıkmış bi motosiklet markası fabrikası (Türkiye'de). çin motorlarından. mesele şu adam açıkça söylüyor: motor komple geliyor biz sadece şaseyi kaynatıyoruz birbirine. Bu mudur uğraşmak. birleştirmesi mühendisler eşliğinde yapılmıyor. Belki başkasından kiralanıp duvara asılan bir mühendis diploması var ama hani mühendis ortalıkta yok. Ortalıkta olan kalfalıktan yetişenler. Tabi motoru orjinal halde alırken önde 15 dişli olsa ses çıkarmazsınız değil mi?
slm arkadaşlar bende bu dişli konusunda baya duşunuyorum apache 150 var on13/ arka 44 arkayi 43 mu yapsam yoksa 42 mı duşunuyorum evet motor 7000 devirden sonra çok bağiriyor arkayi 42 yaparim ama duşunuyorum motorum rampalarda çekermi bilsemkı rampalarda sorun yaşamm 42 diş yaparim saygilar
Kardeşim mühendisler tasarlamış etmiş en idealini bulmuş ne zorunuz var kurcukluyorsunuz....
Kolay olsun diye soyle yapalim: diyelimki arkada 40 onde 20 dis var. Bu durumda 40/20: 2 olur. Bu senin motor ve vites kutusundan gelen kolaylik icin 1000 olsun devir sayisini yariya dusurur. Yani arka teker sanzimandan cikan devirden 1000/2=500 devre duser.
Diyelimki 40 disten 2 dis azalttin 38/20= 1.9 bu durumda arkA teker 1000/1.9=526 tur atar. Dolayisi ile 100km hiz ile gitmek icin onceden 10000 devir cevirken simdi 10000x500/526= 9500 devir cevirisin. (%5 daha az) zaten 2/1.9=1.0526(yada tam tersi 1.9/2= 0,95)
Isin cekis kismina gelirsek vites oranlarindaki degisiklik dogrudan cekisi etkiler ama kesin sonucu bulmak icin ciddi hesaplar yapilmalidir. Bu hesaplari internette yada universitelerin yol muhendisligi kitaplarindan ulabilirsin. Su kadarini soyleyeyim vites degisim suresindeki hiz kaybi bile hesaplana bilir.
Cepten yazdigim icin kusurlar affola.
Selamlar
kardes arka dısliyı buyutursen motor hızlı kalkar ama hız yapmaz tork yanı guc yukselır motorun gucunu dıslı buyuk oldugu ıcın tekerleklere veremez motorun 70-80 lerde bagırmaya baslar arka dıslıyı kucultursen hız artar kalkıs gucu azalır on dıslıyı degıstırmene gerek yok eger hız ıstıosan bulunan dıslı boyutunu bı kucugu ıle degıstır (arka dişli)ön dişliyı degiştirmenı tavsıye etmem bıde motorun kac cc oda onmli
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
katılmıyorum fabrıka ckıslı motorların dıslılerı rıske edılıp garantılık bı durum olmasın dıye bı buyuk takılıobnm motorum resmen bagırıyodu bırakın gıdecem dıye ıkı dıs kucugunu taktım hem yakıtı dustu hem tork dengede olunca sarsıntı kesıldı hemde hızlandı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
150 cc motorumda 40 yerıne 36 dişli var yakıtı 130 ken 110 a dustu sarsıntı yok hız var makına rahat
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)