aynı cc de neden bu kadar hp farkı olur
Reklamlar
-
15 Haziran 2009, 22:05
#1
arkadaşlar bugün nette gezinirken kafama işey takıldı. aynı cc olan motorlar neden farklı güçlerdedir. silindir sayısı aynı olmasına ragmen.örnegin kanuni tiger 250 cc 18.5 hp bir başka modeli cross 250 de tek silindir ama 13 hp. hadi 600 yada 1000 cc lerde anladık kullanılan teknoloji ve marka üstünlügünü ön plana çıkartma çabası için 10-15 hplik güç farkı olabilmekte ama düşük cc lerle yüksek cc ler arasında orantıya vurdugunda neden bu kadar fark var.
Reklamlar
-
15 Haziran 2009, 22:07
#2
devir sınırlandırmasından dır bir neden.cdi başka nedenler de var
-
15 Haziran 2009, 22:14
#3
Daha geliştirilmiş motor teknelojisi kullanılmış olabilir. Motor dizayn edilirken çalışma esnasında emsallerinden daha iyi hava alması sağlanmıştır. Daha yüksek devir çevirebilen bi motor oluşturulmuştur. 250 cc x motor max misal 8000 devirde 25 beygir üretirken 12000 devire çıkabilen bi 250 cc y motor belki 30-35 bg çıkar gibi gibi.
-
15 Haziran 2009, 22:19
#4
-
15 Haziran 2009, 22:21
#5
benim 50cc de 9hp nasıl olcak
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
15 Haziran 2009, 22:26
#6
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Daha geliştirilmiş motor teknelojisi kullanılmış olabilir. Motor dizayn edilirken çalışma esnasında emsallerinden daha iyi hava alması sağlanmıştır. Daha yüksek devir çevirebilen bi motor oluşturulmuştur. 250 cc x motor max misal 8000 devirde 25 beygir üretirken 12000 devire çıkabilen bi 250 cc y motor belki 30-35 bg çıkar gibi gibi.
tiger 8000 devir çevirmekte cross 250 ise 7200 devir arada 5 hp var mesela gt250 r 29 hp onu anlarım çift silindir. devirli makina
honda dylan 150 cc ama 15 hp öte yandan 150 cc bir cinli scooter 10 hpyi geçemiyor buna bi sözüm yok honda prestij için üretmiş oldugu bir motor o. kalitesi tartışılmaz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 PM ----------
satoyama adlı üyeden alıntı
benim 50cc de 9hp nasıl olcak
seninki iki zamanlı o yüzden arada fark olması dogal.
-
15 Haziran 2009, 22:27
#7
Birde su soğutmalı aynı cc motorlar emsallerine göre daha güçlüler. Ama bunun açıklamasını bilmiyicem. Bilenler varsa yazsınlar.
-
15 Haziran 2009, 22:37
#8
Teknik olarak bakarsak, besleme, sikistirma, silindir stroklari, emisyon kontrolu gibi bir suru neden var. Guc almanin en kolay yolu sikistirmayi yukseltmek. Ama bunu yapabilmek icin de belli kriterler var. Sikistirma artarsa basinc artar, sicaklik artar. Bunu karsilayabilecek dayanikli malzeme, daha gelismis sogutma sistemi gerektirecek. Arti motorun total omrune yansiyacak tum bunlar ve tabii maliyetler, bakim masraflari var. vs, vs, vs... Var oglu var yani. Muhendislik muhtesem bi bilim dali vesselam...
-
15 Haziran 2009, 22:38
#9
birde honda shadowlar sadece 48bg
-
15 Haziran 2009, 22:52
#10
Egzantrik dereceleri bile müthis farklar çıkarabilmekte.
Örnek otomobilden vereyim.Honda civic 1,6ies 118 ps iken (1598cc) yine civic VTİ 160ps(1598cc).Çıkan fark değişken subap zamanlaması.
Honda VFRde değişken subap zamanlamasına sahip efsane motosikletlerden biridir.
-
15 Haziran 2009, 23:26
#11
Beygir i oluşturan tork ve devir olduğu için, motorun çevirdiği devir ne kadar yüksekse maksimum beygir de o kadar yüksek olur. Motorun yapısına bağlı.
Ama gerçekte bizi taşıyıp keyif veren motor kullanılan devirdeki güçtür. Aynı deviri çeviren iki motordan güçlü olan tork değeri yüksek olandır.
Karışık anlattım galiba
-
15 Haziran 2009, 23:29
#12
ona kalırsan 2 zamanlı corsslar 55 hp :D şaka şaka (ama öyle karşılaştırmış gibi olmayım)
Şanzımandan da olabilir ve dişli oranlarından.
-
15 Haziran 2009, 23:35
#13
bsd adlı üyeden alıntı
Beygir i oluşturan tork ve devir olduğu için, motorun çevirdiği devir ne kadar yüksekse maksimum beygir de o kadar yüksek olur. Motorun yapısına bağlı.
Ama gerçekte bizi taşıyıp keyif veren motor kullanılan devirdeki güçtür. Aynı deviri çeviren iki motordan güçlü olan tork değeri yüksek olandır.
Karışık anlattım galiba
çok doğru bir tespit olayı çözdüğünüz belli
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:33 PM ----------
killing_machine adlı üyeden alıntı
Şanzımandan da olabilir ve dişli oranlarından.
abi gözünü seveyim güçle dişlinin ne alakası var şimdi senin moto 5 vites yerine 20 vites olunca uçacakmı yani
-
16 Haziran 2009, 00:02
#14
ÜmitDURA adlı üyeden alıntı
Egzantrik dereceleri bile müthis farklar çıkarabilmekte.
Örnek otomobilden vereyim.Honda civic 1,6ies 118 ps iken (1598cc) yine civic VTİ 160ps(1598cc).Çıkan fark değişken subap zamanlaması.
Honda VFRde değişken subap zamanlamasına sahip efsane motosikletlerden biridir.
aradaki fark değişken subap zamanlaması değil 1.6 ies de de vtec motor var vti da da vtec motor var yani ikisinde de değişken subap zamanlaması teknolojisi var burda ki fark tamamen motorun egzost sistemi hava yakıt karışımı oranı ile alakalı oluyor.hondanın otomobil motorlarını karşılaştırırsak. motosikletler için de aynı burda fark çok aslında açıklayayım hemen kısaca farkları:egzost,strok,sıkıştırma oranı,hava yakıt karışımı oranı, headers (egzost manifoltu),karbüratör/enjeksiyon sistemi,bu değişikliklere bağlı olarak motorun yapısı da müsait ise doğal olarak çevirdiği devir sayısı da tork u da beygir gücü de artar vs.vs.bu tarz şeylerden dolayı ha değişken subap zamanlamasını 250 cc ye uydurursan o zaman fark eder tabi ama o vti olayını yanlış biliyorsun arkadaşım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:57 PM ----------
bsd adlı üyeden alıntı
Beygir i oluşturan tork ve devir olduğu için, motorun çevirdiği devir ne kadar yüksekse maksimum beygir de o kadar yüksek olur. Motorun yapısına bağlı.
Ama gerçekte bizi taşıyıp keyif veren motor kullanılan devirdeki güçtür. Aynı deviri çeviren iki motordan güçlü olan tork değeri yüksek olandır.
Karışık anlattım galiba
her motorun üretebildiği maksimum torkun da bir eğrisi vardır belli bir devirden sonra tork ta üretmez tam tersi torkta düşüşe geçer (yüksek devirlerden ihtibaren) iş tamamen teknikte
-
16 Haziran 2009, 00:12
#15
Max Beygir, tork ve devirin carpiminin maksimumudur. Burada onemli olan, torkun da devire gore degismesidir. Butun motorlarda Tork, belli bir devire kadar artar, sonra dusmeye baslar.
Gelelim senin sorunun cevabina:
Bir motorun torku dusuk devirlerde ne kadar yuksekse, devir yukseldikce o kadar erken dusmeye baslar. Cruiser (verdigin shadow ornegi), touring vb. agir motorlarda, dusuk devirlerde yuksek tork elde edilir. Fakat bunun bedeli, devir arttikca hizla dusen torktur. Bu nedenle bu motorlarin beygiri (tork x devir) dusuk olur.
Ote tandan SS gibi hafif motorlar dusuk devirlerde yuksek tork vermezler. Bu nedenle yuksek devirlerde de torklari yuksek olur ve boylelikle maksimum beygirleri (tork x devir) yuksek olur.
Ayni tarz (cruiser, ss vb.) iki motor icin teknoloji, sikistirma, egzoz, hava filtresi, manet, file vb. seyler 2. sirada gelir.
Umarim soruna cevap verebilmisimdir
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
16 Haziran 2009, 05:17
#16
asivezor adlı üyeden alıntı
tiger 8000 devir çevirmekte cross 250 ise 7200 devir arada 5 hp var mesela gt250 r 29 hp onu anlarım çift silindir. devirli makina
honda dylan 150 cc ama 15 hp öte yandan 150 cc bir cinli scooter 10 hpyi geçemiyor buna bi sözüm yok honda prestij için üretmiş oldugu bir motor o. kalitesi tartışılmaz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:25 PM ----------
seninki iki zamanlı o yüzden arada fark olması dogal.
valla açıklama yazmaya üşendim 2 zamanlı ve+farklar var
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
16 Haziran 2009, 10:00
#17
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post1524759
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:00 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:59 AM ----------
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post1519260
aynen ben de üşendim
daha önce yazdıklarımın linkini verdim
umarım faydalı olur
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
16 Haziran 2009, 10:42
#18
kawasaki er5
yamaha xjr 1300
-
16 Haziran 2009, 16:57
#19
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
çok doğru bir tespit olayı çözdüğünüz belli
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:33 PM ----------
abi gözünü seveyim güçle dişlinin ne alakası var şimdi senin moto 5 vites yerine 20 vites olunca uçacakmı yani
sen motosikletinin arka dişlisi 40 diş iken bi 50 diş yap bakıyım hocam ne oluyor hız yok ama güç çok olur denedim biliyorum. hatta ben tepsi gibi bi dişli taktım 72 diş benim jawa motorlu crosumada nerdeyse 65 derecelik yokuşu çeyrek gazla çıktım.
-
16 Haziran 2009, 17:07
#20
Bende farklı açıdan olaya bakmak istiyorum.Markaların kendi modelleri için verdiği güç değerlerine fazla güvenmeyin.Çünkü çok çeşitli güç ölçüm tarzları var.Mesela Amerikan "SAE",Japon "ECE",Avrupa "DIN" standartlarını kullanır.En balonuda Amerikan SAE'sidirÇünkü yüksüz olarak sadece boşta çalışan motorun krankından dinamometrenin ölçtüğü değeri verirki gerçek çekiş gücünün neredeyse iki katı bir değer çıkar.Örneğin gerçekte 90hp olan bir araç bu ölçümle 140 hp'leri gösterebilir.Motosklet için aslolan,arka tekerleğin bir platform üzerinde,binicisiyle yapılan dinamometre ölçümüdürki tartıştığımız hiçbir marka bunu yapmayı boşverin düşünmemiştir bile.O yüzden bindiğiniz motor sizi artçınızla tatmin edici şekilde taşıyorsa o yeteri kadar güçlü bir makinadır.(Buda Oğuz cinsinden ölçüme denk gelir)
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler