bunlar sökerken çektiğim fotolar:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:04 PM ----------
-------------------
-------------------
-------------------
bunlarda toplarken çekebildiklerim.
helal usta zat in dilinden anliyorsun topici merakla takip ediyorum
çok ta zor değil aslında ama benim haliyle önceden çok tecrübem var ,
kendi arabam üzerine ,o yüzden zorlanmadım,
sadece birkaç tiyo aldım motorculardan o kadar,
mesela krankı çıkarmak için veya motoru toplarken senteye getirme işi için gibi falan filan.
hesapta bilgisayarcı ve elektronikçiyiz
şu an rodajdayım, henüz problem yok .
unutmadan ,
mekan, sanayide bir arkadaşımın otomobil servisidir.
Hocam bence motoru hiç toplama, dağınık hali daha yakışıklı
valla bravo o kadar parçayla uğraşmak her yiğidin harcı değil.ben resimlere bakarken bile yeterince karışık geldi.öyle bir mekanda bulabilmek büyük şans ama o iyi bir avantaj gerçekten,evin salonunda motor toplayanları da çok gördüm ben,her mobilyanın altından bi parçasını bulup takıştırarak,gazete yığınlarının içinde...
Helal olsun arkadaşım en kısa zamanda dükkan açmak lazım sana.
Fotolarda dört dörtlük paylaşım için teşekkürler.
Yanlış mesaj yazmışım, özürlerimle aşağıdaki mesajla değiştirme hakkımı kullanmak istiyorum:
Abicim sen her şeyi süper bilirsin, topla motoru ömür boyu bin, lanetli falan değil, Rossi gelse elini öpsün, silindir kapağına bi zımpara bi oje o motor seni 300 bin km daha götürür. Korkma sen o motoru toplayınca yolda bilya falan dağılıp motor falan kitlenmesi, 100'le giderken motorun seni yere çalması gibi bir şey asla söz konusu olamaz. Olursa da zaten bişi olmaz sana, süper dalyan gibi adamsın.
İyi günler.
Eğer böyle bir çalışma yapmak isteyen olursa ,
2 tane çok önemli aparatı temin etmek gerekiyor ,
onlar olmadan işiniz zor.
Bu aparatlar az çok farklılık göstersede, neredeyse %99 bütün scooterlarda kullanılmaktadır , sadece zat150 ye özel değildir.
1- manyeto sökme aparatı(çektirmesi) :
resimdeki manyeto aksamını sökebilmek için aşağıdaki çektirmeyi bir şekilde bulmanız lazım, yoksa sökemezsiniz.
2- ilk hareket kavrama sökme aparatı :
aynı şekilde bu da şart, oradaki tuhaf somun bu aparat olmadan sökülmüyor.
sökülürde keski falan kullanıp somunu bozarak sökmeniz lazım.
MaxiBoost Açtığın Topicte Tüm Msjları tek tek Okudum... Motoru Sökme Toplama Konusunda gayet iyisin... Ama Eksik kaldığın bir nokta varki en mühim olanı o.
Sen Forum Mantıgından Anlıyorsan . Açtığın Konuya Cevap veren sana katılan hiç kimseye " Sana ne oluyor " , "sana fikrini soran yok hocam" Gibi Tersleme usülü Cevaplar vererek sempati yaratmazsın.Aksine Forumda kendini Kötü biri olarak karşıt bir çok arkadaş kazanırsın..
Bu msja vereceğin cevabı azı ve çoğu ile tahmin edebiliyorum...
Ama eğer anlayabiliyorsan beni ki bu yazdıklarımla 100 kişiye sorarsan 98 kişi aynı fikirdedir.. Forum ve paylaşım adapları gereği ki Önemli olan tartışma ve çözüm adabına uymayan yaklaşımların hiç hoş Değil...
İyi Forumlar.
asıl sorun ne biliyormusunuz,
1-teknik bilgisi olmayan ( ki olmayabilir, gayet doğaldır) herkesin bir şekilde fikir yürütmesi .
Bu sayede 1 sorunun 32 tane cevabı oluyor, buna şöylede cevap verebiliriz, her kafadan bir ses çıkıyor , belki cevap yazanların çoğu iyi niyetli olabilir ama emin olmadan TEKNİK foruma mesaj yazmak başkalarını boşuna uğraştırabilir,
Scooterda motor yağını değiştirdim titreme kayboldu diyen bile varki bu sadece forumun teknik kısma olan güvenliğini zedelemezmi ? Ben o yüzden bir başlık açarken özellikle minik bir uyarı yazısı yazıyorumki olay hemen geyiğe dönmesin. Keşke yapıcı eleştiriler gelse, bunu şöyle yapsaydın, o öyle olmaz bak bu şekilde yap , işte bu doğru olan yöntem, falan gibi.
2-gereksiz ve anlamsız yere, sanki zorla mesaj yazması lazımmış gibi insanların mesaj yazmaları.
Bu daha ilginç, kendini mesaj yazmak zorunda hisseden insanlar var,
illaaaa mesaj yazacak, öyleki artık konudan uzak anlamsız mesajlar geliyor, ne alaka? kel alaka diyorsun. Bir tek benim açtığım başlıklarda değil, görüyorsunuz her mesajın altında birkaç tane anlamsız - gereksiz mesaj vardır, teknik kısımda olmaması lazım bunların, birşey öğrenmek isteniyorsa 8 sayfa geyik ,1 sayfa asıl mesaj olursa bu iş çok zor.
burada paylaştığım şeylerden benim bir çıkarım yokki ,
tek amacım elinden birkaç şey gelen varsa kendi işini kendi görsün ,kendi yapamıyorsa bile en azından neyin ne olduğunu bilmesi bile büyük avantajdır,
çünkü motorcular arasında cıssss elleme bozarsın mantığı ve aman dokunma ustaya git mantığı çok yaygın, haa yanlışmı bu? hayır doğru ama her gördüğüne usta dersen işimiz var işte, o yüzden "usta" kalitesini kullanıcı olarak seçebiliyorsak, en azından gerçekten düzgün ustaları ön plana çıkarır geriye kalan balonları ayıklamış oluruz, bu da bir parça teknik bilgiyle olabilir ancak .
son olarak gelelim yukarıdaki ters cevaba,
arkadaş öyle bir şey yazmışki, sanki ben zatı yere göğe sığdıramıyorum, dünyanın en iyi scooterı diyorum, ondan çok menunum ve herkese zat tavsiye ediyorum ?
Başlık bile lanetli zat, o da işin espirisi gerçi ama neyin ne olduğunu gayet iyi biliyoruz, buna rağmen kalkıp ben o motora binmem, sat onu ,yedek parça yap bilmem ne denince insan kızıyor birazcık.
Herkesin belli bir bütçesi parası var , kimse çin malı motora binmeye meraklı değilki ? üstelik ben klasik çoğu kişinin yaptığı gibi kendi malını ne pahasına olursa olsun öven biride değilim. Bakın bakalım 78 tane mesaj yazmışım hangisinde zat 150 için övgü dolu bir yazım var? (tipi hariç) .
bu 150 zat lanetine inanmaya başladım çok samimi arkadaşımda var bu muhterem motordan aradabir işim olduğunda alırım ilk hikayem bende hyo variken bi gezimizde başladı arkadaşım motorları değiştirelim öyle turluyalım teklifine istemedende olsa tamam dedim ve birinci dakikası firenleri çok zayıf olan zatla bir arabaya patladım masraf 400tl aradan zaman geçti uğursuzluğuna inandığım bir mevki var bu inancım da zatla olan olaylardan sonra başladı sahil yolundan geçerken ama sirkeci bakırköy istikametinde kum kapı dolayları değil tam önü alt geçitin orada ilk olayım orada tam kum kapı girişinde motoru yaktım 350tl de o.aradan bir müddet geçti tekarardan zatla aynı yerden geçerken ışıklarda durduğumda motor yine gitmemeye başladı arka lastik patlamıştı 50tl de o.şimdi arada sırada binen birine bile kendi motoru olmadığı halde bunları yaşatıyorsa bu motor gerçekten lanetli ki sahibinin ödediği parayı buraya yazsam zat sahipleri motora binmez dur yazayım 1950tl civarı geçen gittiğimiz serviste dur bir sorayım dedi bilgisayardan çıktı secelesi hep aynı servise gider de:D okadarda sadık adamlar zengin oldu valla bi ara almayı düşünmedimde değil ama bu yazıları okuduktan sonra aydınlanma geldi bana vaz geçtim.
ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."
bence hiç uğraşma zamanına parana ve emeğine yazık ben de 100 kh var 14.000 de daha senin dediğin sorunların birini yaşamadım ben...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)