Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kis geldi elektrik arizalari cogaldi..aku !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Evet, kisin elektrik arizalarinin cogaldigindan bahsetmistim eskilerde. Ozellikle yagis ve soguk birlesince bizim elektrik sistemleri cuvallayacak firsat ariyor, ozellikle bizim hatalarimiz da olursa. mesela benim yaptigim gibi.... :(

    Motoru gecen baharda aldim, ve daha onceki motoumu hep sraj aletinde tutup, yillarca hic aku problemi yasamadigim tecrubesine dayanarak onu da aynen sarja bagladim.

    Tabii insan akunun tipine bir bakar degil mi? Buyuk hata!

    Eski motorumda klasik sivi elektrolitik dolu aku varken bu yeni modelde jel aku varmis megerse... Ve jel aku normal sarj aletiyle degil, ozel yavas yavas sarj eden "jel aku sarj cihazi" (BMW kendisi satiyor) ile sarj oluyormus mus... Hic aklima gelmediydi...

    Neyse, sorun havalar soguyana kadar ortaya cikmadi. Ne zaman ki 6-8 C civarina dustu garip elektrik (elektronik) arizalari ortaya cikmaya basladi. Ilk once vites gostergesi kayboldu, geldi, yakit gostergesi gitti. Sonra her marsa basista dijital saat kendini sifirlamaya basladi. Vakit de bulamiyorum servise goturecek... Neyse gecen gun ilk marsa basladigimda TRRTTRTTTRRT diye bir ses yapti... Anladim akude bir enayilik var, mars motoru kaptiramiyor. Ama son zamanlarda baslayan elektronik sacmaliklardan biri olabilir dedim gectim. Ikinci HATA...

    Dun sicaklik -3~-4C civarindaydi aksam, santiyeden donecegim, hava karamis, zahir gibi de esiyor... Marsa bastim TRRRTTRRRR.. TRRRTTRR... yok aku son nefesini teslim ediverdi.

    Servis cagirdim, geldiler, aktarma kablosuyla calistirdim eve gittim.

    Buradan alinacak ders, akumuzun cinsine bakip sarj etmek gerektiginde ona gore sarj cihazi kullanacagiz. Yoksa yepyeni akunuz 9-10 ayda cope gidiyor...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    xv 535
    benim bildiğim kadarıyla kuru tip akü yada kurşun asit akü farklı şarj olmaz
    ikiside ayni özelliklerde şarj edilir
    akü sığasının 10 da biri akımla "18 amper/saatse
    2 amper maksimum akım verilerek voltaj seviyesi 14 volt olana kadar sarj edilir "

    Bmw kendine göre bir akü ürettiyse bilemem standart akülerde bilinen sarj
    aletleri yeterlidir .
    bana biraz kuşkulu geldi bir dünya standardı olan aküler "bmwnin özel sarj aletiyle "sarj ediliyorsa tuhaflık var

  3. #3
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Evet ilginç bir durum. Araştırmak lazım. BMW böyle birşey yaptıysa kötü. Dünyanın zor şartlarında gezen biri dağ başında bir kentte nerden bulacak BMW akü şarjı.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  4. #4
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Evet bu tip jel akuler BMW ya ozgu degil ve uygun sarj cihazi kullanmazasaniz 8-10 ayda olduruyorsunuz. Aslinda benim yaptigim hatayi yapmazsaniz kolay kolay olduremiyorsunuz, cunku en dayanikli aku tipi bunlar.

    Bu tip ozel sarj cihazi sadece jel tip ler icin gecerli. Diger tip akuleri "kuru tip = AGM, VRLA, sealed, flooded" normal sarj cihazlari ile kullanabiliyorsunuz.

  5. #5
    YZF_750R_EXUP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Yzf 1000r
    en iyisi yeni akü alıp makinaya takmak böylece sorun yaşamazsınız


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler