Bir Ustanın Mükemmelliği!!!
-
07 Haziran 2009, 15:39
#41
sözü edilen usta izmirde TEKNİK motor isimli LOKMAN DAŞ tır kendisi atlılar AŞ motor fabrikasından montaj bant sorumlusu görevinden ayrılmış ve karabağlara dükkan açmıştır mondial,motoran,çelik motor gibi bir çok markanın yetkili servisidir, benim motorumun 150 000 ( yüz ellibin ) km dir bakımını yapmıştır ve en küçük bir sorun yaşanmamıştır, şu ana kadar sorun yaşayan kimsede bize ulaşmamıştır, yıldırım arkadaşımıza LOKMAN ustayı öneren kişi benim, eksik yağ sorunundan sonra yapılması gereken neyse yapılsın diye usta ile görüşüldü ve bakın sonrasında olanlara;
motor ilk yapıldığı gün km si 22 iken üzerinde 2 kişi ile bir çok arabanın çıkamadığı dik bir yokuşta olan benim evime ziyarete gelindi debriyaj baskısını sağlayan bir çelik pimden kaynaklı ses olduğu fark edildi ve ustaya sorulduğunda bu pimin elinde mevcut olmadığı geldiğinde üzerine takılacağı ve yıldırıma teslim edilmek istenmediği söylendi fakat yıldırım motorunu ısrarla istediği ve daha önce sözü edilen pimi kendisinin değiştirdiği ve pimin orjinal olmadığı anlaşıldı, daha sonrasında motorun buji yakma sorununun olduğu ve bununda sebebinin karbüretörün altındaki bir iğnenin sökülüp yada kaybolup yerine sünger den bir tapa konduğu bu sebepten yakıt/hava karışımının olması gerektiği gibi olmadığı ve buji yakmanın bu yüzden olduğu anlaşıldı. yıldırım kardeşimiz motoruna çok iyi baktığını söylüyor buyrun bakalım;
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-dostummm.html
bir motoru kendin kurcalar fabrika verileri üzerinde yapmaya çalışırsan bazı sorunlar yaşarsın ve USTA ya ÇAMUR atmakla bir yere varacağını sanırsın, hangi usta sana 200 lük bir makineyi üzerine tak yolda arada dur yağ pompası arızalı olduğundan kapaktan yağ dök der ve bu motor şaseye sığmıyorsa şaseyi kes öyle kullan der sen ustayı beğenmedin değiştir ama birazda kendinde hata aramayı dene bu tarz yazılar sadece sana gülmelerini sağlar. daha anlatılacak şanzıman dişlilerini çıkma takalım usta hikayen var ama anlayacağını sanmıyorum o yüzden gerek yok
NOT; bir ustanın işi,ekmeği,sanatı,geleceği,emeği konusunda bir şey yazacaksan SEN HATA YAPMAYACAKSIN
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
Reklamlar
-
07 Haziran 2009, 15:53
#42
birazda bizde artık alışkanlık olmuş ilk söyleyene inanmak, çift taraflı dinlemek gerçekten önemli.
-
07 Haziran 2009, 16:19
#43
APV 41 nickli Cengiz abim gerekli açıklamaları yapmış bende birebir bunlara şahit olmuş birisi olarak Yıldırım arkadaşımızın bu topiği açma nedeninin kendi yaptıkalrını ustanın üzerine atmak ustayı kirletmek için açmış olduğu düşünüyorum...ANLAMSIZ
Motorun 2. vitesinden kamyon saftı gibi ses geldiğine artçısı olduğum gün şahit oldum bağzı parçaların söküldüğüne yerlerine sünger-pamuk tıkandığına debriyajdaki pimin uydurmasyon bir pim takıldığına ustanın ''yıldırım bu böyle sağlıklı olmaz bunu deyiştirelimmi?'' diye telefon ettiğinde yok ''yok abi maliyeti arttırmayalım eski parçalardan ayarlarız bişeyler yada en olmadı ben hallederim'' dediğine şahit oldum...
Adamın dükkanına giderek hurdaların arasında kendi motoru için parça aradığını biliyorum...
Evet İŞTE SİZE USTANIN MÜKEMMELİĞİ bunların hiçbirisine ses çıakrtmaması ve siğneye çekmesi...
Şasesi kesilerek 200cc makine konulduğunu o haldeki motorla teker yapmaya çalışıldığını (rodajı düzgün yapılmamış sağından solundan ses geliyor şase kesik ve teker yapılıyor)
Hatta ve hatta bir gezi dönüşü narlıdere sahilde üst kapağı söküp sibopların üzerine yağ döktüğümüzü biliyorum...
Fazla söze gerek yok hem usta arkadaşı tanırım hem yıldırımı tanırım ikisinide dinledim...
Usta adam gibi adammışki sen dükkanına gidip takımlarını kullanırken ses etmemiş...
Usta adammışki dükkanda müşterisi varken çocuk yaşta birisinin(doğu) artislik yapmasına sesini yükseltmesine laga luga yapmasına göz yumarak hiç birşey demememiş...
İki kişiyide tanıyıp etmeden şerefsiz adammış hay ben öyle ustanın bunun gibi ustaların ben taaa diyen arkadaşlarıda kınıyorum...
Eğer gerçekten bu tarz bir yazı yazıcaksanız hay ben senin ustalığının yada hay ben senin motorculuğunun diyecekseniz iki tarafıda dinlemenizi öneririm...
Daha fazla bişey yazmak istemiyorum bu konuda....saygılarımla...
Burada dostlarım arkadaşlarım tavsiye ettiği için gittim birdaha asla yapmam gibisinden kelimeler kullanmış..
Cengiz abi işini bırakarak motorun başına gittiğini bundan dolayı patronuyla tartıştığını ''ya benim işimi yap yada git arkadaşlarının motorları ile ilgilen'' dediğini biliyormu acaba yıldırım arkadaşımız...
Biraz uzun yazdım değerli zamanınızı çaldığım için ve tüm bu gevezelikleri okuduğunuz için teşekkür ederim...
-
07 Haziran 2009, 16:25
#44
vallaha yazık günah kardeşim ya g. olsun
[B][/B]Balıkesir [COLOR="Red"][/COLOR]MT
-
07 Haziran 2009, 16:37
#45
tubejh adlı üyeden alıntı
birazda bizde artık alışkanlık olmuş ilk söyleyene inanmak, çift taraflı dinlemek gerçekten önemli.
aynen katılıyorum. son sayfaya gelmeden önce ustaya bayaa bir okumaya başlamıştım, şimdi sözlerimi yutuyorum. arkadaşım sen olayı fazla zorlamışsın, ne gerek var?
-
07 Haziran 2009, 16:59
#46
okumadan etmeden, bilmeden dinlemeden, objektif olmadan konuşmak bizlere yakışmıyor.
-
07 Haziran 2009, 17:06
#47
okudum ve cidden morelim bozuldu şerefsiz ya bildiğin şerefsiz.. o bijileri ona takar ateşlemeyi verrim ben..
-
07 Haziran 2009, 17:19
#48
Valla pazartesi yeni motorumu alıp bi ustaya baktırmak ıstıordum acıkcası Servise gtmek daha sıcak geliyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:19 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:11 PM ----------
yanlış anlamayın izmirde Hiçbir ustayı taınımıyorum izmir MT topicindede kimse oralı olmadı Honda için tanıdıgınız guzel bir usta varsa beklerim adresini
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
-
07 Haziran 2009, 18:02
#49
motor baktırmak için en uygun yer yine servistir. izmirden alıyorsan motoru kayıtlarıda orada mevcuttur motor kolay alınmıyor sonradan başın ağrımasın servise git
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
-
07 Haziran 2009, 18:06
#50
-
07 Haziran 2009, 18:20
#51
evet öyle yapacagım en iyisi
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
-
07 Haziran 2009, 18:53
#52
-
07 Haziran 2009, 19:36
#53
çok geçmiş olsun. yalnız o hasar, yani pistondaki deliğe bakınca o deliği içeriye düşen bir parça yapmaz. bu pistonlar resmen erimiş. bir pistonun bu hasarı alması için motorun sürekli zengin karışımda çalışması gerekir. bu motorun hava-yakıt karışım ayarında bir sorun olmuş gibi görünüyor.
-
07 Haziran 2009, 19:48
#54
-
07 Haziran 2009, 20:01
#55
arkadaşlar sitenize yeni katıldım ben samsundan volkan bu sitenin tanışma formu gibi bişeyi yokmu bulamadım yardımcı olursanız sevinirim ayrıca ybasaran kardeşimize geçmiş olsun motorun durumu harbiden kötü görünüyor bende motosiklet tamircisiyim subap kesme olayı sanıldığını aksine gevşek ayardan değil sıkı yapılmış subap ayarınada olur çünkü sıkı subap ayarı ısınan motorda subapın tam kapanmamasına neden olur buda subapın soğmaması demek birazdaha teknik yaklaşırsak olaya kapanmayan subap soğumaz subapı soğutan kısım pah kısmı dediğimiz kısımdır silindir kapağına temas ederek soğur butemas olmazsa kısa bi sürede kor haline gelir ve subap kesmesi olur yani ybasaran kardeşimizin hatası değil bence....
-
07 Haziran 2009, 20:04
#56
kardeslermot adlı üyeden alıntı
arkadaşlar sitenize yeni katıldım ben samsundan volkan bu sitenin tanışma formu gibi bişeyi yokmu bulamadım yardımcı olursanız sevinirim ayrıca ybasaran kardeşimize geçmiş olsun motorun durumu harbiden kötü görünüyor bende motosiklet tamircisiyim subap kesme olayı sanıldığını aksine gevşek ayardan değil sıkı yapılmış subap ayarınada olur çünkü sıkı subap ayarı ısınan motorda subapın tam kapanmamasına neden olur buda subapın soğmaması demek birazdaha teknik yaklaşırsak olaya kapanmayan subap soğumaz subapı soğutan kısım pah kısmı dediğimiz kısımdır silindir kapağına temas ederek soğur butemas olmazsa kısa bi sürede kor haline gelir ve subap kesmesi olur yani ybasaran kardeşimizin hatası değil bence....
Hoş geldin aramıza Forum bölümünden gir orda var tanışma topiği.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
07 Haziran 2009, 20:56
#57
o ustanın mantığı tam benlık sanırım,
veya kendını benım yaptıklarımdan sonra USTA diye tanıtıyor olabılır,
bende yarım komple motoru indirecem ve gereken tüm malzemeler değişecek,
kesın değişecekler şunlar,
segman,pıston,sılındır,debrıyaj balataları ve tası,yağı,
yağ pompa zinciri,
keçeler ve rulmanları,
furş takımı,ve duruma göre canımı sıkan görüntülü parçalar,
yani adam bunları yapmayı öğrenmiş ve ustalık yapıyor demekki diyeceğim ama,
en azından benım işim ve işçiliğim ondan daha kalıtelı olacak,
en azından sıfır hatalı olacak çünki kendi malım...
Arkadaşım Çok Geçmiş Olsun...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
07 Haziran 2009, 21:00
#58
korkut 250 teşekkurler sayende hallettim kib
serkanadh 13 senin motor ne marka
-
07 Haziran 2009, 21:53
#59
sayfanın başında durum açıklanmış ama hala millet saydırıyor ustaya. millet olarak okuma özürlüyüz hakkaten
-
07 Haziran 2009, 22:26
#60
ne yapacan biliyon mu....benden duymuş olma,bi süre unuttur kendini unutul.. sonrada o ustanın olduğu bölgede iyi bir araştırma yap güvenlik kamerası,mobese vs yoksa iiiyi yapacagın şeyi anlatıyom...balıkçıların kullandığı TNT var avuç kadar onu kaçak yolla edin sonra tamircinin dükkanının camını kır ve içeri yam 5 lt fazla deil benzini dök,az ileride güvenli bi yere TNT yi koy ve ateşle ve yok ol oradan sonra da havayiii fişek gösterisini izle ook biz burada böle yaparız...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler