Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ybr125 akü neden devamlı su boşaltıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    TUNÇBİLEK
    Motosikleti
    2005 uzay kafa ybr
    arkadaşlar bi sorunum var. motorun aküsü su boşaltıyordu, sorun aküden diye aküyü değiştirdik.
    yeni akünün içindeki asidide boşalttı. sorun konjektörden dir diye yeni konjektör taktık.
    ama akü hala boşalmaya devam ediyor. yardımcı olursanız sevinirim
    [B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Bence Fazla şarz ediyor ..
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  3. #3
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Akü fazla şarjdan dolayı kaynatıyor ve tahliye deliklerinden gazla beraber su atıyor. Elektrikçiye veya yetkili servise gidip şarjı ölçtürmeniz lazım.

  4. #4

    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    TUNÇBİLEK
    Motosikleti
    2005 uzay kafa ybr
    konjektörün görevi akünün fazla şarj olmasını önlemek diye biliyorum. yeni konjektörün, akünün kaynamasını önlemesi gerekmiyomu ki
    [B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]

  5. #5

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    250-MCT
    Alıntı rsavkli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektörün görevi akünün fazla şarj olmasını önlemek diye biliyorum. yeni konjektörün, akünün kaynamasını önlemesi gerekmiyomu ki
    Doğrudur, konjektör voltajı ayarlayamadığından yüksek devirlerde yüksek voltaj gider ve akü aşırı şarja maruz kalarak kaynama gibi birşey olur buda suyun buharlaşması demektir. Bu parçayı kontrol ettir düzgün çalışmıyor muhtemelen.
    Ya çaresizsinizdir, ya çare sizsinizdir.:salut: ::stretche

  6. #6

    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    TUNÇBİLEK
    Motosikleti
    2005 uzay kafa ybr
    değiştirdim gene kaynatıyo
    [B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]

  7. #7
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı rsavkli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değiştirdim gene kaynatıyo
    başka birşeyden olması çok zor ,
    yani aklıma hiç birşey gelmiyor konjektörden başka,
    yeni takılandamı sorunlu acaba ,
    konjektör regülatör gibi birşey sonuçta, şarj voltajını sınırlayan birşey,
    üstelik sakat bir durum !
    en yüksek ,13.8 - 14 volt ile şarj olması gereken akü ve DİĞER elektrik aksamına belki 18 volt ! belki 20 volt bile geliyor olabilir kullanım esnasında ,
    motorunuz ne bilmiyorum ama elektronik devreler zarar görebilir kolayca (ecu gibi) dikkat !

  8. #8
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Sen onu en iyisi bir akücü ye götür arızanın tesbitini yapar ve onarır.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  9. #9

    Üyelik
    11 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    er6F ABS 2014
    günaydınlar, aküyü ve konjektörü değiştirmeden önce, elektirikçiye gerekli ölçümleri yaptırsaydın daha sağlıklı olurdu. en kısa zamanda yaptırmalısın. belkide arıza başka bir yerde.. bir de susuz aküler var onlardan almayı neden düşün medin
    Modenas -1999, Agility 125 -2006, CK 125 -2008, Crypton -2010, X-City 250 -2011, er6N 2006, er6F 2014

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    akünü değiştir kuru akü al uğraşmak istemiyorsan.

    herkesin aküsü kaynayabilir arıza olmasa da hava sıcak

    arıza da olabilir. en iyi si önce elektrikçide voltajları ölçtürmek

  11. #11
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Önce gelen akımı ölçtür, normal değerdeyse aküyü değiştir gitsin, 20-30 lira birşey olması lazım.

  12. #12
    King_Onur_71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2005
    Şehir
    ANTALYA
    bazen böle şeyler çok basit bi şeyden kaynaklanıyo olabilir.akü tahliyesi takılı demi gözden kaçırma.yoksa ordan akıtıyodur.ben eski motorum ybr de unutmuştum bi kere sürekli su akıtıyordu sonradan farkettim.
    [B][COLOR="Blue"]Dün diye bir şey yoktur.Ya geçmişi silmişiz yada kafamız güzel bol içmişiz...[I][/I][/COLOR][/B]

  13. #13

    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    TUNÇBİLEK
    Motosikleti
    2005 uzay kafa ybr
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akünü değiştir kuru akü al uğraşmak istemiyorsan.

    herkesin aküsü kaynayabilir arıza olmasa da hava sıcak

    arıza da olabilir. en iyi si önce elektrikçide voltajları ölçtürmek
    motora akım fazla geliyosa kuru akü de olsa zarar görür. görmezmi
    [B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]

  14. #14
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Arkadaşlar akü değiştirmek çözüm değil.Fazla şarjla ilgili bir sorun.Değiştirilen konjektörde sorunlu olabilir.En iyisi düzgün bir oto elektrikçiye git ölçtür.Yada bir voltmetre bulup kendin ölç.Akü kutup başlarında motor 5-6000 devir/dk.da iken 14 volt civarında birşey okumalısın.Fazla ise konjektör yada konjektör soketinde sorun vardır.Başkada birşey olamaz.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı rsavkli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora akım fazla geliyosa kuru akü de olsa zarar görür. görmezmi
    motoru nasıl sürüyorsun sürekli devirli sürüyorsan belki hiç sorunbile yoktur.

    ama en iyisi ölçtürmek.



    kuru akü olsa biraz ömrü kısalır ama yine de 2 sene çalışır.

    benim eski moto da asit akıtırdı bazen.
    hatta motosiklet bayiinde güneşin altında bekleyen sıfır motorun durduğu yerde aküsünün aktığını gördüm

  16. #16

    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    TUNÇBİLEK
    Motosikleti
    2005 uzay kafa ybr
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru nasıl sürüyorsun sürekli devirli sürüyorsan belki hiç sorunbile yoktur.

    ama en iyisi ölçtürmek.



    kuru akü olsa biraz ömrü kısalır ama yine de 2 sene çalışır.

    benim eski moto da asit akıtırdı bazen.
    hatta motosiklet bayiinde güneşin altında bekleyen sıfır motorun durduğu yerde aküsünün aktığını gördüm
    bu pazar konjektörü değiştirdik akünün suyunuda doldurduk kütahya bursa
    arası 300km yol yaptık.
    geldiğimizde akü gene boştu.nekadar devirli sürsemde 300km de suyu boşaltmamalı
    [B][COLOR="DarkGreen"]GÖZÜNÜ KORUMAYANIN GÖNLÜ KARIŞIK OLUR[/COLOR][/B]

  17. #17
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Akünün markası kaç Amper olduğunu,yolda giderken ne kadar ısındığınıda yazarsan daha iyi yardımcı olabilirim
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı rsavkli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu pazar konjektörü değiştirdik akünün suyunuda doldurduk kütahya bursa
    arası 300km yol yaptık.
    geldiğimizde akü gene boştu.nekadar devirli sürsemde 300km de suyu boşaltmamalı
    ooo hakkaten ciddi problem varmış o zaman.

  19. #19
    FREEBLADE_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Şehir
    kırklaeli merkez
    Motosikleti
    YAMAHA XJ 400;yamaha ybr 125,aprilla rs 50 cross
    % 90 akü bbozuktur konjöktörü değiştirdiysen akünün voltajı 14.30 veriyorsa konjöktör sağlamdır akün bozuktur

  20. #20

    Üyelik
    29 Aralık 2015
    Motor akünün şarjını kesmiyordur. Sürekli şarj olan akü, Isınma ile birlikte su kaybeder çok normal bir durumdur. Şanslısın ki akün şişip patlamamış. Bu sorunu düzeltmeden kuru yada jel akü almaya kalkma sonuçları çok ağır olur.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler