Arkadaşlar merak ettimde motorun şiştiğini nereden anlarız?
Arkadaşlar merak ettimde motorun şiştiğini nereden anlarız?
gaz verince eskisi gibi gitmemesinden..en azından bana öyle oluyor..
kullandığı ağır depresif ilaçlardan dolayı şişer ve motor civatalarından patlamaya başlar falan demişlerdi bana
şaka bi yana motor şiştiğindeki sesi farklıdır ve gaza eskisi gibi tepki vermez anormal derece ısı hissersin makinede bu durumda çek kenara 15-20 dakka hem motoru hemde kendini dinlendir
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
aşırı ısıdan dolayı motordan garip bi ses gelir piston şişer(ısıdan dolayı pistonun çapı büyür) ve sekmanlarla beraber silindire sürter,motor durur debriyaja basman senin hayrınadır.süratli iken olursa kaza kaçınılmaz hale gelebilir
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
Bu yüzden motor yağı çok önemlidir yazın 15-50,20-50 gibi yağlar kullanılır
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Hayır anlamadığım konu şu motorun şişmesi motor seyir halindeykenmi olur?Yoksa kalıcı bir arızamıdır hep mi olur?
+1 özellikle torklu ve hava-yağ soğutmalı makinalarda
şişme soğutmanın yetersiz kalması halinde motorun piston gömlek sıkışmasından kaynaklanır motor gaz yemez sesi boğulur tuhaf bir hal alır özellikle 2 zamanlı hava soğutmalı eski makinalarda çok görülür
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:01 AM ----------
bir arıza değildir bakımsız kalan motor daha şişmeye yatkındır sıcak havalarda risk artar kalıcı bir arıza değildir[COLOR="Silver"]
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
motoru aşırı zorlamalarda olur... ayrıca hatdinden fazla yük yükle, vur çok dik uzun yokuşlara bak anlarsın sıcak havada motorunun hasıl çekişden düştüğünü zira gaz verdinmi gaz yemez olur motor belirli aralıktan sonra motor su kaynatır daha da zorlarsan motoru yakarsın işte o zaman al eline motoru git... birazda sen onu taşı derim , ozamanda sen çekişten düşme işini tam öğrenirsin,,,,
MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR
motorun sahip olduğu soğutma sistemlerinin onu soğutamamasından kaynaklı (ki ki bu aşırı ısınma motorun zorlanması yani aşırı yüklü sürüş veya uzun süre sürüş veya aynı devirde uzun süre sürüş ile oluyor) silindir ve pistonların genleşerek pürüzsüz olması gereken yüzeylerinin deformasyona uğraması olayıdır.
Bu deformasyon öyle bir noktaya gelir ki piston çalışması esnasında yatağında bir anda sıkışır ve motor kilitlenir..sende kaza yaparsın..
Deformasyon sonucunda yamulan bu parçalar bir daha geri dönülemez şekilde motora zarar verir neticede..
Arabalarda yatak sarması denilen olayın benzeri..
Çalışma düzeni bozulur ,gaz yemez, çekişi düşer...
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)