Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Zincir yağlama İçin Gres tavsiyesi (Sprey değil)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    akiflaakifla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2009
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    '08 Suzuki GSR 600 - '89 MZ ETZ 251
    Dişli yağ ile yağlıyorum ardından gres ile pekiştiriyorum.
    Gres her aralığa giremiyor bazen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    90 numara dişli yağı hem hesaplı hem de yapışkanlı zincir yağlarından daha az pislik toplar. Yapışkan olmadığı için temizlemesi de kolaydır. İçinde yüksek basınç katkısı olmayanlardan tercih edin.

  3. #23
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    kardeş ben ybr emde gres kullanıyorum karışımlı baya yapışıyor ve 3.5 liraya aldım 4 seneyi geçti kullanıyorum sorun yok zincirimde dayandı limitlerinde mesele toz toprak toplaması değilde iyi kötü yanlarını tartmak gres her yere yayılıyor sıçrıyor leke yapıyor ama dişlileride pasa bozulmaya karşı baya koruyor yağ içinde kalınca heryer korunuyor bende spreyde var mobilin fazer da da onu kullanıyordum dediğim gibi spreylerde iyi yapışıyor ve koruyor ama maliyeti evet fazla birde gres gibi her tarafa sıçramıyor olay kısaca bu zinciri korumasına gelirsek bence ikiside aynı şekilde koruma yapıyor yalnız yüksek hızlı makinelerde en yapışkan en kaliteli hangisi ise onu kullanmak lazım gerekir tahminimce

  4. #24
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    90 Numara dişli yağı aldım. eczaneden aldığım enjektörle o ringlere tek tek damlatıyorum yarım saat bekliyorum. Şuan zincir tamamen yağlı ve sıçrama gibi bir proplem yok. Bezle silmek istediğimde zincir tertemiz oluyor. gres gibi yapışıp kalma toz toprak toplama sorunu yok. sanırım zincire gelen toz toprak zavrulmanın etkisiyle zincirde kalamıyor

  5. #25
    mevlutgs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    İST-PENDİK
    Motosikleti
    xmax250abs Er6f650ABS ninja250R Cbr125R Today50
    peki arkadaşlar ne kadarda bir zinciri yağlamak gerekir zincirin yağı bittiği nasıl anlaşır motor ne gibi tepki verir yada gözle neler görüp de deriz yağı azalmış diye yağla diye? en iyi hangi yağdır cbr 125 e egçeceğim için bilgi verirsiniz sevinirm

  6. #26
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Sprey yağ kullanmak tercihin değilse Arkadaşında söylediği gibi kauçuklu gres yağı vardır Sarımtırak bir rengi vardır onu kullanabilirsin...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  7. #27

    Üyelik
    27 Mart 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ZZR600-YBR125(sattım)
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sprey yağ kullanmak tercihin değilse Arkadaşında söylediği gibi kauçuklu gres yağı vardır Sarımtırak bir rengi vardır onu kullanabilirsin...
    koyu yeşil diyecektin herhalde..
    Farınızda Yolunuzda Açık Olsun:cat:

  8. #28
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı bulut4535 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    koyu yeşil diyecektin herhalde..
    Koyu yeşil Olabilir ama ben görmedim koyu yeşil renkli gres yağı.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  9. #29
    AH MEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2014
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sprey yağ kullanmak tercihin değilse Arkadaşında söylediği gibi kauçuklu gres yağı vardır Sarımtırak bir rengi vardır onu kullanabilirsin...
    greslerinde çeşitleri var. Sarı(rulman), kırmızı(suya dayanıklı) yeşil(kauçuklu)
    mustafa_325 bunu beğendi.

  10. #30
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    sadece metal zincire (ringsiz), kirmizi gresi cok az solvent yada benzin ile inceltip firca ile yedire yedire surebilirsin, yarim saat bekleyince solvent yada benzin uçacak zincirde ince bir katman gres kalicaktir, inceldigi icin de pimlerin arasina kolayca girecektir. Neticede tonlarca basinc altinda calismayacak.

  11. #31

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Abi 8 yıl aradan sonra sanki dünmüş gibi konun devam etmesi Harikasınız.

  12. #32

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Ben tarihlere hiç bakmamıştım esbabsız olmasa bayağı bir ciddi okuyordum ki sonrası kopuş

  13. #33

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel kardeşim teknolojinin geliştiğini Bu sprey yağların daha kaliteli olduğunu tartışmıyoruz sazan gibi atlayıp benim daha iyi bildiğimi felan nerden cıkarıyorsun öyle bir imada bulunmadım sadece her 1000-2000(ne kadar gittiği hakkında bilgim yok) km de bir spreye para dökmek istemiyorum. baştan söyledim sprey bana pahalı geliyor ve kullanmak istemiyorum. Anlayışın bu kadar kötümü. Daha ekonomik olan bir yağlayıcı kullanmak istiyorum. Kapişşş
    10 liraya zincir yağı aldım sprey, 400 ml, zinciri 6 defa rahat yağlıyor. 300 km'de bir yağlasan, 1800 km yeterli olur bir kutusu. Ayda 1800 km yapsan aylık zincir bakım masrafın 10 tl olur. Bu arada deli gibi de yapışıyor zincire. Yerli malı yurdun malı.
    bursalıali bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #34
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    gres yağı ya da 90 numara dişli yağı zincire yapışıp kütle halinde tozu toprağı bünyesine topluyor. sakin denemeyin. sprey zincir yağı kullanın.
    pocemonmutlu bunu beğendi.

  15. #35
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Konu eski ama güncel
    Zincirde yağlı olması gereken 3 nokta var

    1- oringli zincirlerden ki plastik parçalar ( bunlar zaten fabrikasyon gresle yağlanmış halde gres yağı bunlara asla ulaşamaz)

    2- zincir pimi ile bakla arası yani metalin metal ile sürttüğü yer ( kesinlikle ince ve kalıcı yağlama olması lazım sıvı gres ve Gires in buraya girmesi biraz şüpheli)

    3- Dişli ile zincirin temas alanı ( burası her 3 yağlarda olur ama ince yağ çabuk deforme olur yani gres en mantıklı gibi

    Haaa çok bildiğimden yazmadım kendi tahminlerim diyelim

  16. #36
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    ya varya çok ticaret dönüyor bu olayda .en güzeli motordan çıkan yağı kullanmak bakımınıda sık sık yapmak
    motörcü bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Sprey yağlar pratik kullanımı kolay ve yapışkan. Temizlenmesi kolay değil. Zincirde yağ varmı yok mu her deliğe girecek kadar akışkan mı?

    Seçim ne olursa olsun zincirin sürekli yağlı kalması gerekiyor. 90 numara yağ ile tam ayarında yağlarsanız veya bol sürüp fazlasını silerseniz zincir daima ilk günkü gibi pırıl pırıl kalıyor. Hatta dediğim gibi biraz bol kullanırsanız fazlasını silerken zincirdeki pisliği tozuda almış oluyorsunuz.

    Ama yapışkan olmadığı için lastiklere, cantlara vb çok atıyor.

    Tam kararında ve düzenli yağlamak şartıyla kullanılabilir.

    Bir ara yağdanlıkla 90 numara dişli yağı kullanmıştım. Sonuç tertemiz yapış yapış olmayan harika bir zincirim vardı ve ara sıra yağı kontrol ediyordum sorunda olmuyordu. Ama 200 - 300 km de bir yağlama 500 km de bir temizlik yapıyordum.

    En kalitelisinin 3 litresi 60 tl. Üşenmezsen her 100 km de bir yağla!

    Aman zincir yağlı ve temiz kalsında sonuçta 90 lık yağ zinciride gerçekten koruyordu.

  18. #38

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Gress kullanılır mi ya ... resmen toz toprak topluyo

  19. #39
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    İş bilen bir arkadaşımın önerisi üzerine Drylube kullanmaya başladım. Lityum gres ya da sıvı gres yağı kullanıyordum öncesinde, zincirin dönerken jantlara sıçrattığı o pis ve siyah tortu halindeki yapışkan illetlerden kurtuldum. Drylube ile daha sık yağlamak gerekse de, kilit zinciri takıp çıkartırken dahi elime yapışan o kabuslardan kurtulduğuma memnunum.

  20. #40

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Motordan çıkan yağı kullanmayın çok pis oluyor. Ya sıvı yağ alın zincire güzelce damla'tın yada sprey zincir yağı alın rahat edin. Ben petrolden yağ alıp yapıyordum yağlama işini fakat zincir sesi geliyordu hep, serviste aynı şekilde yaglıyordu yine zincir sesi geliyordu.
    Sprey sıvı gres yağı aldım, şimdi ses falan yok. Ve hemen kurumuyor zincir.
    Kış ay'ları olduğu için pek kirleneceğinide sanmam.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler