Dişli yağ ile yağlıyorum ardından gres ile pekiştiriyorum.
Gres her aralığa giremiyor bazen.
Dişli yağ ile yağlıyorum ardından gres ile pekiştiriyorum.
Gres her aralığa giremiyor bazen.
90 numara dişli yağı hem hesaplı hem de yapışkanlı zincir yağlarından daha az pislik toplar. Yapışkan olmadığı için temizlemesi de kolaydır. İçinde yüksek basınç katkısı olmayanlardan tercih edin.
kardeş ben ybr emde gres kullanıyorum karışımlı baya yapışıyor ve 3.5 liraya aldım 4 seneyi geçti kullanıyorum sorun yok zincirimde dayandı limitlerinde mesele toz toprak toplaması değilde iyi kötü yanlarını tartmak gres her yere yayılıyor sıçrıyor leke yapıyor ama dişlileride pasa bozulmaya karşı baya koruyor yağ içinde kalınca heryer korunuyor bende spreyde var mobilin fazer da da onu kullanıyordum dediğim gibi spreylerde iyi yapışıyor ve koruyor ama maliyeti evet fazla birde gres gibi her tarafa sıçramıyor olay kısaca bu zinciri korumasına gelirsek bence ikiside aynı şekilde koruma yapıyor yalnız yüksek hızlı makinelerde en yapışkan en kaliteli hangisi ise onu kullanmak lazım gerekir tahminimce
90 Numara dişli yağı aldım. eczaneden aldığım enjektörle o ringlere tek tek damlatıyorum yarım saat bekliyorum. Şuan zincir tamamen yağlı ve sıçrama gibi bir proplem yok. Bezle silmek istediğimde zincir tertemiz oluyor. gres gibi yapışıp kalma toz toprak toplama sorunu yok. sanırım zincire gelen toz toprak zavrulmanın etkisiyle zincirde kalamıyor
peki arkadaşlar ne kadarda bir zinciri yağlamak gerekir zincirin yağı bittiği nasıl anlaşır motor ne gibi tepki verir yada gözle neler görüp de deriz yağı azalmış diye yağla diye? en iyi hangi yağdır cbr 125 e egçeceğim için bilgi verirsiniz sevinirm
Sprey yağ kullanmak tercihin değilse Arkadaşında söylediği gibi kauçuklu gres yağı vardır Sarımtırak bir rengi vardır onu kullanabilirsin...
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
sadece metal zincire (ringsiz), kirmizi gresi cok az solvent yada benzin ile inceltip firca ile yedire yedire surebilirsin, yarim saat bekleyince solvent yada benzin uçacak zincirde ince bir katman gres kalicaktir, inceldigi icin de pimlerin arasina kolayca girecektir. Neticede tonlarca basinc altinda calismayacak.
Abi 8 yıl aradan sonra sanki dünmüş gibi konun devam etmesi Harikasınız.
Ben tarihlere hiç bakmamıştım esbabsız olmasa bayağı bir ciddi okuyordum ki sonrası kopuş
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
gres yağı ya da 90 numara dişli yağı zincire yapışıp kütle halinde tozu toprağı bünyesine topluyor. sakin denemeyin. sprey zincir yağı kullanın.
Konu eski ama güncel
Zincirde yağlı olması gereken 3 nokta var
1- oringli zincirlerden ki plastik parçalar ( bunlar zaten fabrikasyon gresle yağlanmış halde gres yağı bunlara asla ulaşamaz)
2- zincir pimi ile bakla arası yani metalin metal ile sürttüğü yer ( kesinlikle ince ve kalıcı yağlama olması lazım sıvı gres ve Gires in buraya girmesi biraz şüpheli)
3- Dişli ile zincirin temas alanı ( burası her 3 yağlarda olur ama ince yağ çabuk deforme olur yani gres en mantıklı gibi
Haaa çok bildiğimden yazmadım kendi tahminlerim diyelim
ya varya çok ticaret dönüyor bu olayda .en güzeli motordan çıkan yağı kullanmak bakımınıda sık sık yapmak
Sprey yağlar pratik kullanımı kolay ve yapışkan. Temizlenmesi kolay değil. Zincirde yağ varmı yok mu her deliğe girecek kadar akışkan mı?
Seçim ne olursa olsun zincirin sürekli yağlı kalması gerekiyor. 90 numara yağ ile tam ayarında yağlarsanız veya bol sürüp fazlasını silerseniz zincir daima ilk günkü gibi pırıl pırıl kalıyor. Hatta dediğim gibi biraz bol kullanırsanız fazlasını silerken zincirdeki pisliği tozuda almış oluyorsunuz.
Ama yapışkan olmadığı için lastiklere, cantlara vb çok atıyor.
Tam kararında ve düzenli yağlamak şartıyla kullanılabilir.
Bir ara yağdanlıkla 90 numara dişli yağı kullanmıştım. Sonuç tertemiz yapış yapış olmayan harika bir zincirim vardı ve ara sıra yağı kontrol ediyordum sorunda olmuyordu. Ama 200 - 300 km de bir yağlama 500 km de bir temizlik yapıyordum.
En kalitelisinin 3 litresi 60 tl. Üşenmezsen her 100 km de bir yağla!
Aman zincir yağlı ve temiz kalsında sonuçta 90 lık yağ zinciride gerçekten koruyordu.
Gress kullanılır mi ya ... resmen toz toprak topluyo
İş bilen bir arkadaşımın önerisi üzerine Drylube kullanmaya başladım. Lityum gres ya da sıvı gres yağı kullanıyordum öncesinde, zincirin dönerken jantlara sıçrattığı o pis ve siyah tortu halindeki yapışkan illetlerden kurtuldum. Drylube ile daha sık yağlamak gerekse de, kilit zinciri takıp çıkartırken dahi elime yapışan o kabuslardan kurtulduğuma memnunum.
Motordan çıkan yağı kullanmayın çok pis oluyor. Ya sıvı yağ alın zincire güzelce damla'tın yada sprey zincir yağı alın rahat edin. Ben petrolden yağ alıp yapıyordum yağlama işini fakat zincir sesi geliyordu hep, serviste aynı şekilde yaglıyordu yine zincir sesi geliyordu.
Sprey sıvı gres yağı aldım, şimdi ses falan yok. Ve hemen kurumuyor zincir.
Kış ay'ları olduğu için pek kirleneceğinide sanmam.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)