F650 GS Radyatör ve Hortumları Bakımı, Antifriz Değişimi
Reklamlar
-
Herkese merhaba. Geçen hafta kaldığım yerden devam ediyorum. Geçen hafta açtığım konuyu okumayanlar, okusun derim. İşinize yarayacaktır.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...i-resimli.html
Radyatör rezervinde pek bir sıvı kalmamıştı. Yaz mevsimi, motor daha da ısınacak ve benim de bir el atmam gerekti bu konuya.
Resimlere geçmeden önce birkaç şey söylemek istiyorum. Birincisi; yapmanız gereken en iyi şey; soğutma sıvısının tümünü boşaltmak. İşin uzmanları, 2 yılda bir kesinlikle değişmesi gerek diyor. Esas önemli olan şu: eğer siz mevcut antifriz içine kafanıza göre birşey alıp eklerseniz, su pompa arızası veya radyatör ve hortumlarda delinme ile yüzleşebilirsiniz. İyisi mi su koyayım derseniz, yukarıdakiler yine başınıza gelebilir. Bunu ben yıllar önce kendi arabamda yaşadım ve bu yüzden riske girmeyip herşeyi sökmeyi göze aldım. Ben bunu antifrizi kullandım:
http://www.speedol.com.tr/urunler/mu...pantifiriz.htm. Siz de organik olan, içinde silikat, amin, nitrat vb.. barındırmayan seçin kesinlikle.
Diğer bir konu; herşeyi söktünüz su akıp gitti ama radyatörden suyu çıkarmak hiç de kolay değil. Ben radyatörü de söktüm. Gördümki halâ su vardı. Radyatörden temizlemenin bir yolu da içini hortumla güzelce yıkamaktan geçiyor. FAZLA TAZYİK TERMOSTATI BOZAR. Termostat içinde değil, evet,ama öyle diyorlar. Ben gözlerimle okudum bunu. Muhtemelen basınçlı su oraya kadar rahatça gidiyor. Zaten arabalara göre ufak bir radyatör. Siz hortumu da soktunuz mu su daha hızlı geziniyor içinde.
Şimdi sıra geldi resimli anlatıma.
Rezervde hiç sıvı kalmamış. Tehlike!
İşe bunu sökmeyle başladım. (Tabi hepsinden önce grenajları söktüm.)
Su pompasını tutan üç vidanın el altındaki. Dikkat edin motor kapak vidasını açmayın. Vidanın altında bakır bir conta var. Eğer kaçırırsa kesinlikle değiştirin çünkü kaçağı anlamazsınız. Yolda giderken akan su egzosta damlıyor ve kupkuru kalır her taraf.
Altına birşeyler koydum ama hazırlıksız yakalandım.
Boşaltırken ve doldururken hortumları sıkın.
Rezerv bu. Çok kolay çıkıyor ama biraz yavaş ve sakin olun. Ne yaptığınızı görerek çalışın. Alan çok dar.
Sırada hortumları söküp, hortumla suyu sisteme basmak var.
Herşey iyice yıkadıktan sonra, çıkarttığım hortumlar vasıtasıyla üfledim. Radyatörü de söktüm ve su ile yıkadım içini. Sökmek kolay yalnız fan, termostat ve bunların elektrik kablolarına çok dikkat edin. Dediğim gibi yer dar.
Söktükten sonra Loctite 243 veya dengi olan resimdeki Rite-Lok 043 işinizi görecektir. Söktüğünüz tüm vidalara uygulayın. Yarı sabitleme yapar ve sarsıntılardan dolayı vidalarınız kaybolmaz veya sizi daha ciddi hasarlardan korur. Kesinlikle kullanın derim.
Bu şekilde bolca sürün, hepsi bu.
Geriye yeni sıvıyı dökmek kaldı. Toplamda 1.3lt deniliyor ama siz 1.5 lt koyun çünkü doldururken ve havasını alırken dökülme payı var. 50'ye 50 antifriz ve su koyun. Uygun şişeden ve çok yavaşça boşaltın. Doldururken de tüm hortumları sıkın. Karışım öyle bir anda gitmiyor. Unutmayın ne kadar yavaş, o kadar iyidir. Bir yandan da motoru çalıştırın. Bu da işe yarayacaktır. Ben bir kısmını da rezerve döktüm ve kapak ve tıpaları defalarca sıkıp açtım. Amaç harareti yükseltmek ve devirdaimi sağlamak. Motor çalışırken, orta sehpaya alıp 1. ve 2. viteste motoru zorlamaya çalışın. Fan devreye girsin ve suyun radyatörden gittiğini ve rezervde azaldığını görün. Hortumları sıkın. Ama sıcaktır dikkat.
Son olarak da; şu vidayı gevşetip, sıkışan havayı iyice alın. Bu tıpkı evlerdeki radyatörlerden hava almaya benziyor ama dikkat edin. Eldiven takın ve uzun kollu giyinin.
Bu şekilde dönüşümlü olarak birkaç kez tekrar edin ve sabırlı olun. Muhakkak çıkın ve yol yapın biraz. Sızıntı filan varmı kontrol edin. Birkaç gün sonra şöyle bir sıvı seviyesine bakın. Hepsi bu. Hepimize iyi keyifli ve güvenli sürüşler.
Reklamlar
-
01 Haziran 2009, 00:07
#2
elınıze emegınıze saglık.bu motorun doktoru olmussunuz.tebrıkler
MOTOR bence bır hastalıktır.
-
01 Haziran 2009, 00:18
#3
iyi iş cıkarmıssınız ancak bir sey sormak istiyorum normalde radayatör suyunun rezervinde su kalmaması normal bir sey degil bana göre motor bir yerden su kacırıyorki rezerv su eksiltiyo bu arabalarda böledir benim bilmedigim bir seymi var motorlarla ilgili onu merak ettim rezervde su kalmadı diye komple radyatör suyunu neden degiştirdiniz anlmadım rezerve su ekleseydiniz sorun cözülmezmiydi? kacak varsa tekrar su eksiltcektir rezerv kanımca..
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
01 Haziran 2009, 02:20
#4
hocam ben rezerveyi dolduruyorum ama motosiklete biraz binince durduktan sonra su tahliye borusundan su damlatıyor acaba cok mu dolduruyorum motoru calıştırınca biraz çalıştıktan sonra radyatör suyunda haififten şişme meyedana geliyor benim motorda birşey mi var diyecem ama 2 senedir aynı olay var yedek su deposunda su bitene kadar su tahliyesinden atıyor sonra en ufak bir azalma göremiyorum
-
01 Haziran 2009, 15:22
#5
sero35 adlı üyeden alıntı
elınıze emegınıze saglık.bu motorun doktoru olmussunuz.tebrıkler
Rica ederim. Elimden geldikçe...doktoru demeyelim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:17 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:10 PM ----------
scuderia06 adlı üyeden alıntı
iyi iş cıkarmıssınız ancak bir sey sormak istiyorum normalde radayatör suyunun rezervinde su kalmaması normal bir sey degil bana göre motor bir yerden su kacırıyorki rezerv su eksiltiyo bu arabalarda böledir benim bilmedigim bir seymi var motorlarla ilgili onu merak ettim rezervde su kalmadı diye komple radyatör suyunu neden degiştirdiniz anlmadım rezerve su ekleseydiniz sorun cözülmezmiydi? kacak varsa tekrar su eksiltcektir rezerv kanımca..
2004 model motosiklet ve radyatör sıvısı hiç değişmedi. Normalde iki yılda bir kesinlikle değişmesi lazım. (Yola çıkacağım için genel bir bakım yapıyorum.) Su kalmaması gayet normal çünkü beş yıldır hiç ellenmedi. Eksi derecelerde hiç kullanmadım. İnceleyip öğrenince değiştirmeye karar verdim. Rezerv tıpası kauçuktan yapılma bir tıpa. Üstünde de havasını atsın diye bir delik var. Bu şekilde buharlaşma sonucu su eksiltmesi normal. Tesisatta bir kaçak yok. Ama bundan sonra ne olur bilemem. Zaman gösterecek. Vaktim olunca söküp, temizleyip, yeni antifriz karışımı koyayım dedim. Tekrardan su eklemek istemedim. Sebebini yukarıya uzunca yazdım, giriş kısmını bir daha okuyun isterseniz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:22 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:17 PM ----------
muyi adlı üyeden alıntı
hocam ben rezerveyi dolduruyorum ama motosiklete biraz binince durduktan sonra su tahliye borusundan su damlatıyor acaba cok mu dolduruyorum motoru calıştırınca biraz çalıştıktan sonra radyatör suyunda haififten şişme meyedana geliyor benim motorda birşey mi var diyecem ama 2 senedir aynı olay var yedek su deposunda su bitene kadar su tahliyesinden atıyor sonra en ufak bir azalma göremiyorum
Yazdıklarınıza göre hava var gibi geliyor bana. Şişme diyorsanız tesisattaki havadandır. Eğer motora giden borularda kaçak varsa kelepçeleri sıkın veya boruyu yenileyin. Muhtemelen benim yaptığım gibi bir değiştirme yapmadığınız zaman, böyle sıkıntılar çıkıyor. Antifrizler uyuşmuyor ve motosiklet radyatörleri yapı bakımından arabalardan daha hassas. Azalma olmaması normal, siz her seferinde su ekliyorsunuz ve o da içindeki basınç sayesinde atıyor. Termostat yanında bir vidalı sibop, meme olması gerek. Olmadı servise götüreceksiniz.
-
02 Haziran 2009, 15:17
#6
a vagrant eline sağlık, çok güzel paylaşım
Küçük insanlar kişilerle, Sıradan insanlar olaylarla, Büyük insanlar fikirlerle ilgilenir.
-
02 Haziran 2009, 18:37
#7
chatkut adlı üyeden alıntı
a vagrant eline sağlık, çok güzel paylaşım
Rica ederim.
-
11 Haziran 2009, 03:01
#8
usta peki devir daim eden taraftan dönüş yapan hortumun birini söksek motoru çalıştırsak
pompa içindeki usyu sonuna kadar boaşaltmazmı?
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
11 Haziran 2009, 19:25
#9
satoyama adlı üyeden alıntı
usta peki devir daim eden taraftan dönüş yapan hortumun birini söksek motoru çalıştırsak
pompa içindeki usyu sonuna kadar boaşaltmazmı?
Hortumu sökmek mesele değil. Ben keyfi söküp inceleyip öğrendim.
Öğrendim ki; su şaseden de geçerek soğuyor biraz. Çok iyi bir icat. Suyun ısısı biraz şaseye aktarılıyor. Metal ısıyı kolayca çekiyor.
Su tahliyesinde mantık, en alttan tahliyedir. Su altta birikiyor ve pompa altında tahliye vidası var. Yukarıda resmi mevcut. Radyatörlerden de suyu çıkarmak kolay değil. Araba radyatörlerine benzemiyor. Çok küçük hacimli.
-
istanbul fatihe yakın oturan varsa bi yardımcı olsun bu konuda bana yaw
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler