3 haftalık S&T Kanunimin başına gelenler...
Reklamlar
-
01 Haziran 2009, 00:37
#61
hayır sorun yaşayan arkadaşımız bi başka topicte daha motoru yeni aldığında zaten son süreti 160-170 olan motoruyla 155'leri rahat gördüğünü yazmıştı da. çuvaldızı markaya batırırken iğnenin ne kadarını kendimize batıralım anlamında soruyorum bunları...
zaten sorun da, motorun patlaması gibi bi sorun değil... rodaj denen işlemin teknik olarak ne olduğunu, niye yapıldığını tartışmayalım burda şimdi... rodaja uymamak elbette her zaman sorun çıkaracak anlamına gelmez. ama bir takım risklerin üstelenildiğini unutmamak gerek. riski üstlenirken sorun yoksa, risk gerçekleştiğinde de ağlamamak lazım sanırım...
Reklamlar
-
01 Haziran 2009, 00:41
#62
motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı
Asıl o değil de adamın canı yanmış,millet hyosung a niye laf söylüyosun,al bak benimki sapa sağlam seninki dandikmiş, diye yorumlar atıyor.Adam delikanlı gibi yazmış aha budur diye,ben olsam size kakalamaya çalışırdım.Nıhahahah
biz arkadasımıza zaten geçmiş olsun dileklerimizi söyledik.niye delikanlılık yapıyorsun diye laf da etmedik.ilk defa duyuyorz boyle birseyi bizimkisinde olmadı çoğu motorda da olmamıstır o yüzden bütün bi markaya mal etmek yanlıs dedik.sizin motorculuk anlayısınız buysa size de helal olsun delikanlı gibi soylediniz kakalardım die.
-
01 Haziran 2009, 00:43
#63
geçmiş olsun
inşallah en kısa sürede satarsın
-
01 Haziran 2009, 00:45
#64
aya adlı üyeden alıntı
hayır sorun yaşayan arkadaşımız bi başka topicte daha motoru yeni aldığında zaten son süreti 160-170 olan motoruyla 155'leri rahat gördüğünü yazmıştı da. çuvaldızı markaya batırırken iğnenin ne kadarını kendimize batıralım anlamında soruyorum bunları...
zaten sorun da, motorun patlaması gibi bi sorun değil... rodaj denen işlemin teknik olarak ne olduğunu, niye yapıldığını tartışmayalım burda şimdi... rodaja uymamak elbette her zaman sorun çıkaracak anlamına gelmez. ama bir takım risklerin üstelenildiğini unutmamak gerek. riski üstlenirken sorun yoksa, risk gerçekleştiğinde de ağlamamak lazım sanırım...
tabi sende haklısın arkadas o kadar zorlamada varsa hos degil birde uzun süre o hızlarda gidilmisse sorun yaratabilcek bir durum zaten garantisi var cok fazla ugrasmaya gerek yok koca kanuni sattıgı motorun arkasında duracagına inanıyorum gecmis olsun arkadasa sapa saglam alır biner gider
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
01 Haziran 2009, 00:50
#65
aya adlı üyeden alıntı
red line mı? dip gaz mı?
rodaj süresi içinde ne kadar km'de ne kadar gaz açılacağı kullanım kılavuzunda bile yazıyor. ilk 800 km'de takriben 4000 deviri geçmemek gerekiyor bu hesaba göre. şimdi 4 bin devir civarında tamamladınız mı ilk 800 km'yi? bu red line ve dip gaz deyimlerinden bu sonuçları çıkaralım mı?
geçmiş olsun bu arada...
Kullanım kılavuzu burda :
http://www.stkanuni.com.tr/modeller/gt250r/gt250r.pdf
Kullanım kılavuzunda devirle ilgili hiçbirşey yazmıyo.Sadece ilk 800 km boyunca 1/2 oranından fazla gaz açmayın diyo.Hatta arasıra yüksek devirlere çıkın ki motorun parçaları birbirine alışsın diyo.Bende aynen kurallara uydum.4.000 devirde vites değiştirmek de çok saçma olur.Çünkü bir sonraki vitese geçince devir 1.500-2.000 lere düşer.O zamanda motor çok zorlanır.Hatta o kadar düşük devirlerde hafif gaz açmalarda silindirlerin vurduğunu bile hissedebilirsin.Bu daha tehlikeli bir durum.Ayrıca rodajda en çok dikkat edilmesi gereken konulardan biri de motora hararet yaptırmamaktır.Motoru aşırı düşük devirli kullanmak da en büyük hararet sebebidir.4.000 deviri geçmemek doğru bi kullanım tarzı değil.Belki 5.000 olsa uygun olabilir.Ancak zaten kullanma kılavuzunda da şu deviri geçmeyin diye bir şey yazmamışlar.Ben buna rağmen yüksek devirlerden her zaman kaçındım.Ancak aşırı düşük devirlere düşmesine de izin vermedim.Çok ideal bir rodaj yaptığıma inanıyordum ki bunlar geldi başıma.Şimdi tamir olsa bile nasıl gönül rahatlığıyla binicem ben bu motora.İyice soğudum.Gözüm görmek istemiyo.Şöyle alıcı çıksa zararına demem satarım hemen.Yeterki gözüm görmesin.
-
01 Haziran 2009, 00:55
#66
yine ilk defa duyduğum seylerden biri====>rodajdayken 155 basmak biraz garip geliyo bana.hem yüksek devirli kullanmadım diyorsun ama 155 i de gördüm diyorsun.anlamadım gitti
-
01 Haziran 2009, 00:56
#67
Moderatör
Maksat üzüm yemek mi bağcı dövmek mi önce bunu sorun kendinize arkadaşlar. 3 haftalık motorum böyle bir sorun çıkarsa değil motor ferrari olsa bende feryadı basardım. Klavye de tuşlara basmak kolay. Burada çin malı bile kötülendiğinde karşı çıkmışımdır. Çin malını kaliteli motor diye almıyor kimse zira. Fakat konu Hyosung yada yeni adıyla ST Kanuni olunca, alan herkes, japon olmasada yinede çinliden iyi diyerek aldı. Hatta çok tartışıldı 2006 modeli krank kırıyor, acaba 2007'de de var mı? ST Kanuniye geçti iyi mi olacak kötü mü olacak diye. Bilen benim ne kullandığımı biliyor, yazmadım profilimi yazmayacağımda, konu Hyosung yada ST Kanuni diye de yazmıyorum. Fakat bahsettiğin problem yada benzerlerinin farklı markalarda da örnekleri var. Hiç bir fabrika 0 hata ile çalışamaz. Çok geri çağırılan otomobil gördük üretim hatası yüzünden, ST Kanuni'de çağırdı bir kaç gün önce. Ha servisi kötüleyin, bir günlük işi 1 ayda yaptı deyin, biz de bilelim o servise gitmeyelim. Ama bir markayı arada çıkan konu başlıklarını cımbızlayıp karalamak etik açıdan doğru değil bence. Tamamen şahsi fikrim, kimse katılmak zorunda değil, ama ilk baştada dediğim gibi aynı olan benimde başıma gelse bende düşünmeden konuyu açar, daha ağır cümleler kurarak markayı kötülerdim.
Bu arada geçmiş olsun hocam.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
01 Haziran 2009, 00:57
#68
800 km boyunca yarım gaz açmak demek aşağı yukarı zaten 4-5 bin devirler civarına gelir. oyalanmadan vites değişimnde de iki vites arasında 2 bin devirlere düşmez motor. 5. viteste 155 sürati görmek için de sanırım 9 bin devirler civarına çıkmış olmak gerekecektir normal şartlarda. "arada bir yüksek devirlere çıkın" ibaresini kılavuzdan hatırlamıyorum. onun yerine "uzun süre hep aynı sabit devirde seyahat etmeyin" gibi bi cümle hatırlıyorum.
neyse sonuç olarak umarım dediğiniz gibi, uygun bir rodaj yapmışsınızdır. ayrıca sorunu bu kadar da dert etmeyin. öyle motordan soğumayı gerektirecek bir sorun olduğunu düşünmüyorum. orjinal parçalarla yetkili ve bilgili bir serviste işlem gördükten sonra sıkıntı olmayacaktır. gönül rahatlığıyla binmeye devam edebilirsiniz bence...
-
01 Haziran 2009, 01:16
#69
aya adlı üyeden alıntı
800 km boyunca yarım gaz açmak demek aşağı yukarı zaten 4-5 bin devirler civarına gelir. oyalanmadan vites değişimnde de iki vites arasında 2 bin devirlere düşmez motor. 5. viteste 155 sürati görmek için de sanırım 9 bin devirler civarına çıkmış olmak gerekecektir normal şartlarda. "arada bir yüksek devirlere çıkın" ibaresini kılavuzdan hatırlamıyorum. onun yerine "uzun süre hep aynı sabit devirde seyahat etmeyin" gibi bi cümle hatırlıyorum.
neyse sonuç olarak umarım dediğiniz gibi, uygun bir rodaj yapmışsınızdır. ayrıca sorunu bu kadar da dert etmeyin. öyle motordan soğumayı gerektirecek bir sorun olduğunu düşünmüyorum. orjinal parçalarla yetkili ve bilgili bir serviste işlem gördükten sonra sıkıntı olmayacaktır. gönül rahatlığıyla binmeye devam edebilirsiniz bence...
Öncelikle şu yanlış anlamayı düzeltelim.Yarım gaz demek 4-5 bin devire denk gelmez.Ben istersem birince viteste çeyrek gaz açarak 13 bin deviri sana gösteririm.Aynı şekilde çeyrek gazla 2 nci ve 3 ncü viteste redlina girerim.Ancak yüksek viteslerde yüksek devirlere girebilmek için fazla gaz açmak gerekir.
Zaten benim motor 800 km'yi çoktan aştı.Yani yarım gaz sınırlaması geçerli değildi.Kılavuzdaki "arasıra yüksek devirlere çıkın " ibaresini hatırlamıyosan , kılavuzun linkini yukarıda verdim.Oradan inceleyebilirsin.Ki ben kılavuzda yazanlara rağmen üst devirlere çıkmadım.
Ben bu motorun derdini biliyorum.Bu motor yeterince yağlama ve soğutma yapamıyo.Hiç başka yerlerden sebep aramaya gerek yok.Mühendislerin üretirken düşünmediklerini biz burda aylarca tartışsak çözemeyiz.Zaten bu motorun çıkardığı sorunlar istatiksel olarak ortada.Piyasada en çok şikayet edilen , en çok şüpheyle bakılan motor.İnsanlar boşuna sakın almayın bu motoru diye bas bas bağırmıyo.Tamamen üretim hatası bu motorlar.
-
01 Haziran 2009, 01:21
#70
Moderatör
kingman30 adlı üyeden alıntı
Ben bu motorun derdini biliyorum.Bu motor yeterince yağlama ve soğutma yapamıyo.Hiç başka yerlerden sebep aramaya gerek yok.Mühendislerin üretirken düşünmediklerini biz burda aylarca tartışsak çözemeyiz.Zaten bu motorun çıkardığı sorunlar istatiksel olarak ortada.Piyasada en çok şikayet edilen , en çok şüpheyle bakılan motor.İnsanlar boşuna sakın almayın bu motoru diye bas bas bağırmıyo.Tamamen üretim hatası bu motorlar.
Peki o zaman soru şu;
Biliyordun bu sorunları neden aldın?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
01 Haziran 2009, 01:26
#71
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
-
01 Haziran 2009, 01:28
#72
kingman30 adlı üyeden alıntı
Öncelikle şu yanlış anlamayı düzeltelim.Yarım gaz demek 4-5 bin devire denk gelmez.Ben istersem birince viteste çeyrek gaz açarak 13 bin deviri sana gösteririm.Aynı şekilde çeyrek gazla 2 nci ve 3 ncü viteste redlina girerim.Ancak yüksek viteslerde yüksek devirlere girebilmek için fazla gaz açmak gerekir.
Zaten benim motor 800 km'yi çoktan aştı.Yani yarım gaz sınırlaması geçerli değildi.Kılavuzdaki "arasıra yüksek devirlere çıkın " ibaresini hatırlamıyosan , kılavuzun linkini yukarıda verdim.Oradan inceleyebilirsin.Ki ben kılavuzda yazanlara rağmen üst devirlere çıkmadım.
Ben bu motorun derdini biliyorum.Bu motor yeterince yağlama ve soğutma yapamıyo.Hiç başka yerlerden sebep aramaya gerek yok.Mühendislerin üretirken düşünmediklerini biz burda aylarca tartışsak çözemeyiz.Zaten bu motorun çıkardığı sorunlar istatiksel olarak ortada.Piyasada en çok şikayet edilen , en çok şüpheyle bakılan motor.İnsanlar boşuna sakın almayın bu motoru diye bas bas bağırmıyo.Tamamen üretim hatası bu motorlar.
lucas arkadaşında dediği gibi motor zaten öyle süper bir motor değil ayrıca hiç bir üretimde herşey mükemmel olucak diye bişe yok belkide aldığın mal ayıplı mal fabrikasyon hatası vs vardı bilemezsinki alırken hepsi aynı güzel işte....
ama bence seninde anlaman gereken şeyler var kanımca
ilki motor zaten 250 cc 29 hp üreten bir motor basınca uzayacağını beklemen gereken bir motor değil aheste aheste hızlanıcaksın biraz bu motorda sadece viraj yapmak ve görünüşü seni tatmin eder bu bir gerçek başka hiç bir şeyi seni tatmin etmez sadece 600bir race makinaya geçtiğinde bişelerden tatmin olabilirsin
2006 model alınan hyoların hepsi neden krank kırdı? türk aklı işte görünüş var bastımı uzaması gerekli düşünce yapısından ama kimse bu 29 hp öyle uzamaz demedi alırken düşünmedi 600 cc ile aralarında 4 kat güç farkı varken
yağlama problemi çok yüksek devirlerde var yağlamıyor ve soğutma sorunuda grenajların yapısından kaynaklanıyor bence daha iyi bir şekilde aerodinamik sağlanıp arka pistonda yeterince soğutabilinir ama senin sorunun ön pistondan şimdiye kadar ilk defa duydum...
çerek gazlada redline girebilirsin doğru ama motoru çeyrek gazlada sıkıştırabilirsin yeri geldimi vites küçültmek gerekir vs bunları anlatmama gerek yok biliyosun bence motor rodajından sonra fazla zorlanmış gibi birazda
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
01 Haziran 2009, 01:30
#73
-
01 Haziran 2009, 01:40
#74
ne olursa olsun 3 günlük motor o hale gelmemeli konuyu açan arkadaş zaten birazdan pes edecek
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
01 Haziran 2009, 01:45
#75
Moderatör
satoyama adlı üyeden alıntı
ne olursa olsun 3 günlük motor o hale gelmemeli konuyu açan arkadaş zaten birazdan pes edecek
3 günlük değil 3 yıllık motor da o hale gelmemeli, yani üretim hatası yüzünden arıza yapmamalı, benim anlatmak istediğim bunun sadece 1 markaya özgü birşeymiş gibi gösterilmesi.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
01 Haziran 2009, 01:47
#76
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun arkadaşım..
Ben burada gtr a para verilmez derken arkamdan bisürü insan atıp tutuyor hatta benim motorla kıyaslamaya kalkıyorlardı..
Acaba senin gibi gtr topiğinde aktif bi kullanıcının başına gelenleri duyunda ne diycekler..
Tekrardan geçmiş olsun diyorum umarım biran önce alıp satarsın..
babacan adını bılmıyorum kusura bakma ama gt 250 ile senın motoru kıyaslayanlar varsa hamama gitsin derim
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
01 Haziran 2009, 01:55
#77
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
kanuni el attıysa normaldir... birazda servis kalitesiz olunca böyle oluyor....
ama bu işin servis ile akalası yok,
motor kapalı kutu olarak geliyor,
servisin tek topladığı tekerler direksiyon ,gidonlar vs ufak tefek şeyler,
motor bütün yani,
Doktor Amcxalar Ameliyat Esnasında İçeride MAKAS Unutmuş Olmasınlar
çOK gEÇMİŞ oLSUN,
aLLAH Sabır Versın...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
01 Haziran 2009, 01:56
#78
o diil de bu GT250R denen makinenin aynı motoru benim eski motorum olan GV250 de de var.Niye onda motor aksamıyla ilgili bir problem oluşmadı. takdiri ilahi belkide hep SS kasalarda arıza çıkıyor...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
01 Haziran 2009, 02:08
#79
Markaya mal etmekmiş.Hala boş kuruntu yapıyorsunuz.Bizim tüketici anlayışımız budur işte,hakaret olarak algılamayın ama gerçekten de çok çaresiz ve etkisiz bir tüketici grubuyuz.Burdan kaç arkadaşı tanıyorum ki garanti kapsamıyla hallettirebilecekleri sorunları,paraya kıyarak,veya kendi imkanlarıyla,el yordamıyla halleden(hoş,bu kalitesiz servislerle hak veriyorum)...Tüketici her zaman haklıdır,markaya mal etmek lazımsa da edilir.O üretim bandından çıkan her motorun,hem de her motorun standartlara uyması ZORUNLUDUR.Lamı cimi yok.
Öte yandan şu anda öyle motoru alsınlar başlarına çalsınlar,yakarım motoru demenin de alemi yok.Ben biri 20 biri 50 yaşında iki motor sahibi olarak arkadaşı iyi anlıyorum,ama sabır etmek lazım.Yasal prosedürlere göre 40 gün-ben 60 biliyordum gerçi-beklemek zorundayız.Bakalım servis nasıl bir tutum sergileyecek;ondan sonra puanımızı verelim.
-
01 Haziran 2009, 10:18
#80
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
yağlama problemi çok yüksek devirlerde var yağlamıyor ve soğutma sorunuda grenajların yapısından kaynaklanıyor bence daha iyi bir şekilde aerodinamik sağlanıp arka pistonda yeterince soğutabilinir ama senin sorunun ön pistondan şimdiye kadar ilk defa duydum...
çerek gazlada redline girebilirsin doğru ama motoru çeyrek gazlada sıkıştırabilirsin yeri geldimi vites küçültmek gerekir vs bunları anlatmama gerek yok biliyosun bence motor rodajından sonra fazla zorlanmış gibi birazda
bencede kıngman recep kardeşim makinayı sıkıştırdı...rodaj aşamasında oldu bu iş...ben bunu diyorum...hatta servis yan çizecek bu sorun garanti kapsamında değil diyecek...kişisel kanaatim budur...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler