selka;
teşekkürler... zahmet oldu
Keeway land cruiser 4 subaplıdır. Hyosung gv 250 8 subaplıdır.Aradaki 10 beygirlik fark bundan kaynaklanmaktadır
Bu arada ST kanuni nin verilerine baktığınızda adamlar DOHC yazmışlar, üstüne de utanmadan 4 valve demişler. GT 250 comet in resmine bakıldığında her bir silindir kapağındaki iki adet eksantrik yatağı kabak gibi görülmektedir.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
hımmmm....
demek tüketiciyi yanlış bilgilendirmek söz konusu....
aslında cezası büyük diye biliyorum....
roadstar GV250 den daha mı büyük,kalıplı
motorumun olduğu garajda 2 tanede daha motor duruyo biri GV250 diğeri roadstar.İki motorun brandasını dahi kaldırmadan GV250 bariz heybetli duruyor...
iki motoruda kullanımışlığım var herşey bir yana yolda süspansiyon,acil durumlarda gaza verdiği tepkiler ve oturaklılığıyla şehirler arası yola GV250 daha uygundur kesinlikle
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
mutlaka gv daha heybetlidir,ancak maddi olarakta heybetli....
bide; nedense gv'ye bir türlü ısınamadım... enteresan aslında....
peki; sence roadstar nasıl? bir bilgin yadayorumun varmı?
Dediğiniz anladım....Roadstarın ilk 4 vites performansı GV250 ye çok yakın... bu konuda atik gerçekten diğer 250cclere göre... V motor olmasıda artısı.Benim gördüğüm en büyük eksiği hafif olmasından kaynaklanan dengesiz zıplayışlar.Örnek vermek gerkirse yollarda köprü bağlantı yerleri vardır.Arabadayken pek hissetmeyiz lastiklerden "takı taka" şeklinde ses çıkarıp hafif bir sallantı hissediriz.Ben roadstarla dediğim bağlantı yerinde öyle bir zıpladım ki ön gidon şuursuzca salındı ve denge kaybı yaşattı.Keşke birz daha oturaklı olsa......ve şambrelli lastik baş ağrıtabilir...geri yönleri gayet başarılı bir motor.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
rica ederim,hangi model olursa olsun iyi günlerde sürmenizi temennni ederim
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
en başda ayberk arkadaşıma roadstarı ben bütçesi ve performans kalite doğrultusunda önerdim yoksa konuşduğumuz dada ona dedim imkanın bütçen rahatsa bak el veriyorsa değil rahatsa gv 250 al dedim çünkü aldıkdan sonra buna bakmasıda var kendini sıkar boğazından keser motor alırsın o sorun değil ama devamını bakımını bir kaza anında parçalarını toparlayamadıkdan sonra almanında hiç bir anlamı yok..
roadstar bu açıdan çok rahat bir marka parçaları aşırı ucuz ve keeway bisan yamaha ledow gibi pek çok markaların aynı modelleri olduğu için parça sıkıntısı yok.. bu forumda bir yerde bir arkadaş yazmışdı yamaha virago 250 si olan bir arkadaş bisan roadstar parçalarıyla motorunu sıfırdan topluyormuş yamahacılarada gün doğdu bu sayede..
ben bundan dedim..
iyi sıkıntız ben henüz daha bu forumda roadstardan büyük bir sıkıntı çekmiş insan görmedim basit şeyler ufak tefek ciddiye bile alınmıycak sıkıntılar olabilir çoğuda kullanıcı kaynaklı hatalar zaten...
bunun dışında v motor olması ayrı bir artı performanslı titreşimsiz ve ekonomik olur..
ben bunlardan road star dedim..
ben ayberk arkadaşımızla konuşurkende dedim gv 250 benim şimdiye kadar jinlundan sonra gördüğüm en kalıplı 250 motor
roadstar ondan kalıplı değildir ama istenirse ufak bir gidon oyunu kalın bir lastik değişimi sele modifikasyonu gibi custom bir kaç tasarımsal değişiklikle şahane görüntüye kavuşa bilir bunu amerikada yapanlar var roadstarcıların konusunada koydum epey güzel roadstarlardan custom lar yapmışlar..
mrock arkadaşımızın dediği doğru ama bunun roadstarla bir ilgisi yok bu virago 250 nin sorunudur bindiğin motor roadstar değilde virago 250 olsa derdinki virago iyi ama tümseklerde şöyle böyle bununda çözümü kaliteli lastik değişimi ile biraz ön takımlara müdahele ile halolur yani çözilmiycek bir sorun değil basit şeyler..
bu arada roadstarda performans arttırımına gidilme imkanı olabilir belki açık hava filtresi ve kanunilerde yapılan ön dişli değiştirme gibi yöntemlerle son sürat arttırılabilir kanunide işe yarıyorsa roadstarda hayli hayli yarar diye düşünüyorumki roadstarın son hızıda gayet ideal 140 böyle bir iki basit motora zarar vermiycek müdahele ile son sürat belki 150-160 arasına çıkartılabilir tabi motordan anlayan ustası daha iyi bilir..
Aradaki güç farkı motorların motorlar arasındaki yanma verimlerinin farkından kaynaklanıyor. Konu sadece güç farkı olsa devir ile açıklanabilirdi fakat GV250'nin maksimum torku Landcruiser'in 1,5 katı. Bu da onun yakıtı daha iyi yaktığını gösterir. Bunu da GV250'nin 4 sübablı olmasına bağlayabiliriz. Bu sayede daha iyi hava yakıt karışımı elde ediyor. Şimdi konu altında yanlış açıklanmış bazı nokatalara değineyim :
Dizel motorlar benzinlilerden daha fazla tork üretmezler. Torkları fazla olanlar turbo olanlardır ve turbo oldukları için torkları fazladır. Turbosuz bir dizel motorun torku yerlerde sürünür (bkz. eski model kamyonların yokuşlardaki durumu). Turbo sayesinde içeri gönderilen hava miktarı artar ve yakıttan daha iyi verim alınır.
Yukarıdaki açıklamayla bağlantılı olarak dizel motorlar sıkıştırma oranları yüksek olduğundan yüksek tork vermezler fakat bu yüzden benzinlilerden daha az yakarlar. Sıkıştırma oranı yanma verimini etkiler.
logaritma;
tekrardan teşekkür ederim...
yorum yapan ve bilgilerin paylaşan herkese çook teşekkürler...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)