(YBR 125) tecrübelerinizi paylaşabilirmisiniz ?
Reklamlar
-
herkese merhabalar ,benim bir sorum olacaktı belki biraz acemice ama kusura bakmayın, motorum 5000 km de ben 3. sahibiyim daha önce yağı değiştirildi mi bilmiyorum bende hiç değiştirmedim... bir sefer yağ değişimi için ybr 125 e hangi marka yağdan kaç lt. kaç kutu yağ almalıyım ? Benzin istasyonunda satılan shell advance yağların kalitesi nasıldır ? 15-40 10-20 gibi şeylerden bahsediliyor bunları açıklayabilirmi birisi kısaca ? Zincir temizlemek için de mazot mu gazyağı mı önerirsiniz ? saygılar
If you want peace, prepare for war
Reklamlar
-
ybr manyak güzel süspansiyonu olan bir motordur yagını her 1000 de degiştirirsen çok iyi olur motor saglıgı için 10 40 yag koyman yeterli çok aşırı pahalı yag almana hiç gerek yok 1 litre yag konur.
-
1000km de bir yağ koyarsak battık. benzin alır gibi yağ almamız gerekicek herhalde
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:21 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:14 PM ----------
öncelikle ybr seçmekle doğru karar vermişsin.
yakıt tasarrufu, yol tutuşu, süspasiyon rahatlığı, kullanım kolaylığı hepsi bir arada.
ekonomik ve sessis bir motosiklettir.
3000 km de yapılan yağ değişimi idealdir.
mevsimine göre yağ numaraları değişebilir.
zincir temizliği mazot veya gaz yağı çok fark etmez ama kesinlikle zincir için ozel sprey yağlardan kullanman lazım.
ybr motorların üzerinde gelen zincirler oringli zincir bakımına önem vermeliyiz aksi taktirde ucuz olmayan bir parçadır.
sorduğun sorularda acemice olabilir kusura bakmayız. zamanında bize öğretilirkende kusura bakmadılar. motorcu motorcuya her zaman yardımcı olmalıdır.
Farınızda Yolunuzda Açık Olsun:cat:
-
yag degişiminde ortayi bulalim arkadaslar en ideali 2 bin kmdir;)
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
özellikle motorda 9000-10000 devrin üzerine çıkmamanı ve yarım debriyaj ve tek teker denemeleri yapmamamnı öneririm. ve periyodik olarak sübap ayarlarını kontrol ettirmeni. hava filtrenin temizliğine dikkat etmeni öneririm.
birde orjinal lastiklerinden ben memnun değildim kısa kullanım sonrası hemen dublex olarak değiştirdim marka seçimini kendin yapabilirsin. kesene ve görünüme göre farklı markalarda mevcut.
motorunu üzmeni tavsiye etmen görüceksin o seni hiç ama hiç üzmiyecektir. yan sanayi yedek parça kullanmanı istemem çünkü zarif makinalar ilgi ister.
tek olarak uzun yolda kullanabilirsin dilediğin kadar ama misafir uzun yolda fazla sevmez.
korkmadan tek marşla 1 depo ile yol gidebilirsin neden bana böyle yapıyorsun demez.
senin anlıyacğın SEVERSEN SEVİLİRSİN...
Farınızda Yolunuzda Açık Olsun:cat:
-
-
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-450.html
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:12 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 PM ----------
arkadaşlar ben maksimum 1500 km tutuyorum.... çünkü bunu millete anlatmaktan bıktım.... çıraklık meslek bitirmiş biri olarak bunu en iyi ben ve o okulda okyanlar bilir..............
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-450.html
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:12 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 PM ----------
arkadaşlar ben maksimum 1500 km tutuyorum.... çünkü bunu millete anlatmaktan bıktım.... çıraklık meslek bitirmiş biri olarak bunu en iyi ben ve o okulda okyanlar bilir..............
japonya'ya bir mail at, o kadar çok bileni havada kaparlar.
-
Motosikleti aldığın zaman değiştir yağını bence ..Daha sonraları 2.000 km de bir değiştirirsin.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
-
1500 de değiştirenin motoru 3000 de değiştirenden daha sağlıklı olur bu bir gerçek. fakat maliyet/getiri gibi bir oran da var. bu durumda 1500 km önceden yağ degistirmenin getirecegi daha fazla motor ömrü maalesef yağ masrafını kurtarmayacaktır diye düşünüyorum.
bu 3000 km zaman alalığı da en ideal oranı sağlayan olmalı ki fabrikaca tavsiye edilmiş.
-
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
-
peki arkadaşlar motorun yag yaktığını sadece egzosttan çıkan siyah dumandanmı anlarız ? yani motorun yagının eksildiğini nasıl bilicez ?
[B]Benim İçin Hayat [COLOR="Red"] 1[/COLOR].Raundda Stili Tanınır [COLOR="Red"]2[/COLOR]. Raundda Rekabet Edilir [COLOR="Red"] 3[/COLOR]. Raundda Nakavt Edilir.. [/B] ::deliir::
-
yiit10 adlı üyeden alıntı
peki arkadaşlar motorun yag yaktığını sadece egzosttan çıkan siyah dumandanmı anlarız ? yani motorun yagının eksildiğini nasıl bilicez ?
ben henüz yağ yakan ybr görmedim,900 gram yağ koyarım taş çatlasın 850 gram geri alrım
arkadaşların dediği gibi yamaha 3000 de yağ değiştirin diyor.ben 2000 km gördüğüm zaman ilk fırsatta yağ deiştiriyorum.
24000 km olan ybr'emde ne yağ kaçağı ne yakması ne kokması var.bir çok arkadaşınkide bu şekilde sanırım
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
piranha4 adlı üyeden alıntı
bu anlattığın olay şu bulaşık makinalarında calgonit kullanmanın yeni rezistans almaktan daha pahalıya mal olmasına benziyor
If you want peace, prepare for war
-
-
yagı çok kalitelisinden kullanma arkadaş sende
8 tl ye 1 litre 10 40 yarı sentetik yağ alır her bin km de degiştirirsen motorun üzerinde korkusuzca fon dip yaparsın. 3000 binde yağ katran gibi oluyor paçalara siyah bir kalıntı bırakıyor. temiz yağ herzaman iyidir. bu benim için zevk aracı motoruma her bindiğimde at gibi kişnemesi ve sessiz sedasız olması ilk günkü tadı vermesi gerek
3000 binde yağ degiştirip de ben motorumu seviyorum demeyin
-
avare rulman adlı üyeden alıntı
icad cıkarmayın len.
3000 de bir değişecek yağ.
yamaha'dan iyi mi bileceksiniz?
Helal derim bu söze arkadaşlar sizde para çok sanırım kitapcığında bile 6000 km bir değiştirin diyor siz 1000 diyorsunuz lütfen emin olmadığınız konularda beyan vermeyin Bende ybr kullanıcıyım 6000 yapmadan kesinlikle yağ değiştirmem.
Küçükte bir hikaye anlatayım ama bende bi arkadaştan dinledim.
Zamanın birinde vatandaş ybr sinden sıkılmış babasına değiştirelim demiş değiştirmek istememiş babası. Bizimkide nasıl bozarım ben bunuda alırım yenisini diye düşünmüş . karterdeki yağın tamamını boşaltmış. 1 depo yol yapmış tık yok bizim yamaha ybr 125 te oda çok şaşırmış dinleyenlerde
Doğrumu yalanmı emin değilim ama benim aklıma yatmadı sakın kimse denemesin derim Anlatan kişinin yalancısıyım.
Bu hikayeden cıkaracağımız netice 1000 km de bir yağ değiştirmek size hiç bir avantaj sağlamaz.
Kaliteli bir yağ kullanıyorsanız fabrikanın yıllar süren tecrübe sonucu verdikleri 6000 km kararına uymak gerekir.
CASTROL POWER 1 4T 15W-40 Kullanıyor ve tavsiye ediyorum.
Not : rodaj döneminde ilk 1000 km de yağ servisten değiştirilir.
Linkten inceleyebilirsin POWER 1 4T 15W-40
Allah Görme sorunlu Dört tekerlerden Korusun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:48 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:42 PM ----------
acun0 adlı üyeden alıntı
yagı çok kalitelisinden kullanma arkadaş sende
8 tl ye 1 litre 10 40 yarı sentetik yağ alır her bin km de degiştirirsen motorun üzerinde korkusuzca fon dip yaparsın. 3000 binde yağ katran gibi oluyor paçalara siyah bir kalıntı bırakıyor. temiz yağ herzaman iyidir. bu benim için zevk aracı motoruma her bindiğimde at gibi kişnemesi ve sessiz sedasız olması ilk günkü tadı vermesi gerek
3000 binde yağ degiştirip de ben motorumu seviyorum demeyin
Dediğin gibi Benzinli araçlar için olan 10-40 denemiştim 8 ytl ye fakat vites geçişlerinde ve performansta sorun cıkardı motosikletler için olanı aldım 20 ytl ye ybr den bir oohhh sesi duydum ( yemin edicem çarpılıcaz ).
İşin şakası bir yana 3000 km de bir 20 ytl verip motosikletler için olan yağı kullanmak çok çok daha mantıklı
4 tekerler için olan yağlar ucuz ve onlara göre.. 2 tekerler yüksek devirli ve torku düşük olduğundan daha kaliteli yağa ihtiyac duyuyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler