F650 GS 15.000 km bakımı, resimli
Reklamlar
-
09 Haziran 2009, 20:42
#61
Reklamlar
-
09 Haziran 2009, 20:46
#62
Gültekin adlı üyeden alıntı
Yan ayaklığın 2 adet switch'i var. Onları "kontak temizleyici sprey" ile temizledim, sorun-morun kalmadı.
Islanmadığı sürece problem yapmıyor.
Son bir test yapacağım, emin olunca o switchleri iptal edip, tarihin karanlıklarına gömeceğim.
Yardımların için teşekkür ederim a vagrant hocam.
Şaka bir yana... En son çare o switch i iptal etmek. Ama o zaman da alışması bayağı zaman alacak. Malum yorgunken veya acele ederken bir anda altımızdan kaçıp gitmesini engelliyor o switch. Sana tavsiyem; son bir değil, birkaç kez test et. Özellikle dur kalk, yan ayağı sürekli kullan. Islanmayla bir alâkası yok. Switch i de iptal etmek dert. Üç kablo var. İptal edeceğin zaman haberim olsun. Sana resimlerle anlatırım yine.
Lambda sensor boşuna değişti sende. Yaptığım araştırmalar bunu gösteriyor.
Teşekküre değmez şeyler bunlar. Paylaşıyoruz tecrübelerimizi.
-
09 Haziran 2009, 20:50
#63
a vagrant adlı üyeden alıntı
Şaka bir yana... En son çare o switch i iptal etmek. Ama o zaman da alışması bayağı zaman alacak. Malum yorgunken veya acele ederken bir and altımızdan kaçıp gitmesini engelliyor o switch. Sana tavsiyem son bir değil, birkaç kez test et. Özellikle dur kalk, yan ayağı sürekli kullan. Switch i de iptal etmek dert. Üç kablo var. İptal edeceğin zaman haberim olsun. Sana resimlerle anlatırım yine.
Lambda sensor boşuna değişti sende.
Yaptığım araştırmalar bunu gösteriyor.
Tabiki haberleşeceğiz.
Lambda sensörü deneme amaçlı değişmişti. Kendi sensörümüz hizmet vermeye devam ediyor.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
09 Haziran 2009, 20:51
#64
Gültekin adlı üyeden alıntı
Tabiki haberleşeceğiz.
Lambda sensörü deneme amaçlı değişmişti. Kendi sensörümüz hizmet vermeye devam ediyor.
Buna sevindim.
-
12 Haziran 2009, 23:09
#65
a vagrant adlı üyeden alıntı
10000 de bakıma girer bunlar. Ama yılda bir en iyisi. 30-40 TL için bekletmeye değmez. Zevkin veresiyesi olmaz.
Peki hocam, yağ değişiminden bi süre sonra vites geçişlerinde sertleşme falan olmuyor mu? Oluyorsa sertleşme kaç km sonra başlıyor?
-
12 Haziran 2009, 23:41
#66
n61l adlı üyeden alıntı
Peki hocam, yağ değişiminden bi süre sonra vites geçişlerinde sertleşme falan olmuyor mu? Oluyorsa sertleşme kaç km sonra başlıyor?
Evet oldu. Anlamış da değilim. Hatırlattığın iyi oldu. Araştırmam lazım. Bu konu hakkında bildiğin birşey var mı? Sertleşme bir sonraki haftasonu motoru çıkarır çıkarmaz kendini gösterdi. Ama bir müddet gidince eski haline döndü sanki.
-
13 Haziran 2009, 02:55
#67
a vagrant adlı üyeden alıntı
Evet oldu. Anlamış da değilim. Hatırlattığın iyi oldu. Araştırmam lazım. Bu konu hakkında bildiğin birşey var mı? Sertleşme bir sonraki haftasonu motoru çıkarır çıkarmaz kendini gösterdi. Ama bir müddet gidince eski haline döndü sanki.
Bizim motorlarda (125cc) yağ değişiminden 1500-2000 km sonra vites geçişleri sertleşmeye başlıyor ve bu durum yağ değişim zamanının geldiği şeklinde yorumlanıyor. Ben de genellikle bu aralıkta yağ değiştirdim. Kitapçıkta yazansa 6000 kmde bir yağ değişimi. Sizin motorunsa 10binde bir yağ değişimi var demişsiniz o yüzden vites geçişlerindeki sertleşmenin ne zaman başladığını öğrenmek istedim. Bir hafta sonra ortaya çıkan durumun bununla bir alakası olmasa gerek. Belki daha önceki günlere kıyasla daha soğuk bi gece yaşanmış ve yağ her zaman olduğundan daha katı bi hale gelmiştir. Bu arada hangi marka yağ kullandığınızı da öğrenebilirmiyim. Bazı yağlar daha uzun ömürlü olabiliyor.
-
13 Haziran 2009, 11:23
#68
n61l adlı üyeden alıntı
Bizim motorlarda (125cc) yağ değişiminden 1500-2000 km sonra vites geçişleri sertleşmeye başlıyor ve bu durum yağ değişim zamanının geldiği şeklinde yorumlanıyor. Ben de genellikle bu aralıkta yağ değiştirdim. Kitapçıkta yazansa 6000 kmde bir yağ değişimi. Sizin motorunsa 10binde bir yağ değişimi var demişsiniz o yüzden vites geçişlerindeki sertleşmenin ne zaman başladığını öğrenmek istedim. Bir hafta sonra ortaya çıkan durumun bununla bir alakası olmasa gerek. Belki daha önceki günlere kıyasla daha soğuk bi gece yaşanmış ve yağ her zaman olduğundan daha katı bi hale gelmiştir. Bu arada hangi marka yağ kullandığınızı da öğrenebilirmiyim. Bazı yağlar daha uzun ömürlü olabiliyor.
En son 9500 km önce (10-40 Mobil) yağı değişti. Yağ değiştirme sebebim vites geçiş sertleşmesi değildi. Değiştikten sonra sertleşme oldu:Sizdeki durumun tam tersi
Bu konu hakkında birşeyler öğrenince, burada paylaşacağım. Yağ filtresinin altında ''N'' vites switch ve sensörü vardı. Muhafaza ettim ama üzerine biraz yağ damladı. Bu da yapabilir. Yarın yine sürüş var. Ne olacak merak ediyorum.
-
13 Haziran 2009, 12:09
#69
aynı vites sertleşmesini bende yaşadım, anlam veremedim (10w40 yarı sentetik valvoline)
hocam bir de ilk sayfada; hava filtresinin yağlandığını ama normal olduğunu belirtmişsin. bence bu normal değil, bildiğim kadarıyla bu durum: fazla yağ konmasından ve yağın kalitesiyle alakalı (yağ köpürme yaptığı zaman hava filtresi yağlanıyor)
bir daha ki sefer tam sentetik yağ kullamayı deneyeceğim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:09 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:05 AM ----------
şunu belirteyim valvolini daha yeni kullandım, köpürme yapmadığını söylediler, daha önceden castrol kullanıyordum ve tahminim köpürme yapmış anlaşılan, hava filtrem yağlanmış.
yeni hava filtresini bulup değiştiremedim. değiştirince bizzat gözlerimle göreceğim valvoline ne kadar iyi bakalım?..
Modenas -1999, Agility 125 -2006, CK 125 -2008, Crypton -2010, X-City 250 -2011, er6N 2006, er6F 2014
-
13 Haziran 2009, 12:12
#70
SALVANO adlı üyeden alıntı
aynı vites sertleşmesini bende yaşadım, anlam veremedim (10w40 yarı sentetik valvoline)
hocam bir de ilk sayfada; hava filtresinin yağlandığını ama normal olduğunu belirtmişsin. bence bu normal değil, bildiğim kadarıyla bu durum: fazla yağ konmasından ve yağın kalitesiyle alakalı (yağ köpürme yaptığı zaman hava filtresi yağlanıyor)
bir daha ki sefer tam sentetik yağ kullamayı deneyeceğim.
Sertleşme bir müddet sonra geçiyor. Yarın göreceğiz bakalım.
Hava şnorkelindeki yağ birikimi tamamen buharlaşma sonucu olan birşey. Zaten şnorkel altında tahliye deliği bile koymuşlar. Yani bu durum normal. Yağ köpürmesi diye birşey yok. Bence artık kalitesiz yağ diye birşey yok. Heleki şu devirde markalar ömürlük yağ üretebilirken...Açıkçası ben inanmıyorum.
bir önceki yağı tam sentetik olabilir. Ben yarı sentetik koydum. bu yapabilir bir ihtimal.
-
14 Haziran 2009, 18:43
#71
a vagrant adlı üyeden alıntı
En son 9500 km önce (10-40 Mobil) yağı değişti. Yağ değiştirme sebebim vites geçiş sertleşmesi değildi. Değiştikten sonra sertleşme oldu:Sizdeki durumun tam tersi
Bu konu hakkında birşeyler öğrenince, burada paylaşacağım. Yağ filtresinin altında ''N'' vites switch ve sensörü vardı. Muhafaza ettim ama üzerine biraz yağ damladı. Bu da yapabilir. Yarın yine sürüş var. Ne olacak merak ediyorum.
Peki yağ değişimi yaklaşmaya başladığında da vites geçişlerinde bir sertleşme yaşanmaya başlamıyor mu?
-
14 Haziran 2009, 19:46
#72
n61l adlı üyeden alıntı
Peki yağ değişimi yaklaşmaya başladığında da vites geçişlerinde bir sertleşme yaşanmaya başlamıyor mu?
Kesinlikle öyle birşey olmadı. Chaingang' e yazdım bunu. Bunu yaşayan tek ben değilim. Yağ eskiyince düzelecek herşey diyorlar.
-
14 Haziran 2009, 20:04
#73
Bizim vitesler zaten hep sert geçer, bazen çıkan sese diğer arkadaşlar dönüp bakıyor
Benim garantide bitmek üzere, servis manuelini okumaya başlayayım.
İş başa düştü; aslında en zevkli tarafı. Tıkandığım yerde sorarım artık
-
14 Haziran 2009, 20:07
#74
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Bizim vitesler zaten hep sert geçer, bazen çıkan sese diğer arkadaşlar dönüp bakıyor
Benim garantide bitmek üzere, servis manuelini okumaya başlayayım.
İş başa düştü; aslında en zevkli tarafı. Tıkandığım yerde sorarım artık
Faydamız dokunursa, ne mutlu bize.
-
14 Haziran 2009, 20:23
#75
Muhakkak dokunacaktır; 5000km sonra aslanı operasyona alacağız. Tahminen yaz sonu olur. Hem ozaman sıcaklar bitmiş olacak, serin havada güzelce bakım yaparız.
Malzemeleri nerden temin ediyorsun (Yağ, filtre, buji vs)? Internetten alışveriş yapılacak biryer varmı?
-
14 Haziran 2009, 20:29
#76
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Muhakkak dokunacaktır; 5000km sonra aslanı operasyona alacağız. Tahminen yaz sonu olur. Hem ozaman sıcaklar bitmiş olacak, serin havada güzelce bakım yaparız.
Malzemeleri nerden temin ediyorsun (Yağ, filtre, buji vs)? Internetten alışveriş yapılacak biryer varmı?
Bana arkadaşım Almanyadan getiriyor sağolsun. Birkaç siparişim var. Ulaşıp isteyeceğim yine. Sahibinden.com a filan bak. Orada da mevcut.
-
14 Haziran 2009, 20:57
#77
Almanya'dan alacak kadar pahalımı bunlar burada?
-
14 Haziran 2009, 20:59
#78
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Almanya'dan alacak kadar pahalımı bunlar burada?
İş biraz seçtiğim markaya bakıyor aslında. NGK, Champion orada daha ucuz. Burada bir filtre parası=orada 3
-
14 Haziran 2009, 21:13
#79
Aslında 20,000km de neler yapacağının listesine baktınmı?
Vallahi moralim bozuldu; fren hidroliği, amortisör yağını bile değiş diyor...marka neymiş; BMW
Neyseki zaman var araştıracağız artık.
-
14 Haziran 2009, 21:18
#80
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Aslında 20,000km de neler yapacağının listesine baktınmı?
Vallahi moralim bozuldu; fren hidroliği, amortisör yağını bile değiş diyor...marka neymiş; BMW
Neyseki zaman var araştıracağız artık.
Boşver. Motoru kullanmana bak. Nerde trak, orda bırak. Fren hidroliği değişimi kolay. Ama uğraştırıcı. Amortisör yağı da öyle... Fakat sorun yoksa kurcalama bence. Eksilme var ise aynı tip yağ ekleyebilirsin. DOTları tutsun. Benim araba 172.000 km'de daha hiçbir sıvı değişmedi, mazot dolumu hariç.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler