Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vitesler zor geçiyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Kocaeli-İstanbul
    Vitesler zor geçiyor arkadaşlar,
    Anlayan bir kaç kişiye gösterdim debriyaj balataları iyi durumda diyorlar, ayrıca yağını da yeni değiştirdim, mobil 10 40 yağ koydum. Ama sorun düzelmedi, bazen ışıklarda 1 e takıyorum göstergede bir gözüküyor ama geçmiyor, basıyorum yok, biraz gaz falan veriyorum olmadı 2 ye takıp uzuyorum. ama bir sorun var. 1 e ve 2 ye özellikle zor geçiyor arkadaşlar.

    Birde 30 dk durmadan kullanınca, ışıklarda falan durunca stop ediyor. rolanti 1.3 te. Bu neden olur acaba. Marş a basınca hemen çalışıyor gerçi ama olmasa daha iyi....


    Birde kt 125 in max hızı 110 mudur ???


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    20-50 koy,
    Hava filtreni temizle.

    gör bak neler oluyor.

    (sıcak havalarda 15-50den aşağısı kurtarmaz)

  3. #3
    stunt_rider_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    BMW K 1200 R
    10-40 yağ kullanıyorsun ama nası 10-40 normalmi? yarı sentetikmi ? sen eniyisi orjinal kaç numara yağ kullanılması gerekiyorsa onu koy

  4. #4
    maresal58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    motosikletin kendi sınıfında diğer markalara göre biraz dayanıksız fazla zorlamamaya çalış..vites geçişlerini iyi tanı.motor yağını bu havalarda 20 - 50 w olarak değiştirmezsen sorun yaşayabilirsin...ben 10-40 kullanıyorum kışın değiştirmiştim motorumda en ufak sorun yok 1000 km sonra 20-50 ye geçerim..hız durumuna gelince 125 cc bi motor için 110 km iyi 10-40 w kalınlığındaki motor yağı kullanıyorsan hatta hız denemesi yapmamalısın sıcak havalarda...20-50 w koyarsan 120 yi rahat vurur...kazasız sorunsuz sürüşler arkadaşım...

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    15w den düşük yağ kullanma motosiklet yağı kullan.Vitese atarken ses geliyormu (cart gibi)
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Pınarhisar
    Motosikleti
    Yeni motor alıcak :)
    Stop edip marşa hemen basınca calışmasının sebebi debriajdan dır arkadaşım hatta onu ben pejolarda ypıodum yan apakalr acık olduğunda debriaja basınca motor susar sop etti sanasın ama gaza basınca calışır snn de sorunun debriajdan olsa gerek inş. bi çözüm bulursun

  7. #7

    Üyelik
    29 Mayıs 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    GIXXER
    Debriyaj baskı balatalarının ayarını içten yani dışdaki motor koruma kapaüını söktürerek yaptırman gerekebilir... Çok nadir de olsa bazen bu ayada bozulabiliyor.
    Ayrıca debriyaj telinide yağlamanı tavsiye ederim.Debriyaj telinde yağsız kalmışsa soruna neden olabilir.
    Çoğu motorcu önermez ama bn özellikle ara gazı kullanarak vites geçişi yapılması taraftarıyım kamyon gibi mi dersen evet kamyon gibi
    vitesi büyütürken de küçültürkened makul bi ara gazı vererek vites geçişlerini yağ gibi yapabilirsin...
    motorun ilk sahibimiisin bilmiyorum ama arkadaşıma aldığımızı hysung 250 de de aynı sorun vardu 1 ve 2 sorunluydu kaç bin km oldu hala tam düzelmedi ilk kullanım çok önemli
    bu aralar yeni bi moda başladı herkeisn dilinde debriyajsız vites değiştirmek diye eğer senden önceki kullanıcıda motorunda shifter var zannedip debriyajsız vites değiştirmiş ise bunun sonuçlarınıda çekiyor olabilirsin....

    Yazın kesinlikle 15 - 50 weya 20 - 50 yağ koymanı öneririm...
    #46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
    İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)

  8. #8

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Kocaeli-İstanbul
    Arkadaşlar, galiba 20 50 yağı performans için öneriyorsunuz...
    Eğer işe yarayacaksa hemen yarın 20 50 koyarım.

    Vites konusunda tam bir şey söylemek zor anladığım kadarıyla, ben motorun 2. sahibiyim, arkadaş biraz sert kullanmış evet, eğer gerekirse vites kutusunu da değiştireyim diyorum ama bana kaça patlar bilmiyorum.

    Debriyaj baskı balataları konusundada sorun yok dediler yani bir usta öyle dedi, ama gerekirse balataları da değiştirim..
    Yada sorun motor kısmında olabilir mi onu değiştirmek ne kadar tutar?

    Bir arkadaş 20 50 koyarsan, 120 yi rahat görürsün demiş, bu yağlar performansı bu kadar etkiler mi ?

    Arkadaşlar Allah razı olsun cevaplar için, yeni olmak gerçekten zor, 0 alsaydım biraz daha rahat olurdu ama, 2. el aldım pekte anlamayınca zor oluyor, bundan öncede bi tane cup vardı, çok şükür o fazla sorun çıkarmadı, inşallah bunlarda hallolur, gelirkende sağ sinyallerin bozulduğunu farkettim, hayırlısıyla şu işleri halledip biraz keyfini çıkarmak istiyorum artık...

  9. #9

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Kocaeli-İstanbul
    Arkadaşlar ben sorun balatalardan olmasada balatalarıda değiştirmek istiyorum, acaba 1 ve 2. vites balatası ayrı ayrı değişir mi yoksa 5 li takım mı değişiyor ? bide kaça patlar acaba ?

  10. #10
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    benim motorla aynı sayılır seninki,benim debriyaj geçen sene sıfırlandı 120 tl yi bulmuştu ancak hepsini orjinal aldırdım çakma hiçbişey taktırmadım..seninkide düzelir zannedersem,motor kısmında bişeyyoktur abartmışsın biraz...bu makinalarla max 100 yapmak iyidir üstünü deneme bence..15.50 sentetik motosiklet yagı kullanma zamanıda geldi zaten bunları yaparsan sanırım sorun kalmaz arkadaşım..
    eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir

  11. #11
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    o makinayla 100 gördüm.
    parçalıcaktı kendini.
    tehlikeden başka bişey değil.
    80 80 gez
    Orgazma Dudak Büktürür

  12. #12

    Üyelik
    29 Mayıs 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    GIXXER
    10 40 kışın 20 50 yazın kullanılır ince yağ kışın motorum çabuk çalışmasını sağlar
    kalın yaü sürtünme direnci açısından yazın kullanılması gerekir...
    yazın yazlık yağ koymak motorun ömrünü uzatır...
    ara gazı vererek vites değiştirmeyi denemeni tavsiye ederim çok tutulan bir metod değil fakat işe yarar...
    #46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
    İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)

  13. #13
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    vites geçişlerinin zorlanması sentetik yağ kullanıyorsan ondandır büyük bir ihtimalle repsol 15_50 mineral yağ sorunu giderecektir.

  14. #14

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Kocaeli-İstanbul
    Hocam şimdi balataları değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi ? bazen özellikle 1 e geçerken çok zorlanıyor,, vites yuvaya oturmuyor, gösterge 1 gösteriyor ama geçmiyor , biraz daha zorlayınca geçiyor sonra. Sırf bunun içinde 120 lira masraf yapmak istemedim. veya sadece 1. vitesin balatası mı değişmeli acaba. Ustama söylüyorum değişmişken takım al dedi bende sadece 1 değişiyor mu bilmediğimden bişey diyemedim

  15. #15
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    sadece balata değişirse 30 lirayı geçmez hatta ucuz basit dersen 10 liralık takarlar.
    sen birde başka ustaya göster bence, ben bile 3-4 yere giderim birinin dediği diğerini tutmuyo.
    bu aralar bendede 1 den boşa çok zor geçiyo.

  16. #16

    Üyelik
    20 Mart 2008
    Şehir
    ßurSa / yıLdırım / yeşiL
    Motosikleti
    aRora aR150t Yamaha yßr-125
    Tek ÇareSi Debriyaj ayarı.
    Debriyajı Sıktığında Tam oLarak aYırmıyordur.
    Ve aYrıca Tam oLarak aYırmadığın iÇinde Sıyırıyor ve buda Stop etmeSine Sebep oLuyor.
    inCe Bir DEbriyaj ayarı Yaptır anCak bunu teLden deiL Şanzımandan Yaptırıcaksın.
    eĞer Hayır Debriyaj ayarım iyi Diyorsan aL oRta Sehpaya Vitese Tak,
    Viteste iken Debriyajı Sıktığında TekerLek DönüyorSa KesinLikLe Debriyaj ayarı...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:35 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 AM ----------

    Ybrnin baLataLarı 50- taş çatLasın 60 Lira Civarı ve muhtemeLen onada oLur diye Düşünüyorum.
    ancak yan Sanayi oLa biLir iyice bi araştır Ve o 4 Lümü 5 Limi Tam oLarak biLiyor musun?
    [B][I][COLOR="DarkRed"]aRamızdaki Tek Fark Şanzuman!. Sen: 6 viteS, 5 iLeri, 1 Geri.
    ßen iSe: 5 Vites,5 iLeri.[/COLOR][/I][/B] [COLOR="Black"][B]Saadettin KartoğuLLarı Sado.. O Rh (-)[/B][/COLOR]

  17. #17
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı ShyTan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek ÇareSi Debriyaj ayarı.
    Debriyajı Sıktığında Tam oLarak aYırmıyordur.
    Ve aYrıca Tam oLarak aYırmadığın iÇinde Sıyırıyor ve buda Stop etmeSine Sebep oLuyor.
    inCe Bir DEbriyaj ayarı Yaptır anCak bunu teLden deiL Şanzımandan Yaptırıcaksın.
    eĞer Hayır Debriyaj ayarım iyi Diyorsan aL oRta Sehpaya Vitese Tak,
    Viteste iken Debriyajı Sıktığında TekerLek DönüyorSa KesinLikLe Debriyaj ayarı...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:35 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 AM ----------

    Ybrnin baLataLarı 50- taş çatLasın 60 Lira Civarı ve muhtemeLen onada oLur diye Düşünüyorum.
    ancak yan Sanayi oLa biLir iyice bi araştır Ve o 4 Lümü 5 Limi Tam oLarak biLiyor musun?
    Aynı sorun bende de var ama motosikletimde orta sehpa yok. Sizce ne yapmalıyım?
    a-) Evde 3'lü sehpa takımım var daha 1 yıl olmadı evleneli, yeniler yani oldukça. Bu sehpaları kullanabilir miyim?
    b-) Bu sehpaları kullanırsam eşim beni evden kovar mı?
    c-) Bu sehpalar olmaz ben çok farklı birşeyden bahsediyorum diyorsanız yazarken sağ serçe parmağınızın shift tuşu ile kanka olduğunun farkında mısınız?
    d-) 1998'li yıllarda başlayan IRC (İnternet Relay Chat) furyasıyla mirc scriptlere ufacık kodlar yazılırdı, siz o zaman kaç yaşınızdaydınız bilemeyeceğim, speller denirdi, l yazınca L i yazınca I harflerini yapardı bu yada taksi yazınca taxi (kısaca böyle özetleyebildim, daha da açmamı isterseniz Mirc addon denirdi yapılan eklentilere) bu konu hakkında detaylı bir bilginiz yada çalışmanız söz konusu mu?
    e-) Hönk sende kimsin nereden çıktın diyorsan, ben bilmem IRC MIRC falan diyorsan sevgi ve saygıyla selamlarımı sunar esenlikler dilerim
    BilginEmr bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  18. #18

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Kocaeli-İstanbul
    Alıntı Sovereign_Kh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam şimdi balataları değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi ? bazen özellikle 1 e geçerken çok zorlanıyor,, vites yuvaya oturmuyor, gösterge 1 gösteriyor ama geçmiyor , biraz daha zorlayınca geçiyor sonra. Sırf bunun içinde 120 lira masraf yapmak istemedim. veya sadece 1. vitesin balatası mı değişmeli acaba. Ustama söylüyorum değişmişken takım al dedi bende sadece 1 değişiyor mu bilmediğimden bişey diyemedim
    evet hocam 1 den boşa zor geçiyor, bendede aynı durum var, sonra bi gaz veriyorum 10 cm gidiyorum geçiyor...

    Sehpa ? Hocam valla bende bilmiyorum o dediğiniz teknik bilgilerden pek anlamıyorum malesef henüz...

  19. #19
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    yağ ne kullanıyorsun bende kanuni enduro var.1_2 arası sanki takılıyordu vitesler geçmiyordu hafif gaz verince geçiyordu.bu sürekli vardı özellikle arka arka vites küçültmede durduktan sonra veya yavaşlarken.yağı değiştirdim mineral 15_50 sorunu çözdü.

  20. #20

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Kocaeli-İstanbul
    evet ozan bendede o sorun var işte hatta fazlası, o zaman 15 50 sentetik mobil yağ alayım yarın. Yağını da daha yeni değiştirdim ama bilmeden etmeden yapınca böyle oluyor...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler