Enduro da tek silindir sorunmudur ?
Reklamlar
-
Merhaba uzun süredir forumu kullanmıyorum. BMW f-650 motor sahibiyim. Titreşim olayı var mı var. Ama benbundan hiç bir rahatsızlık duymuyorum. Yanış oturuş pozisyonu nedeniyle kalçayı geride bırakarak oturanlar bunu dile gtirebilir. Uzun yol derken günde 450 km yol yaptığım oldu ona rağmen hç bir uyuşma v.s. gibi problemim olmadı. Tenere’yi bende çok istemiştim ama şehir içi kullanımını da düşünüp rotayı BMW’ye çevirdim. Hala aklımda bir yerlerde duruyor. 2. el ikinci bir motor olarak almayı ciddi ciddi düşünüyorum.
Tek silindir olayına gelince, tek silndir işe yaramaz diyenlerin genel olarak şehir içinde sürüş yaptığını zannediyorum. Bi toz toprağın 15-20 sm cılk çamurun içine girsinler, tek silindir mi iki silindir mi enduro’ya uygunmuş o zaman anlaşılır. Sonuçta bu yumurta-tavuk tartışması gibi. Sesten rahatsız olmam diyosan, titreşim (ki bu çok görecedir) i kafana takmıyorsan, çok kısa sürede hızlanıp çok kısa sürede yavaşlamak istiyorsan (motor freni inanılmaz etkili oluyor tek silindirde) bence tek silindir en ideal makina. Ayırca bu biraz da kendini nerede konumlandırdığınla iligli. İnsan konforuna düşkündür 2 silindir der. Şehirde kullanır çift silindir der.. bu kişilerde zorla tek silindiri benimsetmeye çalışmak beyhuda bir çaba.
Reklamlar
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
dünya turu yapanlar ne kullanıyor acaba?
Onlar daha çok Touring motorlarla yapıyorlar.650Gs le de yapan çok var
kurubuz adlı üyeden alıntı
Aynı motorun kullanıldığı mt-03 kullanıyorum. Şehir içinde ve kısa mesafelerde titreşim eğlenceli bir hal alırken uzun yolda bileklerde ve avuç içlerinde uyuşma yapıyor. genel olarak memnunum.
O motorun özelliği zevki ordaBende hayranım o motora ondan almayı düşünüyordum ama babam illa scooter deyince motor satılır satılmaz bi tane piaggio carnaby alacam
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
Anıl_B. adlı üyeden alıntı
Merhaba uzun süredir forumu kullanmıyorum. BMW f-650 motor sahibiyim. Titreşim olayı var mı var. Ama benbundan hiç bir rahatsızlık duymuyorum. Yanış oturuş pozisyonu nedeniyle kalçayı geride bırakarak oturanlar bunu dile gtirebilir. Uzun yol derken günde 450 km yol yaptığım oldu ona rağmen hç bir uyuşma v.s. gibi problemim olmadı. Tenere’yi bende çok istemiştim ama şehir içi kullanımını da düşünüp rotayı BMW’ye çevirdim. Hala aklımda bir yerlerde duruyor. 2. el ikinci bir motor olarak almayı ciddi ciddi düşünüyorum.
Tek silindir olayına gelince, tek silndir işe yaramaz diyenlerin genel olarak şehir içinde sürüş yaptığını zannediyorum. Bi toz toprağın 15-20 sm cılk çamurun içine girsinler, tek silindir mi iki silindir mi enduro’ya uygunmuş o zaman anlaşılır. Sonuçta bu yumurta-tavuk tartışması gibi. Sesten rahatsız olmam diyosan, titreşim (ki bu çok görecedir) i kafana takmıyorsan, çok kısa sürede hızlanıp çok kısa sürede yavaşlamak istiyorsan (motor freni inanılmaz etkili oluyor tek silindirde) bence tek silindir en ideal makina. Ayırca bu biraz da kendini nerede konumlandırdığınla iligli. İnsan konforuna düşkündür 2 silindir der. Şehirde kullanır çift silindir der.. bu kişilerde zorla tek silindiri benimsetmeye çalışmak beyhuda bir çaba.
Güzel yorum! MT-03'ü kullandım ve belkide alıcam.Titreşim var,varda çok acayip bi şekilde zevk veriyor adama.İvmelenme sırasında ense kökünüze tokmakla vuruluyormuş hissiyle karışık acayip zevk veriyor alet.Sırf artçıyı düşünerek almayabilirim ama onun haricinde tam bir hobi aleti namıssız.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı
Güzel yorum
! MT-03'ü kullandım ve belkide alıcam.Titreşim var,varda çok acayip bi şekilde zevk veriyor adama.İvmelenme sırasında ense kökünüze tokmakla vuruluyormuş hissiyle karışık acayip zevk veriyor alet.Sırf artçıyı düşünerek almayabilirim ama onun haricinde tam bir hobi aleti namıssız
.
MT nin açılımı zaten Maksimum Tork.. o çekiçle karışık acayip zevk işte o torkun yan etkisi büyük keyif!
enduro = tork
tork = tek ve büyük silindir
enduro = tek silindir
aristo.
Wildgoose Rider - Transalp 650
-
Tek silindir makineler yüksek tork üretir.
Tek silindir makinelerin bakımı kolaydır.
Tek silindir makineler daha az yakar.
Tek silindir makineler seridir.
Tek silindirli makinelerin ömrü görece olarak daha kısadır ama rektifiyesi kolaydır.
Tek silindirli makineler titrer, ama zaten bir enduroya bineceğinize göre bu titreşimi hissetmezsiniz bile.. Malum, endurolar dağ - tepe - dere makinasıdır. Asfaltta gidecekseniz touring falan alabilirsiniz.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
Süper Moderatör (BBRR)
Enduro da tek silindir sorunmudur ?
Hayır değildir.
Enduroların kıralı hangi motordur??
KTM ...İtirazı olan katılır dakara alır elinden krallığı.. lafla krallık olmaz
Kaç silindirlidir bu alet ?
650 cc si tek 990 ccsi v 75 çift
arazide güçten öte yüksek tork istenir. silindir sayısı arttıkça tork yüksek devirlerde gelir. oysa tek silindirlilerde tork daha düşük devirlerde alınır.
BMW, KTM, Yamaha tek silindirli Endurolar yapıyorlar. segmentlerinde en iyi motorları üretiyorlar sizce yanılıyolarmı.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
09 Temmuz 2009, 21:27
#27
Tek silindirli motorların en önemli özelliklerinden birisi de hafif olmasıdır. Yüksek makinelerde dengeyi sağlamak için hafif olması ayrıca arazide takılmamak için yine hafif olması istenir.
Ben xt660x kullanıyorum. Titreşim 1 saat uzun asfalt yolda hızlı gidersem sadece ellerimde rahatsızlık veriyor. Onda da durup dinlenince zaten geçiyor.
Bence en büyük özelliği hafif olması. Kıvrak ve atak oluyor hafif motor. Tekerleklerini kaydıra kaydıra girebiliyorsun virajlara, kontrol ve denge çok rahat ve iyi oluyor.
-
09 Temmuz 2009, 21:34
#28
Bir defa tek silindir enduroya bindim o'da xt'660'dı,bana göre titreşim fazla yok biraz var ama aşırı derecede rahatsız edici değil..adı üstünde enduro biraz kıpraşım olacak tabii
-
09 Temmuz 2009, 22:40
#29
Tek silindir de çift silindirde sorun değildir; tercih meselesi. Profosyenel sürücü olmadığımıza göre bize fark etmeyecektir.
"Tek silindirin torku yüksektir" diyenlere hiç katılmıyorum. Bkz aynı cc her çeşit motora (1,2,3,4,6,8 pistonlu) hepsinin torku yaklaşık aynıdır. Beygir değişir ama (devire bağlı).
-
01 Aralık 2013, 01:53
#30
yani bu sitede bilgisi düşük arkadaşlar yazmasın okurken sinirleniorum. tek silindir enduroyu hafife alan torku düşük yazan arklar var tek silindirde yaklaşık 50 hp güç üretirler 60 kw tork vardır ortalama 150 kg dır bunlar ortalama rakamlar.. böle motorlar bu tek silindire laf söyleyen arkadaşların kafasına geçer s1 supermoto yarışlarında tek silindirde 70 hp güçç düşüo 100 kg da 0-100 km 3.0 sn 5 viteste bile kafaya gelir. bilen bilmeyen konuşmasın arkdaşlar. cift silindirin tadı başka 4 ün başka tekin başka maksat sen o aletin üstünde ne istiosun önce ona karar ver herkesi dinleme.. xt660z sorunsuz bir tek silindirdir tenere bloguna sahiptpr cok güçlü ve çok saglamdır.. titreşimi yok denecek kadar azdır..
-
01 Aralık 2013, 03:04
#31
benim makinede tek silindir enduro - 13 saat'de 1000 km yol yaptım, şehir içi işe git gel yaptım, arazide toz kopardım ve hiç bir zorluğunu çekmedim..
150 kilo, 70 beygir, son hız 170, bir depoyla 200-250 km yol (12l) daha ne olsun..
enduro dediğin trafike çıkma izini olan bir cross'tur, kullanım alanı ağırlıklı olarak asfalt dışıdır..
-
forzaBJK adlı üyeden alıntı
benim makinede tek silindir enduro - 13 saat'de 1000 km yol yaptım, şehir içi işe git gel yaptım, arazide toz kopardım ve hiç bir zorluğunu çekmedim..
150 kilo, 70 beygir, son hız 170, bir depoyla 200-250 km yol (12l) daha ne olsun..
enduro dediğin trafike çıkma izini olan bir cross'tur, kullanım alanı ağırlıklı olarak asfalt dışıdır..
Bu anlattığın özelliklerdeki makinan nedir Suzuki Freewind xf 650 olabilirmi
-
yok anlattığım motor bu..
KTM 690 Enduro R (şu aralar Süpermoto şeklinde)
-
erol 62 adlı üyeden alıntı
bmw f650 gs- 1.65 boy bu motoru kullanmak için yetiyor diyorlar bayağı bir araştırdım
Merhaba,
Enduro içerisinde en düşük seleye sahip motorlardan biridir f650gs , darısı basıma
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
-
Bencede bilmediginiz konularda yorum yapanlar cok fazla bizim ülkemiz insanlarının temel sorunu bu aslında herkez herşeyi biliyor. 2005 model xt660 motorumu 2 yıl aralıksız kullandım tüm egeyi akdenizi gezdim ayrıca istanbulda şehir icinde hergün kullandım toplamda 40 bin km yol yaptım şunu söyliyim her konuda muhteşem bir motor titreşime gelirsek 4 ve 2 silindire göre daha fazla titrer ama bu rahatsızlık seviyesinde değildir. Zaten tek silindirli motorlar çok titrer rahatsızlık verir fikri kullanmayan insanların kulaktan duyma sözlerle uydurduğu bişeydir sen bunlara kulak asma tenere süper bi motordur bunuda dünyada herkeze kanıtlamıştır.
-
mach1 adlı üyeden alıntı
Enduro motorlararda torklu motorlar kullanılır bu torklu motorlar genellikle tek silindirlidir.Enduro motorlarla çok uzun yola çıkılmaz yoksa bütün cıvatalrın düşer.96 teneresi olan bi abi vardı hatta onun motoru almayı niyetlenmiştim benim uzun yol yapmayı sevdiğimide biliyor bu makina sana gelmez dedi ama şehir içinde parkurda eşsiz performans sergiliyor
yapma kardeşim yapma tenere 660z ile dünya turuna çıkan adam var.
bi ara ben de araştırmıştım titreşim var diyorlar ama bu adamlar tabi varaderolara dl1000 lere binen adamlar heralde biraz gelecek. 97 freewind im 5500 devirden sonra uzun süre gidersem titreşim gerçekten rahatsız ediyor. tek silindir. 4000 5000 aralığında hiç inmeden depo bitirsem banamısın demem. bu kadar net konuşabiliyorum. özet: yüksek devirde titreşim "evet vardır"
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
enduro motora binen adam titreşimden şikayet etmez.
enduro bir tarzdır,herkes binemez(binmeside gerekmez)
zaten.5 sene xt660 r kullandım dere-tepe,uzun yol
hiç şikayetim olmadı.yalnızca mayıs ayında yaptığım
2.500 km güneydoğu turunda 140-150 km çıktığımda
otobanta,rüzgar tokatı yedim.cam uzatma takınca
o da ortadan kalkıyor aslında.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)