benzin sarfiyatı hakkında
Reklamlar
-
Selam motorseverler
Benim söyle bir sorunum var. elimde yamaha xt 350 ve kawasaki KLR 250 var ve yakıt yakma sorunları var.
XT 350 sehir içi normal kullanımda 6.5 lt, sehir içi sakin kullanımda 5.5 lt yakıyor.KLR 250 ise sehir içi normal kullanımda 5.3 lt yakıyor.arkadasımda hysoung gt 250 comet var ve tuketimin 4.5 lt oludugunu soyluyor. hem 250 cc hemde v twin silindir. Benım motorlarım neden bu kadar cok yakıyor?? normali bu mudur yoksa benim makinelerde mi birsey var
Normal kullanım: hızlı gaz çekme, dip gaz ve yuksek devir
sakin kullanım: ortalama 5000 devir 6000de vites at gaz çekme yok
bu rakamlar nette verilen rakamlardan bayagı bır yuksek
KLR için sehir içi 4.7-5.2 lt sehir dısı 3.5-4.3 lt diyor
XT için 4.5 -5 lt gibi diyor.
lutfen kulakan dolma bilgilerle değil bindiğiniz motor oldugu için cevap veriniz. Mumkunse sadece bu motorları kullananlardan dogru bilgiler almak isterim
tesekkürler
GSM : +90 532 604 4810
mail:gokhanturker@yahoo.com
MSN:gokhanturker79@hotmail.com
Reklamlar
-
hocam tek silindirli motorlar genelde fazla yakarlar.
-
ozanzumrut adlı üyeden alıntı
hocam tek silindirli motorlar genelde fazla yakarlar.
Bende tam tersini biliyordum.Silindir sayısı artıkça yakıtta artmıyormu?
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
ozanzumrut adlı üyeden alıntı
hocam tek silindirli motorlar genelde fazla yakarlar.
Yok böyle bişey...
-
yakıtta silindir sayısının cok ilgisi yok kullandığın devirle motor hacmiyle vs. seylerle ilgli özellikle yüksek devirli kullanırsan daha cok yakar sehir icindeki trafik cok yoğnsa cok dur kalk yparsan yine cok yakar normale göre bnun dşnda karbrtr ayarı yaptrdysan performans icin yada hava filtresini temizlemediysen de sorun olabilir yakıtla ilgili ...
-
Salsaboy adlı üyeden alıntı
.....arkadasımda hysoung gt 250 comet var ve tuketimin 4.5 lt oludugunu soyluyor. hem 250 cc hemde v twin silindir. Benım motorlarım neden bu kadar cok yakıyor?? normali bu mudur yoksa benim makinelerde mi birsey var ......
Gökhan cım beni hâlâ anlamamakta ısrar ediyorsun, sana 4,5lt yakıyor demedim son 100km de 4,5lt yaktığı için dehşete düştüm dedim;
ama hava filtresini temizledik, yeni yağ ve buji koyduk makinaya.. Böylece gene harcamasını 100km de 3 - 3,5lt lere çekeceğim, göreceksin..
Bak alttaki alıtılar da bu sitedeki GT250R konusundan:
ama ortalama olarak düşünürsek (ş.içi dur-kalk,otoyolda 100-120km arası-ara ara üst devirlerle uzamak) ben 4lt civarlarında yakacağını düşünüyorum
Uzun yolda 100-120km/h aralığında 3-3.5 arası olabilir.
Ama tabi,eski buji,kötü benzin,rüzgara karşı ilerlemek,artçı ve yük ile kullanmak,sürekli yokuş çıkarak ve motoru yorarak sürmek bu tüketimi 4.5 lt/100 km de çıkarabilir.
Şu an motor yeni olduğu için sana şu kadarını söyleyebilirim,sakin kullanımda 100 kmde 3.7 lt kadar yakıyor,ama eminim zamanla düşecektir
-
salsaboy benim de lise yıllarıında çok heves ettiğim motorlardandı klr 250. bu kadar yakmaması lazım. şimdi bende sişzi dehşete düşüreyim bende virago 250 var uzun yolda 2,5 lt yakıyor. şehir içi 2,7 lt yakıyor.v twin 250 ölerin en ekonomik yakıt tüketeni.az yakmasındaki etkenler motoru iyi durumda yağ eksiltemsi felan yok. sübap ayarları düzgün 1500 km önce yapıldı. iridyum bujiler 1500 km önce takıldı. her 2000 km de bir yağını değiştiriyorum. hava filtresi 1500 km de. emme manifoltu 0 değiştim herhangi bir kaçak yok. lastikler ornjinal ebatlarında ve 0. fren balatası sürtmesi vs gibi tekerin dönüşünü zorlaştıran etken yok.bazen teker rulmanı da buna yol açar.
en önemlisi karbüratör ayarım düzgün
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer
)
-
gs500inanc adlı üyeden alıntı
salsaboy benim de lise yıllarıında çok heves ettiğim motorlardandı klr 250. bu kadar yakmaması lazım. şimdi bende sişzi dehşete düşüreyim bende virago 250 var uzun yolda 2,5 lt yakıyor. şehir içi 2,7 lt yakıyor.v twin 250 ölerin en ekonomik yakıt tüketeni.az yakmasındaki etkenler motoru iyi durumda yağ eksiltemsi felan yok. sübap ayarları düzgün 1500 km önce yapıldı. iridyum bujiler 1500 km önce takıldı. her 2000 km de bir yağını değiştiriyorum. hava filtresi 1500 km de. emme manifoltu 0 değiştim herhangi bir kaçak yok. lastikler ornjinal ebatlarında ve 0. fren balatası sürtmesi vs gibi tekerin dönüşünü zorlaştıran etken yok.bazen teker rulmanı da buna yol açar.
en önemlisi karbüratör ayarım düzgün
virago çok iyimiş yaa , bende manifoltu değiştiriyorum tısırdıyor . Subab ayarını her usta yapamıyor .
bende iridyum buji var 10.000 km dir üstünde . Ömür olayı varmı bunlarda bilen özelden msj atabilir mi .
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
Tek tırnak buji ile çift tırnak farkı varmı benzin sarfiyatında sizce.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
salsaboy kardeşim,benim DR 800 şehir içinde 5-6 lt yi buluyor 100 km de,ama uzun yolda 4 lt 100 kulanıma göre fark eder yani 80-90 ı geçmezsen, karbüratör ayarına bir baktır bujilerine hava filtresine bir baktır
-
Salsaboy adlı üyeden alıntı
Selam motorseverler
Benim söyle bir sorunum var. elimde yamaha xt 350 ve kawasaki KLR 250 var ve yakıt yakma sorunları var.
XT 350 sehir içi normal kullanımda 6.5 lt, sehir içi sakin kullanımda 5.5 lt yakıyor.KLR 250 ise sehir içi normal kullanımda 5.3 lt yakıyor.arkadasımda hysoung gt 250 comet var ve tuketimin 4.5 lt oludugunu soyluyor. hem 250 cc hemde v twin silindir. Benım motorlarım neden bu kadar cok yakıyor?? normali bu mudur yoksa benim makinelerde mi birsey var
Normal kullanım: hızlı gaz çekme, dip gaz ve yuksek devir
sakin kullanım: ortalama 5000 devir 6000de vites at gaz çekme yok
bu rakamlar nette verilen rakamlardan bayagı bır yuksek
KLR için sehir içi 4.7-5.2 lt sehir dısı 3.5-4.3 lt diyor
XT için 4.5 -5 lt gibi diyor.
lutfen kulakan dolma bilgilerle değil bindiğiniz motor oldugu için cevap veriniz. Mumkunse sadece bu motorları kullananlardan dogru bilgiler almak isterim
tesekkürler
bahsettiğin motoru kullanmadığım halde cevap vereceğim için kusura bakma
aynı tip motorlardan oluşan kimsenin kimseyi geçmediği gurup sürüşünde yola çıkmadan önce depolar fulleniyor ve yol yaptıktan sonra depolar terar fulleniyor
ve bakılıyor ki motorlar arasıdna ki yakıt tüketiminde dağlar kadar fark var
bunun izahati nasıl yapılabilir
motorlarda bir arıza yoksa (belki birkaçında olabiir ama hepsinde mi var) bu tamamen sürücü karakteristiği ile ilgili
4. vites 4000 devirle gidebileceğin yerde 3. vites 7000 devirde gidersen otomatikman % 75 fazla yakarsın
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
hava filtresi ve bujiyi kontrol et derim. hava filtresi kirli ve tıkanmış ise yakıt sarfiyatın artabilir. karbüratöründe de bir sorun olabilir. hava yakıt karışım oranları ortalama bütün motorlar 16/1'dir. yani 16 hava 1 yakıt. bu oran 12/1'lere kadar düşmektedir. bu sefer az hava girişi olduğundan motorun yakıtı zengin karışım olacaktır. yakıt sarfiyatın fazla olacaktır tabi. karbüratörüne iyi bir ayar çektir. çok basit bir işlem anlayan için tabi. 2 tane vidası var, biri hava için diğeri de yakıt için.
-
benim xt660 10 litre benzinle 220-230km gidiyor, sizinkiler baya coşmuş..
-
RAMZEY QM250 yakıt sorunu.. çok yakıyor. benzin atıyor..
RAMZEY QM250 kullananlar? Bendeki motorun yakıt sorunu ile ilgili görüşmek istiyorum. Fazla yakıyor. karbüratörden hava filitresina doğru yakıt üflüyor püskürtüyor.yakıt atıyor. ince ayar yaptım ama halaa yakıt taşırıyor. bilgisi tecrübesi olan varmı? KARBÜRATÖRE hassas ŞAMANDIRA AYARI YAPTIM. HAVA AYARI YAPTIM. SENKRON AYARI YAPTIM. bıjiler yeni. hava filitresi yeni. motor 3000km. de. halaaa yakıtı gazlayınca hava filitresine doğru üflüyor püskürtüyor.
Acaba SÜBAP ayarından olabilir mi? çok yakıyor. 30 tl lik (6 lt) ile 60-70 km yol gidiyoruz.
motorla gezinti yapınca makinanın üstüne hava filitresi bağlantı yerinden benzin akıttığını görüyorum. ayrıca motor 80km yi geçmiyor. hızlanamıyor. hızlanması ağır ağır oluyor. bilgisi olan varmı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler