Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Şambriyelli Lastik

    REKLAM ALANI
  1. #1
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Kafama takılan bir mevzu var.

    Haftaya hava çok yağışlı olmazsa, bulunduğum yerden(Tirebolu/Giresun) Artvin'in Ardanuç ilçesine gidip gelmeyi planlıyorum. Daha önce bir günde 280 km civarı yol yaptığım olmuştu. Fakat gidiş-dönüş bu sefer 700 km civarı bir mesafe olacak. Günübirlik bir yolculuk olmaması avantajım. İki gün arkadaşımda kaldıktan sonra döneceğim.

    Kendisi Ardanuç'a öğretmen olarak atandı. Ben hem onu, hem kaldığı evi hem de Ardanuç'u görmek, bu vesileyle de biraz yol yapmış olmak istiyorum.

    Fakat benim düldülün lastikleri şambriyelli. Şu ana kadar hiç sorun çıkartmadı fakat ya yolda patlarsa, delinirse, kesilirse ve sair kötü durumlar ortaya çıkarsa ne yapacağım? Bilmiyorum.

    Lastiklerin yırtılan kısımları için kısmi bir çözüm sunan köpük spreyler olduğunu biliyorum. Bu spreyler sanırım yalnızca tubeless modellerde yararlı oluyor. Benim lastiklerde bir işe yararlar mı?

    Bisiklet pompası bulundursam yanımda, bir inme/delinme durumunda beni en yakın merkeze ulaştıracak kadar idare eder mi?

    Ya da başka bir çözüm öneriniz var mı?

    Deneyimsizlik ve bilgisizlikten ötürü böyle bir durumla karşılaşınca ne yapacağımı bilememek kötü. Şu ana kadar şans yardım etti. Umarım hiç gerek kalmaz böyle şeylere; yine de ne zaman ne olacağı belli olmaz.

    Şimdiden teşekkürler.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    kardeş yedek iç lastik al yanına tornavida v.s şayet patlarsa umarım olmaz değiştirirsin yama al diycem ama işe yaramaz köpükte pek işine yararmı bilmem ama en sağlamı yedek iç lastik al dış lastik aşırı yarık v.s olmadıkça normal çivi v.s durumlarda tekeri çıkartıp çivi patmışsa çiviyide çıkar lastiğinin bir kenarını tornavida ile çıkartıp iç lastiği takıp şişirirsin yanına hava pompasıda al plastik olanlarda var hafif ve taşıması kolay

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Şubat 2008
    Şehir
    Küçükyalı
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650
    Arkadaşım iyi geceler,ufak bir hikayele durumu izah edeyim.
    Motorumu yeni 0 almıştım 350 400 kmde falandı.Trafiğin tatlı sert aktıgı bir sırada otobanda en sol seridin solunda lastik patladı .Yapacak hiç bişey yok tubles olmadığı için %100 indi,motoru bıraktım orda Allah'tan yakında benzinci vardı gittim su spreylerden aldım super şişiriyo (ancak gecıcı cozum ıceriyi tamir etmek lazım).şişti tamam diye ben yoluma devam ettim 2 gün sonra tekrar tırt.
    Bu sefer lastikçiye gittim.Allah bin kere razı olsun lastiği tublese cevirdi, 10 lirada paramı aldı.Tublesin en iyi yanı asla %100 hava bosalmaz.Biraz iner ama illaki seni bi yerlere götürür.Lasitkleri tubles yaptır cantada 1 tane sprey tup al hiç bi şeyden korkma.ondan sonra hiç sorun yasamadım iç lastiğide attım.
    Tubles 10(hadi şimdi alsın 15 lira)
    sprey en kazık yerde bile 25 lira
    biraz maliyet ama gozunu kapa git derim.
    Pompa lastik sök tak uğraşma

  4. #4
    sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Şişli/İST.
    Motosikleti
    nexus500'den gsr600'e terfi etmişti bws100'e düştü
    tubeles lastik şambrelliye nazaran çok avantajlı. allah korusun civi mivi bişey girdi ön tekerine. şambrelli olsa anında yerdesin çünkü havası anında boşalacak. ama tubeles olsa havası ufak ufak inmeye başlayacak ve gidon da ağırlaşınca anlıcaksın bir aksilik olduğunu. eğer lastiklerin uyuyorsa tubeles'e hiç durma anında çevir derim. olay bir siboba bakar. şambrelini çıkarıcak, jantın üzerine sibobu takıcak lastiğini de taktı mı olay bitti. hayırlı olsun... ondan sonra ister fitil seti ve pompa al ister de köpük al. istediğin yere korkmadan gidersin. (tabiki jantın telli jant değilse, bu işlemler telli janta uygulanamaz)

  5. #5
    kurşunasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    İzmir (memleketi ESK.)
    Motosikleti
    Tiger 250
    Alıntı svd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım iyi geceler,ufak bir hikayele durumu izah edeyim.
    Motorumu yeni 0 almıştım 350 400 kmde falandı.Trafiğin tatlı sert aktıgı bir sırada otobanda en sol seridin solunda lastik patladı .Yapacak hiç bişey yok tubles olmadığı için %100 indi,motoru bıraktım orda Allah'tan yakında benzinci vardı gittim su spreylerden aldım super şişiriyo (ancak gecıcı cozum ıceriyi tamir etmek lazım).şişti tamam diye ben yoluma devam ettim 2 gün sonra tekrar tırt.
    Bu sefer lastikçiye gittim.Allah bin kere razı olsun lastiği tublese cevirdi, 10 lirada paramı aldı.Tublesin en iyi yanı asla %100 hava bosalmaz.Biraz iner ama illaki seni bi yerlere götürür.Lasitkleri tubles yaptır cantada 1 tane sprey tup al hiç bi şeyden korkma.ondan sonra hiç sorun yasamadım iç lastiğide attım.
    Tubles 10(hadi şimdi alsın 15 lira)
    sprey en kazık yerde bile 25 lira
    biraz maliyet ama gozunu kapa git derim.
    Pompa lastik sök tak uğraşma
    Hocam sizin motorun jantları resimden gördüğüm kadarıyla telli jant, telli jantlarda dublekse çevrile biliyormu?
    LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Şubat 2008
    Şehir
    Küçükyalı
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650
    Alıntı kurşunasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sizin motorun jantları resimden gördüğüm kadarıyla telli jant, telli jantlarda dublekse çevrile biliyormu?
    bundan önceki motorum kanuni caracal idi onda yasadım.dragstarda öle bi imkan yok keske olsa

  7. #7
    SaRı39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Reklama Gerek Yok
    bisiklet yaması pompa bide bikaç anahtar al yanına yolda halledersinn
    Ortadoğu ve balkanların en iyi krosçusu

  8. #8
    fehmiilker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan 100cc
    12 v ile çalışan ufak komprasörler var lastik patladığında ,indiğinde çok işe yarıyor. pompa kadarda yer kaplamıyo. komprasörün plastik aksamını söküp motorun koltuğunun altına sabitledim ön tekere yetcek kadar hortum ayarladım gayet güzel şişiriyo lastiği. 10 tl ye almıştım bim marketten. şimdi bozuldu yenisinide almadım kışın biyere gitmiyom diye yenisini almak lazım. yaz geldi artık

    bunun benzeri bişeydi http://www.ereyon.com.tr/store/Produ...oductId=191351

  9. #9
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Şamrelli lastik ile dublex (tubless) lastik arasında çivi girdiği zaman aşırı biğr far oluşmaz ikisindede yolda kalırsınız. Hem iç lastikli olan hemde dublex lastikler için sprey şişiriciler kullanılabilir. Ancak uzun mesafelerde kullanılması zaten doğru değil (tamirciye kadar kullanın)
    Tel jantlı motosikletlerde dublekse geçmek için jantında değişmesi gerekir.
    Eğer içlastikli bir teker takımı kullanıyorsanız lastik yama seti bulundurarak yolda tamir yapabilirsiniz. Ben her zaman yanımda yama seti taşıyorum. Ancak tornavida ile lastiği sökmekte zorlanırsınız bu setle beraber birde mini levye takımı taşımanız gerekir.

  10. #10
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı xterkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş yedek iç lastik al yanına tornavida v.s şayet patlarsa umarım olmaz değiştirirsin yama al diycem ama işe yaramaz köpükte pek işine yararmı bilmem ama en sağlamı yedek iç lastik al dış lastik aşırı yarık v.s olmadıkça normal çivi v.s durumlarda tekeri çıkartıp çivi patmışsa çiviyide çıkar lastiğinin bir kenarını tornavida ile çıkartıp iç lastiği takıp şişirirsin yanına hava pompasıda al plastik olanlarda var hafif ve taşıması kolay
    Pompadan kastın bisiklet pompası mı? Teşekkürler.

    Alıntı svd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım iyi geceler,ufak bir hikayele durumu izah edeyim.
    Motorumu yeni 0 almıştım 350 400 kmde falandı.Trafiğin tatlı sert aktıgı bir sırada otobanda en sol seridin solunda lastik patladı .Yapacak hiç bişey yok tubles olmadığı için %100 indi,motoru bıraktım orda Allah'tan yakında benzinci vardı gittim su spreylerden aldım super şişiriyo (ancak gecıcı cozum ıceriyi tamir etmek lazım).şişti tamam diye ben yoluma devam ettim 2 gün sonra tekrar tırt.
    Bu sefer lastikçiye gittim.Allah bin kere razı olsun lastiği tublese cevirdi, 10 lirada paramı aldı.Tublesin en iyi yanı asla %100 hava bosalmaz.Biraz iner ama illaki seni bi yerlere götürür.Lasitkleri tubles yaptır cantada 1 tane sprey tup al hiç bi şeyden korkma.ondan sonra hiç sorun yasamadım iç lastiğide attım.
    Tubles 10(hadi şimdi alsın 15 lira)
    sprey en kazık yerde bile 25 lira
    biraz maliyet ama gozunu kapa git derim.
    Pompa lastik sök tak uğraşma
    Sprey tüpten kastın sanırım "lastik köpüğü" dedikleri şey. Sözünü ettiklerin düşük maliyetler. Eğer bu kadar basit bir olaysa tubeless lastiklere dönüştürmeyi ciddi olarak düşünürüm. Benim derdim lastikte sorun çıktığı vakit yakınlardaki bir şehir merkezine, dolayısıyla bir tamirciye/lastikçiye kadar beni idare edecek bir çözüm.

    Alıntı sebastian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tubeles lastik şambrelliye nazaran çok avantajlı. allah korusun civi mivi bişey girdi ön tekerine. şambrelli olsa anında yerdesin çünkü havası anında boşalacak. ama tubeles olsa havası ufak ufak inmeye başlayacak ve gidon da ağırlaşınca anlıcaksın bir aksilik olduğunu. eğer lastiklerin uyuyorsa tubeles'e hiç durma anında çevir derim. olay bir siboba bakar. şambrelini çıkarıcak, jantın üzerine sibobu takıcak lastiğini de taktı mı olay bitti. hayırlı olsun... ondan sonra ister fitil seti ve pompa al ister de köpük al. istediğin yere korkmadan gidersin. (tabiki jantın telli jant değilse, bu işlemler telli janta uygulanamaz)
    Cantım telli değil. Fakat lastiklerim tubelessa dönüştürülebilir mi onu bilmiyorum. Ustaya sorarım.

    Alıntı kurşunasker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sizin motorun jantları resimden gördüğüm kadarıyla telli jant, telli jantlarda dublekse çevrile biliyormu?
    Yukarıdaki arkadaş çevrilemez diyor. Hayır motorum telli cantlı değil. Buna ilk kez seviniyorum; hep telli cantlara özenmişimdir

    Alıntı svd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bundan önceki motorum kanuni caracal idi onda yasadım.dragstarda öle bi imkan yok keske olsa
    Dragstar'ın lastikleri şambriyelli mi yani? Tubeless değil?? Şaşırdım doğrusu...

    Alıntı fehmiilker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12 v ile çalışan ufak komprasörler var lastik patladığında ,indiğinde çok işe yarıyor. pompa kadarda yer kaplamıyo. komprasörün plastik aksamını söküp motorun koltuğunun altına sabitledim ön tekere yetcek kadar hortum ayarladım gayet güzel şişiriyo lastiği. 10 tl ye almıştım bim marketten. şimdi bozuldu yenisinide almadım kışın biyere gitmiyom diye yenisini almak lazım. yaz geldi artık

    bunun benzeri bişeydi http://www.ereyon.com.tr/store/Produ...oductId=191351
    Bilgi için teşekkürler. Fakat sıradan bir bisiklet pompası da idareten iş görüyorsa böyle bir şey almayı düşünmem açıkçası...

    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şamrelli lastik ile dublex (tubless) lastik arasında çivi girdiği zaman aşırı biğr far oluşmaz ikisindede yolda kalırsınız. Hem iç lastikli olan hemde dublex lastikler için sprey şişiriciler kullanılabilir. Ancak uzun mesafelerde kullanılması zaten doğru değil (tamirciye kadar kullanın)
    Tel jantlı motosikletlerde dublekse geçmek için jantında değişmesi gerekir.
    Eğer içlastikli bir teker takımı kullanıyorsanız lastik yama seti bulundurarak yolda tamir yapabilirsiniz. Ben her zaman yanımda yama seti taşıyorum. Ancak tornavida ile lastiği sökmekte zorlanırsınız bu setle beraber birde mini levye takımı taşımanız gerekir.
    Çok teşekkür ederim. Aldığım en açıklayıcı yanıt bu oldu

    Bu durumda ya (1) Mevcut şambriyelli/iç lastikli seti muhafaza edeceğim fakat bir yama seti ve ufak levye alacağım ya da (2) telli cant olmamasından ötürü tubeless modele geçme şansım olduğundan, yanıma şişirici sprey dediğiniz şeyden alacağım ve bu yeterli olacak.

    Fakat kafama takılan iki soru kaldı...

    (1) Şişirici sprey ya da köpük ya da her neyse, bundan kastettiğiniz şu adresi gibi birşey mi? http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=44527

    (2) Bu lastik tamir köpüğü yalnızca tubeless lastikler için mi kullanılır yoksa şambriyelli/içlastikli modellere de uygun mudur?

    Teşekkürler arkadaşlar. Yanıt vermiş olan ve verecek herkese.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  11. #11
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    kardeş birçok pompa var taşıması kolay olan hangisi ise onu al köpük falan geçiçi çözüm ama yanında elbette bulunsun iç lastiklilerde oluyormu bilmiyorum ama iç lastiksiz lastiklerde kullanılıyor hava basar gibi spreyi sibopa sokup basıyorsun o kadar en sağlamı dediğim gibi yedek iç lastik lastikçi bulamassan uzun mesafede hemen takarsın

  12. #12
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı xterkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş birçok pompa var taşıması kolay olan hangisi ise onu al köpük falan geçiçi çözüm ama yanında elbette bulunsun iç lastiklilerde oluyormu bilmiyorum ama iç lastiksiz lastiklerde kullanılıyor hava basar gibi spreyi sibopa sokup basıyorsun o kadar en sağlamı dediğim gibi yedek iç lastik lastikçi bulamassan uzun mesafede hemen takarsın
    Mesele tam da bu işte. Ben zaten geçici çözüm istiyorum. Maksat en yakın tamirciye ya da şehir merkezine kadar idare etmesi lastiklerin. Lastik tamir köpüğünün yalnızca tubelesslar için geçerli olduğunu hatırlıyorum fakat bunu nereden hatırladığımı hatırlamıyorum
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  13. #13
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    bir kurbağacık anahtar, bir iç lastik, bir de el pompası içini rahatlatacaktır.
    Eser kalmadı şüpheden

  14. #14
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Hocam şamriyelli lastiğe hava tutturamazsın .Bu 1 ..yamayla uğraşamazsın vakit kaybı bu 2 ...başka şamriyel takayım desen takarken şamriyeli delme ihtimali var bu 3...Lastik patladığı yerde iner buda 4... Bunlar iç lastiğin dezavantajları.

    Eğer cantın uygunsa hiç uğraşma gözüm yolda kalmasın giderken acaba lastiğim patlarmı diye düşünmek istemiyorsan tubleks yaptır ister lastiğin içine sprey sıktır istersen lastik tamir takımı al .kafan rahat olsun
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  15. #15
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Ben lastikçiye bir sorayım tubeless mevzuunu. Belki masrafsızdır. Dediğiniz gibi şambriyel her türlü risk...
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  16. #16
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı katip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben lastikçiye bir sorayım tubeless mevzuunu. Belki masrafsızdır. Dediğiniz gibi şambriyel her türlü risk...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  17. #17
    sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Şişli/İST.
    Motosikleti
    nexus500'den gsr600'e terfi etmişti bws100'e düştü
    Alıntı katip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben lastikçiye bir sorayım tubeless mevzuunu. Belki masrafsızdır. Dediğiniz gibi şambriyel her türlü risk...
    eğer oluyorsa kesinlikle geç derim. fitil seti ve pompa aldın mı yanına olay da biter. 2 dakkada kendin de atabilirsin fitili, çok pratik. lastikçiye gitmene gerek bile kalmaz. fitil tekrar atması çok zor çünkü. mesla ben lastiklerimi değiştirdiğimde içinden bir kaç tane fitil çıktı.

  18. #18
    agokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    ankara-adana
    Motosikleti
    yamaha dragstar 650 classic
    özellikle ağır motorlarda lastik patlarsa ve şamriyelli ise pek yapacak birşey yok gibi. tubless parçalanmamışsa köpük geçici olarak (4 saatlik sürüş) rahat çözüm sağlıyor. Dragstarın cant ve lastiklerini tubless e çevirmek için gereken mebalağ yetkili servisin verdiği fiyat olarak lastikler dahil 2000 euro cuk.

  19. #19
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı katip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben lastikçiye bir sorayım tubeless mevzuunu. Belki masrafsızdır. Dediğiniz gibi şambriyel her türlü risk...
    kardeş senin motosiklete uyar heralde tubeless olayı senin jantlar tel jant değil normal jant fotolarda gördüğüme göre(sm250)

    eğer dedikleri gibiyse tubeless herzaman için daha iyi olacaktır....

    HAYIRLI YOLCULUKLAR....
    20

  20. #20
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı agokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özellikle ağır motorlarda lastik patlarsa ve şamriyelli ise pek yapacak birşey yok gibi. tubless parçalanmamışsa köpük geçici olarak (4 saatlik sürüş) rahat çözüm sağlıyor. Dragstarın cant ve lastiklerini tubless e çevirmek için gereken mebalağ yetkili servisin verdiği fiyat olarak lastikler dahil 2000 euro cuk.
    2000 € dediğin dört milyar lira demek... Aşırı pahalı o ne öyle

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş senin motosiklete uyar heralde tubeless olayı senin jantlar tel jant değil normal jant fotolarda gördüğüme göre(sm250)

    eğer dedikleri gibiyse tubeless herzaman için daha iyi olacaktır....

    HAYIRLI YOLCULUKLAR....
    Umarım hallolur kadeşim.

    Alıntı sebastian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer oluyorsa kesinlikle geç derim. fitil seti ve pompa aldın mı yanına olay da biter. 2 dakkada kendin de atabilirsin fitili, çok pratik. lastikçiye gitmene gerek bile kalmaz. fitil tekrar atması çok zor çünkü. mesla ben lastiklerimi değiştirdiğimde içinden bir kaç tane fitil çıktı.
    Bir arkadaşım Honda CBF 150'nin fitilli lastikli haliyle geçenlerde 450 km yol yaptı. Fitil mükemmel bir olay olsa gerek. Cuma ya da Cumartesi lastikçiye soracağım tubelessa dönüştürme meselesini.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler