Motosiklete Binerken Dikkat Etmemiz Gerekenler
-
MOTOSİKLETE BİNERKEN UNUTMAMANIZ GEREKİR
Koruyucu giysiler giyin
Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantolon, motosiklet çizmesi veya lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir.
Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından
görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır.
Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin
Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz.
YAKIT : Depo dolu olmalı.
MOTOR YAĞI : Tamam olmalı.
LASTİKLER : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı.
JANTLAR : Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı.
ZİNCİR : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır.
MOTOR : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır.
FRENLER : Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır.
DEBRİYAJ : Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır.
FAR: sinyaller ,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır.
AkKÜ : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı.
AYNALAR : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı.
CIVATA VE SOMUNLAR : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır.
MOTOSİKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER
Kalkış
Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır.
Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır.
Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır.
Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.
Dönme
Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin.
Doksan derecelik viraj
Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız.
Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin.
Geniş açılı viraj
Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın.
Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır.
Tam dönüşlü virajlar
İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz.
MOTOSİKLET İŞİ CESARET,TECRÜBE,GÜÇ,DAYANIKLILIK,CESURLUK İSTER.BUNLARA DİKKAT EDELİM
http://www.yeniumitehliyet.com/ adresinden alıntıdır
KASKSIZ SÜRÜŞ MÜ? EVİNE DÖN EVLAT:bounce:
Reklamlar
-
-
Süper Moderatör (BBRR)
konuyu faydalı bilgilere aldım .. eğer alıntı ise lütfen alıntı adresinide verelim
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
haa bi de besmele çekecen unutma
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)