125cc yi 150 cc yapmak istiyorum??
Reklamlar
-
arkadaşlar elimde 2004 model kanuni hussarım var 44000km oldu maaşallah halada gidiyor..ama motor kendinin bittiğini azda olsa belli ediyor..yeni silindir piston atırıcam benim düşüncemde attırmışken 150cc yapım dedim..ama aklımdaki soru işaretleri şunlar bazı ustalar eve 150cc oluo ama sadece silindir pistondan ibaret yapıolar motor bilgime göre 125cc lik bir krank 150cc silindir pistonu kaldırmcak bir zman sonra iflas edicek..yani sağlıklı bir 150cc yapmak için motor aksamında tam tekmil hangi malzemeleri değiştirmen lazım(krank kolu,ruman takımı falna gibi silinir pistondan hariç neleri değiştirmeme gerekir)yardımlarınız ve engin bilgilerinizi bekliyorum
[COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:
Reklamlar
-
bence hiç uğraşma değmez, daha sonradan yaşıyabileceğin sorunlar için.
-
exile adlı üyeden alıntı
bence hiç uğraşma değmez, daha sonradan yaşıyabileceğin sorunlar için.
abi değip değmemesi sorun değil her halukarda ben o motora silindir psiton attırıcam..öle veya böle ben sadece yapmışkn 150cc olsun die dedim..
[COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:
-
krank zaten dayanmıyor zorlamanın alemi yok bence
-
exile adlı üyeden alıntı
krank zaten dayanmıyor zorlamanın alemi yok bence
tama hocam sağol
[COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:
-
bece krank'a falan hiç bulaşma. 150cc değilde motorcuya sor. bunu en son kaç cc'ye çıkarabiliriz diye. çünkü motorun bir sınırı vardır, ondan fazlasını kaldırmaz. ona göre alırsın piston sekman. silindiri taşlayıp pistonu yerleştirecek, bitti gitti hayırlı olsun. bu kadar. krank'la falan kafanı karıştırma yani. zaten motorun ömrü belli.
-
sebastian adlı üyeden alıntı
bece krank'a falan hiç bulaşma. 150cc değilde motorcuya sor. bunu en son kaç cc'ye çıkarabiliriz diye. çünkü motorun bir sınırı vardır, ondan fazlasını kaldırmaz. ona göre alırsın piston sekman. silindiri taşlayıp pistonu yerleştirecek, bitti gitti hayırlı olsun. bu kadar. krank'la falan kafanı karıştırma yani. zaten motorun ömrü belli.
yaptıklarını duydum 150cc daha sütünüde yapıolar ama ne kadar gerçek bilinmez sadece bi arkadaşın dediğine göre 125 lik krank 150cc yi kaldırmaz bi zman sonra biter demişti..burdakilerlere sorsan herkes yapıyor 150cc yapma işini ama en sağlamı kim onu bilemiyorum..burda bilen varmı die baktım ustlardan falan kimsede bişi yazmıo
[COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:
-
bence motoru 125cc den 150 ye yükseltme krank üzerinde öyle çok kısa zamanda etki gösterecek ve arızalara sebep olacak bir şey yapmaz... ama tabiki 125cc lik haline göre karnk mili daha fazla yüklenecek ve yorulacaktır...
-
ona uyucak akranı bi kaliteli 150cc piston sekman takımı al ama motor bloguna oturmaz o konple motorun yarılıp boşaltılması lazım benim yandaki motor ustam mez e yaptı aynısını tornacı o motor blogunu pistone göre ayarlıyo taş gibi olur uğraşman lazım krangın fln dayanır tahminimce ya dayanmaz iflas edersede iyisiyle değişirsin benim pistonlar ölsün 160cc ye gecicem
-
en güzeli yeni bir 125cc silindir piston bu 150cc işi sakat gibi görünüyor..peki motorun kaliteli açılması için neler yapmalıyım misal kanuni huusar atak bir motor normalde 110 görmesi gerekirken 90 görüo yeni silindir pistondan sonra nasıl bi aşama yapmalıyımki motor rahat açılsın bu yönde bilgisi olan varmı
[COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:
-
arkadaşım bende bu konuya takmış bulunuyorum 5-6 aydır teknik konuları inceledim eml motor bölümü mezunuyum biraz bilgim var 125cc grank ile 150cc grank aynı gömlek piston silindir kapağı karbüratör farklı fakat gömlek saplamaları 150cc de 4-6mm kadar geniş kumpasla hassas bir ölçü almadım ama bloktaki saplama yerlerini tornacıya iptal ettirip yeni gömleğe göre actırmak lazım ve bloktaki gömlehin gectiği delihi büyütmek lazım iki piston arasındaki fark 5-6mm bu granka fazla yük pindirmez bence grankın veya bilyaların zarar görmesi işçilik hatasından kaynaklanır grank takılmadan önce balans ayarı yapılmalı yapılmazsa bilye dahıtır benim motor 97cc cup yukarıdaki işlemleri yapmadan 125cc oluyor işlemler yapıldıktan sonra 150cc yalnız kaliteli ve orjinal parca kullanırsanız randıman alırsınız benim motor daha 4000km de daha kıyamıyorum motorunu açmaya [bunlar 100cc cup için yapılan araştırma ] iddalıyım bu iş bukadar nagatif yorum yapmayın hodri meydan bilen cıksın karşıma 0km motor üzerindeki parcalar ile servisten alınan 0 parcalar arasında kalite farkı azda olsa var aynı randımanı bulamazsınız
aşahıdan devamını okuyun
-
tr100a adlı üyeden alıntı
arkadaşım bende bu konuya takmış bulunuyorum 5-6 aydır teknik konuları inceledim eml motor bölümü mezunuyum biraz bilgim var 125cc grank ile 150cc grank aynı gömlek piston silindir kapağı karbüratör farklı fakat gömlek saplamaları 150cc de 4-6mm kadar geniş kumpasla hassas bir ölçü almadım ama bloktaki saplama yerlerini tornacıya iptal ettirip yeni gömleğe göre actırmak lazım ve bloktaki gömlehin gectiği delihi büyütmek lazım iki piston arasındaki fark 5-6mm bu granka fazla yük pindirmez bence grankın veya bilyaların zarar görmesi işçilik hatasından kaynaklanır grank takılmadan önce balans ayarı yapılmalı yapılmazsa bilye dahıtır benim motor 97cc cup yukarıdaki işlemleri yapmadan 125cc oluyor işlemler yapıldıktan sonra 150cc yalnız kaliteli ve orjinal parca kullanırsanız randıman alırsınız benim motor daha 4000km de daha kıyamıyorum motorunu açmaya [bunlar 100cc cup için yapılan araştırma ] iddalıyım bu iş bukadar nagatif yorum yapmayın hodri meydan bilen cıksın karşıma 0km motor üzerindeki parcalar ile servisten alınan 0 parcalar arasında kalite farkı azda olsa var aynı randımanı bulamazsınız
hocam gerçekten bana güzel açıklamışssın sağol bende eml mezunuyum ama elektrik bölümü herkes gibi basit cvp vermemişssin hiç uğraşma değmez gibisinden tekniğini anlatmışsın teşekkür ederim...evet motorum eski 5 yaşında silindir piston istiyo ben olmuşken bi gömlek üstü olsun die düşünmüştüm ama arıza çaıkarma ihtimalinden korkuyorudum çübkü motora dökecek o kadar param yok gelirim sınırlı o yüzden 125cc atıp rodajda nasıl bir iz takip etmem lazımki motor iyi açılsın bana bi önerin varmı?yani yeni bir 125cc silindir piston attırdıktan sonra nasıl bir rodaja girmeylimki motorum hızını tam bulsun...
[COLOR="black"][COLOR="Red"]facebook-mt antalya sizde katılın----group317122@hotmail.com[/COLOR][/COLOR]:cat:
-
tr100a adlı üyeden alıntı
arkadaşım bende bu konuya takmış bulunuyorum 5-6 aydır teknik konuları inceledim eml motor bölümü mezunuyum biraz bilgim var 125cc grank ile 150cc grank aynı gömlek piston silindir kapağı karbüratör farklı fakat gömlek saplamaları 150cc de 4-6mm kadar geniş kumpasla hassas bir ölçü almadım ama bloktaki saplama yerlerini tornacıya iptal ettirip yeni gömleğe göre actırmak lazım ve bloktaki gömlehin gectiği delihi büyütmek lazım iki piston arasındaki fark 5-6mm bu granka fazla yük pindirmez bence grankın veya bilyaların zarar görmesi işçilik hatasından kaynaklanır grank takılmadan önce balans ayarı yapılmalı yapılmazsa bilye dahıtır benim motor 97cc cup yukarıdaki işlemleri yapmadan 125cc oluyor işlemler yapıldıktan sonra 150cc yalnız kaliteli ve orjinal parca kullanırsanız randıman alırsınız benim motor daha 4000km de daha kıyamıyorum motorunu açmaya [bunlar 100cc cup için yapılan araştırma ] iddalıyım bu iş bukadar nagatif yorum yapmayın hodri meydan bilen cıksın karşıma 0km motor üzerindeki parcalar ile servisten alınan 0 parcalar arasında kalite farkı azda olsa var aynı randımanı bulamazsınız
tebrikler teknik açıklama olmuş ... gayet faydalı oldu ... teşekkürler...
-
gezgin290 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar elimde 2004 model kanuni hussarım var 44000km oldu maaşallah halada gidiyor..ama motor kendinin bittiğini azda olsa belli ediyor..yeni silindir piston atırıcam benim düşüncemde attırmışken 150cc yapım dedim..ama aklımdaki soru işaretleri şunlar bazı ustalar eve 150cc oluo ama sadece silindir pistondan ibaret yapıolar motor bilgime göre 125cc lik bir krank 150cc silindir pistonu kaldırmcak bir zman sonra iflas edicek..yani sağlıklı bir 150cc yapmak için motor aksamında tam tekmil hangi malzemeleri değiştirmen lazım(krank kolu,ruman takımı falna gibi silinir pistondan hariç neleri değiştirmeme gerekir)
yardımlarınız ve engin bilgilerinizi bekliyorum
istersen bnım ustaya gösterelım bı olur gıbıme gelıyo
-
hiç uğraşma değmez demek istemedim senin motor satıp 0km bir motor alsan üstüne 1250 tl masraf etmen lazım [yaklaşık olarak] 400-600 tl harcasan senin motorda yeni olucak moto tamircileri bu işi ekmek davasına yapıyor zevkten dehil adamlar senin harcadıhın parayı düşünmüyor ama ben hobi olarak kendi motorumu tamir ediyorum tamirci arkadaşıma ara sıra yardım ediyorum ve son zamanlarda hacim ve sıkıştırma basıncı hesaplarına kafa yoruyorum kendimi dahada geliştirmem lazım hacim artırmak çok hassas bir işçilik gerektirir ama tamirciler aldıhı parayı düşündüğünden işçilihe önem vermez yaş 42 tecrübe ve deneyimle sabittir sonra bu çinli bu kadar olur der ben katılmıyorum bu işleri çok iyi yapan tamircilerde vardır bu yazıyı okuyupta herkez üstüne alınmasın iyi ustaya lafım yok rodaj motoru uzun yolda devamlı üstdevirlerde kullanmadan yapılmalıdır motor sekmanlar gömlehe alışıp rahatlayınca sıkıştırılmalıdır bu benim şahsi düşüncem başkaları farklı uygulayabilir [ bu arada motorum biraz eskisin 150 cc yapıcam ]
-
herkez yorumunu yazmış, ben şahsen bikaç motorda deneyen gören biri olarak yazıyim..
olur.. krankları aynıdır, sadece silindir piston farkı varıdır.. kumpasla gidip parçaclarda ölçebilirsin, motoruna son hız gelmez, sadece biraz daha toklu olur, yakıt tüketiminde çok bi fark hissetmessin, ömür olarak hiçbi farkıda yokdur, (24000 km dir kullanılıyor yaptıklarımızın bitanesi)
-
tr100a adlı üyeden alıntı
arkadaşım bende bu konuya takmış bulunuyorum 5-6 aydır teknik konuları inceledim eml motor bölümü mezunuyum biraz bilgim var 125cc grank ile 150cc grank aynı gömlek piston silindir kapağı karbüratör farklı fakat gömlek saplamaları 150cc de 4-6mm kadar geniş kumpasla hassas bir ölçü almadım ama bloktaki saplama yerlerini tornacıya iptal ettirip yeni gömleğe göre actırmak lazım ve bloktaki gömlehin gectiği delihi büyütmek lazım iki piston arasındaki fark 5-6mm bu granka fazla yük pindirmez bence grankın veya bilyaların zarar görmesi işçilik hatasından kaynaklanır grank takılmadan önce balans ayarı yapılmalı yapılmazsa bilye dahıtır benim motor 97cc cup yukarıdaki işlemleri yapmadan 125cc oluyor işlemler yapıldıktan sonra 150cc yalnız kaliteli ve orjinal parca kullanırsanız randıman alırsınız benim motor daha 4000km de daha kıyamıyorum motorunu açmaya [bunlar 100cc cup için yapılan araştırma ] iddalıyım bu iş bukadar nagatif yorum yapmayın hodri meydan bilen cıksın karşıma 0km motor üzerindeki parcalar ile servisten alınan 0 parcalar arasında kalite farkı azda olsa var aynı randımanı bulamazsınız
arkadaşım buyuk konuşma ben o dediklerinin hepsini yaptım belli bi süre harika sorun çıkarmıyor ama belli süre sonra motor komple elden gidiyor şashen yaşadım
son hızda artış bekleme gkh'nın dediği gibi tork artırıyor o kadar hem sadece silindir piston değiştirmeden olmuyor milletin dediği gibi motor kompile yarılıyor ve silindir üst kapakta değişmesi lazım yanma odasını genişlemisi için oksa motor birden ısınıyor
bana kalırsa sakına bozma pişman olursun
-
yukarıdaki konunun devamı
bu tip hacim büyütme istekleri bütün sitelerde geçiyor amaç birşeyler öğrenmek motorun çalışan aksmını bir üst hacime yükseltince iş bitmiyor esas sonrası önemli bizim daha yüksek hızlara çıkmamız için tork lazım ilk önce bunu elde etmemiz gerek ben sadece bu konuya dehindim fazla detaya girmedim aslında böyle bir konu başlıhı açıp bu bilgileri daha detaylı bir şekilde yazmalı ben motordan çok anlarım ama bilgisayardan anlamam harfleri zor buluyorum o yüzden kısa yazıyorum fazla detaya inmiyorum motoru yapmakla iş bitmiyor motorda daha fazla tork aldıktan sonra dişli oranlarını dehiştiricen ki hızın artsın [şanzıman cıkışındaki dişliyi 2-3 diş büyütmek] yol tutuşunu artırmak adi lastikleri atıp yumuşak lastik takıcan lastik bence dubleks olmalı süspansiyon bazı motorlarda çok sert motor tümseklerde zıplıyor zıplamamalı amortisör darbeyi emmeli bu kendi motorumdaki incelemeler ilk önce bunlar yapılıp motorun o hıza hazırlanması lazım 140km hızlarda seyir yapan motor 130kg üstünde olması lazım ki yola otursun hafif motor yol tutuşu güzel olmaz size göre değmeyebilir bana göre deher bende birşeyler başarmış olurum
melocan arkadaşım yukarıda yazdım satın alınan parcaların moturun üstündeki orjinal parcalar kadar kaliteli değil dedim bu modifiyeden orjinal motorun ömrü kadar randıman bekleme şansına nekadar giderse belki 10000km belki50000km şansına tekrar yazayım eski motordan herhangi bir parcayı yeni topladında kullanmayacan orjinal bir 150cc nin komple bütün parcalarını yeni alıcan komple silindir kapahı sübaptakımlarıyle beraber gömlek piston sekman biyel kolu grank ve bilyesi en önemlisi karbüratör pullar civatalar çünkü hepsi azda olsa farklı mutlaka dehişmeli
-
bence hiç uğraşma değmez....
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
-
piston, gömlek, taşlama boşwer o masrafın ustune koy ugraşma bence
- - - - - - ŞERİTLERİ BİRLEŞTİR AMA KASKSIZ ASLA:cat:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler