125cc yi 150 cc yapmak istiyorum??
Reklamlar
-
03 Haziran 2013, 11:01
#81
cenkito adlı üyeden alıntı
bunun fiyatı uygunmus hemde freeshiping
Bu aXpress bildiğin pislik dolmaya başladı. Bu parça benim motora uyuyor mu diye sordum demiştim ya, adam cevap atmış; bu 70mm lik pistonu 73 mm yapıyor diyor. Ve fiyatını da kontrol ettim 200 $ diyor.
Ha......r diycem birazdan kendine, ne bir uyumluluk bilgisi var ne başka bişey, bir de 200 lüğü 250lik yapan kitlere 100$, 250'yi 300 lük yapan kitlere de 150$ fiyat çekmişler. Ama sen iletişime geçince, "bir dur kontrol edeyim, aaa bu 3 değil 5 dolarmış" diyorlar hemen. Bu son 1 ay içinde yaşadığım 3. olay.
Dur bakalım, daha detaylı bilgi alabileceğim biyer buluruz elbet.
Reklamlar
-
03 Haziran 2013, 22:39
#82
usta ile 160 cc 200 cc muhabbeti yaparken diger parcalarda meydana gelecek arizalari dusunerek o isten vazgectik
-
04 Haziran 2013, 03:07
#83
-
04 Haziran 2013, 16:44
#84
gücü artırdık dedik, sonra şanzumanda bir sorun çıkarsa parçaları pahalıdır, bulmak zor oluyor diye düşündük, vazgeçtik ustamız iyi niyetli biri, mantıklısı ne ise onu yapmaya meyilli ...
bir de dişliler mi oynasak diye düşündük ama oynama sonucunda ya düzde hızı artıp yokuşta azalacak ya da tam tersi olacaktı, iki duruma da yanaşmadım ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
usta dişliler aşınmış dedi, zincirle beraber komple değiştirebilirsin dedi, did marka nasıldır? o-ring x-ring vs olayı nedir? bir de orijinal olmayan kitlerde önde 13 yerine 14, arkada 46 diş yerine 48 diş var, bu durum ne getirir ne götürür? ebay da o-ring x-ring belli olmayan did kit var ..
-
04 Haziran 2013, 17:15
#85
Enteresan bir şekilde hem önü hem arkaya büyütmüşler senin dişlilerde. Ama ön değişimi daha çok etkilemiş, şuradan kontrol et http://www.sprocketcalculator.com/
125 'i 160 yapmak şanzumanda bir soruna sebep olacağını sanmam, zira bu motorların malzemeleri genelde kaliteli oluyor. Yani bu malzeme dayanımına göre artan güç çok cüzzi.
Bir tane VFR800 'ü charger ile güçlendiren birisi vardı. ~105 hp den ~150 hp gibi değerlere çıkartıyordu. O vakit debriyaj balatalarının yetersiz kaldığını ve CBR1000RR 'ın parçalarını kullanacağını yazmıştı.
Senin motordaki değişim şanzuman açısından sorun yaratmaz bence. Ama değişen piston-silindir hem ağırlık hem de strok değişimi sebebi ile ve işçilik kısmını da hesaba katarsak belki krankı sıkıntıya sokabilir. Belki de hiç sorun yaratmaz, ben birtek o kısımdan şüpheliyim...
-
04 Haziran 2013, 22:27
#86
http://www.sprocketcalculator.com/
bu sitede yüzde kaç tork kaybı ve güç kazancı vs tolere edilebilir acaba? otoban sürüşü için acaba torktan mı feda etmek lazım biraz ...
orijinal ön 14 arka 46 zincir 428-130L
Front Rear Ratio Torque Speed
12T 44T 3.67 +10.4% -10.4%
12T 45T 3.75 +12.4% -12.4%
12T 46T 3.83 +14.3% -14.3%
12T 47T 3.92 +16.1% -16.1%
12T 48T 4.00 +17.9% -17.9%
12T 49T 4.08 +19.5% -19.5%
12T 50T 4.17 +21.1% -21.1%
12T 51T 4.25 +22.7% -22.7%
12T 52T 4.33 +24.2% -24.2%
13T 44T 3.38 +2.9% -2.9%
13T 45T 3.46 +5.1% -5.1%
13T 46T 3.54 +7.1% -7.1%
13T 47T 3.62 +9.1% -9.1%
13T 48T 3.69 +11.0% -11.0%
13T 49T 3.77 +12.8% -12.8%
13T 50T 3.85 +14.6% -14.6%
13T 51T 3.92 +16.2% -16.2%
13T 52T 4.00 +17.9% -17.9%
14T 44T 3.14 -4.5% +4.5%
14T 45T 3.21 -2.2% +2.2%
14T 46T 3.29
14T 47T 3.36 +2.1% -2.1%
14T 48T 3.43 +4.2% -4.2%
14T 49T 3.50 +6.1% -6.1%
14T 50T 3.57 +8.0% -8.0%
14T 51T 3.64 +9.8% -9.8%
14T 52T 3.71 +11.5% -11.5%
-
04 Haziran 2013, 22:41
#87
ne neyi kaldırmıyormuş adamlar köylü motoru 390 cc ye çıkarmış 180 km hızlar yapıyor ha nekadar sağlıklı orası ayrı ama sonuçta yapılıyor sağla bir usta yapar ama pahalıya maal olur sana
-
04 Haziran 2013, 22:49
#88
200cc üzeri cg'ler her an patlayabilir modunda gider, drag yarışı falan yaparsın ama uzun yola çıkarsan 5 bin km ömrü bile olmaz.
-
05 Haziran 2013, 02:03
#89
@selim Otoban sürüşü için elbette torktan feda etmek lazım yani güce aktarmak lazım kazancı. Fakat dişlilerle de aşırı bir miktar oynayarak motorun gücünün çekemeyeceği bir duruma da sokmamak lazım.
Şimdi senin ön dişliyi büyütmen yada arka dişliyi küçültmen gerek. Sende zaten 13 yerine 14 takılıymış büyük olan dursun önde. Arkaya da 46 yı takarak bir dene, bence otoban için daha ideal olur bu. Hatta arkayı daha da küçültebilirsin, 40'a kadar felan ama bence çekişi ciddi etkiler ozaman da.
Tabi özellikle arka dişlideki değişim zincir bakla sayısını da etkiler. Yani misal 48 den 44'e düşürdün diyelim, bakla sayın 130 ise sallıyorum 128 yada daha aşağıya çekilmesi lazım güvenlik açısından. Onu en iyi usta bilir ama sana diyebileceğim; arka teker ayar yuvasının ortasındayken zincir gerginliğin normal olması gerek. Buna göre yapılan değişikliğe göre kaç bakla çıkartman gerektiğini kestirebilirsin.
Ayrıca D.İ.D. çok iyi markadır. O-ring iyidir, normale göre daha uzun süre yağ tutar üstelik malzemesi de daha kaliteli yapılıyor daha zor esniyor, uzun ömürlü. X-ring ise bunun da bir üstü. Daha bir de Z-ring, W-ring gibi şeyler var ama onlar zaten 125lik bir motor için değil. O-ring 100lik endurolarda bile iş görüyor, ama almışken iyisi olsun dersen az daha verip X-ring almanı tavsiye ederim.
@Centiko ya sana zahmet şu linke bir baksan mı ;
http://www.aliexpress.com/item/70mm-Big-bore-Kit-Change-Water-250CC-to-300CC-Zongshen-Shineray-Bashan-Taotao-Dirt-Pit-bike/752051009.html
Benim normal piston ; 70 x 65 değerlerinde (http://zuma.com.au/index.cfm/fuseaction/product.display/product_id/102/Shineray-XY250GY-2-Motard-ADR.htm). Şimdi bu linkteki değerler benim motora (uygunsa eğer parçalar) neyi ne yapar, kaç cc ye çıkartır ben çözemedim. İlla da 300-500 olsun demiyorum, adamın verdiği değerlerden kafam karıştı, bir hesaplıyorum 272cc gibi bişey çıkyor, bir bakıyorum 70mm diyor ama 300cc diyor vs, vs,
Oradaki
"1) Cylinder
Middle Height :78.8mm
Total Height :111mm,
Diameter :70mm
Outer diameter of skirt:73mm
2) Piston kit
Total height:46mm
Compress height:23.8mm
Pin:16mm"
değerlerinden de kısaca bahsetsen, ben de bişeyler anladım ama bir bilene sorayım dedim
-
05 Haziran 2013, 02:11
#90
kardes zaten senin orjınal silindir çapı 70 mm stroku 65 mm http://zuma.com.au/index.cfm/fuseact...Motard-ADR.htm
aliexpress dekide 70 mm nasıl oluyorda 300 cc yapıyor anlamadım
iç çap 70 yani piston çapı 70 mm
Outer diameter of skirt yani kartele giren silindir gömleğinin dıs çapı da 73 mm imiş
pin 16mm dediği yerde biel kolundaki delik çapı, pistona baglantı yerinin çapı, genelde 16 perno da denir
-
05 Haziran 2013, 11:01
#91
Valla ben de adama mail attım tek söylediği , "bu 70'i 73 mm yapıyor" gibi bişeydi. O da yaklaşık ~275cc ye tekabül ediyor. Hani acaba strok boyu nu mu değiştirmişler diye sorayım dedim, oradaki verileri okuyunca öyle bir sonuca ulaşamadım ama yine de sorayım dedim
-
05 Haziran 2013, 11:46
#92
strok boyunu değiştirmeleri için krankı da değiştirmeleri gerek, strok miktarını krank belirler çünkü
bunlara güvenme bence satmak için her yol mübah mantıgı sezinliyorum
-
05 Haziran 2013, 12:30
#93
-
05 Haziran 2013, 12:35
#94
sadece silindir pistona uygun silindir alt üst contası istemen gerek
krank kolu alt ölü ve üst ölü noktanın yerini değiştirir, ama ikisi arasındaki fark yani sıkıstırma oranını sadece krankın kendisi değiştirir
birde ruhsattaki motor numarasının bastaki rakamları motor tipini yani kodunu verir, parca isterken ona göre parca istersen uygunluk sorunu kalmaz
bu resim benim motordaki modifiye kırankın resmi baglantı noktasının yerindeki fark bariz belli
o fark merkezden ne kadar uzak olursa (baglantı pimimin merkezinin krank merkezine olan uzaklıgı) sıkıstırma o ölçünün iki katı olur o kadar yukarı iter ve asagı çeker çünkü
senin yapman gereken krank değişim olayına girmeden mümkün olan yani uyan en geniş silindir pistonu temin etmek ve takmak
-
05 Haziran 2013, 18:53
#95
Tamam, düşündüğüm gibiymiş yaklaşık olarak. Motor kodunu da söyleyeyim adama, kontrol etsin...
-
06 Haziran 2013, 00:25
#96
birde hesaplarıma göre senin motorun 300 cc olabilmesi için silindirinin 70 den 76 mm ye cıkması lazım, krank değişmeden sadece silindir piston değişimi ile yani
-
11 Haziran 2013, 18:27
#97
Cenk hocam, şu 300cc kit satıcısı ile görüştüm de, adam senin motorun için 250den 300e piston+silindir+üst kapak değiştirmen gerek dedi.
Diğer 2si neyse de üstkapak için inanılmaz bir fiyat çekti abimiz (cylinder head all build in diyor) Şimdi biz piston+silindiri sipariş geçsek üst kapakta ne gibi bir uyyumsuzluk sorunu ile karşılaşacağımızı bilemeyiz dimi? Yani sadece traşlanması mı gerekiyor, nekadar traşlanması gerekiyor yoksa üst kapaktan kasıt subap vs, vs, vs, de dahil mi acaba değişmesi gereken parçalara...
Öfff Çok can sıkıcı olmaya başladı yav!
-
12 Haziran 2013, 00:44
#98
üst kapaga gerek yok kardes en fazla duruma göre belki pistonun köşeleri yuvarlatışlır tornada sorun olmaz
ismim CEM bu arada
-
12 Haziran 2013, 00:53
#99
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler