resimde gözükmüyor ama evet değiştim onuda
orjınali ve 200 lük balansörler bir arada takmadan önce cekmiştim
resimde gözükmüyor ama evet değiştim onuda
orjınali ve 200 lük balansörler bir arada takmadan önce cekmiştim
benim görüşüm açmısken silindir pistonu yapılabilecek en üst seviyeye getirin, çünkü belli süre sonra oda yetmeyecek
sonucu şimdiden bende merak ediyorum
usta en iyi marka yeni parçaları kullanıcam, uygun olanları arayacağım, sorun çıkmaz diyor ama internet bir sürü abuk subuk arıza haberleriyle dolu, gerçi motorla anlayan da uğraşıyor anlamayan da max %20 yakıt artar dedi, bende tolere edilebilir durum oluyor, ben en sorunsuz nasılsa öyle olsun havasındayım ama durum açılınca anlaşılacak heralde, eski parçalarla yeniden eski haline getirilebilecek şekilde olacak...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
125'lik krank 200'lük silindiri kaldıramaz mı kesin? sonucunda motor kilitleme ve kaza yapmaya sebep olan bir durum mu oluşuyor?
ben sana kendi motorumdan örnek vereyim
orjınalde pistonun asagı yukarı hareket mesafesi yani krank stroku 49.5 mm idi, bu değer mondialin 125 cc lerinde de aynı
krankın kaldıramama gibi bir durumdan ziyade mevcut krank kolundaki piston baglantı deliğinin capı ve silindir gömleginin kartele girdiği acıklık önemli.
benim motor orjınalde krank kolundaki delik 15mm oldugun dan 200 lük tabir edilen geniş silindir taktım, orjınalı 62 mm iken 65.5 mm ye cıkarttım.
oda silindir hacim hesabından 166 cc ye denk geldi.
gelelim son duruma: 200 lük krankın hareket mesafesi 62.2 mm, ve ben onada kartel acıklıgına en uygun olan 65.5 mm piston lu boyu 200 cc ye uygun silindirle topladım.
orjınal 200cc silindirler 63.5mm ve hacimler de 199 cc iken ben 65.5 mm ile 209 cc ye cıkarttım.
son olarak tekrar senin soruna dönersem eger piston baglantı acıklıgı ile karteldeki gömlek deliği izin verirse cok basit bir sakilde 166 cc ye
(tabi uygun parca bulunursa ve sizin motorun orjınal stroku 49.5mm ise)
yükseltilebilir bence sorunsuz olarakda kullanabilirsiniz, karburatör değişmeyecegi içinde yakıt dediğiniz kadar bile artmayacaktır bence
umarım yeterince aydınlatıcı olabilmişimdir
sen bu işte epey ustalaşmışsın, istanbulda olsan peşinden ayrılmazdım
Yahu amma yazmışsınız, büyük bir keyifle okudum. Centiko güzel bilgiler vermişsin, şimdi çoğunu anlamadım ama okudum
Benin de epeydir aklımı kurcalıyordu bu durum. Benim motor için de araştırıyordum cc artışı nasıl yaparız diye. Y.dışından bir bayi ile temasa geçtim, adamlar 275cc kit çıkartmışlar. Kısacası krankla vesayre işiniz olmayacak diyor, söz verdiğimi gibi 300 cc yapamadık felan demişler.
Sadece piston değişimi ile olacak gibi. "Cyclinder kit" diye bahsediyor çünkü. Bir de 0.07 mm alçaltıldığını (yada kısaltıldığını) söylemiş, bunu da sıkıştırma oranını 11:1 den 11,5:1 çıkardığını, bu sıkışma oranı arttığı için performansta (büyük ihtimalle çekişi kastediyor çünkü adamlar full arazi takılan tipler) ciddi değişiklik olduğunu söylemiş. Yaklaşık olarak orjinal sıkıştırma oranı ile motoru 300cc ye çıkarmışsın gibi düşünebilirsin dedi (ben ısrarla nekadar güç-tork kazandınız vs, diye sormuştum).
Şimdi ben o seti alsam takarım sanırım. Ama beni düşündüren şey bu subaplar, egzantrik vs, gibi üst taraftaki ıvır zıvırların sökülmesi, takılması eğer gerekiyorsa yeniden ayarlanması... Çünkü benim alet de üstten çift egzntrkli olduğu için subap olayaları biraz karmaşık oluyor diyorlar.
Acaba ben silindir kiti takacakken üst tarafla işim hiç olmayacak mı ki ?? O konuda da beni bir aydınlatsanız şöyle gözümün içine fener tutmadam
denildiği gibi sıkıstırma oranının arttırılması 300 cc ye bedel olabilir ancak pistonunda ona göre subab yerlerinin oyulması lazım ki subablar pistonşla öpüsmesin.
silindir kitini almıs olsanız takmanız için zaten subab kapagını egzantirikleri sökmeniz lazım tabi ki takarkende bunları ayarlayıp takmanız gerekecek.
Kendileri takmışlar ve kullanıyorlarmış. Ve bu motora özel yapmışlar zaten kiti. O vakit subaplara göre ayarlanmıştır diye düşünüyorum.
Fakat fiyatı biraz düşündürücü olduğu için acaba biz kendimiz başka bir silindiri modifiye ederk benzer bir şeyler yapabilir miyiz diye düşünüyorum. Sen bir sürü anlatmışsın, biraz detaylı okuyup sorayım bari sana
uygun parca bulursanız tabiki yapabilirsiniz atla deve değil sonucta, toplama esnasında krank üst ölü noktayken egzantirik ayarını denk getirin yeter
ne kadarmış sizin 300cc kit, gönderi dahil parasına %18 gümrüğe takılma vergisini de ekleyip rakamı düşünün ... usta bana 300-400 tl olabilir dedi ...
KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM BEN BU OLAYI 2008 VEYA 2009 DA KENDİ MOTORUMDA YAPMIŞTIM 125CC VE 150 CC KRANKLARI İKİSİDE AYNI BENİMKİ 2005 MODEL OLANIYDI ARKA ÇİFT AMASÖRLÜ OLANINDAN YAKITTA MUAZZAM Bİ DÜŞÜŞ OLMUŞTU MOTORUN ŞASE RESMEN TIRIVIRI GELİYOR Kİ BEN YILLARDIR MOTORLA UGRAŞIYORUM BU ARADAKİ 25 CC FARKIN BU KADAR ETKİ EDEBİLECEGİNİ SÖYLESELER İNANMAZDIM SADECE TEK TAVSİYEM EGERKİ 150CC YE ÇEVİRİRSEN İLK ETAPTA ÇOK ZORLAMA SEKMANLAR Bİ ALIŞSIN BİZİM O ZAMAN TEK HATAMIZ 150 CC YE ÇEVİRDİKTEN 1 GÜN SONRA İKİ KİŞİ DAG KÖYÜNE ÇIKMIŞTIK VE MUAZZAM Bİ PERFORMANS ELDE ETTİK ANCAK SEKMANLAR DAHA SIKI OLDUGUNDAN BEŞ ALTI AY SONRASINDA KRANGI DEGİŞTİRMEK ZORUNDA KALDIK BELKİ Bİ İHTİMAL ALACAGIN 150 CC LİK SİLİNDİRİN ETEGİ YANİ SİLİNDİRİN KARTELLE BİRLEŞTİRİ YER OTURMAYABİLİR YERİNE ONUDA TORNADA ALDIRMAN GEREKEBİLİR ANCAK ŞUNUDA NET SÖYLİYİM HIZI ARTTIRMAK İÇİN YAPICAKSAN UGRAŞMA BENCE ÇÜNKÜ HIZDA Bİ DEGİŞİKLİK OLMAZ EGER HIZIDA ARTTIRICAM DERSEN KAYIŞLARIN OLDUGU BÖLÜMÜ DEGİŞTİRMEN LAZIM KOMPLE KİT OLARAK DEGİŞTİRMEZSEN HIZDA Bİ DEGİŞİM OLMAZ ÇÜNKÜ V MATİK BELLİ Bİ YERE KADAR AÇILIP KAPANIYOR
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=OGe_wVP3Lq0
Ya adam silindir kitine 300 dolar, tee Avustralyadan buraya da 65 dolar kargo(UPS) dedi. Zaten 300 dolar yazacaksa faturaya iyice vazgeçerim, hiç uğraşamam gümrük felan. Faturaya 50 dolar felan yazsın bişey kaybetmez. Ama ben genel olarak pazarlık etmeyi düşünüyorum çünkü bu KLX kitleri gibi bol bol satan çok rağbet gören bir kit değil. Sadece Avustralyada yapmışlar ve misal çinden kimse o fiyatı verip almaz. Eğer Avustralya'da da çok satmamışlarsa BELKİ pazarlığa gelebilir adam.
KLX kitleri demişken, geçenlerde araştırmıştım, birkaç üreticisi var o kitledin. Ve yanlış hatırlamıyorsam 280 - 300 - 330 - 351 cc lik çeşitleri vardı. Ve bunların en düşüğü bile 800~1000 TL arasına geliyordu. O açıdan bakınca adam aslında uçuk bir fiyat çekmedi o yüzden pazarlık etmeyede bilir, modifiye işleri böyle sonuçta.Ama fiyat bana biraz yüksek, içimdeki modifiye tutkusunu bastırmaya çalışıyorum
Daha bir de bu işin işçiliği olacak. Çünkü ben kendim uğraşayım desem (çok isterim ama) alet edevat lazım, vakit ve en önemlisi tecrübe lazım. Belki yaptım sanıp topladıktan sonra sorun çıkacak, belki 1000 km sonra sorun çıkacak.. O yüzden bir ustaya gitsem diyorum ama kararsızım işte.
Hocam güzel yazmışsınız. Bi söylermisiniz kayışların olduğu bölüm nedir, neresidir? Bir de aynı şekilde V-matik
#sürenadam
Arkadas konuyu acan kisi icin yorum yazmis, biz sonradan maydonoz olduk
Hımmm, scooter olayları diyorsun Ben de sana yazdı sandım
@Selim Usta sana sadece işçilik için mi o fiyatı verdi? O işçiliğe parça uymazsa traşlama vs, vs, dahil mi ? yoksa parça dahil komple mi söyledi o fiyatı ?
Bence normal fiyat. Baksana benim sadece kit ~700TL ye geliyor...
Şimdi şunu buldum ; http://www.aliexpress.com/store/prod...746771916.html
Shineray felan diyor, mesaj attım, bakalım bizim motora uygun mu değil mi...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)