Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
- Katılımcı sayısı
- 279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Enjeksiyon
-
Karbüratör
-
İkiside iyidir farketmez
Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
-
KARBÜRATÖR
İçten yanmalı motorlarda, motorun silindirlerinde yanacak benzinhava
karışımını hazırlayan sistemdir.
Pistonların silindirlerdeki vakum gücüyle emilen hava,
karbüratörün içinden geçerken bir miktar benzini de beraberinde
çekerek benzini buharlaştırır ve oluşan karışım silindirlere girerek
buji tırnaklarında oluşan kıvılcımla ateşlenir. Karbüratör, emilecek
havayı ve karışacak benzinin oranını ek düzenekleriyle otomatik
olarak ayarlar.
Motor soğuk ve rölantide çalışırken karbüratör zengin yakıt karışımı gönderir. Gaz plakası kapalı ve
hava filtresinden gelen hava miktarıda jikle plakası tarafından kısıldığından, motorun emişi rölanti
memesi tarafından arttırılır. Ortaya çıkan bu vakum içindeki yakıt seviyesi şamandıra ile kontrol
edilen sabit seviye haznesindeki benzini çeker. Hız için gaza basınca daha fazla yakıt sağlanır. Pedal
bağlantısı gaz ve jikle plakalarını açar ve içeriyi hava akımı doldurur. Bu bağlantı memelerden ilave
yakıt gelmesini de sağlar. Karbüratör gövdesinin ortasındaki dar boşluktan geçen hava memelerin
emme yaparak yakıt almaya devamını sağlar. Sabit seviye haznesindeki benzin seviyesi düşünce
şamandırada aşağı düşerek yakıt borusu açar ve karbüratör içine yeni yakıt almış olur.
ENJEKSİYON
Bütün gelişmiş uygulamalara rağmen karbüratör bir takım kısıtlamalara tabidir. Bu noktadan
hareketle endüstri enjeksiyon sistemlerine doğru adeta itilmiştir.
Direkt yakıt enjeksiyonu, yakıtın yanma odasına “direkt püskürtülmesidir”. Enjektör yanma
odasındadır.Boğazdan enjeksiyon sistemlerinde enjektörler hava alma boşluğundadır. Çok noktalı
sistemlerde ise her silindirin kendi enjektörü vardır ve bunlar emme portunda bulunur.Yakıt
enjektörü yakıtı püskürten elektromekanik bir araçtır. Enjektör yakıtın ölçüldüğü bir alettir. Enjektör
bobinine elektrik akımı verildiğinde armatürü yukarı doğru kaldıran manyetik bir alan yaratılır. Bu
hareket valfi yuvasından çıkarır ve basınç altındaki yakıt enjektör memesinden akar. Valfin şekli
yakıtın “huni” şeklinde püskürtülmesini sağlar. Enejektöre enerji gelmesi durunca yay valfi geri itip
yakıt gelişini durdurur.
MEKANİK ENJEKSİYON
Mekanik yakıt enjeksiyonu enjeksiyon sistemlerinin en eskisidir. Artık daha çok dizel motorlarda
kullanılmaktadır.
ELEKTRONİK ENJEKSİYON
Elektronik yakıt enjeksiyonunun temel prensipi çok basittir. Enjektörler dağıtım hatlarındaki yakıt
yerine elektronik kontrol ünitesi tarafından çalıştırılan solenoidler tarafından açılır. Mekanik
sistemlere göre avantajı: hareket eden dahaz sayıda parça olması, aşırı hassas standardlara gerek
olmaması, az kuvvet kaybı, sessiz çalışması, özel pompalara ihtiyac olmaması, ciddi biçimde yakıt
filtreleme gerekmemesi ve en sonunda düşük maliyeti.Enjeksiyon sistemlerininde karbüratör gibi
üretici firma tarafından belirlenmiş periyotlarda bakımının yapılması gerekmektedir.
alıntı
Hangisi? Neden?
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Reklamlar
-
teksilindirli de karbüratör olsada olur enjeksiyon olmasa da idare eder
tek silindirlide enjeksiyon olsa yüzde 10-20 yakıt azalması olur çok önemli değil bence tek silindirde
2 ve 4 silindirli de tabii ki enjeksiyon giderken gazı bıraktığımızda rölanti yaktıını da göndermez ek olarak karbüratör sürekli gönderir
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
teksilindirli de karbüratör olsada olur enjeksiyon olmasa da idare eder
tek silindirlide enjeksiyon olsa yüzde 10-20 yakıt azalması olur çok önemli değil bence tek silindirde
2 ve 4 silindirli de tabii ki enjeksiyon giderken gazı bıraktığımızda rölanti yaktıını da göndermez ek olarak karbüratör sürekli gönderir
Buda yakıtın düşmesi demek oluyor
-
ek olarak elektronik enjeksiyon da chip tuning imkanı da var
-
vitesteyken bu böyle..değil mi osmaniyeli..boştayken gene rolanti için yakıt gönderiyor.. bu da enjeksiyonlu otomobillerde rampa aşşaa boşa atmak yerine viteste gitmesinin az da olsa daha ekonomik olduğunu gösteriyor.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
jr. adlı üyeden alıntı
vitesteyken bu böyle..değil mi osmaniyeli..boştayken gene rolanti için yakıt gönderiyor.. bu da enjeksiyonlu otomobillerde rampa aşşaa boşa atmak yerine viteste gitmesinin az da olsa daha ekonomik olduğunu gösteriyor.
evet dururken yakıt göndermesi gerekiyorsa gönderiyor rampa aşağı boşa aldığında gerekmiyorsa göndermiyor enjeksiyonluda veya 100 le giderken gazı bıraktığında yine hiç göndermiyor
-
Bu demek oluyor ki enjeksiyon sistemi motorun ne kadar yakıta ihtiyacı olduğunu anlıyor. peki 50 puanlık soru:
4. vitese doymadan düşük devirde 5e atıp, 90ı korumak için gazı tam açmak mı ekonomiktir?
yoksa 4. viteste yüksek devirde ama yarım gazla 90la gitmek mi daha ekonomiktir?
Yani sorunun mantığı şu: bu akıllı sistem, devir düşükken sen gazı tam açsan da devirin ihtiyac duyduğu kadar mı benzin gönderecek yoksa devir düşük de olsa, tam gaz 10 bin devirde alacağı benzini mi alacak depodan?
(Rampa aşağı boşa aldığında gerekmiyorsa göndermez demişsin ama gerekiyor çünkü motoru döndürmesi lazım boştayken.)
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
enjeksiyon = yakıt tasarrufu + tork = acceleration (ivme/hızlanma)
karbütatör = zengin karışım + daha fazla yakıt + daha fazla hp = top speed (son hız)
neden niçin için verilebilecek farklarin en basite indirgenmiş cevabı olarak söylenebilir...
-
elektronik enjeksiyon. her ne kadar motosikletim 2 silindir ve karb lü olsada, hondanın innova125i sini bekliyorum gelince alcağım. yakıt ekonomisi = enjeksiyon...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
karbüratör diyecek biri varmı acaba enjeksiyon varken
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
yok mu sorum hakkında fikri olan?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
jr. adlı üyeden alıntı
yok mu sorum hakkında fikri olan?
yüksek devir daha fazla yakit sarfiyati demek 5. vites diye düşünüyorum... nacizane cevabım bu
-
Karbüratör
-
@jr
35 le çan eğrisinden geçsem yeter
gaz verdiğinde 5. viteste 80 le rampada gaz yemiyor gibiyse yani yakamıyorsa 4 daha ekonomik ihtiyacı olan yakıtı gönderecek fazlasını göndermeyecek fakat ihtiyacı olan daha doğrusu o rampada o devirde yakacağı kadarını gönderirse yine motor hızlanamayıp yavaşlayacak veya azdaha fazla gönderip bayılacak sonuçta 4 te daha iyi olur rampada.
veya düz yolda 5. vites 40 ile gitmektense 4. vites düz yolda 40 ile gitmek hem enjeksiyonlu hem karbüratörlü de daha iyi
-
darkkilır dostum bana da öyle geliyor ama 5. viteste tam gaz veriyosun ve erken atıığın için rampada anca 90ı koruyabiliyosun diyelim. bunun yerine 4. viteste yarım gazla 90da gidebiliyorsun daha da acsan daha da gidecek.
Bu noktada 5. viteste tam gazda, enjeksiyon sistemi 2000 devirde motoru boğmamak için az mı benzin gönderir yoksa sen tam açtın diye benzini doldurur mu silindirin içini?
osmaniyeli dostumun dediği de doğru olabilir. yok mu kesin bilgisi olan?
ben hep merak ederim bunu ya =)
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
@jr
bu arada enjeksiyon ihtiyacını gönderiyor her koşul için
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
@jr
bu arada enjeksiyon ihtiyacını gönderiyor her koşul için
o halde 5. vitestir =) az devir az benzin aynı hız
bunu bilen bi adam baya bi tasarruf yapar. soru şuna geldi:
benzin sarfiyatı cevirdiğin devire mi bağlı, yoksa elinin ayarına mı?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
jr. adlı üyeden alıntı
bana da öyle geliyor ama 5. viteste tam gaz veriyosun ve erken atıığın için rampada anca 90ı koruyabiliyosun diyelim. bunun yerine 4. viteste yarım gazla 90da gidebiliyorsun daha da acsan daha da gidecek.
Bu noktada 5. viteste tam gazda, enjeksiyon sistemi 2000 devirde motoru boğmamak için az mı benzin gönderir yoksa sen tam açtın diye benzini doldurur mu asilindirin içini?
bu sorunun cevabını ancak arabanın tork eğrisi verebilir... torku düşük beygir gücü yüksek bi araç devirli kullanılır ise performanslı sürüş keyfi sunar... torku yüksek beygir gücü düşük ise max beygir gücüne düşük devirlerde ulaşacağı için yüksek devirlerde kullanmak sürüş zevkini düşürür örnek olarak dizel araçlar diyebilirim...
-
Enjeksiyon sisteminde her şartta yakıt/hava oranı en idealde tutulur yani 1/15'de. Karbüratörlüde yakıtın ayarlaması bu ideale daha uzak kaçar ,ideali yakalayamaz.İdealsizdir
Enjeksiyonun en önemli avantajı yakıt tasarrufu cut-off sistemidir. Gazı bıraktığınız anda yakıt tamamen kesilir.
Mekanik enjeksiyon K-jetronik kalkmıştır. Elektronik enjeksiyon kullanılır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler