Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
- Katılımcı sayısı
- 279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Enjeksiyon
-
Karbüratör
-
İkiside iyidir farketmez
Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Hava ayarı ile vs uğraşmak istemezsen uğraşmazsın zaten. Normal şartlarda jetler ile uğraşmıyorsan. Hava ayarına asla dokunmamak gerekiyor.
Hatta çoğu motorda ayar vidası dökümün altındadır matkapla karburatoru delmek zorundasın.
-
Oturup ayar yapmaktan keyif alıyorsanız karbüratörlü alın ona birşey demem, tamamen farklı bir konu ama teknik olarak hiçbir avantajı yoktur. Benim CBF de karbüratörlü ama oturup bir kere ayar yapmadım, ihtiyaç hissetmedim. Zaten yapabilecek olmama rağmen ben bununla uğraşmaktan keyif almıyorum. Bir de enjeksiyon arıza yaparsa tamir edilmez deniyor ama hayatınızda kaç tane arıza yapmış enjeksiyon gördünüz ? Enjeksiyon sisteminin motorun yakıt ihtiyacına olan uyumunu en basit olarak şöyle ifade edebilirim; enjeksiyonu tam bir daire olarak düşünürsek, karbüratör onikigen gibi bir şey olur. Yani daireye benzer ama daire değildir.
Kısacası enjeksiyon benim için her koşulda tek marşta motorun çalışma garantisidir. Bugüne dek özellikle CBF'ten önceki motorlarımda soğukta çalıştırmadan biraz sıkıntı çekmiş birisi olarak artık karbüratörlü motor almak istemiyorum.
-
karbüratörlü otomobil kaldı mı?
motosikletlerin emisyon sınırlamaları şuan euro3 derecesinde (otomobiller Türkiye de 5, Avrupa da 6 )
motosikletler de euro4 ve üzerine zorunlu olduklarında enjeksiyona geçiş kaçınılmaz olacak,
euro5 den sonra motosikletde de enjektörler silindirin içine çekilir..
tahminimce 500 cc üzeri veya 4 silindir makine de kalmaz..
-
Arızalanan karbüratörün tamiri bu kadar kolay mı yav??
-
RAMİREZ adlı üyeden alıntı
Arızalanan karbüratörün tamiri bu kadar kolay mı yav??
Şamnadra arızası , iğne aşınması , meme tıkanması sair şeyler evet basit, sökülüp pim vida çevirip değişim temizlik gayet kolay , ancak karbüratör içerisindeki kılcal yollar tıkanır ise kolay değil tabii.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
karbüratörlü otomobil kaldı mı?
motosikletlerin emisyon sınırlamaları şuan euro3 derecesinde (otomobiller Türkiye de 5, Avrupa da 6 )
motosikletler de euro4 ve üzerine zorunlu olduklarında enjeksiyona geçiş kaçınılmaz olacak,
euro5 den sonra motosikletde de enjektörler silindirin içine çekilir..
tahminimce 500 cc üzeri veya 4 silindir makine de kalmaz..
89 model doğan var
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
89 model doğan var
doğan görünümlü şahindir o
-
teknolojik ve tasarruf açısından enjeksiyon. ama basitlik konusunda karbüratör; bir tornavida ve pense tamir için yeterlidir. en dandik anda bile tamir edebilir veya ayarını yapabilirsiniz. şehir içinde enjeksiyon arızası kolay giderilir amma velakin Hindistan misali uzun yollarda her yerde aynı kalite temiz benzin bulunamayacağı için tıkanmada karbüratör kolayca temizlenir.
Karbüratör candır.
-
Bundan 10 yıl önce ben motora başladığım zamanlarda, ne kadar teknoloji o kadar başa bela durumu vardı (şu anda da o noktadan çok uzak değiliz aslında ya neyse). İnternette bu kadar her aradığın parçayı bulamıyordun, bulsan bile getirtmek bugünkü gibi rahat değildi. Bir arıza, kaza vs olduğunda Japonya'dan gelecek parçayı aylarca bekliyorduk (Ben bir amortisör keçesi için 2 ay beklediğimi bilirim). Bu ortamda enjeksiyon da "başa bela" sınıfına giriyordu. Aslında hala daha ülkemizin tamamı için kolay değil enjeksiyonun tamiri ve işletmesi. Enjekterlör tıkandımı yandın. Karbürator basittir, kendin yapamıyorsan bile yapamayacak usta da yok. Daha gelecekte, artık enjeksiyon sistemi de "basit sistem" sınıfına girdiği zaman tamam ama şu anda benim oyum karbüratöre...
-
bence enjeksiyon, ancak parça fiyatlarının yüksek olması ve arıza halinde temini zaman alabildiği için enjeksiyonda satış rakamı yüksek motorlara yönelmekte fayda var. Bu sorunu hallettikten sonra soğuk motorun tek marşta çalışması, tüketim değerlerinin düşük olması, nispeten sorunsuz olması gibi avantajlarından ötürü enjeksiyon güzeldir.
-
-
İtalya ya gideceksem enjeksiyon, Türkiye de kullanacaksam (Ankara ya kadar) enjeksiyon Ankara dan ileri geçeceksem karbüratör.
-
Bu soru yanıtı son 5 yıldır motor teknolojilerindeki mekanik ve elektronik devrim ile güncelliğini kaybetti aslında.Çünkü artık içten yanmalı motorlardaki mekanik teknolojilerde bilgisayar ve elektronik destekli olarak yönetilebiliyor.
Örn. Honda V-tec motor, Yamaha R6 ın özel piston gömleklerine sahip enteresan motoru gibi. Yani artık karbürator ve enjeksiyon mu iyidir sorusunun yanıtını aşan gelişmeler söz konusu motor teknolojisinde.
DOlayısıyla maksimum performans ve yakıt ekonomisi yada ne isteniyorda buna elektronik enjeksiyon izin verir.
Şuanda Enjeksiyonlu ust sınıf motorlar karbüratörün çok çok ötesine geçmiştir çoktan.
-
Benim ilk Motorum enjeksiyonluydu akü bitti bayır aşağı salıp çalıştırmak istedim enjeksiyonlu motorda olmuyormuş bu işlem bayır yukarı motoru eve götürdüm sonra sinkaf, bence karbüratör basit sistem yani sanırım pek anlamam bu islerden
-
Bütün forum karbüratör arızaları ile ilgili postlarla doludur. Bir tane yakıt pompası veya enjeksiyon arızası ile ilgili şikayet bulamazsınız. Yakıt enjeksiyonu bir motorda bulunması gereken en önemli özelliktir.
-
Evet enjeksiyon saglam bir sistem, ben de hic duymadim ariza yaptigini. Ayrica aku bittiginde iterek calistirilabiliyor ayni karburatorludeki gibi.
(Toyota Yaris araba ve Yamaha Fz6 motosikletim var ikisi de enjeksiyonlu ve aku bitince iterek calistirilabiliyor.)
-
18 Ağustos 2016, 22:48
#118
motor üreticileri otomobil üreticileri hepsi artık enjeksiyona geçti bu tartışılmaz karbürötör zamanının kara düzen gaz ocağı vanası benim sorum enjeksiyonlu hangi motor hangi tarihde üretmeye başladı model biliyorsanız onuda eklerseniz çok teşekkür ederim
-
18 Ağustos 2016, 23:16
#119
Motosikleti ZEVK için kullanıyorum, benim için karbüratör.
Karbüratörün o hırıltılı, gürültülü sesini anlayamazsınız
Enjeksiyonun faydaları bitmez ama karbüratörün zevkinide vermesi imkansız.
-
19 Ağustos 2016, 00:12
#120
EmreKocyigit adlı üyeden alıntı
Motosikleti ZEVK için kullanıyorum, benim için karbüratör.
Karbüratörün o hırıltılı, gürültülü sesini anlayamazsınız
Enjeksiyonun faydaları bitmez ama karbüratörün zevkinide vermesi imkansız.
Hele bi deneyin, fikriniz degisebilir
ilk motosikletim karburatorluydu, ikincisi jikleli enjeksiyonlu, ucuncusu otomatik enjeksiyonlu, dorduncusu "ride by wire"li.
Karburator = Amelelik
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler