Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

Katılımcı sayısı
279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Enjeksiyon

    180 64.52%
  • Karbüratör

    65 23.30%
  • İkiside iyidir farketmez

    34 12.19%
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

    REKLAM ALANI
  1. #81
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    arıza durumunda karbüratöre müdahele daha kolay değilmidir?
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Aslında ülkemizde benzin fiyatları bukadar uçuk olmasa olaya litre boyutundan baktıgımızda okadarda fark yok gibi.Örnegin fazer ile 2004 model suzuki bandit 600s i ele alalım. Fazer enjeksiyonlu ve normal yakıt tüketimi 100km/5.0 lt(sakın kullanım) aynı koşullarda ise bandit 600s 100/5.5lt. Tabiki bu degerler devir yükseldikçe degişiyor ve aradaki litre farkı 1 lt oluyor. Yani en kötü koşullarda fazer gibi gurubunun en az benzin tüketen motoru ile karböratörlü bandit 600s arasındaki yakıt sarfiyatı 100/1 lt. ,1000 km/10 lt
    10lt benzin:30 tl

    Yani benzinin en pahalı oldugu ülkemizde bile 1000 km de 30 tl fark yapıyor. Birde olaya şu yönden bakalım. Şu anda sahibinden.com'a bakıldıgında en ucuz fazer 9000 tl bandit 600 s ise 7800 tl yani arada 1200 tl fark var.Yılda 10.000 km yol alan birisi (10.000 km deki yakıt farkı 300 tl) 4 yıl 600s bandit'i kullanması lazımki aradaki yakıt farkından dogan zararı fazerin fiyatına gelsin.:9

    Kısaca yılda 20.000 km den fazla yol almıyorsanız ve alacagınız karbüratörlü motor ile enjeksiyonlu arasındaki fark 1500 tl veya bundan fazla ise karbüratörlü almak sandıgınız kadar kötü bir karar degil.

    Tabiki burda verdigim fazer ve bandit 600s'in yakıt tüketimini degerleri kullanıcıların nette verdigi degerler.Bu degerlerde bir yanlışlık varsa hesap degişir.

  3. #83
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    daha önce bu konu ile ilgili bir yazımı aktarayım.
    ayrıca iyi bir cruiser motorda karbüratörlü yakıt sistemi ile enjeksiyonlunun farkı bariz ortadadır.. enjeksiyon cruiserin ruhuna uygun değildir.
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu enjeksiyon yakıt sistemleri genelde düşük yakıt sarfiyatı olarak algılanmakta.
    oysa enjeksiyon yakıt sistemi diğer ekipmanları ile bir bütündür.motor üzerine ilave edilen hava kütle ölçer, vuruntu sensörü ,oksijen sensörü gibi parçalardan alınan uygun sinyaller bir beyin ile yakıt yanma odasına uygun karışımı hazırlarlar.
    hava debimetresi ilk gelen havayı analiz edecek nem ,toz vb varsa ona göre sinyal gönderecek oksijen sensörü bu gelen hava ile yorumunu yapıp beyine gönderecek, beyinde en uygun yakıt hava karışımını belirleyip enjektöre ona göre yakıt püskürtecek.. basit anlatımı ile olay bu..
    tabii bir miktar yakıt tüketimi düşecek.ancak tüm bu parçaların belli bir km ömrü var. yol durumuna göre bu dahada kısalabilir. tüm bunlar avrupa normlarına göre bir standart olsada işlevselliğine bakıldığında maliyetleri aşırı arttırmaktan öteye gitmeyecektir.
    en ufak bir sensör arızasında ilk müdahaleyi imkansız kılacak, araç sahibini servis bağımlısı yapacaktır.masraflar ise inanılmaz yüksek.
    enjeksiyonlu bir motoru yakıt düşüklüğü için tercih edenler tüm bu oluşacak masraflarla birlikte çok çok pahalıya gelecektir.

    karbüratörlü yakıt sistemine bakacak olursak;
    bununda kendine has eksi yanları var sıralamak gerekirse
    yakıt buharlaşırken ortamdan ısı çeker ve ortam soğur. dolayısıyla havanın içinde su buharı oluşur.
    karbüratör üzerindeki ventüri hava, yakıt kanalları yük kayıplarına neden olur, bu da neticede motorun gücünün düşmesine neden olur.
    ikiden fazla silindirli motorlarda her silindire eşit miktarda yakıt gönderilemez bu da güç kaybına, silindirler arası ısınma ve emisyon farklılıklarına neden olur.
    karbüratördeki yakıtın büyük bir oranı buharlaşır, bu durumda doğabilecek herhangi bir kaçak da yangın tehlikesi ve çevre kirliliği tehlikesi oluşturmaktadır.
    Soğuk havalarda silindire giren karışım çok fakir olduğundan motorun çalışması, ilk hareketi zorlaşmaktadır.
    eğer motor çalışmazsa sürekli marşa basmaktan boğulma tabir edilen olay olabilir..marş motoru arıza yapabilir. yada akü ile sıkıntı çıkabilir.

    sonuç olarak karbüratörlü sistem bana göre daha sorunsuz ve işlevseldir.

  4. #84
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobil için bakım gerektirmez hatta değişim için 30.000km yeterlidir.. Tabii periyodu modele göre değişir. Dizel filtresiyle karıştırmayalım.
    hocam motosikletten bahsediyorum. karbüratörlü araba pek kalmadı zati,dizel motosiklette pek yok
    plamaker bunu beğendi.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #85

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arıza durumunda karbüratöre müdahele daha kolay değilmidir?
    Enjeksiyonluda arıza durumunda beyne müdahale olur ,hepsinde bir soket bulunur ve bilgisayara bağlanır , elektrik veya yakıt sistemindeki herhangi bir arıza halinde hata kodu verir, arızalı parça arama derdinden kurtulunur.

    Yakıt tüketimindeki avantaj aynı motorun enjeksiyonlusunda ortalama %20 'dir.

    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam motosikletten bahsediyorum. karbüratörlü araba pek kalmadı zati,dizel motosiklette pek yok
    Su almayı falan nereden çıkardın

  6. #86
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    motorhocası, "Su almayı falan nereden çıkardın" jeton inmedi ?

    kaldera, yazını daha önce okumuştum enjektörün işlemcisi ne kadar bilmiyorum ama, bu işlemler sırasındada etki tepki süresi uzar mı? yani gazı açınca tepkiyi hangi tipte daha çabuk alıyoruz? buda önemli
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  7. #87
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaldera, yazını daha önce okumuştum enjektörün işlemcisi ne kadar bilmiyorum ama, bu işlemler sırasındada etki tepki süresi uzar mı? yani gazı açınca tepkiyi hangi tipte daha çabuk alıyoruz? buda önemli
    enjeksiyonlu yakıt sistemleri kendi içindede dağılımları türleri vardır. bu tür yakıt sistemlerinin geliştiricisi bosh firmasıdır.

    etki tepkiye bakacak olursak enjeksiyonlu sistemlerde rolantide gaz vermek pek sağlıklı değildir. hele hele common rail sistemde boşta hiç gaz veremezsiniz.vitese alınca sistem devreye girer. common rail motosiklette gerçi uygulanmaz ama bilgi olsun diye ...

    netice itibari ile beklediğiniz ataklık ile hiç ilgisi yoktur enjeksiyon yakıt sisteminin.. konu direk emisyon normları ile ilgilidir.artık karbüratörlü araç üretilmemesinin tek sebebi budur.olay ticaridir.

  8. #88

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu yakıt sistemleri kendi içindede dağılımları türleri vardır. bu tür yakıt sistemlerinin geliştiricisi bosh firmasıdır.

    etki tepkiye bakacak olursak enjeksiyonlu sistemlerde rolantide gaz vermek pek sağlıklı değildir. hele hele common rail sistemde boşta hiç gaz veremezsiniz.vitese alınca sistem devreye girer. common rail motosiklette gerçi uygulanmaz ama bilgi olsun diye ...

    netice itibari ile beklediğiniz ataklık ile hiç ilgisi yoktur enjeksiyon yakıt sisteminin.. konu direk emisyon normları ile ilgilidir.artık karbüratörlü araç üretilmemesinin tek sebebi budur.olay ticaridir.

    Söyledikerinin bir Bosch kısmı doğru gerisi dizel-politika-çevre-atakık vs. hiçbirine katılmıyorum.

    .....................................

    Güç eğrisi-tork eğrisi karılaştırmasını yapmamız gerekiyor böylece enjeksiyonun değerlerinin devre ne kadar iyi yayıldığını görür oyunuzu enjeksiyona atarsınız

    Bu eğride max tork 2000-4000 devirleri arası sabit kalmış, bunu motor tasarımıyla birlikte enjeksiyon sistemine borçlu. Karbüratör olsaydı düz tork çizgisi göremezdiniz.

    Güç zaten alır başını gider ne kadar hızlı max. değerine çıkarsa o kadar iyidir.


  9. #89
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söyledikerinin bir Bosch kısmı doğru gerisi dizel-politika-çevre-atakık vs. hiçbirine katılmıyorum.
    yeni nesil yakıt sistemleri sizinde dediğiniz gibi servis bağımlısıdır..teknik olarak katkıları vardır. motorun düzgün,vuruntusuz çalışması vs.vs gibi.

    bu konuları merak edenler zaten her türlü bilgiye internette teknik açıdan ulaşabilirler..istedikleri şekilde değerlendiriler karar verirler.ama birde tecrübe yaşanmışlık varki işte onu bılmak biraz güç olur..

    benim tüm teknik yazılarımın hemen hepsi yıllardır bu sektörün içinde olmamdan dolayı kendi tecrübelerimdir. özellikle bosh firmasının bu konu ile ilgili eğitim seminerlerinin bir çoğuna katıldım.. jetronik sistemlerin getirisini ve götürüsünü alt alta koyduğunuzda benim yazdıklarım çıkar sonuçta.

    siz grafikleriniz üzerinde varın çalışın.

    bir bilgenin yanına kendini geliştirmek isteyen heyacanlı bir genç gelmiş.
    sürekli konuşuyor,bütün öğrendiklerini arka arkaya anlatıyor,ne kadar çok şey bildiğini göstermeye çalışıyormuş..

    bilge genci uzun süre sabırla dinlemiş sonra;
    -görüyorumki iyi çalışmışsınız hayata ve insanlara dair bir çok şey öğrenmişsiniz.
    ama en başından beri anlattıklarınızın hiç biri size ait fikirler değil.hepsi başkalarının gözlemleri, başkalarının fikirleri..her söylediğinizin ardında başkaları var...

    genç çok utanmış.başını öne eğip susmuş.ne yapacağını ne diyeceğini bilemiyormuş.kalksınmı otursunmu karar verememiş..

    o sırada kıyısında oturdukları suyun kenarına bir kurbağa gelmiş.

    genç bakışlarıyla onu izlemiş ve kurbağa tam suya atlarken gencin ağzından '' hooop'' diye bir ses çıkmış.
    bilge gülümsemiş;
    -en sonunda kendine ait bir kelime söyledin ..artık devamı gelebilir.

  10. #90
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    ben karbüratörden vazgeçmem ne avantajı olursa olsun karbüratör iyidir nekadar teknoloji okadar arıza demek tabi üstünlükleri var ama ben böyle seviyorum..

  11. #91
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Motosikletim karburatorlu, 3 yil boyunca garajda hic calismadan bekledi, servise goturdum, servis karburator kesin olmustur bu kadar zaman icinden benzin gecmedigi icin diye karburatoru degistirdi. Karburatorun boyle bir sorunu olabilir mi?

  12. #92
    90sdance - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2014
    Şehir
    beyrut
    Motosikleti
    bmw r25 koleksiyonluk
    vay be!.. tam beş yıl sonra... biz daha çocuğuz.Oksitlenme olmuş olabilir.Zamanında benzin tankını boşaltıp,vanayı kapatıp motor stop edene kadar çalıştırdın mı?Karbüratör temizlenebilir veya yenisi ile değiştirilir.

  13. #93
    atbiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha SCR950
    Selamlar. 2008 Honda Shadow Spirit 750cc motosiklet sahibiyim. Motorun rölantisi biraz yüksek ve ayar kolu yok. Hangi servise yada ustaya gittimse; araç enjeksiyonlu olduğu için rölanti ayarı yapılamaz karşılığını alıyorum. Bu doğru mudur yoksa rölantiyi düşürmenin bir yolu var mıdır? Varsa İstanbul'da kim yapabilir? Saygılar...

  14. #94
    slyman_b - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    1) Karbüratörlü motor özellikle kışın neden zor çalışır?

    2) Enjeksiyonlu motorun yakıt hava karışımı kullanıcı tarafindan ayarlanabilir mi? Bakımı sadece servis tarafından mı yapılabilir?

  15. #95
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı slyman_b adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Karbüratörlü motor özellikle kışın neden zor çalışır?
    çünkü enjeksiyonda ortamın sıcaklığına göre hava benzin karışımı ayarlanıp silindire gönderilir. karbratörlüde ise jikle ile bunu kullanıcı ayarlar, doğru ayarı bulursanız karbratörde çalışmakta zorluk yaşamazsınız

  16. #96
    hasanfuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    ybr .13
    Kucuk cc de karburator = dusuk isletme maliyeti

  17. #97
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    5 yıllık konu ama, yeni konu açmak yerine mevcut konuya devam etmek gerçekten güzel.
    Karbüratöre verdim oyumu. sebep? Çünkü kullandığım aracın benden akıllı olmasını istemem.

    Yolda çalışmayan bir aracı kurcalayabilmeliyim.

  18. #98
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    her ikisininde kendine göre avantajı var ama... sanki karbüratörlüyü daha çok sevdim gibi..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  19. #99

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Dünyada böyle bir tercihte oyunu karbüratörden yana kullanacak başka bir millet yoktur. Karbüratör daha iyi olsaydı enjeksiyonu icat etmezlerdi. Müdahalesi kolaymış falan hepsi hikaye. Kaç kişi kendisi oturup motorunu tamir etmeye çalışıyor ? Kırk yılda bir arıza yapma ve tamir etmesi zor olduğu için yolda kalma ihtimali için on binlerce kilometre boyunca fazladan benzin yakmak, soğukta çalışmamaya uğraşmak, yüksek rakımda teklemek... Bunlar bana gelmez. Enjeksiyonun yanında karbüratörün lafı edilmez.
    NECDET ÖĞÜRT bunu beğendi.

  20. #100
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dünyada böyle bir tercihte oyunu karbüratörden yana kullanacak başka bir millet yoktur. Karbüratör daha iyi olsaydı enjeksiyonu icat etmezlerdi. Müdahalesi kolaymış falan hepsi hikaye. Kaç kişi kendisi oturup motorunu tamir etmeye çalışıyor ? Kırk yılda bir arıza yapma ve tamir etmesi zor olduğu için yolda kalma ihtimali için on binlerce kilometre boyunca fazladan benzin yakmak, soğukta çalışmamaya uğraşmak, yüksek rakımda teklemek... Bunlar bana gelmez. Enjeksiyonun yanında karbüratörün lafı edilmez.
    Mesela ben.
    Oturup kendi motorumu tamir ediyorum.
    Her araç arıza yapar.Mesele tamir edebilmek.Motor rölantide stop ediyor dendiğinde. Enjeksiyonda 2 haftada bulamayacağın şeyi karbürtörlü motorda yarım günde çözersin.

    Karbüratör ile enjeksiyonlu motor arasındaki fark ilk ısınma anında %5 civarında fark eder.Isındıktan sonra alt ve orta devrlerde eşit yakarlar. Yüksek devirde de %5-10 arası fark eder.

    Dolayısı ile performns gerektiren bir motosiklet kullanım tarzımız yoksa, motosikleti hayatınıda hobi olarak görüyorsanız.Eliniz tornavida tutuyor ve servise gitmek sadece çok büyük konularda düşüneceğiniz şey ise karbüratör iyidir.

    Enjeksiyonlu motosikletimi 30.000km kullandım. Sadece kullandım en ufak birşey yapmadım üzerinde.
    Şimdiki motosikletimde ise kendime göre kişiselleştirmediğim hiç birşey kalmadı neredeyse.
    Carbondioxid bunu beğendi.
    ver gazı... ver çoşkuyu


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler